J1I 03.08.2005 01:14:35 | |
---|
Missä olisi mahdollista dvd-laatikon kannen painattaminen? Kansi on siis kooltaan hieman erilainen kuin A4-paperiarkki. Mitat ovat 18cm X 27,3cm Tarkotus olisi tilata kyseisiä kansia noin 100-120 kpl. Ja ihan yksi puolisena tietysti. Missä formaatissa painofirmat kuvat haluavat ja miten tarkkoina? |
Billsner 03.08.2005 07:14:22 (muokattu 03.08.2005 07:14:51) | |
---|
Noin pienen määrän ollen kyseessä ostaisin mielummin kirjakaupasta paperileikkurin (ei maksa älyttömänä sellainen kotikäyttöön tulevat), tulostelisin itse ja leikkaisin oikean kokoiseksi. Missä formaatissa painofirmat kuvat haluavat ja miten tarkkoina? Tämä vaihtelee niin paljon. Joillekin riittää suht. tarkka jpg-kuva ja joillekin kelpaa vain freehand-tiedostot. Carrier Of Wounds |
Muovinen 03.08.2005 09:18:33 (muokattu 03.08.2005 09:23:10) | |
---|
Itse tekisin homman Photoshopilla, sillä digikuvan tilaaminen on nykyään niin halpaa(20x30 arkki 0.99e~). En tiedä sitten tuollaisen määrän kanssa, tuleekohan painatus jopa halvemmaksi? Valokuvana laatu on ainakin taattu ja voit itse designata kannen alusta loppuun. Teet vain ensin tuon dvd-kannen kokoisen kuvatiedoston (300dpi!) valmiiksi fotarissa ja siirrät sen sitten 20x30 arkille, joka taitaa olla lähin valokuvastandardi. Hieman joutuu askartelemaan kuvien saapuessa... Kertokaapas viisaammat noiden painopaikkojen hinnoista. E= painot haluaa kuvat yleensä CMYK-väreissä ja 300 resoluutiolla. jpg kelvannee harvoin, fotarin oma painoformaatti (en muista tarkennetta) varmemmin... Time is like a bruise on my face tonight |
klaasson 03.08.2005 11:58:22 | |
---|
tulostelisin itse saattais tulla kalliiks. ainakin mustesuihkulla tulostus maksaa hunajaa ja värilaaseri taitaa sitten itse laitteena maksaa ja tokkopa silläkään tulostaminen ilmaista on... taitaa olla joku pikkupaino paras ratkasu ihan näin mutuna. |
Muovinen 03.08.2005 17:14:40 (muokattu 04.08.2005 09:22:07) | |
---|
saattais tulla kalliiks. ainakin mustesuihkulla tulostus maksaa hunajaa ja värilaaseri taitaa sitten itse laitteena maksaa ja tokkopa silläkään tulostaminen ilmaista on... taitaa olla joku pikkupaino paras ratkasu ihan näin mutuna. Ja varsinkin valokuvatulostaminen omilla printtereillä on sikakallista! Time is like a bruise on my face tonight |
Billsner 03.08.2005 19:25:40 | |
---|
saattais tulla kalliiks. ainakin mustesuihkulla tulostus maksaa hunajaa ja värilaaseri taitaa sitten itse laitteena maksaa ja tokkopa silläkään tulostaminen ilmaista on... Mustesuihkulla ainakin tulisi paras jälki (oikeanlaiselle paperille, EI tavalliselle kopiopaperille). Yksi tapa tehdä on kans sellainen että tekee yhden valmiiksi ja menee valokuvaliikkeeseen ja pytää niitä ottamaan värikopioita. Ne ei kyllä paljoa pitäisi maksaa. Tai. Menet jonku kaverin työpaikalle jossa on värilaser ja tulostat ilmaiseksi :) Carrier Of Wounds |