Bonham 23.08.2005 10:30:41 | |
---|
Tein pikaisen tutkimuksen itse käyttämistäni levykaupoista, netti ja "oikea" kauppa. Koekaniinina toimi Van Morrisonin uusi Magic time levy.. Tässä tulokset: Kaupat: Kane www.kane.fi 20€ Levykauppa Äx www.levykauppaax.fi 17€ Free Record Shop www.freerecordshop.fi 21.99€ Netti: CDON www.cdon.fi 16.95€ + posti 2.95€ Swamp Music www.swampmusic.com 19.90€ + posti maksutavasta riippuen 4/6€ NetAnttila www.netanttila.fi 16.95€ + posti n 3€ Kyllä sitä tulee haitaria yhdellekin levylle.. Tehkääs oma vastaava? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Feggy 23.08.2005 10:39:45 (muokattu 23.08.2005 11:12:45) | |
---|
Jep, asioin aina erikoisliikkeissä enkä kyllä oikeastaan koskaan osta esim. Free Record shopista tai vastaavasta. Eikä vähin syy tähän ole se, että siellä on yleensä halvempaa. Paikallista erikoiskauppiasta pitää tukea! Samasta syystä ostan levyni erittäin harvoin netistä. Tietenkin kaikilla ei ole tähän mahdollisuutta, itse kun asun Helsingissä. Jos ei, suosittelen tätä: www.play.com |
M-Juhana 23.08.2005 10:48:14 | |
---|
Netistä tulee jonkin verran tilattua, FRS ja CDON lienevät yleisimmät kanavat. Näiden kahden välillä tulee vertailtua. CDON kyl siinä hyvä, et laittavat houkuttimena postimaksuvapaita tarjouksia...... You know we ain’t too good looking,
But we are satisfied -LEMMY- |
MV 23.08.2005 10:58:11 | |
---|
Huh, aika kova hinta freerecordshopissakin näyttää olevan... "perkulees.- helkkari että tekkee miäli pilua" -ICE9 |
madu 23.08.2005 10:59:09 (muokattu 23.08.2005 11:03:36) | |
---|
Vertailukohteena Suomenkin listoilla hyvin pärjänneen System Of A Downin Mesmerize lätty: PLAY.com 14.5€ (Huom! playsta kannattaa tilata punnissa koska eurokurssi on näin parempi kuin Playn oma muunnin) eli tämän päivän kurssilla oikea hinta = 13.25€ CDON.com 16.95€ + POSTIKULUT 2.95€ = 19,9€ FreeRecordShop 18,50€ NetAnttila 16.95€ + POSTIKULUT 2.5€ = 19,45€ Airon musiikki 19.90€ + POSTIKULUT 2.5€ = 22,4 Eli nopeasti pääteltynä hintaeroa tulee kalleimman ja halvimman välillä todella isoksi ja lisäksi Play.comissa ei ole postikuluja. Yleensä halvimmalla ne levyt Playsta saakin. Hintaeroa kalleimmalla ja halvimmalla reilu 9€... I'm afraid that I was very, very drunk... |
Pitkavirta 23.08.2005 11:03:52 | |
---|
Vertailen aina. Ostan yleensä vain sieltä mistä halvimmalla saa, ihan vaan siks että joku yli 20 euroa on levystä aika suolanen hinta. Ellei kyseessä oo joku erikoisjutska. Stupidosta oon löytäby joskus ihan edullisia, anttilan tarjoukset (2levyä/15e) oli kans kova. Huuto.net tulee kans tsekattua, sitä kautta on jokunen levy löytäny tiensä hyllyyni kans. |
The Duke 23.08.2005 12:03:23 | |
---|
It's not another state of mind..It's another mind of state... |
hörhö 23.08.2005 12:09:49 | |
---|
Mistä olette löytäneet halvimmat sacd:t? Pöyristyttäviä hintoja freerecordissa ja cdonissa. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
alanko 23.08.2005 12:10:43 | |
---|
X:stä saa leiman mikä on jees. Joo vähän samoilla linjoilla. Ja aika hyvään hintaankin siellä levyt yleensä on. Eli en paljon vertaile vaan kävelen yleensä suoraan X:ään. |
Tympee Huttunen 23.08.2005 12:12:24 | |
---|
Joo vähän samoilla linjoilla. Ja aika hyvään hintaankin siellä levyt yleensä on. Eli en paljon vertaile vaan kävelen yleensä suoraan X:ään. Miten tämän leiman kanssa? Tuleeko joka vuosi uusi lappu=> eli jos vanhassa lapussa on vaikka kahdeksan leimaa sen voi heittää roskiin? |
Bonham 23.08.2005 12:13:35 | |
---|
Miten tämän leiman kanssa? Tuleeko joka vuosi uusi lappu=> eli jos vanhassa lapussa on vaikka kahdeksan leimaa sen voi heittää roskiin? Ei kai sentään... ja miten voi tulla vuodessa vaan 8 leimaa????:) Mulla on kolmas tai neljäs lappu menossa, liike avattiin keväällä Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
aikavaikea 23.08.2005 12:17:45 | |
---|
Mulla on kolmas tai neljäs lappu menossa, liike avattiin keväällä Bon hei, kaikki ei ole AM-kerhon (anonyymit musaholistit) ainaisjäseniä. :-) suusta valuu sinistä hiekkaa (se ei tarkoita mitään) |
Tympee Huttunen 23.08.2005 12:19:04 | |
---|
Ei kai sentään... ja miten voi tulla vuodessa vaan 8 leimaa????:) Mulla on kolmas tai neljäs lappu menossa, liike avattiin keväällä :) Ostin valtaosan levyistä kesällä cdonista ja Anttilasta(!). Ja piti syödäkin jotain. terveisin, Kaksi Leimaa Kortissa. |
Bonham 23.08.2005 12:19:12 | |
---|
Bon hei, kaikki ei ole AM-kerhon (anonyymit musaholistit) ainaisjäseniä. :-) Just tuli radiossa uutisissa, että 1/3 osa jengistä ei osta vuodessa yhtään levyä... "heavy" sarjalaisia, kymmenkunta levyä vuodessa, on joitain prosentteja... mä oon kontrastihyypiö Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Bonham 23.08.2005 12:20:10 | |
---|
X:stä saa leiman mikä on jees. Oliko FRS korttisysteemi vaan sen avaamisen yhteydessä voimassa? Ihmettelin, kun se loppu... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
PomppoK 23.08.2005 12:21:54 (muokattu 23.08.2005 12:23:17) | |
---|
Mistä olette löytäneet halvimmat sacd:t? Pöyristyttäviä hintoja freerecordissa ja cdonissa. Lasketaanko hybridit? Niitäkään ei tosin ole kuin se yksi, King Crimsonin Red, josta maksoin 9,95e Swamp Musicissa. - Harvemmin vertailen, ellei ole kova polte saada jokin tietty levy ja rahatilanne on huono. Melkeimpä nuo levyt tulee Swamp Musicista ostettua, siellä on runsaat valikoimat ns. mid-pricea, mikä sopii köyhänkin kukkarolle hyvin. Uutuuksistaan ei yleensä kiskota ylimääräistä. Vinyylejäkin on jonkinlainen valikoima, ja lisää löytyy Second Hand -liikkeestä. Ei juurikaan tarvetta juosta muissa kaupoissa. Leimojakin saa halutessaan. http://www.vertaa.fi, kätevä työkalu pikavertailuun. Take me don't leave me. |
Bonham 23.08.2005 12:25:32 | |
---|
Lasketaanko hybridit? Niitäkään ei tosin ole kuin se yksi, King Crimsonin Red, josta maksoin 9,95e Swamp Musicissa. - Harvemmin vertailen, ellei ole kova polte saada jokin tietty levy ja rahatilanne on huono. Melkeimpä nuo levyt tulee Swamp Musicista ostettua, siellä on runsaat valikoimat ns. mid-pricea, mikä sopii köyhänkin kukkarolle hyvin. Uutuuksistaan ei yleensä kiskota ylimääräistä. Vinyylejäkin on jonkinlainen valikoima, ja lisää löytyy Second Hand -liikkeestä. Ei juurikaan tarvetta juosta muissa kaupoissa. Leimojakin saa halutessaan. http://www.vertaa.fi, kätevä työkalu pikavertailuun. Mä tilailin ennen paljonkin Swampista.... jotenkin ne vaihtoi euron myöt postimaksuaan... summa pysyi samana, mutta valuuttamerkki vaihtui perässä... siihen loppui... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
aikavaikea 23.08.2005 12:34:32 | |
---|
Mä tilailin ennen paljonkin Swampista.... jotenkin ne vaihtoi euron myöt postimaksuaan... summa pysyi samana, mutta valuuttamerkki vaihtui perässä... siihen loppui... Eihän tuo paha ole (2 eur) jos tilaa 1-2 levyä ja maksaa etukäteen. Enempi mua nyppii Swampin toimitusnopeus (tai sen puute). Hintoja kyllä tulee tuijoteltua ja vertailtua varsinkin kun valtaosan ostoksista joudun geopoliittisista syistä tekemään nettikaupoista. Stupido on ylivoimainen, mitä toimitusnopeuteen tulee, useasti vain CDON kepittää sen hinnoiltaan. CDON yleensä siis, paitsi jos on kova kiire saada levy kätöseen. Varsinkin viime aikoina toimitusajat ovat olleet korkeintaan suuntaa antavia. Ja ei hyvään suuntaan. Niin ja sieltä huuto.netistäkin tekee joskus hyviä bongauksia. suusta valuu sinistä hiekkaa (se ei tarkoita mitään) |
PomppoK 23.08.2005 12:34:44 (muokattu 23.08.2005 12:37:05) | |
---|
Mä tilailin ennen paljonkin Swampista.... jotenkin ne vaihtoi euron myöt postimaksuaan... summa pysyi samana, mutta valuuttamerkki vaihtui perässä... siihen loppui... Swampin postimyynnistä ei muutenkaan järin positiivisia kokemuksia kuule paljoa, nimenomaan toimitusten viivästymistä ja jopa totaalista 'unohtamista' saattaa tapahtua. En kuitenkaan haluais mustamaalatakaan toimintaansa. Myymälä-puolella homma toimii kuitenkin, eipä ole vuosien varrella negatiivisia kokemuksia kertynyt palvelusta, positiivisia yllätyksiä kylläkin toisinaan. Second Hand tosin on harmillisen ahdas tilana. Pop/rock -vinyylejä selatakseen joutuu kyykistelemään, kun taas heavy, alternative ja kotimainen kama löytyy selkä/jalka-ystävälliseltä korkeudelta. Take me don't leave me. |
Teijo K. 23.08.2005 12:38:12 | |
---|
Ei juurikaan tule vertailtua. Levyjä yleensäkin tulee ostettua senverta harvakseltaan, että jonkun euron ero hinnassa ei tunnu oikein missään. Lisäksi nekin levyt mitä ostan, on yleensä sellaisia että saa olla tyytyväinen että yleensä josatain jollain hinnalla löytyy. Tilaustavaraksi menee usein levykaupoillakin asioitaessa. Nykyään riehun lähinnä kirpputorien vinyylilaareilla, vaikka harvoin sieltäkään mitään enää nykyään löytää. Tai ovat hinnoissaan mokomat. Niin, korkeintaan viitisen levyä vuodessa. "Emmää oikeen tiä, jotenki vähä nolottaa.." -Seer-o. |