Aihe: EJay-Musiikkiohjelmista
1
derble
22.08.2005 18:48:34
No niin, oon tässä pähkäillyt. Onko siis teidän mielestä Ejaylla, tai vastaavalla musiikkiohjelmalla jossa samplet ovat valmiina, tehty musiikki "itse tekemää" ? Toisena esimerkkinä Punk-O-Matic. Vai pitäisikö tämänasteista "säveltämistä" kutsua ennemmin..kokoamiseksi? Kertokaa mielipiteitänne.
JE
22.08.2005 18:52:04
Vähän samakuin palapeli. Et sinä sitä kuvaa tee, sinä kokoat sen kuvan osista.

EJay = Kappale kootaan biisin osista.
Etevä
22.08.2005 19:42:44

Se on vähän niinkuin automaattista samplaamista clearatuista ja liian usein käytetyistä sampleista... eJaytahan on usein kutsuttu palapelinrakennus-ohjelmaksi. Sellainenhan se onkin. Rytmi sovittuu itsestään, jolloin ei tarvitse asetella palikoita. Kunnollinen leikkeleminen ei ole mahdollista. Uudemmissa versioissa omien melodioiden väsääminen on sentään mahdollista, ennen ainoastaan kämäisiä rumpulooppea pystyi tekemään (ja tietty "scratch-vinyyli" löytyi).

Punk-O-Matic? Voi helvetti...

Jos vähän helpomman ohjelman haluaa aloittelemiseen, niin ehkä mieluummin Steinbergin "Kinetic".
- Tekijä (aka J-Virus)
McNulty
22.08.2005 22:59:02
Minun mielestäni eJay-softat ovat varsin mukavia ohjelmia aloittelijalle... siinä oppii vähän rakentaan biisejä (siis rakenteellisesti). Ja sellaista mukavan harmitonta puuhastelua biittien ja looppien parissa asiasta kiinnostuneelle.

Mielestäni tuo eJay toimii parhaiten just jossain rap-osastolla missä takana jauhaa periaatteessa sama biitti ja sit voi itse kiskasta lyriikat pintaan :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)