funkylord 23.08.2004 10:23:40 | |
---|
Huomasin tässä, että tosi vähän on täällä hiphopista asiaa. Reggaesta on kyllä läppäää jo ihan mukavasti, mutta onko täällä yleensäkkin vähän hiphopin vastainen meininki? Kuinkahan monta perusmuusikkoa on jotka käs sydämmellä pystyy sanoo, että tykkää hopista? Mikä siinä hopissa sitten rasittaa? ja vaatteethan ei välttämättä liity hoppiin. vaan ihan musiikillisesti? KahviKlubi #1
MEKKALA #8
K100 #4
Elämä maistuu, kun noudattaa kahta sääntöä:
1. Älä ota paineita pienistä asioista
2. Kaikki asiat ovat pieniä asioita |
Bonham 23.08.2004 10:32:06 | |
---|
En ole muusikko, Paleface ja Redrama putoaa tysillä... onx ne hippii tai hoppii, sitä en tiedä... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
sub zero 23.08.2004 10:34:13 | |
---|
Mikä siinä hopissa sitten rasittaa? Se koko juttu What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Angus 23.08.2004 10:36:59 | |
---|
Mahtuuko hiphop muusikon levylautaselle? Jos itseäni nyt muusikoksi voin kutsua, niin ei. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock |
hörhö 23.08.2004 10:42:12 | |
---|
Minua rasittaa se, kuinka vaikeaa sitä hyvää materiaalia on seuloa paskan seasta. Ei sillä, että joka genrestä 70% on tuubaa, mutta hiphopissa se hyvien artistien löytäminen on vain vaikeampaa minulle. Esimerkiksi ulkomaisiin en ole alkuunsakkaan kerennyt muutamaa artistia lukuunottamatta perehtyä. "Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara |
Chemo 23.08.2004 11:06:18 | |
---|
Muakin oikeastaan hotsittaisi tutustua joidenkin parempien hoppareiden tuotantoon. En ole juurikaan löytänyt tuosta musalajista mitään itseäni kiinnostavaa. Mikä siinä hopissa sitten rasittaa? Eipä siinä sinänsä mikään. Joskus julkisissa tiloissa musan pakkosyöttö ärsyttää kyllä, ja aika usein kyse on hiphopista, mutta sehän ei ole sen genren vika. Joidenkin artistien räikeä epäuskottavuus tuntuu toki hölmöltä. Ollaan niin gangstaa vaikka oma tausta on jotain ihan muuta. Miksei sitä juttuaan voisi tehdä hiphoppinakin niin että avoimesti on sitä mitä oikeasti on? Ramalamadingdong. |
N_Bates 23.08.2004 11:08:33 | |
---|
Minua rasittaa se, kuinka vaikeaa sitä hyvää materiaalia on seuloa paskan seasta. Tämä lienee suurin syy myös minulla. Muutamia helmiä on kyllä levyhyllyyn asti päätynyt, mutta kaiken mtv-paskan seasta on oikeasti tosi vaikeaa löytää mitään hauskaa. Muutenkin tuntuu että nuo nykyiset räppärit on unohtanu sen koko rytmihomman. Vanhemmat mestarit oikein sylkivät niitä riimejä vihalla ulos, mutta nykyään se on vaan semmosta velttoa puheohjelmaa.. Oikeastaan ihan sama pätee myös tuohon heviin eli hevimetalliin eli metalliin. Muutamia hyviä on tullut vastaan, mutta yleisesti ihan kauheata tuubaa koko genre. Ei riitä innostus sen paskan seassa rämpimiseen muutaman helmen takia. Stein und Brötchen! |
jussiohman 23.08.2004 11:20:41 | |
---|
Tulenkantajat uppoaa. Ei mitä tekee, vaan miten tekee. Genrerajoitteinen ajattelu on mölkkyä. Joka lajista löytyyy niitä, jotka tekevät asiansa hyvin. Lihava sinkku hakee kontaktia |
sub zero 23.08.2004 11:41:10 | |
---|
Hyvä rap-biisi on Olli Keskisen "Kansitakit kahisee" roots-hemmot loukoissaan treenaa settejään / tavalliset paniikissa kampaa lettejään / mut vittu keikkoihin tule joku vero / mistä sä sen maksat tilin saldokin on zero / fyrkassakin lukee jo väinö linna / koko touhuun muutos - tai nyrjähtää pinna / mä teen jonkun kolikon ja siihen ikipopin / kohta röyhkä kake ostaa valmetin ja kopin mä oon kuuskakkonen ja sä oot seiskaseiska / älä beibi luule että mä oon joku reiska / kun mä jotain diggaan, niin ei se siihen jää / et voi kenkään muun kanssa sä kokee enempää Puhumattakaan Heikki Silvennoisen rap-biisistä minä poika tulen mikkelistä / ja tytöt ne tykkää mun kikkelistä... What's there to live for? Who needs the peace corps? |
Feggy 23.08.2004 11:48:00 | |
---|
Toki, vaikka en ole ehtinyt/jaksanut siihen kauhean perusteellises ti perehtyä. Spooks, Eminem, oldskool-rap toimii. Less is more. |
Johnny Buzz 23.08.2004 11:54:07 (muokattu 23.08.2004 11:55:27) | |
---|
|
Tympee Huttunen 23.08.2004 11:55:33 | |
---|
Paleface on ihan ok. Busta Rhymes tykittää aikas hyvin Black Sabbathin tribuutilla. Raiskaus tai ei, toimii se sarallaan. " Macro, sillä on huonot vitsit ja se näyttää Jeesukselta." |
Mimi 23.08.2004 11:56:09 | |
---|
Toki, vaikka en ole ehtinyt/jaksanut siihen kauhean perusteellises ti perehtyä. Spooks, Eminem, oldskool-rap toimii. Onko Spooks se yhtye, jolla oli joskus taannoin hitti nimeltä Karma hotel? Se oli oikeastaan ihan hyvä biisi. Kuuntelen kyllä aika kaikenlaista musiikkia, hiphop siinä sivussa, mutta ainuttakaan hiphop levyä en kyllä omista. Redraman ja Palefacen tuotantoa olen ihan vähän kuullut, ja ne kyllä toimii ihan hyvin. Fintelligens ei juurikaan iske, eikä nämä Jonnat ja Antti Tuiskut, jos ne edes hiphoppia ovat. Eminemiäkin kuuntelee radiosta... En siis minäkään ole perehtynyt juurikaan tähän musiikin lajiin... "Siis kuinka vitun kännissä pitää olla, että katsoo livenä Slayeriä, mutta luulee näkevänsä Scorpionsin!!??" (Rokatessa Roiskuu II) |
halodrummer 23.08.2004 11:57:42 | |
---|
Tämä "muusikko" kyllä pitää mutta lähinnä se jää yksittäisiin biiseihin. "Kuka ihmisten kuningas on tunteidensa valtias? Kuka viisauden rakastaja rakkautensa ruhtinas? Ei yksikään." A.W. Yrjänä |
Jani The Rock 23.08.2004 12:03:39 (muokattu 23.08.2004 12:06:21) | |
---|
Ei saatana. Jos musapuoli joidenkin kohdalla toimiikin, niin viimeistään siihen päälle suollettu pölötys ja mölötys tai muu wannabeneekeri-vingunta alkaa vituttaa siihen tahtiin, että koko homma on sillä selvä. Sitä kun kuulee, näkee välittömästi silmiensä edessä huitovan ja hytkyvän, perunasäkkiä muistuttaviin releisiin sonnustautuneen hiphop-mouhon joka vääntelehtii kuin kouristuskohtauksen saanut kenguru ja suoltaa vähämielistä lyriikkaansa sellaisella frekvenssillä että sylki lentää ja kitarisat vilkkuvat. Koko hiphop ja kaikki siihen liittyvä herättää sen verran negatiivis-vihamielisiä assosiaatioita sekä muita fiilareita, että mun on syytä pysytellä siitä jatkossakin vähintään 400 jaardin päässä. Rehellinen, oikein saatanan rintaäänellä ja paatoksella vedetty räppi kyllä toimii pieninä annoksina, mutta hiphop-hintit joutaisi kaikki vetää jojoon. Don`t mess with the countryboys |
Reddie 23.08.2004 12:11:06 | |
---|
|
Bee-äf 23.08.2004 13:22:47 | |
---|
Beastie Boys, Busta Rhymes, Missy Elliott, Outkast... Mutta nuo tipahtaa siksi kai kun ne on niin rok. Itse musiikinlaji ei mua juuri kosketa, se on niin kuin mustien punkkia - musaa voi tehdä vaikkei mitään osaiskaan. |
leather rebel 23.08.2004 13:29:01 (muokattu 23.08.2004 13:32:59) | |
---|
Public Enemy, Run DMC, Beastie Boys, Cypress Hill ja Snoop Dogg uppoavat. Vaikkakaan levyjä en kyllä välttämättä ostaisi. Kaiken maailman Ja Rulet, Nellyt sun muut rakkausräpit saavat aikaan vain suunnatonta vitutusta. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless |
Karlsson 23.08.2004 13:41:08 | |
---|
"Kaikki on hyvää." -hemmo |
Insomnia_ 23.08.2004 13:53:45 | |
---|
Ollaan niin gangstaa vaikka oma tausta on jotain ihan muuta. Sama "ongelma" on kyllä melkein kaikissa musiikkityyleissä. Hoppareitakin pahempia on mun mielestä blackin vetäjät... Se menee jo _hiukan_ yli. Paskasta ei saa kultaa vaikka olisi Midas... |