HaloOfFlies 16.10.2005 17:48:05 (muokattu 16.10.2005 17:52:41) | |
---|
Eilen illalla koin melkoisen yllätyksen (tai no yötä se oikeastaan jo oli). Surffasin huvikseni radiokanavia kun yhtäkkiä löysin taajuuden jolta tuli YLEQ:n ohjelmaa (asun alueella joka on todella kaukana YLEQ:n kuuluvuusalueesta). Täytyy sanoa että sen ajan mitä kuuntelin, ennenkuin rupesin nukkumaan, sieltä tuli aivan loistavaa ohjelmaa. Itse olin tietysti innoissani kun ajattelin että nyt ne ovat vihdoin valtakunnallistaneet sen. Mutta ei.. Pettymys oli valtava kun aamulla avasin radion(olin jättänyt sen sille taajuudelle mistä tuo Q tuli) ja siellä pauhasi YLEX. Mutta sen ajan kun YLEQ huoneessani raikasi, tiesin että en malta odottaa kunnes kanavasta tulee valtakunnallinen. Miksi ihmeessä YLE kuppaa noin loistavan kanavan kanssa, vaikka tavoitteenaan on nimenomaan saada se kaikkien kuuluville? Mikseivät ne toimi heti? First they steal your mind and then they steal your soul |
Mika Antero 16.10.2005 17:54:40 | |
---|
Miksi ihmeessä YLE kuppaa noin loistavan kanavan kanssa, vaikka tavoitteenaan on nimenomaan saada se kaikkien kuuluville? Mikseivät ne toimi heti? Ei niillä ole aikomustakaan saada sitä valtakunnalliseksi. Paitsi diginä. Syy taisi alunperin olla siinä, ettei uusille analogisille kanaville saatu lupia, tai jotain semmoista. Vituttaa kyllä. |
wilzhu 16.10.2005 17:55:32 (muokattu 16.10.2005 17:55:48) | |
---|
Pääasia, että täällä pk -seudulla kuuluu. Elämä Off. |
HaloOfFlies 16.10.2005 17:59:29 (muokattu 16.10.2005 18:56:38) | |
---|
Ei niillä ole aikomustakaan saada sitä valtakunnalliseksi. Paitsi diginä. Syy taisi alunperin olla siinä, ettei uusille analogisille kanaville saatu lupia, tai jotain semmoista. Vituttaa kyllä. Löysin vaan netistä tämmöisen viime vuonna annetun lausunnon: YLEn tavoitteena on kuitenkin tehdä YLEQ:sta yhtiön neljäs valtakunnallinen suomenkielinen analoginen radiokanava. Näin on sanonut Esa Keskitalo YLEn viestinnästä maaliskuussa 2004, kun tuota kanavaa uudistettiin. Ville Vilen sanoi Markkinointi & Mainonta-sivuston haastattelussa että YLEQ:sta tulee valtakunnallinen vielä analogiaikana, eli käytännössä joko tänä vuonna tai ensi vuonna, viimeistään vuonna 2007. Kuulemma aikataulu on kiinni teknisistä ja taloudellisista resursseista. Joten kyllä YLEllä on siihen halukkuutta. First they steal your mind and then they steal your soul |
Mika Antero 16.10.2005 18:01:57 | |
---|
Näin on sanonut Esa Keskitalo YLEn viestinnästä huhtikuussa 2004, kun tuota kanavaa uudistettiin. Aha, omat tietoni olivat sitten vanhentuneita. Laitoin silloin "suuren kanavauudistuksen" aikaan sähköpostia jollekin Ylen ohjelmajohtajalle (tai vastaavalle, nimenkin olen jo unohtanut) ja silloiselle hallintoneuvoston puh.johtajalle ja tiedustelin asiaa. |
Mr.Babbit 16.10.2005 19:16:42 | |
---|
jos asutte helsingissäpäin, niin kuunnelkaa ihmeessä Pirate-radioa! 102.45 megaherztshiä, ja hyvää musiikkia. |
Teijo K. 16.10.2005 19:34:02 | |
---|
jos asutte helsingissäpäin, niin kuunnelkaa ihmeessä Pirate-radioa! 102.45 megaherztshiä, ja hyvää musiikkia. Onkos tämä jokin merirosvoradion jälkeläinen? Lähetetäänkö se laivasta? Munsta. |
Feggy 16.10.2005 19:39:14 | |
---|
Onkos tämä jokin merirosvoradion jälkeläinen? Lähetetäänkö se laivasta? Eikun Lontoosta. Mutta vain 23. 10. saakka. |
Teijo K. 16.10.2005 19:42:25 | |
---|
Eikun Lontoosta. Mutta vain 23. 10. saakka. Jaaha, minä jo kuvittelin että olisi joki merirosvoradion 40v juhlatapaus. Mutta asiaan mennäkseni YleQ on heti Ykkösen jälkeen toiseksi paras suomalainen radiokanava ja harmi ettei se kuulu valtakunnallisesti. Munsta. |
texjazz 16.10.2005 19:51:11 | |
---|
Sanotaan se taas täälläkin: YleQ-kanava pitää laajentaa valtakunnalliseksi. Sitä kuuntelee tälläiset vanhat pierutkin, joiden pitäisi olla jo Radio Suomi kuuntelijoita. |
krotti 17.10.2005 09:09:45 | |
---|
YleQ kuuluu koko maassa digiboxin ja netin kautta. |
Teijo K. 17.10.2005 09:12:19 | |
---|
YleQ kuuluu koko maassa digiboxin ja netin kautta. Tiedetään tiedetään, mutta digit ja netit teini-ikäisten kanavia ja YleQ taas keski-ikäisille suunnattua ohjelmaa. Eli ei todellakaan voi sanoa valtakunnalliseksi radiokanavaksi ennen kuin se kuuluu nimenomaan analogiverkossa. Ylex ja Yleq pitäisi vaihtaa paikkoja tuossa. Munsta. |
Progressor 17.10.2005 09:35:23 | |
---|
YleQ kuuluu koko maassa digiboxin ja netin kautta. Minulla ei ole digiboksia (kun ei ole TV:täkään), ja tietokoneen käynnistäminen pelkän radionkuuntelun takia on rasittavaa. En kovinkaan usein pidä musiikkia taustahälynä, joten ei noita nettiradioita juuri tule kuunneltua silloinkaan, kun tietokone on muista syistä käynnissä. Jos siis YleQ kuuluisi ihan perinteisestä radioverkosta, niin kuuntelisin sitä huomattavasti todennäköisemmin kuin nyt. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
FastEddie 17.10.2005 10:30:40 | |
---|
YleQ kuuluu koko maassa digiboxin ja netin kautta. Ei muuten kuulu netissä! Born to lose, live to win |
HaloOfFlies 17.10.2005 11:20:00 (muokattu 17.10.2005 17:01:16) | |
---|
Ei muuten kuulu netissä! Joitakin ohjelmia on mahdollisuus kuunnella ja ladata podcasteina, mutta tosiaan koko kanavaa ei pysty kuuntelemaan. Sain tuossa äsken postia YLEQ:n musiikkipäälliköiltä, kun kysyin häneltä että mikä on tilanne tuon valtakunnallistamisen suhteen. Sanoi että päätös on YLEn hallintoneuvoston ja eduskunnan käsissä, ja että tilanne on avoin ja venyy parhaassakin tapauksessa ainakin vuoteen 2007. First they steal your mind and then they steal your soul |
Jag 17.10.2005 14:59:10 | |
---|
Mä kans olen tuota Q ta kaipaillut Mafian lopettamisesta lähtien. Sieltähän tulee lukemani perusteella erittäin asiallista ohjelmaa kuten DJ Norppa. Joka oli muuten Mafia aikoina yks lempi ohjelmista. Ja varmasti soi "parempaa" musaa kun jossain X:n soittolistoilla. (Niin ja ikää on sitte 17 et en oo keski-ikäinen :D. Luulis kysyntää löytyvän.) "Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo) |
Feggy 17.10.2005 15:03:43 | |
---|
Radio Helsinki on hyvä korvike, jos ei asu pääkaupunkiseudulla. Sen saa kuulumaan netistä: www.radiohelsinki.fi |
Tomtom 17.10.2005 15:15:24 | |
---|
Mä oon siirtynyt lähes pelkästään Q:n ja Radiohelsingin kuunteluun. Duunissa aamulla loistoperussetit helsingiltä, sitten Q:ta muutama tunti ja vaikka Metrolta iltapäivän kasarit. Sääli toisaan Q.n paikallisuus, ohjelma kun on meille YleX:n kohderyhmästä yli (tai ohi)kasvaneille vallan loistava kanava. "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson |
laite 17.10.2005 19:20:34 | |
---|
Mä kans olen tuota Q ta kaipaillut Mafian lopettamisesta lähtien. Sieltähän tulee lukemani perusteella erittäin asiallista ohjelmaa kuten DJ Norppa. Joka oli muuten Mafia aikoina yks lempi ohjelmista. Ja varmasti soi "parempaa" musaa kun jossain X:n soittolistoilla. Koe-eläinpuistoa kaivaten, 21vuotias mies. I put on my robe and wizard hat
R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero. |
HaloOfFlies 17.10.2005 21:52:37 (muokattu 17.10.2005 21:53:30) | |
---|
YLE hakee taajuuksia neljännelle radiokanavalle YLEn hallintoneuvosto keskusteli kokouksessaan 15.6. mahdollisuudesta perustaa YLEn neljäs valtakunnallinen radiokanava. Hallintoneuvosto valtuutti yhtiön toimivan johdon käynnistämään neljännen valtakunnallisen palvelun taajuussuunnittelun ja muun hankkeen toteutuksen edellytämän toiminnallisen valmistelun. Hallintoneuvosto totesi, että hankkeen resurssoinnista ja aloittamisesta päätetään myöhemmin erikseen. "Alustavien suunnitelmien mukaan nykyisen YLEQ-kanavan mahdollinen laajeneminen valtakunnalliseksi tapahtuisi aikaisintaan parin, kolmen vuoden kuluttua. Nyt tärkeintä on se, että voimme aloittaa aikaa vievän taajuussuunnittelun. Digitan kanssa tehtyjen selvitysten mukaan tekniset edellytykset kanavan valtakunnalliselle kuuluvuudelle ovat olemassa", radiojohtaja Seppo Härkönen toteaa Tämä päätös siis tehtiin kesäkuussa 2004, ei viime kesänä. Joten ovat jo aloittaneet työt YLEQ:n valtakunnallistamiseksi. Eli mahdollisesti jo ensi vuonna saadaan kuunnella YLEQ:ta. Todennäköisempää kuitenkin on tuo 2007. Kyllä se YLEQ sieltä tulee kunhan jaksetaan odottaa. Ei tuo nyt niin pitkä aika ole. First they steal your mind and then they steal your soul |