Aihe: armeijan soittokunnan pääsykokeet
1 2
header
09.10.2005 15:39:10
Minkälaiset ne on?
Kokemuksia!?
Etenkin kitaristit!
m/ O_o m/
Härski
09.10.2005 15:40:10
Soitat eka omavalintaisen biisin. Sitten tuikkaavat sulle vaikean jatsibiisin, jos ei onnaa, ni vähän helpomman. Ja jos et osaa nuotteja, kannattaa ilmoittaa siitä hyvissä ajoin.
laatikko
09.10.2005 16:09:48
Minuakin kiinnostais. Aion pyrkiä rummuilla sisään, niin rumpalienkin kokemuksia olis kiva kuulla.
gandar
09.10.2005 18:42:20 (muokattu 09.10.2005 18:45:35)
Opetelkaa soittamaan kontrabassofagottia.

/edit: Ei kun oikeasti.
Itse kävin viime vuonna kokeilemassa saksofonilla, mutta oman huonouden ja muiden hyvyyden johdosta ei paikka auennut. Kutsunnoissa sai ihan kiitettävästi tietoa ja nyt on avattu ihan oma websivukin: http://www2.mil.fi/sotilasmusiikki/ . Täälläkin on useampi ketju aiheesta ollut.
Ceci n'est pas une signature
drum-monkey
09.10.2005 19:47:23
Eikös se palvelusaika oo soittokunnassa pidempi vai? 9kk?
Munletti on mulletti
Martso
09.10.2005 20:35:28

Jep, 9kk.
Kerran meinas olla hyvä meininki, mut ei sitte ollukkaan!
Janus
09.10.2005 21:04:43 (muokattu 09.10.2005 21:06:39)

Pidempi ja pidempi, miten sen nyt ottaa. Ketään ei (v. 2003 tilanne) pakoteta AUK:hon, jolloin 12kk tai pidempään ei joudu palvelemaan ellei itse halua.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
isojussi
09.10.2005 21:05:13
pääsisinks mä sinne viä?
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
wrshredder
09.10.2005 21:06:07 (muokattu 09.10.2005 21:08:35)
Soitat eka omavalintaisen biisin. Sitten tuikkaavat sulle vaikean jatsibiisin, jos ei onnaa, ni vähän helpomman. Ja jos et osaa nuotteja, kannattaa ilmoittaa siitä hyvissä ajoin.

Tuikkaavat etees muuten komppitehtävän, soinnutusta prima-vistana..

Pari kysymystä : millä kitaralla haet sinne? (klas, sähkö?)
Ootko opiskellu musiikkia?

ps . jos oot esiintymispelkoinen niin mitä luultavammin menee perselleen esitys..
Romantikkoitkijät#23 "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet
Wonder
10.10.2005 18:06:32
kuinkahan vaikeeta on päästä pianolla sinne? siis ei-klassiselle puolelle...
mr.muzak
10.10.2005 18:16:57
kuinkahan vaikeeta on päästä pianolla sinne? siis ei-klassiselle puolelle...

On. Vaikeeta = paikkoja kun ei ole juurikaan kun sitä flyygeliä on vähän ikävä kantaa marssiessa mukanaan.
iso paha susi
10.10.2005 22:58:32
Mitä ne niillä kitaroillakaan tekee? Eikös siellä päristellä lähinnä rumpuja ja torvia?
IommI
12.10.2005 10:14:36
Mä luulen vähä että sähkökitaraakaan ei soiteta marssiessa, mutta mikä toki olisi hienoa... Porilaisten marssi= Hevi versiona=)
Mitään mitä ei ymmärrä ei tartte allekirjottaa..
oprahk
12.10.2005 13:19:48
Ei ole mitään niin huvittavaa kun SA-taistelubasso :D Lahdessa oli sellanen fenkku.

Kitaristit vetää humppaa ja kuviomarssista en tiedä kun en itse joutunut. Ehkä viiri tai triangeli käteen? Meikäpoika humpautti steel kitaralla, kun oli tosiaan kitaristeja saapumiserässä liiankin kanssa.

Pääsykokeissa tosiaan komppi ja melodia primavista. Ja tietty jotain esitettävää pitää olla omasta takaa.
Olo on kuin orvokilla 8-)
Fletch
13.10.2005 21:29:02

Kitaristit vetää humppaa ja kuviomarssista en tiedä kun en itse joutunut. Ehkä viiri tai triangeli käteen? Meikäpoika humpautti steel kitaralla, kun oli tosiaan kitaristeja saapumiserässä liiankin kanssa.

Humppapainotteistahan se kitarointi on, saattaa tosin olla jazzyhtyeessäkin käyttöä. Meikä veti todistettavasti kitaraa kuviomarssissa langattoman systeemin avulla, en tiiä miten sen jälkeen on ollu. Oli se "latenssi" joskus aika hurjaa luokkaa kun PA saatto olla parin sadan metrin päässä bändistä...
Puffy shirt wearing, dragon slaying, classical metal playing, Olde English font using, curly headed, scallopped Strat playing, donut eatin shredders are a dime a dozen.
WeetM
14.10.2005 10:22:29

Mitäs soittokuntaan päässeet kitaristit soittelivat pääsykokeissa? Ajattelin vaan että minkähän tyylistä musaa kannattaa soittaa siellä pääsykokeissa että olis edes jotain saumaa sisäänpääsyyn.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
wrshredder
14.10.2005 12:10:19
Mitäs soittokuntaan päässeet kitaristit soittelivat pääsykokeissa? Ajattelin vaan että minkähän tyylistä musaa kannattaa soittaa siellä pääsykokeissa että olis edes jotain saumaa sisäänpääsyyn.

Musta tuntu että sillon kun mä kävin siellä niin siellä oli pelkkiä jazz-kitaristeja., joka paikkaan kun meni niin joku höpötti jotain jazzista tai soitti jazzia, ja samaan kämppään jossa yövyin tuli jazzkitaristi kans (oltiin vielä kummatkin porista)..
Joten! Go with the flow: Play Jazz!
Romantikkoitkijät#23 "Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music" - Angela Monet
tamart
14.10.2005 14:36:32

Kovasti ainakin 2004 pääsykokeissa majurit toitotteli että oman tyylistä, musiikkia jota on mukava soittaa, tulisi vetää. Tiedä häntä itse soitin jazz-sointusoolon ja sisään pääsin. 6.10.2005 ohi on 270.
J.Ahonen
14.10.2005 15:06:22
Älkää nyt hyvät ihmiset 9kk pilatko elämästänne, kun voitte pilata ainoastaan 6kk.
doolittle
14.10.2005 16:45:13
Ketään ei (v. 2003 tilanne) pakoteta AUK:hon, jolloin 12kk tai pidempään ei joudu palvelemaan ellei itse halua.

Tilanne on sitten muuttunut; kyllä vain pakotetaan ainakin nykyisin, jos kiintiö poistumineen ei muutoin täyty. Lopputulokset ovat arvattavissa, meillä ainakin on tällä hetkellä Aliupseerikoulussa kaksi lopettanutta ja yksi sotilaskarkuri.
"Free form of jazz is a license to shit in the street." -Lemmy Kilmister-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)