Aihe: Musiikkiteknologia - Tornio?
1 2
Sardonc
17.06.2005 00:26:51
Kukaan muu menossa tuonne ensi syksynä tai onko kenelläkään kokemuksia siellä opiskelusta ja tuosta Länsi-lapin ammatti-instituutista?

Itse siis olen tuonne menossa.
Päärynä
17.06.2005 08:57:15
Juuri paraikaa kyseisessä oppilaitoksessa istuskelen ja voin sanoa että hyvä koulu tämä on. Pari vuotta olen opiskellut ja uudet tilat ovat vähintäänkin loistavat.
Alussa täällä oli vähän epämääräistä kun koko koulutus oli vasta alkanut, eikä kukaan tiennyt aivan tarkkaan mitä tulisi tehdä, mutta nyt kun koulutus on jatkunut jo 4 vuotta on pahimmista lastentaudeista päästy eroon. Tervetuloa vaan tänne sitten syssyllä.
Tyhmästä päästäisestä kärsii koko kettupopulaatio.
Sardonc
17.06.2005 13:05:25
Hyviltähän nuo vehkeet siellä vaikuttikin kun pääsykokeissa tuli katseltua.
Blues-Mobile
17.06.2005 15:55:57
joo, tulossa ollaan, heti ku armeija loppuu syyskuun lopulla. olin sielä muusikko puolella kolmevuotta ja ois tarkotus vähän laajentaa...puitteet on kyllä loistavat, mahollisuus tehä melkeinpä mitä vaan.
I might be white but at least I`m funky
Sardonc
17.06.2005 19:07:41
Minkäs laista se opiskelu siellä on? Siis mitä aineita jne.

Pitää tässä asuntoa alkaa katselemaan. Ei oikein innosta mennä asuntolaan asustelemaan.
heke2
17.06.2005 20:20:41
Sinne olen menossa, kolmas kerta kun hain ja vihdoin tärppäsi perkule.Erittäin innokkaana odotan kouluun menemistä.
Sardonc
17.06.2005 20:30:04
Hienoa. Kyllähän tuo opiskelu jo itsellekin aika kovasti maistuisi. Tuli catering puolelta kickit niin päätin musiikkiin kokeilla kun kokkaus ei kuitenkaan kiinnostanut kovinkaan paljoa.
Päärynä
17.06.2005 20:44:36 (muokattu 17.06.2005 20:45:15)
Minkäs laista se opiskelu siellä on? Siis mitä aineita jne.

Opiskelu on leppoisaa, ei turhan paljoa aineita, mutta omatoimista opiskelua vaaditaan paljon jos tosissaan haluaa alalla pärjätä.

Aineitahan on mm. perus instrumenttikohtaista opetusta, musiikin historiaa, musasoftilla värkkäystä, musiikkibisnestä sekä pändi ja teoriatunteja. Teillä teknoilla tietenkin on kaikenlaista piuhojen kolvausta, live äänen tekoa ja studiovärkläystä.
Päärynä
17.06.2005 20:45:43 (muokattu 17.06.2005 20:46:21)
Tupla king size.
Sardonc
17.06.2005 21:25:19
Jotain tuollaista odotinkin. Rennolta paikalta vaikuttikin kun siellä kävin. Noh Elokuun yhdestoista alkaa niin eiköhän sen touhun sitten näekin jo aika pian.
heke2
18.06.2005 03:51:55
Ahh, tuo studiovärkläystä sana kuulostaa ihanalta minun korviini :) olen jotakuinkin hulluna studiohommiin, tai kiinnostunu ainakin niistä kovasti
Sardonc
18.06.2005 12:42:30
Studio värkläys on kyllä ihan hauskaa puuhaa. Pitää toivoa, että sitä on paljon.
Meisseli
18.06.2005 15:24:31

Just nelivuotisena valmistuin muusikkopuolelta, Mahtava koulu kun tosiaan pahimmista lastentaudeista on päästy eroon. Vuosi vuodelta paranee. Ensi vuoden opetussuunnitelmat kuulostivat erittäin mielenkiintoisilta. Tavallaan sääli että valmistuin jo.

Hauskaa sulla tulee olemaan. Onnea!
Röllissä on sitä jotain alkukantaista.. -Skebaristi www.strangefruitband.net www.must.fi
duane
21.06.2005 18:29:47
Mä valmistuin juuri teknologiksi, ja voisin sanoa, että tuon oppimäärän olisi voinut tiivistää yhteen vuoteen... Itse kun olen enemmän orientoitunut livehommiin, niin käytännössä viimiset kolme vuotta on mennyt melko lailla hukkaan... ekat kaks vuotta liveopetus oli ihan mitä sattuu ja kun kolmantena vuonna tuli hyvä opettaja siihen, niin kaikki aika kului kaikkeen turhaan...

Mutta äänityksen opetus on kohillaan, ainakin osittain: Siellä on yksi nuori mutta tosi pätevä opettaja, joka on opiskellut englannissa ja tekee oikeissa töissä paljon hevilevyjä. Siltä oppii paljon...sitten on se yksi suurena guruna pidetty tervaskanto, jonka jutut menee kvanttifysiikkaan aina kun se suunsa aukasee...

Ja musiikkiteknologi kyllä kuulostaa hienolta ammatilta, mutta töiden saanti voi olla hieman toinen juttu...
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
Sardonc
23.06.2005 20:27:35
Hommassa kyllä ilmeisesti pitää olla melko hyvä jos meinaa töitä saada. Ilmeisesti niillä papereilla saa sitten esim. radiosta ja TV.stäkin töitä vai olenko ihan väärässä? Studio työskentely kyllä kiinnostaa.
duane
24.06.2005 04:26:21
Hommassa kyllä ilmeisesti pitää olla melko hyvä jos meinaa töitä saada. Ilmeisesti niillä papereilla saa sitten esim. radiosta ja TV.stäkin töitä vai olenko ihan väärässä? Studio työskentely kyllä kiinnostaa.

Niillä papereilla ei Suomessa ole minkäänlaista merkitystä, ainakaan vielä. Paljon merkityksellisempiä seikkoja on mm:

- mitä oikeasti osaat, päästötodistus ja käytäntö ei ole sama asia
- kenen kanssa oot tehny töitä
- miten olet työsi tehnyt
- minkälainen persoona olet
- tunnet oikeat ihmiset, ja osaat hyödyntää kontakteja
- jaksat jatkuvasti tunkea itseäsi mukaan kaikkialle

Radio- ja tv-hommat vaativat osittain erikoistumista, mitä ainakaan meillä ei ollut tarjolla. Toki radiomainoksia voi äänittää ja tv-ohjelmissakin tarvitaan myös "musa"äänimiehiä, mutta esim tv-sarjan äänitys poikkeaa musaäänityksestä aika lailla.

Tarkoitukseni ei nyt kuitenkaan ole latistaa innostustasi heti alkuunsa...kyllähän alalla töitä on, ja joku ne paikat aina saa, itsekin olen suuntaamassa ensi viikolla työhaastatteluun...

P.S. Kannattaa pyrkiä "moniosaamisen"...Jos on guru studiossa ja velho livehommissa + omaa huikeat edellytykset valoshown toteuttamiseen, niin jonkin homman saaminen on aina todennäköisempää...
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
fender-mies
24.06.2005 23:41:53 (muokattu 24.06.2005 23:44:24)
Itse laitokseen vain tutustumis kierroksen tehneenä sain laitoksesta erittäin positiivisen/ammattitaitoisen oppilaitoksen kuvan.
Ehkä hiukan olen yllättynyt, itse opiskelijoiden tässä esiittämistä jopa arvostelevista kommenteista.
Mutta Duane tuossa jälkimmäisessä kommentissaan oli hyvin pitkälti oikessa, noinhan ne asiat hoituu, asiat on loppujenlopuksi itsestään kiinni.
Mutta itse oppilaitoksena,laitteiltaan,tiloiltaan,opetukseltaan varmasti alan huippu luokkaa.
duane
26.06.2005 02:18:54
Mutta itse oppilaitoksena,laitteiltaan,tiloiltaan,opetukseltaan varmasti alan huippu luokkaa.

Yhdyn laitteiden ja tilojen osalta mielipiteeseen... Opetuksen ja hallinnon puolella on reilusti (ja vähän päälle) kasvunvaraa...
Sardonc
26.06.2005 17:29:32
Yhdyn laitteiden ja tilojen osalta mielipiteeseen... Opetuksen ja hallinnon puolella on reilusti (ja vähän päälle) kasvunvaraa...

Taitaa asia olla näin lähes kaikkien "taiteellisempien" koulujen kanssa. Laitteet ja tilat on hyvät, mutta opetus ei oikein toimi.

En tahdo yleistää enkä ärsyttää ketään vaan sanon vain oman mielipiteeni.
duane
27.06.2005 07:31:01
Ei muuta kuin onnea matkaan opin tielle... kannattaa heti alusta pitäen pyrkiä tekemään hommia myös kouluajan ulkopuolella ja, mikäli mahdollista, myös koulun ulkopuolella...siitä on uskomaton hyöty jälkeenpäin, kun osaa puljata myös muilla kuin koulun kamoilla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)