Aihe: Kokemuksia takuuhuollon toimivuudesta 1 | |
---|---|
![]() 12.11.2005 08:52:19 (muokattu 14.11.2005 10:06:35) | |
Varoitus! Seuraa lievää avautumista.. :-) mutta täytyy sanoa että huh huh, vihdoin se on ohi! Mulla on tuollainen kovalevyraituri ja sen takuuhuollon kanssa sain tuskailla viisi viikkoa. Mitenkäs muilla, onko huollot pelannut? Tässä oli kyseessä tuo tascamin maahantuojan huoltoliike Hedpro ja yksi peruste ostaa suomalaisesta musaliikkeestä oli juuri se, että huolto sitten ainakin pelaa, kun ei tarvi lähetellä laitetta ulkomaille.. No, tämän jälkeen en tuolle asialle pistä niin suurta painoa.. Laite on siis 3kk vanha ja kovalevy simahti kesken leikin. Soitin myyjälle ja hän pyysi toimittamaan laitteen liikkeeseen tai suoraan huoltoon. No huoltoon tietysti, sehän nopeuttaa toimintaa jo päivän verran ainakin. Ajattelin, että kyllähän siinä pari viikkoa menee ja se olisikin ollut ihan kohtuun rajoissa. Ilmoitin huoltoon, että laite on tulossa. Meni viikko ja ajattelin, että on se varmaan nyt jo avattu ja kysäisin, että olisiko mitään tietoa aikataulusta. Ei ollut. Kovalevyn huoltomieskin arveli hajonneen ja saatteessani arvelin sitä myös itse. Ylen ääniauton kanssakin oli siellä kovasti kiirettä. Sitten meni toinen viikko ja päätin taas pirautella. Laite oli hyllyssä edelleen ja kovalevyn rikkoontumista taas pähkäiltiin. Edelleen ihan asiallisesti juteltiin ja ylen auto oli yhä vaiheessa. Mun laite luvattiin ottaa heti käsittelyyn ja kotiuttaa mahd. nopeasti. Kolmas viikko meni.. ei kuulu mitään. Taas puhelin kouraan ja soittamaan. Nyt laite oli saatu jo auki ja laitettu takaisin hyllyyn odottamaan, yllätys, yllätys, uutta kovalevyä.. Kovalevy oli nähtävästi tilattu jostain maailman toiselta puolelta kamelirahtina tai sitten joku oli sitä varta vasten alkanut valmistamaan, koska mitään tietoa siitä kauan sen saamisessa kestäisi ei ollut. Suomessa ei ainakaan ollut ainuttakaan.. Niin ja ylen autokin oli kesken.. Tässä vaiheessa olin jo tutkinut noita kuluttajasuoja-juttuja ja mainitsin sitten, että voin kohta vaatia uutta laitetta tilalle tai kaupan purkua, kun ei homma etene.. Eipä siihen juuri muuta kantaa otettu kuin, että juttele jälleenmyyjälle. Neljäs viikko.. juu ei tule mitään.. Kai se kovalevy joskus tulee, jos on tullakseen.. ylen autokin vielä kesken. Soitin sitten myyjälle, että ei tuo huolto toimi. Se lupasi soitella sinne itse ja oli huolissaan juuri tuosta, kun huolto suomessa on sille pieni myyntivaltti. Oli puhetta myös vaihtolaitteesta ja ohimennen mainitsin myös kaupan purun ja sen, että en enää odottele kuin muutaman päivän korkeintaan. Myyjä soitteli myöhemmin takaisin ja kertoi, että laite oli siirretty toiseen toimipisteeseen. Maahantuojalla ei myöskään ollut yhtään sellaista laitetta, mikä voitaisiin antaa tilalle. 4 1/2 viikkoa.. Nyt alkoi jo hermostuttamaan (joo, oonhan mä vähän temperamenttinen, kuin näin nopeasti hihat alkaa kärytä).. Soitin myyjälle ja se asettui jo puolustuskannalle ja selvitti mm. kuinka kusessa olisin, jos olisin tilannut thomannilta.. jaa, olisiko näin? En tiedä, pitää varmaan kokeilla. No, joo.. vähän harmi sinänsä, kun olisin halunnut jatkaa asiakkuutta tuon suomalaisen liikkeen kanssa. Kaupanpurkukin kuulemma menisi niin, että joutuisin odottamaan 4-5 kk rahojani maahantuojalta.. vaikka en tietääkseni heille ole mitään maksanut vaan ko. myyjän liikkeelle. Tässä vaiheessa oli mielestäni oiva väli ilmoittaa, että takuuhuollosta ei saa aiheutua ostajalle kustannuksia (lähetys särkyvänä n. 19€). Myyjän nettisivuilla sanotaan ostajan maksavan lähetyskulut huoltoon. Tuolta löytyy vähän erilainen näkökulma aiheeseen http://tinyurl.com/66z42 Myyjä lupasi lopuksi vielä soitella huoltopäällikölle ja ilmoittelikin muutaman tunnin päästä, että laitteeseen on vaihdettu kovalevy ja se on postissa. Tässä vaiheessa oli kierroksetkin laskeneet ja myyjä lupasi palauttaa lähetyskulut, vaikka hän ja maahantuoja olivat edelleen yhtämieltä siitä, että mulle ne kulut olisivat kuuluneet. Loppu hyvin kuitenkin loppujen lopuksi. Laite tuli sitten vihdoin kotiin ja on se kovalevykin vaihdettu.. mitähän se vaihto itsessään vei aikaa 10-15min?? Ei mulla oikeestaan muuta. ------- Laitoin vielä palautetta hedpro:n nettisiuvlta: "Toivottavasti mulla oli poikkeustapaus, muttadigiraiturini takuuhuolto teidän liikkeessä kesti käsittämättömät 5 viikkoa. Ei jatkossa paljon hyödytä ostaa suomalaisesta musiikkiliikkeestä ainakaan sen takia, että mahd. huoltoa varten ei tarvitse lähettää laitetta ulkomaille ja odotella viikkokausia." Ja vastaus hedpro:lta: " Hei, Laitteenne Tascam DP-01FX on vastaanotettu huoltoomme 6.10 ja varaosa saapunut 7.11. Laitteenne on korjattu 8.11 ja toimitettu takaisin 8.11. Valitan tapahtunutta" Joo-o, en kyllä keksi miten voisivat tuota asiaa enää tuon vähempää pahoitella pahoittelematta ollenkaan... kai se sitten kertoo paljon firman linjasta ja asiakaspalvelun tasosta... oh dear god, it is the best guitar i have ever played.... /Harmony-central | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)