Bladder 01.11.2005 19:18:44 | |
---|
Oletteko törmänneet samaan kuin minä? Melki jokainen tuttu samasta ikähaarukasta soittaa kitaraa. Radikaalisti sanottuna melki jokainen osaa soittaa jotain biisiä kitaralla varsinkin nuoremmasta sukupolvesta ja se alkaa ärsyttää kun kaikkien on pakko ottaa juuri kitara. Muitakin soittimia on ja kun taso on korkealla kun monia soittimia niin voi olla vaikea päästä soittamaan bändiin ja harrastus tyssää. |
Karlsson 01.11.2005 19:25:27 | |
---|
No, prosentuaalisestihan suurin osa ihmisistä on ääliöitä. Eli soitin tason mukaan. "Asia on niin, että kun navetassa ryhtyy riisuuntumaan, lehmät alkavat tuijottaa. -Sisäpiiri" -City-Lehti 21/2005 |
A.Starving 01.11.2005 19:28:58 (muokattu 01.11.2005 19:45:56) | |
---|
Niinpä, olet ilmeisesti tullut "siihen ikään" jolloin nuoria miehiä alkaa kiinnostaa kitaran suomat mahdollisuudet sosiaaliseen nousuun vastakkaisen sukupuolen silmissä. Älä huoli, kaikki olemme aikanaan kokeneet saman ja kyllä se siitä aikanaan tasoittuu. Paskimmat pakotetaan ajallaan bassonvarteen, ja loput lopettavat omillaan kun tajuavat, että pelkkä "Smoke on the water":in ja "Entersandman":in riffien jauhaminen olekaan kitarismia, ja motivaatio ei riitä treenata enempää. Oikeat muusikothan ovat tuossa iässä instrumenttinsa valinneet jo aikaa sitten... Nim. kokemusta on (ei siitä oikeasta muusikkoudesta) Edit: typoja |
Veikko 01.11.2005 19:31:58 | |
---|
Ihan hyvä. Hetken jo tuntu, että ketään ei kiinnosta soittohommat ollenkaan. Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita |
Bladder 01.11.2005 19:35:10 | |
---|
Niinpä, olet ilmeisesti tullut "siihen ikään" jolloin nuoria miehiä alkaa kiinnostaa kitaran suomat mahdollisuudet sosiaaliseen nousuun vastakkaisen sukupuolen silmissä. Älä huoli, kaikki olemme aikanaan kokeneet saman ja kyllä se siitä aikanaan tasoittuu. Paskimmat pakotetaan ajallaan bassonvarteen, ja loput lopettavat omillaan kun tajuavat, että pelkkä "Smoke on the water":in ja "Entersandman":in riffien jauhaminen olekkaan kitarismia, ja motivaatio ei riitä treenata enempää. Oikeat muusikothan ovat tuossa iässä instrumenttinsa valinneet jo aikaa sitten... Nim. kokemusta on (ei siitä oikeasta muusiokkoudesta) Hyvin sanottu, kiinnostusta riittää juuri tuollaisiin 5-sointu tyyppisiin kuuluisiin biiseihin ja omalta kohdalta meinaa mennä hermo kun kaikki soittaa noita :D |
Juzzu 01.11.2005 19:40:18 | |
---|
Hyvin sanottu, kiinnostusta riittää juuri tuollaisiin 5-sointu tyyppisiin kuuluisiin biiseihin ja omalta kohdalta meinaa mennä hermo kun kaikki soittaa noita :D Nooh, kyllä se siitä, pian ovat jo harjoittelemassa nothign else mattersin introa ja sen jälkeen onkin tie silattu jo kullalla. |
Spawn 01.11.2005 19:59:51 | |
---|
Jeps, itsekin tunnen reilut kymmenkunta kitaristia, mutta vain kaksi laulajaa, pari kolme rumpalia ja muutaman basistin sekä tasan yhden aktiivisen pianistin. Vielä kun suurin osa kitaristeista ei peruspilitystä enempää tunnu osaavan niin vähän tuo määrä pistää silmään. Kyllä soitosta kuitenkin huomaa ketkä sen soittimen ovat omaksuneet ja helmiä kitaristien joukossa ei ole kuitenkaan sen enempää kuin muidenkaan soititen soittajissa. "Hyvän nopeuden saavuttaminen vaatii paitsi kärsivällisyyttä, myös progressiivisuutta!" -Rumpali Kainuusta |
Arcane 01.11.2005 20:18:18 | |
---|
Minun tapauksessa kitaristiuteni lienee perusteltua... Asun nimittäin niin pienellä kylällä, että kitara ja piano ovat ainoat soittimet, joiden soittoa täällä voi opiskella. On käynyt kyllä monesti mielessä ostaa se basso, että olisi enempi paikkoja bändeissä. Kalamies #31 >-)))> THV-klubi #37 |
Lennu 01.11.2005 20:21:57 | |
---|
Minun tapauksessa kitaristiuteni lienee perusteltua... Asun nimittäin niin pienellä kylällä, että kitara ja piano ovat ainoat soittimet, joiden soittoa täällä voi opiskella. On käynyt kyllä monesti mielessä ostaa se basso, että olisi enempi paikkoja bändeissä. Varteenotettava vaihtoehto. Basso on munakas soitin. - how did you think I got these inside, by osmosis? |
Progressor 01.11.2005 20:30:04 | |
---|
Luulenpa, että kitaran suosio selittyy suurelta osin sen ylivoimaisella mukautuvuudella erilaisiin olosuhteisiin. Kitaraa voi soittaa käytännössä lähes missä tahansa. Se on hiljainen, melko pienikokoinen ja kevyt kantaa. Lisäksi kitaransoitto on mielekästä sekä yksin että muiden soittimien kanssa. Ja koska kitaransoiton katsotaan yleisesti olevan "cool", niin aloituskynnyskään ei ole kovin korkea. Jos ihmiset valitsisivat soittimensa pelkästään järkeilemällä, kaikki maailman muusikot olisivat varmaankin kitaristeja. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Bladder 01.11.2005 20:36:00 (muokattu 01.11.2005 20:38:50) | |
---|
Luulenpa, että kitaran suosio selittyy suurelta osin sen ylivoimaisella mukautuvuudella erilaisiin olosuhteisiin. Kitaraa voi soittaa käytännössä lähes missä tahansa. Se on hiljainen, melko pienikokoinen ja kevyt kantaa. Lisäksi kitaransoitto on mielekästä sekä yksin että muiden soittimien kanssa. Ja koska kitaransoiton katsotaan yleisesti olevan "cool", niin aloituskynnyskään ei ole kovin korkea. Jos ihmiset valitsisivat soittimensa pelkästään järkeilemällä, kaikki maailman muusikot olisivat varmaankin kitaristeja. Pätevä kommentti sitähän juuri kitara on, mutta oisi mukavaa jos esim bassokin oisi "cool" , koska omien kokemusten mukaan kukaan ei ota sitä koska se ei muka ole cool. Tunnen vain kaksi tuttua jotka soittavat bassoa toinen soittaa rumpuja ja toinen keyboordia ja kummatkin basson otettua ovat soittaneet sitä muna huurussa 24/7 |
Fortune 01.11.2005 20:36:53 | |
---|
Jos ihmiset valitsisivat soittimensa pelkästään järkeilemällä, kaikki maailman muusikot olisivat varmaankin kitaristeja. Ei, vaan laulajia. Roudaus huomattavasti helpompaa kuin kitararomujen (saati B3:sen) kanssa.
Tykkään kaakaosta ja kaakao minusta. |
askomiko 01.11.2005 20:47:47 | |
---|
Voe että ku harmittaa. Minä olin sentään lähellä päätyä rumpaliksi, ja sitten basistiksi, mutta vasta kitarismiksi jouduin. Rumpuja soittelin pienenä, ja semmoset jopa oli autotallissa, mut sit jostain ihmeen syystä ne myytiin pois. Kyllä harmitti. Bändikerhossa ala-asteella sitten halusin soittaa bassoa, mutta kaveri tuumasi että "et saa, soita sää kitaraa ku teijän isillä on se Landola ni voit sillä reenata." :( Katu täyttyy askelista, elämä on röytämistä. |
Aerodactev 01.11.2005 21:05:42 (muokattu 01.11.2005 21:07:18) | |
---|
Muakii vähä harmittaa kun jostain syystä treenasin sitä kitaraa enemmän kuin pianoa, vaikka molempiin ajoi ihan oma vapaaehtoinen into. Oon tosin aina ajatellut kitaran otelautaa pianon koskettimien kautta, ja suuri hoksaus muutamia vuosia oli sitten se, että ihan hyvin ne käännössoinnut yms. mukavuudet saa kitarallekin. Nyt kuitenkin treenaan pääasiassa koskettimia parempaan kuntoon, se on jotenkin paljon kiinnostavampaa meininkiä (kiinnostus piano/urku/synavoittoiseen rokkiin on varmasti lisännyt motivaatiota). Ikinä tosin en oo jaksanut innostua mistään soitinsankaruudesta. Ehkä siks oon niin huono kaikessa...
Long = progressive = good
|
Super-Jari 01.11.2005 21:15:16 | |
---|
Eniten tuossa harmittaa se että ne muodinvuoksikkin soittavat soittaa minua paremmin. Homot. |
Basistin aivot 01.11.2005 21:40:26 | |
---|
Luulenpa, että kitaran suosio selittyy suurelta osin sen ylivoimaisella mukautuvuudella erilaisiin olosuhteisiin. Kitaraa voi soittaa käytännössä lähes missä tahansa. Se on hiljainen, melko pienikokoinen ja kevyt kantaa. Lisäksi kitaransoitto on mielekästä sekä yksin että muiden soittimien kanssa. Ja koska kitaransoiton katsotaan yleisesti olevan "cool", niin aloituskynnyskään ei ole kovin korkea. Niin, onhan sitä nähty kaikenmaailman kitarasankareita joilla on hienon hienot lavashowt sun muut, ni kyllähän sellaseen haluais yks jos toinenkin samaistua. Joskus joku sanoi että siksi ihmiset ottavat kitaran että pienellä aktiivisella harjottelulla sitä oppis soittaa. Vaan eiköhän kaikkea siten opi. Ku reenaa vaan tarpeeks. Ite en hirvittävästi harkinnu ees kitaransoiton alottamista, unelmoin rummuista. Mutta sitten joidenkin koukeroiden kautta halusinkin basson, enkä oo yhtään katunu. Sanovat myös, että kitara olis "cool" koska sillä voi tiluttaa ja tehä kaikkee muuta sooloilua. Vaan kyllähän bassokin siihen käy. Riippuu ihan soittajan taidoista ja mielikuvituksesta, mitä sillä soittimella voi tehdä. Ei silti. Hyvä että monet ottavat kitaran soittaakseen. Ei ainakaan kitaristeista tule pula. maailmassa ei ole liikaa friikkejä. on vain liian vähän sirkuksia. |
Carpenter 01.11.2005 21:54:40 | |
---|
Pätevä kommentti sitähän juuri kitara on, mutta oisi mukavaa jos esim bassokin oisi "cool" , koska omien kokemusten mukaan kukaan ei ota sitä koska se ei muka ole cool. Tunnen vain kaksi tuttua jotka soittavat bassoa toinen soittaa rumpuja ja toinen keyboordia ja kummatkin basson otettua ovat soittaneet sitä muna huurussa 24/7 Oikeasti hyviä basisteja on kyllä todella harvassa. Moni on joko "kitaristibasisti" (eli niinkuin minä) tai täysin aloittelija, joka soittaa vain koulussa. Kitaralla on hauska soittaa heviä ja rockia, mutta bassolla on sitten taas hauskempaa soittaa jotain muuta. Itse soitan muuta musaa kiipparilla ja pianolla. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
Progressor 01.11.2005 21:59:30 | |
---|
Niin, onhan sitä nähty kaikenmaailman kitarasankareita joilla on hienon hienot lavashowt sun muut, ni kyllähän sellaseen haluais yks jos toinenkin samaistua. Ehkä niinkin. Enemmän ajattelin kuitenkin niin päin, että nuori muusikonalku päätyy ehkä valitsemaan kitaran, koska muut ihmiset (erikoisesti ne, jotka eivät itse soita) yleisesti ottaen pitävät kitaraa mukavampana soittimena kuin vaikkapa rumpuja. Kitaransoitolla on helppo vedota monenlaisiin ihmisryhmiin. Joskus joku sanoi että siksi ihmiset ottavat kitaran että pienellä aktiivisella harjottelulla sitä oppis soittaa. Tämä minua aina rumpalina ihmetyttää. Kai se riippuu henkilöstä, mutta minusta rummuilla pääsee bändisoittimista kaikkein helpoiten alkuun, koska sama komppi sopii tuhanteen kappaleeseen. Kun minulle joskus yritettiin kitaraa lykätä kouraan, se tuntui aivan liian monimutkaiselta vekottimelta. Kitara ei todellakaan ole ikinä ollut minun juttuni. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Carpenter 01.11.2005 22:20:22 | |
---|
Kitaransoitolla on helppo vedota monenlaisiin ihmisryhmiin. Näin juuri. Yleensä ne, jotka eivät mitään musiikista mitään ymmärrä, huomaavat musiikista ainoastaan laulun ja kitaran (soolot). Rumpuihin ja bassoon ei kiinnitetä mitään huomiota. Yleensä juuri tälläiset ihmiset ovat esimerkiksi siinä Nightwish-jupakassa Tarjan puolella. Sovittele puheesi kukkarosi mukaan. |
julio 01.11.2005 22:47:28 | |
---|
aika ja luonto karsii heikot kukkaset. ei ole juuret tarpeeksi syvällä kitarismin maassa. ei vesi kierrä varressa, ei happi puske ulos lehdistä. syksyn tulle kuolee varren mukana juuret ja siemenet. emmätiä - Fishbone Soldier #7 |