Aihe: Bootlegeista oikeuteen
1 2 3 4 5 6 7
Heavy Metal Machine
11.02.2004 18:17:33 (muokattu 11.02.2004 18:18:51)
Tekstikanava tiesi kertoa tällaista:

"Tampereella tekijänoikeusjuttu

Tampereen käräjäoikeus aloittaa tänään
laajan tekijänoikeusrikosjutun käsitte-
lyn. Tamperelaista miestä syytetään
luvattomien musiikkitallenteiden
tekemisestä ja niiden levittämisestä
mm. internetin välityksellä.

Kyseessä ovat ns. bootleg-tallenteet
eli konserteista ilman lupaa nauhoi-
tettu aineisto, joka on sitten poltettu
cd-levyille.

Levyjä ei ole myyty, vaan vaihdettu
toisia tallenteita ja tyhjiä levyjä
vastaan. Tekijänoikeusjärjestöt vaati-
vat oikeudessa yli 20 000 euron
korvauksia"

ihan perseestä sanon mä! treidausko muka laitonta? pöh!

Edit: ja otsikko perseelleen tietysti!
Veit omasi lentoon en kiinni sua saa
Salaud
11.02.2004 18:18:51
No tuo on kyllä jo aika suolesta.
Why does it hurt when I pee?
superfly
11.02.2004 18:19:02

ihan perseestä sanon mä!

No laitontahan tuo on. Kyllä se levittäjä on sen tiennyt.
Harppu on alaston piano
bastardo
11.02.2004 18:20:03 (muokattu 11.02.2004 18:20:52)
ihan perseestä sanon mä! treidausko muka laitonta? pöh!

Perseestä, perseestä. Kai tässä maassa nyt saatana pitäisi voida edes fanittaa vapaasti.

EDIT: hommat hallussa
I can't sing and I can't dance, but still I know how to clap my hands...
Heavy Metal Machine
11.02.2004 18:20:12

eipäs ole laitonta itse treidaaminen. konserttien luvaton nauhoittaminen on kylläkin rikos.
superfly
11.02.2004 18:21:08
eipäs ole laitonta itse treidaaminen. konserttien luvaton nauhoittaminen on kylläkin rikos.

Kyllä se treidaaminen laitonta on. Maksuvälineenä ei vain ole raha.
Harppu on alaston piano
Heavy Metal Machine
11.02.2004 18:22:28
Kyllä se treidaaminen laitonta on. Maksuvälineenä ei vain ole raha.

vaan? toinen äänitekö?
Gypsy
11.02.2004 18:23:31
No ihan perseestä. Luulisin, että kaikkien muitten mielestä on perseestä ja poikittain, paitsi niitten mielestä, jotka seuraa lakikirjaa silmä kovana. Jos tyyppi ei oo sillä kuitenkaan taloudellista hyötyä itelleen saanu, ja on jopa ite kopioinu ne keikoilta, niin kukaan ei menetä yhtään mitään. Ei bändi, ei levylafka, ei kukaan. Ihan naurettavaa.
Painakaa vaan sitä miinusta
Heavy Metal Machine
11.02.2004 18:25:32
Niin siis mä en ymmärrä miten Tekijänoikeus järjestöt voi vaatia korvauksia jos he ei ole penniäkään menettänyt treidaajien takia...
lxi
11.02.2004 18:25:59 (muokattu 11.02.2004 18:26:08)
Vaatimukset nyt voivat olla mitä tahansa, eivät ne sellaisinaan mene läpi.

Aika surkea juttu. Minkähän yhtyeen/yhtyeiden keikoista on kyse?
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
blastoff
11.02.2004 18:27:03
Hanurista on. Mitä bändejä se tyyppi oli nauhoittanut?
Lennu
11.02.2004 18:28:49

Hanurista on. Mitä bändejä se tyyppi oli nauhoittanut?

Varmaan Mambaa.
Historically, just staying out of the way has been my most valuable contribution. HÄTÄTILAPALSTA
superfly
11.02.2004 18:31:12
vaan? toinen äänitekö?

Niin. Ja perseestä toi on munkin mielestä. Tuommosella toiminnalla on kuitenkin enempi myyntiä edistäviä vaikutuksia. Ainakin luulis näin olevan.
Harppu on alaston piano
Dr. Muff
11.02.2004 18:32:52

Treidaaminen ja keikkojen nauhoittaminen ei välttämättä ole laitonta.

Eikai tämä nyt ole se kaveri jonka kokoelman takavarikoinnista kohistiin joskus vuosi sitten? Kerättiin nimiä että kokoelma olisi saatu poliiseilta pelastettua. Muistaakseni tämä hessu oli kuitenkin jonkinlaista korvausta vastaan näitä myynyt.

Mutta aika suuressa mittakaavassa toiminnan on pitänyt olla että juttua ruvetaan nostamaan, luulisin.
"How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians
Heavy Metal Machine
11.02.2004 18:41:00
Niin. Ja perseestä toi on munkin mielestä. Tuommosella toiminnalla on kuitenkin enempi myyntiä edistäviä vaikutuksia. Ainakin luulis näin olevan.

Totta! treidaajathan on niitä parhaimpia faneja! heille ei riitä bändin itsensä julkaisemat teokset... eli sehän tarkoittaa että treidaaja on ostanut ja ostaa kaiken mitä bändi julkaisee...
kid ego
11.02.2004 19:14:23
Totta! treidaajathan on niitä parhaimpia faneja! heille ei riitä bändin itsensä julkaisemat teokset... eli sehän tarkoittaa että treidaaja on ostanut ja ostaa kaiken mitä bändi julkaisee...

Tässähän on tiivistettynä melkoinen määrä faktaa. Munkaan mielestäni treidaaja itse ei tee niinkään paljon väärin, jos on oikeasti nähnyt vaivaa (tallentanut keikan itse, ostanut levyt tms). Ainoa huono puoli on tosiaan se, että vastapuoli saattaa jättää levyt ostamatta kun kerran saa ne ilmaiseksi. Jos taas vastalahjaksi saa jonkin toisen harvinaisuuden, homma on mun mielestäni ok.

Jos ja kun musta tulee suuri starba, en ala tapella mitään bootlegeja vastaan. Nehän vasta fanitusta ovatkin!! Kunhan niistä ei pyydetä mitään hintaa.
Haluan vaihtaa penikseni pienempään, hinnalla millä hyvänsä.
Bonham
11.02.2004 19:28:01
Varmaan Mambaa.

Tässä tapauksessa vaadin mahdollisimman kovaa rangaistusta...

Mutta itse tapahtumaan, täälläkin olen moneen kertaan varoitellut ihmisiä noista bootlegeista ja niiden kauppaamisesta, se kun nyt vaan on aika epäilyttävää ja ilmeisen laitonta, koska siitä nyt käräjille vedetään...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
Errorist
11.02.2004 19:40:50
Täysin perseestähän tuo juttu on. Ihmiset vaan haluavat kuulla keikan, vaikka huonolaatuisena.
Käykääpäs veljet ja siskot tutustumassa uusiin EuroNicen sivuihin.
Fortune
11.02.2004 19:42:21

Jos ja kun musta tulee suuri starba, en ala tapella mitään bootlegeja vastaan. Nehän vasta fanitusta ovatkin!! Kunhan niistä ei pyydetä mitään hintaa.

Minua vituttaisi, jos maailmalla liikkuisi omista keikoistamitä sattuu suttuisia äänidokumentteja, joita ei olisi saanut kuunnella etukäteen. Kyllä artistin pitäisi saada päättää, mitkä keikat ansaitsevat laajemman yleisön kuuntelun ja mitkä eivät.

Toisekseen, onko se niin hienoa kuunnella livekeikkoja nauhalta ja miettiä, kuinka kiva siellä olisikaan ollut olla :)

No ihan sama oikeasti, kunhan ette minun keikkojani nauhoita.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Veikko
11.02.2004 19:43:01
Täysin perseestähän tuo juttu on. Ihmiset vaan haluavat kuulla keikan, vaikka huonolaatuisena.

Tjaa. Jos joku käy kauppaa musiikilla niin kyllä korvaus siitä kuuluu musiikintekijöille/esittäjille. Niin se vaan on.
multilalentti
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)