Aihe: Kivikasvojen keikka ja autotunetus?
1
kfignb7564
21.11.2005 12:48:17
Katselin viikonloppuna tv:sta kivikasvojen keikkaa pätkittäin. Ihmetytti, kun paikoitelleen stemmalaulanta kuulosti eaglesmaisen täydelliseltä (paikoitellen taas sitten kyllä ei), ja kyseessä oli kuitenkin joukko ikämiehiä, joilla ei viime vuosilta varmaan ole hirveästi lavakokemusta; kolme ryhmän laulajista on mielestäni lisäksi varsin keskinkertaisia (toki yhdellä kieltämättä on Lauluääni). Kertokaapa nyt nuoremmat ja äänentoiston sekä -prosessoinnin nykytekniikasta tietävät vanhalle papalle: oliko käytössä autotune tms. jo keikalla eli reaaliajassa, oliko lauluraitoja korjailtu jälkeenpäin, vai lauloivatko ne oikeasti niin tarkasti?
cubasisti
21.11.2005 13:28:25
Aja se jonkun spektrianalysaattorin läpi ja katso, onko viivasuoraa. :)
varakeef
21.11.2005 13:48:39
Ihmetytti, kun paikoitelleen stemmalaulanta kuulosti eaglesmaisen täydelliseltä (paikoitellen taas sitten kyllä ei)

Hämäyksen vuoksi oli paikoitellen sitten kytketty pois päältä?
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Saikkonen
21.11.2005 14:18:18
Hämäyksen vuoksi oli paikoitellen sitten kytketty pois päältä?

Joka alussa hosuu, se lopussa väsyy.
J.Hollström
21.11.2005 14:23:22

Sullon terävämpi kuva.
Jukka Hollström
Saikkonen
21.11.2005 14:34:04
Sullon terävämpi kuva.

Tää onkin teräväpiirtotelevisio!
Joka alussa hosuu, se lopussa väsyy.
arrgh
21.11.2005 15:12:58
Autotunen liikakäyttö on tuonut ihmisille nykyään kumman reaktion. Ei enää voida uskoa että Jotkut Vain Osaa. En sano mitään kivikasvojen mahdollisesta autotunen käytöstä kun en siitä mitään tiedä, mutta jos joku laulusuoritus kuulostaa nykyään hyvältä, niin heti epäillään että ollaan autotunea käytetty. Ei mietitä ollenkaan, että laulaja saattaa oikeasti vain hallita ammattinsa.
Exhausted
21.11.2005 15:16:10

veikkaisin että tuonkaltaiset tyypit osaa laulaa
Jabe
21.11.2005 15:41:35

Mitään faktatietoa mulla ei ole, mutta luulisin, että kyllä ne ihan livenä veti niinkun veti. Tuommoinen viihde-estraditaide ei mulle kauheesti nappaa ... mutta kyllä ne äijät laulaa osaa.
markotetri
21.11.2005 15:44:36
En nähnyt ko. keikkaa, mutta tuntien esiintyjien taustaa veikkaan, että vetivät ilman tunetusta. Kivikasvot ovat kuitenkin esiintyneet enemmän tai vähemmän kimpassa 60-luvun puolivälistä asti.

Kivikasvojen alkumuoto on perustettu RUK:n kurssijuhlaa varten muistaakseni ´65... Samalla kurssilla oli muuten myös muuan Ilkka Lipsanen. Ja mun isä. :)
Artificiality is normal to the medium.
thrashmetallisti
21.11.2005 21:23:19

En nähnyt ko. keikkaa, mutta tuntien esiintyjien taustaa veikkaan, että vetivät ilman tunetusta. Kivikasvot ovat kuitenkin esiintyneet enemmän tai vähemmän kimpassa 60-luvun puolivälistä asti.

Kivikasvojen alkumuoto on perustettu RUK:n kurssijuhlaa varten muistaakseni ´65... Samalla kurssilla oli muuten myös muuan Ilkka Lipsanen. Ja mun isä. :)

Ja mun isä :)
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
askomiko
21.11.2005 22:48:05
mutta jos joku laulusuoritus kuulostaa nykyään hyvältä, niin heti epäillään että ollaan autotunea käytetty. Ei mietitä ollenkaan, että laulaja saattaa oikeasti vain hallita ammattinsa.

Heh, vähän niinkun Nickel Creek. Osaa varmasti laulaa, mutta silti on survottu autotune niin rankasti päälle että koskee päähän, kun nuotti on yhtä elävä kuin siniaalto. Emmää ymmärrä moista. Hyvä laulusuoritus =! siniaaltotäydellinen vire
Ja sen takia on hyvä viipyä vielä vähän aikaa maan päällä. Sen, mikä on elämämme kestävä tarkoitus ja arvo, on näet määrä syntyä maan päällä.
Tupuna
22.11.2005 16:24:53
Uskomaton kysymys. Melkein sais laittaa lukkoa ja bannia.

Ennen vanhaan miehetkin lauloivat kuoroissa ja kansakouluissakin laulettiin aina, joten opittiin hyvin stemmalaulua. Nykyään koulujen musiikinopetus on lähinnä pelkkää bändisoittoa, joten laulutaito keskimäärin heikkenee. Se sitten ilmeisesti saa uskomaan, että jokainen hyvä laulaja on autotunella pilattu.

Joten eivätköhän nuo Kivikasvot kuitenkin ihan itse noin hyvin laula!
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)