Aihe: Ongelmia DVD:n kanssa
1
mie
05.12.2005 18:52:43 (muokattu 05.12.2005 21:10:33)

Pyörähdin tänään levykaupassa ja mukaan lähti 2 DVD:tä, joista suureksi riemukseni kumpikaan ei toimi.

Toinen valittaa, että levyn aluekoodi on väärä, joka on aivan ymmärrettävä syy levyn toimimattomuuteen. Soittimeni tukee koodeja ALL ja 2, tässä levyssä se on 1. Toinen taas toimii, vaikka aluekoodi on 3, mutta kuva hyppii ja näkyy kolmena, eli ei toimi. Levyssä on aivan pieniä naarmuja, sellaisia, jotka eivät CD-levyssä haittaisi ensinkään. Eli voiko sellaiset hyvin pienet naarmut vaikuttaa levyn soittoon, vai voiko ongelma johtua jostain muusta? Soitin on kytketty oikein, koska muut levyt ovat toimineet moitteetta.

Onko kokemuksia miten kaupat ottavat takaisin noita levyä? Naarmuuntuneen levyn kohdalla ainakin pitäisi olla päivänselvää, että kauppa palauttaa rahat vioittuneen tuotteen kohdalla.

Edit: Oli tietenkin omaa hölmöyttäni se, etten tarkistanut noita koodeja etukäteen.
Sperm Donor
05.12.2005 19:02:33
Mulla on vaihdot onnistuneet iloman mitään ongelmia. Ei ole uusi ongelma se että Anttilan soitin soittaa levyn mutta kotisoitin tai autosoitin ei.
pehko
05.12.2005 21:13:30
mulla on joidenkin, just musa dvdeitten kanssa semmonen ongelma, että tietyillä soittimilla ne näkyy semmosena mustavalkosena, lumisademaisena kuvana. Eihän semmosta ole kiva kattoa. sit taas oma soitin soittaa ne niin että kuva ja ääni menee ihan eri tahtiin...ja se jos mikä vituttaa.
"Thanks for paying attention,fuck you if you don't, eitherway buy a t-shirt and fuck off!" Devin Townsend @ Waldrock 2005
-JiiTee-
06.12.2005 15:30:59
mulla on joidenkin, just musa dvdeitten kanssa semmonen ongelma, että tietyillä soittimilla ne näkyy semmosena mustavalkosena, lumisademaisena kuvana. Eihän semmosta ole kiva kattoa. sit taas oma soitin soittaa ne niin että kuva ja ääni menee ihan eri tahtiin...ja se jos mikä vituttaa.

Mun dvd-soitin kuuluu myös sarjaan "kuva ja ääni epäsynkassa toisinaan". Anyway, mulla siitä pääsee sillä että pausettaa kuvan hetkeks ja jos se ei auta, ni hyppää edelliseen/seuraavaan chapteriin. Näin soitin joutuu hakemaan kohdan uudelleen ja samalla myös synkka yleensä palautuu.
EYESCREAM -rocks.
32788
06.12.2005 15:35:35
Mikäs soitin on? Jos on joku halpis, kannattaisi ehkä vaihtaa johonkin parempaan. Itsellä vain hyviä kokemuksia Sonyn soittimista, sellainen löytyy kotoakin..
Hei, täähän on harmaa!
mie
06.12.2005 15:46:51

Mikäs soitin on? Jos on joku halpis, kannattaisi ehkä vaihtaa johonkin parempaan. Itsellä vain hyviä kokemuksia Sonyn soittimista, sellainen löytyy kotoakin..

Samsungin ei mikään halpa vekotin. Porukat osti jostain asiantuntevasta liikkestä (ei siis Gigantista yms.) Helsinginreisullaan.
mie
07.12.2005 14:25:02

Ongelma ratkesi. DVD oli NTSC-formaatissa, kun TV vaatii PAL:in Pitää muistaa seuraavalla kerralla tarkistaa kaikki merkinnät.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)