Juhani 18.12.2005 13:17:11 | |
---|
Juttelimme eilen Sepi Kumpulaisen kanssa pitkään miten suhtautua negatiiviseen kritiikkiin. Tapasin miehen ensimmäistä kertaa ja kaveri oli yhtä sydäntä. Oli sinänsä mielenkiintoinen asia, että mies joka on 14 vuotta tehnyt keikkaa kysyy neuvoja kavereilta, jotka ovat soittaneet keikkoja vain noin 5 vuotta. Sepi oli selkeästi kovin surullinen ja loukkaantunut kritiikistä, jota häntä kohtaan on esitetty. Vaikka kappaleet ovat humoristisia ovat ne kuitenkin juuri häntä itseään, koska hän on huumorintajuinen ihminen itse. Aitoja. Kappaleet eivät ole "vitsejä". Hän kysyi pitäisikö hänen alkaa miellyttämään yleisöä muuttamalla tyyliään? Mielestäni artisti on parhaimmillaan juuri itsenään. Tietenkin artisti esiintyy juuri yleisölle ja yleisö lopulta palkitsee artistin. Muuten riittäisi se, että artisti soittaa itsekseen treenikämpillä. Miten itse suhtaudutte negatiiviseen kritiikkiin? Jostain syystä ne negatiiviset asiat jäävät kuitenkin aina painamaan enemmän mieltä kuin hyvät. |
anttipi 18.12.2005 13:20:13 | |
---|
Jotenkin tuo Sepi-juttusi kuulostaa absurdilta, vaikka en epäile, etteikö noin olisi voinut tapahtuakin. :) "Log From Blammo!" |
Juhani 18.12.2005 13:25:30 | |
---|
Haluatko kuvan todisteeksi? :) |
Johann Onn 18.12.2005 13:56:49 (muokattu 18.12.2005 14:06:56) | |
---|
Miten suhtautua negatiiviseen kritiikkiin... Tämän on nähny monesti. Jotkut kestää kritiikkiä ja jotkut ei. Tunnen tyyppejä, joille yksinkin negatiivinen sana niitten tuotoksista, tekee sen "no, sun biisit ja miksaukset ne vasta p*skoja onkin ja soittajakin olet ihan p*ska..." vastahyökkäyksen. Humoristista sinänsä, miten jotkut "40 lähempänä kuin 30" voi käyttäytyä kuin 5-vuotiaat. "Meidän iskä on parempi kuin teidän iskä ja mun lelut on parempia kuin sun...". Kumpulaisen kohdalla voi kai sanoa: Biisimateriaali on ehkä vähän ykstoikkoista, mutt sinänsä hyvin omaleimaista ja tunnistettavaa. "Armotonta menoa" biisistä saa kyllä hyvän "HC-rallin", on tullu testattua joskus. Miten itse suhtaudutte negatiiviseen kritiikkiin ? Mää suhtaudun omiin tuotoksiin muutenkin jo hyvin negatiivisesti, joten harvoin kukaan pystyy sanomaan mitään sellaista, jota en jo itte tiedä. Eli suhtautuminen on samaa kuin jos joku sanois: "ihan kuin sulla olis kivi kengässä ?" - "niin on, sitä ei voi olla huomaamatta". Kaikillahan on oikeus mielipiteensä, kunhan kyse ei oo mistään lapsellisesta "kostokritiikistä". |
ten 18.12.2005 14:09:24 | |
---|
Kaikki kritiikki on tervetullutta. Etenkin negatiivinen, kunhan se on asiallista. Sellaset "VITTU mitä paskaa!"-kommentit voi ihan huoletta jättää huomiotta. Itse ainakin mielellään kuuntelen palautetta omista biiseistä ja esiintymisestä. Joistain jutuista voi ottaa opikseen ja koittaa parantaa ensi kerralla ja joistain voi jättää ottamatta opikseen. Sehän on ihan oman harkinnan varassa, että miten sitä omaa musiikkia soittaa. THV-klubi #44.
"Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis |
Iso-Jaakko 18.12.2005 15:00:29 | |
---|
Minusta on tärkeää että itse tietää mitä tekee ja miksi sekä uskoo itseensä ja hommaansa! Asiallisia kritiikkejä kannattaa mielessään puntaroida ja miettiä johtuvatko ne vain kateellisten panettelusta, erilaisista makumieltymyksistä vai paljastuuko niissä epäkohta joka oli jäänyt itseltä huomaamatta. Ronskisti ranttaliks vaan! |
Sertzo S 18.12.2005 15:00:55 | |
---|
Miten itse suhtaudutte negatiiviseen kritiikkiin? . Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, ei mitään vaikutusta, ja vielä etenkin silloin jätän täysin omaan arvoonsa, jos kritisoija on toinen kaltaiseni muusikko, humppataiteilija. ;)
|
author 18.12.2005 15:36:17 | |
---|
En ole vielä negatiivista kommenttia keneltäkään saanut, tosin meikäläistä ei voikaan verrata pitkän ajan muusikkoon. Minusta musaa kuuluu aina tehdä itselleen eikä yleisölleen. Niin kauan kuin pitää omasta musastaan, on aivan sama mitä muut ajattelevat. |
AP 18.12.2005 15:51:35 | |
---|
Kaikki kritiikki on tervetullutta. Etenkin negatiivinen, kunhan se on asiallista. Sellaset "VITTU mitä paskaa!"-kommentit voi ihan huoletta jättää huomiotta. Itse ainakin mielellään kuuntelen palautetta omista biiseistä ja esiintymisestä. J Ja etenkin, jos negatiivinen palaute on rakentavaa. Eli epäkohtien listaamisen sijaan pitäisi myös pystyä sanomaan, että "entä jos tekisit tämän näin tai näin..." K100 #7
Ärlä #011 |
McNulty 18.12.2005 15:54:06 | |
---|
Meikäläinen ei jaksa välittää. Teen omaa hommaa ja jos joku ei siitä tykkää niin olkoot tykkäämättä. Saa tulla sanomaan että on skeidaa, en pelästy. Arvostan ja kunnioitan heitä jotka arvostavat ja kunnioittavat meitä. Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten! |
Juhani 18.12.2005 16:13:42 | |
---|
|
JCM 18.12.2005 16:30:58 | |
---|
|
Juhani 18.12.2005 16:47:51 | |
---|
Jätkä näyttää oodolta tossa kuvassa! Ootko lihonu? Miksi kaikki sanoo noin? Olen ilmeisesti lihonnu. En tiedä miksi. Liian masentunu tai jotain. |
Guitar Hero 18.12.2005 17:48:49 | |
---|
Mä olen vihdoin ymmärtäny ettei kaikkia voi miellyttää. Mulle riittää että on ihmisiä, jotka sanoo "hyvin vedetty/hyvää matskuu, diggailin". Silti negatiivinen kritiikki saa mielen matalaks. Net, kun on kuornevia, ovat välillisesti roipautettuja keesoja. |
Veikko 18.12.2005 17:50:57 | |
---|
Mää en kestä kritiikkiä juur yhtään. Tulee sellanen "tee sitte saatana itte" -olo. Positiivinen kritiikki on myös vaikeata niellä. En tykkää että tekemisiäni kritisoidaan puoleen tai toiseen. Taustalaulaja on lyömäsoitin |
Jani The Rock 18.12.2005 18:03:32 | |
---|
Any publicity is good publicity. Ja jos ykskin tyyppi mun lisäkseni diggaa, niin sillon koen onnistuneeni. Cheap tequila and too much Seconal, but I`m still alive and well! * Bella Italia #1 * MegaMan Club #002 - Quiff Man * ASHC #1 |
mooch 18.12.2005 18:22:31 | |
---|
Mielelläni kuuntelen mitä pitävät - mutta hyvin mahdollista ettei vaikuta tekemisiini/tekemisiimme mitenkään. |
arancia 18.12.2005 19:23:17 | |
---|
Negatiiviseen kritiikkiin suhtautumiseni riippuu aika pitkälti siitä, kuinka kritiikki esitetään. Jos kritiikki on esimerkiksi rakentavia parannusehdotuksia, mietin kritiikin paikkaansa pitävyyttä ja yritän oppia jotakin. Jos taas kritiikki kerrotaan täysin hyvän maun vastaisesti ja ilman perusteluja, annan kritiikin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tavallaanhan basso ikäänkuin kuuluu tuohon rockmusiikkiin. -Toni Wirtanen |
Hannu H. 18.12.2005 19:23:55 (muokattu 18.12.2005 19:25:42) | |
---|
Ennemmin ottaisin rehellistä paskaa niskaan, kuin että joku koittaisi väkisin kaivaa jotain hyvää tekeleestä josta pyydän kommenttia tai jota joku muuten vain kommentoi. Opin paremmin kun minulle sanotaan "nuo synat kuulosti ihan perseeltä, laulamisen lopettamista sun kannattais harkita, kitarat oli miksattu liian pienelle ja rumpusoundeista en viitti ees puhua.." kuin että sanottais "olihan se ihan kiva biisi.. etenkin bassosta tykkäsin". EDIT: Mutta perustella pitää teki miten sitten tahtoos. "tuo biisi on paska" ei aiheuta minussa oikeen mitään reaktiota. Korkeintaan rupean vittuillen tenttaamaan "no mikäs siinä ny oli niin paskaa? onkos omaa parempaa materiaalia pistää rinnalle?". Minun ei mielestäni tarvitse ottaa palautetta asiallisesti vastaan jos sitä ei esitetä asiallisesti.. |
drumm 18.12.2005 19:37:11 | |
---|
Mitäpä veikkaat diggaileeko Sepi siitä, että jaoit hänen huolensa täällä julkisesti? |