![]() 12.12.2005 13:07:23 | |
---|---|
Olen järjestämässä livemusapainotteista klubia baariin, Pub Kaljaasi nimeltänsä, sijainti Espoon Haukilahti. Mesta on aikalailla pieni, 50 asiakaspaikkaa.(http://www.kolumbus.fi/e.t.charlie/kaljaasikehys.htm) Itse ko. paikassa pari keikkaa soittaneena voin sanoa että hyvin toimii vaikka snadi mesta onkin. Saa hyvän fiiliksen päälle. Elikkä livemusaa olisi tarkoitus saada joka kuun ensimmäinen perjantai. Homma toimisi lippuriskiperiaatteella. Viime keikasta otimme 3 euroa per lätty, eli vajaa pari hunttia jäi bändille käteen. Eihän se paljon ole kun jakaa vaikka neljälle, mutta välillä kun keikasta jää persnettoa. Mestassa ei ole minkäänlaista äänentoistoa (paitti jukeboksi) mutta pienehköillä laulukamoilla pärjää helvetin hyvin. Itse soitimme siellä heviä ja kaikki rumpuja lukuunottamatta tuutattiin PODien kera 400 w laulukamojen läpi. Ja mesta tarjoaa toki soittajille sapuskat. Mutta tämä on lähinnä alustavaa kartoitusta. Ota pikaviestitse yhteyttä jos kiinnostaa, niin lähetän sitten vaikka puhelinnumeron. Mutta jos ketään ei kiinnosta niin vittu minä sitten mitään klubeja ala järjestämään. :) Itselleni en tässä siis mitään etua tavoittele. Omistaja halusi jotain vaihtelua baarin meininkiin ja lupasin auttaa. Ja toki saan sitten juoda kaljaa talon piikkiin.. Mihi est propositum in taberna mori | |
![]() 12.12.2005 13:26:39 | |
Omistaja halusi jotain vaihtelua baarin meininkiin Joo jotai tarttis taas saada ja halvalla......voi vittu eiks tää koskaan muutu.Hodarin saatte kun vedätte.....ehhehe ehhehe Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 12.12.2005 13:42:18 | |
Joo jotai tarttis taas saada ja halvalla......voi vittu eiks tää koskaan muutu.Hodarin saatte kun vedätte.....ehhehe ehhehe Huomasitko?: Homma toimisi lippuriskiperiaatteella. Ei kuluja raflalle. Tossahan se selkeesti tulee ilmi. Bändi saa lipuista sen mitä saa. | |
![]() 12.12.2005 14:01:42 | |
Joo jotai tarttis taas saada ja halvalla......voi vittu eiks tää koskaan muutu.Hodarin saatte kun vedätte.....ehhehe ehhehe Juu, ei oo helppoo kellään. | |
![]() 12.12.2005 15:42:45 (muokattu 12.12.2005 15:43:29) | |
Voisin kuvitella, että pk-seudulla riittää halukkaita bändejä keikalle, vaikka ei rahaa saakaan. Esim. meidän orkesteri tuskin kiinnostuu, mutta onhan se hienoa että tarjotaan mahdollisuuksia ja paikkoja livesoittoon ja joku jaksaa nähdä ihan vaivaakin moisen järjestelemisestä. Elekee ny tylyttäkö moisesta! "Play the volume as loud as you want to, but don't touch my levels now - I've got them set just like I like" Samuel L. Jackson | |
![]() 12.12.2005 16:17:52 | |
Mitäs luulisitte, jos siel ois vaikka pari tyyppiä soittamassa akustisen setin? Tosin ak. kitara ja laulu mikitettynä. Mustikoiden.netin jäsen nro 22944 | |
![]() 12.12.2005 16:34:14 | |
Mitäs luulisitte, jos siel ois vaikka pari tyyppiä soittamassa akustisen setin? Tosin ak. kitara ja laulu mikitettynä. Asiaa,mutta aika halpa silti.... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 12.12.2005 18:10:09 | |
Asiaa,mutta aika halpa silti.... Mutta varmasti monille on tärkeintä päästä soittamaan. Eikä nyt aloittelevilla ja vielä tuntemattomilla bändeillä muutenkaan ole varaa pyytää mitenkään hirveän paljon keikoista. No joo, itse olen aina soittanut vain ilmaiseksi. Paitsi kerran yksi mummo antoi kaksieurosen, kun luuli panamahattuani rahankeräyshatuksi. Mutta sekin jaettiin yhtyeen kesken ja kaikille jäi 50 senttiä :) "Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40 | |
![]() 12.12.2005 18:30:46 | |
Byää byää, ilkee ravintolan setä vie bändien rahat. Jokainen voi itse alkaa järkkäämään niitä keikkoja, jollei muiden tarjoukset miellytä... Paikka ei liene iso, joten kai se on puolin ja toisin arveluttavaa miten tässä käy. Munsta on hienoa, että joku ottaa ylipäätänsä riskin ja elävää musaa paikkaansa. Miksi se on aina järjestäjä, jonka on kannettava riski... okei, pieni takuu voisi olla tässäkin tapauksessa paikallaan. Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 12.12.2005 19:31:17 | |
Huomasitko?: Omistaja halusi jotain vaihtelua baarin meininkiin Joo jotai tarttis taas saada ja halvalla......voi vittu eiks tää koskaan muutu.Hodarin saatte kun vedätte.....ehhehe ehhehe Ei kuluja raflalle. Tossahan se selkeesti tulee ilmi. Bändi saa lipuista sen mitä saa. Tässäkin topicissa tulee ilmi se käsittämätön juttu että ainakin toinen ulisijoista on tehny tänä vuonna noin. kymmenen keikkaa joista yksi peruttiin ja osa tehtiin ilmaiseksi ja muista sai max.200€ ja silti kerrotaan täälä maailamanmiehinä mitä mistäkin saa liksaa ja kyllä se on väärin kun ei saa joka paikasta tonnia/keikka. läpäläpä. mä oon töissä baarissa ja tiedän saatana tasan tarkkaan kuinka paljon sinne kassaan kilahtaa enemmän/vähemmän ku joku täysin tuntematon bändi on soittamassa. Älkää ny saatana kuvitelko että se hyvä ja laadukas tuntematon bändi voi laskuttaa 50asikaspaikan baarilta mitään tonnia. Ei se mee niin että se baarin omistaja on perustanu baarin sen takia että se vois maksaa tonnin jollekkin tuntemattomalle bändille. ei sinne saatana tuu sellasia rahoja kassaan illan aikana. MATEMATIIKKAA liput 2€x50=100€ Leikitään että vaikka voittoa 1.50€/tuoppi eli 900€/1.5€=600tuoppia illanaikana. se tekee 300litraa olutta eli noin. 11tynnyriä ja se on kuule saatanan paljon yhelle illalle ton kokoses paikas. 600Tuoppia/50asiakasta=12tuoppia/asiakas eli loppuun myyty keikka ja kaikki juo illan aikana 12 tuoppia on vasta bändin palkkaaminen maksettu, olisikohan baarilla VÄHÄN MUITAKIN KULUJA esim? -henkilökunnan palkat -teostot -grameksit -vakuutukset -sähköt -vuokrat -lainan lyhennykset -yhtiövastikkeet -mainonta -jotain aina hajoaa kun tupa on täynnä koko illan ja jengi noin päissään. eli se että 50hengen kuppilassa on tonnin bändi ja tehdään baarille nollatulos tarkoittaa käytännössä sitä että olutta kuluu/asiakaspaikka illan aikan yli 20tuoppia, se on jo aika tuhti annos koska varmaan näissä kuvitelmissa on myös se että bändin tulisi soittaa yksi noin tunnin setti ja se alkaa mielellään viimeistään klo 23. EIKÖ!!!!!!!!!!!!!!!!!. ENKÄ MISSÄN NIMESSÄ TARKOITA SITÄ ETTÄ ILMAISEKSI PITÄISI MISSÄÄN SOITTAA. tässäkin jutussa ensimmäistä ulisijoista se toinen tekee keikkaa ilmaiseksi tai pitsa palkalla ja se vituttaa niitä jotka tekee tätä työkseen. Otan esiin vielä Vaasan. Fondis/El Gringo/Fontana kompleksissa käy noin. 80 bändiä vuodessa ja kaikki palanutpitsa ja pari bisseä periaatteella. Itse olen töissä eräässä toisessa baarissa samassa kylässä ja olen tarjonnut näille pitsapalkka bändeille pitsat ja kaljat (oikeasti kaljaa sen verran kun show on vaatinut enkä ulise jos se on viides tai viidestoista kunhan soitto pelaa) ja vielä 150-300€ rahaa bändin paikallisesta kuuluisuusasteesta riippuen ja minulle on kerrottu ajoittain että; "siitä rahasta en edes kuse sinnepäin", "mä en lähe keikalle alle tonnilla" jne jne. joillekkin olen vastannut että teit kuitenkin edelliset 10keikkaa ilmaiseksi naapuriravintolassa miksi meidän pitäis maksaa siitä ylipäätään mitään ja joillekkin olen sitte sanonut vähän kohteliaammin. ÄLKÄÄ SAATANA MENKÖ MINNEKKÄÄN TÄYSIN ILMAISEKSI AINA PITÄÄ SAADA JOTAIN RAHAA, MUTTA PITÄKÄÄ KUITENKIN OTE ALATIKARKAILEVASTA MOPOSTANNE JA LASKEKAA VÄHÄN PALJONKO VOITTE REALISTISESTI PYYTÄÄ MINKÄKIN KOKOISELTA BAARILTA ETTÄ SE EI JÄÄ BAARILLE TAPPIOLLISEKSI NIIN VOITTE PÄÄSTÄ UUDESTAANKIN. PS. voin vielä vinkkinä pistää että kannatta laskea vaikka jollain keskiarvolla että jokainen ravintola asiakas käyttää illan aikana keskimäärin esim. 20€ ja tuotteet myydän 3-4kertaisella katteella sisään ostohintaan nähden. Kiitos ja anteeksi UGH!!!!!!! PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA. | |
![]() 12.12.2005 19:53:21 | |
Vittu! Vaasanmies puhuu asiaa!! täyttä asiaa! No niin me Vaasassa yleensä!!! KAUPPIAAN PUHETTA!! | |
![]() 12.12.2005 19:56:29 | |
PS. voin vielä vinkkinä pistää että kannatta laskea vaikka jollain keskiarvolla että jokainen ravintola asiakas käyttää illan aikana keskimäärin esim. 20€ ja tuotteet myydän 3-4kertaisella katteella sisään ostohintaan nähden. Kiitos ja anteeksi UGH!!!!!!! En tiedä kehen viittasit tolla kommentilla toisesta ulisijasta, mutta mä pistin triidin aloittajalle pikaa ja näillä näkymin oltais menossa tonne. Huomenna selviää sitten enemmän. Mä en missään nimessä ulissut, totesin vaan aloittajan puolesta tolle hodarin tilaajalle, että lippuriski on lippuriski, ja sillä selvä. | |
![]() 12.12.2005 20:01:53 | |
En tiedä kehen viittasit tolla kommentilla toisesta ulisijasta, mutta mä pistin triidin aloittajalle pikaa ja näillä näkymin oltais menossa tonne. Huomenna selviää sitten enemmän. Mä en missään nimessä ulissut, totesin vaan aloittajan puolesta tolle hodarin tilaajalle, että lippuriski on lippuriski, ja sillä selvä. Kiitos ja Anteeksi! PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA. | |
![]() 12.12.2005 20:07:32 (muokattu 12.12.2005 20:16:37) | |
Katos pojat alkaa uhoomaan tuhansien keikkojen kokemuksella.Hienoa että suomessa on sananvapaus.En minä ole mikää hodarintilaaja.Enkä myöskään ole ulissut.Se siitä.Se nyt on vaan niin että tehdystä työstä tulee saada asiallinen korvaus ja mitä tuntemattomuuteen tulee niin mikä se sellainen JKB on.Ikinä kuullutkaan.Itse en ole aikoihin keikkoja tiheeseen tehnyt ja silloin kun teen niin silloin korvaus on yleensä asiapohjalta.Kukin tehkoon niinkuin parhaaksi näkee.Niin teen minäkin.Se on just niin,että lippuriski vähemmäntunnetulle bändille on ihan todellinen riski.Ei siinä jää mitään muutakuin kuljetuksesta ja mahdollisesti vuokratusta PA:sta lasku.Hello Cleveland...... Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 12.12.2005 20:12:49 | |
Vittu! Vaasanmies puhuu asiaa!! täyttä asiaa! No niin me Vaasassa yleensä!!! Vaasassa puhtaan kyllä asukaslukuun suhteutettuna eniten paskaa kaikista maailman kyläpahasista. Joskus kyllä joku sanoo Vaasasta Vaasalaisille totuuden ja sekös vasta vitun isokusipää sitten onkin kun tulee venettä keikuttamaan. PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA. | |
![]() 12.12.2005 20:31:10 (muokattu 12.12.2005 20:41:43) | |
Katos pojat alkaa uhoomaan tuhansien keikkojen kokemuksella. Kuka on uhonnut tuhansien keikkojen kokomuksella???? Se nyt on vaan niin että tehdystä työstä tulee saada asiallinen korvaus just näin, mutta ei ne baarin omistajatkaan halua tappiolla mennä ja siksi keikkaliksat suhteutetaan bändin suosioon ja baarin kokoon, sellainen baarintyöntekijä joka palkaa liian kalliita bändejä saa nyky-yhteiskunnassa etsiä töitä muualta kuin ravintolabisneksestä. ja mitä tuntemattomuuteen tulee niin mikä se sellainen JKB on.Ikinä kuullutkaan. Se nyt on yks sellanen saatanan mukabändi joka käy vetämässä ympäri suomen noin. 150-1000hengen kuppiloissa perkeleenmoista rokkishowta, asiallisesta korvauksesta, tosi muusikot ei meidän keikoilla viihdy. Itse en ole aikoihin keikkoja tiheeseen tehnyt ja silloin kun teen niin silloin korvaus on yleensä asiapohjalta. Joo juuri näin pitää tehdäkkin, joko tekee sen muutaman keikan siinä omassa kylässään missä on sankari ja veloittaa sitä mukaa tai sitten arvioi realistisesti oman arvonsa naapurikylässä ja pakkaa romut autoon ja lähtee tienpäälle. Kukin tehkoon niinkuin parhaaksi näkee.Niin teen minäkin. juuri näin. Se on just niin,että lippuriski vähemmäntunnetulle bändille on ihan todellinen riski.Ei siinä jää mitään muutakuin kuljetuksesta ja mahdollisesti vuokratusta PA:sta lasku.Hello Cleveland...... kuka vittu tilaa PA:n rekka-autokuljetuksella 50hengen kuppilaan??????? Kiitos Ja Anteeksi PELIMIES SOITTAA VAIKKA OVIKELLOLLA RITARIÄSSÄN TUNNARIN NIIN ETTÄ SE SWENGAA JA SAUNDAA. | |
![]() 12.12.2005 20:37:42 | |
Kokemattomalle bändille kaikki keikat ovat tärkeitä, saapa rahallista palkkaa tahi ei. Kokemusta, vaihtelua puuduttavaan treenaamiseen, tunnettavuutta. Keikka voi poikia uusia, ehkä jopa sellaisia keikkoja, joista saa rahaa. | |
![]() 12.12.2005 20:39:45 | |
Vaasassa puhtaan kyllä asukaslukuun suhteutettuna eniten paskaa kaikista maailman kyläpahasista. Joskus kyllä joku sanoo Vaasasta Vaasalaisille totuuden ja sekös vasta vitun isokusipää sitten onkin kun tulee venettä keikuttamaan. Sanokoon muut mitä tahansa, mutta vaasassa on kiva asua ja olla!! =) (tai sitten ei) mutta pitää yrittää päästä seuraavalle keikalle ku täälä vedätte musiikkimaku on ainaki miun mieleen! Tsemppiä!! KAUPPIAAN PUHETTA!! | |
![]() 12.12.2005 20:41:36 (muokattu 12.12.2005 20:52:59) | |
kuka vittu tilaa PA:n rekka-autokuljetuksella 50hengen kuppilaan??????? Ei varmaan kukaan mutta maksaa ne laulukamatkin.Joo en minä mistään oman kylän sakaruudesta tiedä.Teempä keikan siellä ja toisen täällä.Viimeksi oltiin Helinin Pekan Ja Lemolan Handen kanssa vetämässä triona rockia.Eihän se ole pelkästään se juttu mitä siinä bändi paikan päällä esittää niinkuin tiedät.On matka,on roudaus, ym. se kaikki vie aikaa ja on niin sanotusti työtä.Siitä tietenkään ei kapakoitsijan tarvitse maksaa.On aika ihmeelistä että ihan tarkoituksellisesti rupeet vetään tollasta linjaa.Ei mua kiinosta alkaa ihan näistä perusjutuista väittelemään jotka jokainen rundannut tietää.Vai mitä vittua tarkoitat noilla heitoilla?Koita puhua asiaa.En minä mitään opetusta näissä asioissa tarvitse vaan ne ilmaissoittajat.Ja baarimikkona tietenkin olet työnantajaan päin kallellaan,eiks vaan.Eh.No pienipaikka on pieni paikka ja iso on iso.Aika vittumaista varmaan tuntemattoman bändin vedellä isossakin paikassa jos ainoot katsojat on roudarit jos sellaiset sattuu olemaan.Ihan yes on noi pikkupaikat tietysti,jotta saavat nämä kokemattomammat esiintymiskokemusta jos vaikka sitten soittavatkin pienemmällä liksalla.Jostainhan se on aloitettava.Ja mielummin toki elävää musiikkia kuin esim.Karaokea. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. | |
![]() 12.12.2005 20:58:46 | |
Luuleksää nyt BigPapa, että tonne kuppilaan vuosia kiertäneet bändit pitkän matkan päästä vaivautuvat? Eiköhän toi ole ihan hyvä tilaisuus vähän keikkailleelle pääkaupunkiseudun bändille, joka haluaa päästä esiintymään. Ei siinä lasketa roudauksia ja matkaan ym. kuluneita minuutteja. Jos sinulle soittaminen on niin kovaa työtä, että se vaatii kunnon korvauksen niin ok, mutta muista vöyhötyksissäs, että moni on oikeesti innoissaan tollasista tarjouksista eikä ole niin "rahan perässä". Everyone is a per-son | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)