arvid70 25.12.2005 21:40:23 | |
---|
23:25 No Direction Home: Bob Dylan ihan jos jotakuta kiinnostaa, ja ei vielä tiedä KAUPPIAAN PUHETTA!! |
Herra-X 25.12.2005 22:30:14 | |
---|
Itse panin merkille myös, mutta hyvä kun muistutit. Jos viitsisit vielä tunnin päästä? kalamies#39 >-)))> |
Lilli 26.12.2005 17:49:55 | |
---|
Itse panin merkille myös, mutta hyvä kun muistutit. Jos viitsisit vielä tunnin päästä? Aivan kelpo dokkari näin Dylaniin perehtymättömälle. Monessa yhteydessä olen saanut sen käsityksen, että Dylanin panos rock-musiikin kehittymisessä, varsinkin tekstien osalta, on varsin suuri. KUKA TIETÄÄ JA KERTOISI ENEMMÄN? 'Tärkeintä on dägä-dägä!' - MAN |
Mika Antero 26.12.2005 18:33:58 (muokattu 26.12.2005 18:36:55) | |
---|
Monessa yhteydessä olen saanut sen käsityksen, että Dylanin panos rock-musiikin kehittymisessä, varsinkin tekstien osalta, on varsin suuri. KUKA TIETÄÄ JA KERTOISI ENEMMÄN? Jaa-a, aika laaja kysymys. Kyllähän Dylanin vaikutus on suuri esim. Beatlesiin ja Bruce Springsteeniin, monista pienemmistä nimistä puhumattakaan. Jos et kerran miehen musiikkia tunne, niin suosittelen seuraavia levyjä: Bob Dylan Freewheelin' tai Times they're a-changin' Highway 61 revisited Blonde on blonde John Wesley Harding Desire Slow train coming Oh mercy Noista saa jo aika laajan käsityksen siitä miten monenlaista musiikkia äijä on vuosikymmenien saatossa tehnyt. En väitä, että nuo olisivat välttämättä miehen parhaat levyt, mutta aika hyvä otos kuitenkin Dylanin eri puolista. Ehkä Nashville skyline kuuluisi vielä joukkoon, mutta se ei ole itselleni tuttu, joten se jäi listasta pois. |
Tetsuo 26.12.2005 19:08:33 | |
---|
täältä löytyy dvd tosin en ole katsonut Vasara on turbomies |
Klezberg 27.12.2005 09:26:08 | |
---|
Aivan kelpo dokkari näin Dylaniin perehtymättömälle. Monessa yhteydessä olen saanut sen käsityksen, että Dylanin panos rock-musiikin kehittymisessä, varsinkin tekstien osalta, on varsin suuri. KUKA TIETÄÄ JA KERTOISI ENEMMÄN? Eiköhän tuon Dylanin vaikutuksen rocklyriikkaan havaitse ihan sillä, että katsoo aivan 60-luvun alun tekstejä, mukaan lukien Beatlesien alkuajat, ja sitten katsoo mitä tapahtui teksteille 60-luvun puolivälissä. |
Feggy 27.12.2005 10:17:02 | |
---|
Dyltsäri oli ensimmäisiä, jotka toivat rocklyriikkaan kirjallisia keinoja. Kun siihen mennessä rocklyriikat olivat pääosin yksinkertaisia rakkausrunoja tyyliin herttasarjat tai machokamaa tyyliin blues, Dylan toi mukaan metaforia, analogioita, myyttejä, surrealismia ja ironiaa. Esimerkiksi seuraava teksti on vuodelta 1965. Aika erilaista kuin suurin osa sen ajan lauluteksteistä. Highway 61 Revisited Oh God said to Abraham, "Kill me a son" Abe says, "Man, you must be puttin' me on" God say, "No." Abe say, "What?" God say, "You can do what you want Abe, but The next time you see me comin' you better run" Well Abe says, "Where do you want this killin' done?" God says, "Out on Highway 61." Well Georgia Sam he had a bloody nose Welfare Department they wouldn't give him no clothes He asked poor Howard where can I go Howard said there's only one place I know Sam said tell me quick man I got to run Ol' Howard just pointed with his gun And said that way down on Highway 61. Well Mack the Finger said to Louie the King I got forty red white and blue shoe strings And a thousand telephones that don't ring Do you know where I can get rid of these things And Louie the King said let me think for a minute son And he said yes I think it can be easily done Just take everything down to Highway 61. Now the fifth daughter on the twelfth night Told the first father that things weren't right My complexion she said is much too white He said come here and step into the light he says hmm you're right Let me tell the second mother this has been done But the second mother was with the seventh son And they were both out on Highway 61. Now the rovin' gambler he was very bored He was tryin' to create a next world war He found a promoter who nearly fell off the floor He said I never engaged in this kind of thing before But yes I think it can be very easily done We'll just put some bleachers out in the sun And have it on Highway 61. Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
kiriminni 27.12.2005 11:07:56 | |
---|
Hyvä dokkari oli,harvinaista Dylanilta kertoa itsestään.Aika erikoinen äijä muutenkin v.87 oli hesan jäähallissa huppu päässä koko keikan ajan(olikohan se itse edes paikalla?). |
Feggy 27.12.2005 11:17:26 | |
---|
Hyvä dokkari oli,harvinaista Dylanilta kertoa itsestään.Aika erikoinen äijä muutenkin v.87 oli hesan jäähallissa huppu päässä koko keikan ajan(olikohan se itse edes paikalla?). Saattoi hyvin olla joku toinen, sen verran kuolettavan tylsä esitys se oli... Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
jawalami 27.12.2005 11:19:04 | |
---|
Highway 61 Revisited Oh God said to Abraham, "Kill me a son" Abe says, "Man, you must be puttin' me on" God say, "No." Abe say, "What?" God say, "You can do what you want Abe, but The next time you see me comin' you better run" Well Abe says, "Where do you want this killin' done?" God says, "Out on Highway 61." Well Georgia Sam he had a bloody nose Welfare Department they wouldn't give him no clothes He asked poor Howard where can I go Howard said there's only one place I know Sam said tell me quick man I got to run Ol' Howard just pointed with his gun And said that way down on Highway 61. Well Mack the Finger said to Louie the King I got forty red white and blue shoe strings And a thousand telephones that don't ring Do you know where I can get rid of these things And Louie the King said let me think for a minute son And he said yes I think it can be easily done Just take everything down to Highway 61. Now the fifth daughter on the twelfth night Told the first father that things weren't right My complexion she said is much too white He said come here and step into the light he says hmm you're right Let me tell the second mother this has been done But the second mother was with the seventh son And they were both out on Highway 61. Now the rovin' gambler he was very bored He was tryin' to create a next world war He found a promoter who nearly fell off the floor He said I never engaged in this kind of thing before But yes I think it can be very easily done We'll just put some bleachers out in the sun And have it on Highway 61. Tämä on ehkä hieman aihealueen ulkopuolelta, mutta onko kukaan muu koskaan pannut merkille Juice Leskisen Leppävirran kansainvälinen kaatopaikka -kappaleen tekstin yhteyksiä tuohon ylläolevaan? Leskinenhän on tunnetusti kova Dylan-diggari. Jalo Walamies |
Mesikehrääjä 27.12.2005 11:22:50 (muokattu 27.12.2005 11:23:10) | |
---|
Tämä on ehkä hieman aihealueen ulkopuolelta, mutta onko kukaan muu koskaan pannut merkille Juice Leskisen Leppävirran kansainvälinen kaatopaikka -kappaleen tekstin yhteyksiä tuohon ylläolevaan? Leskinenhän on tunnetusti kova Dylan-diggari. Jalo Walamies No suomalaiset artistithan tunnetusti rippaa kaiken mahdollisen ulkolaisilta kollegoiltaan, koska eivät itse pysty luomaan mitään merkittävää. |
Mika Antero 27.12.2005 11:23:46 | |
---|
Saattoi hyvin olla joku toinen, sen verran kuolettavan tylsä esitys se oli... Silloinhan oli iltapäivälehden lööpissä komea "Dylan on LOPPU" -otsikko. Soundissa kyllä kehuttiin keikkaa (Seppo Pietikäinen muistaakseni, paatunut Dylan -fani) ja arvosteltiin kovin sanoin iltapäivälehtien ja Hesarin negatiivisia juttuja. |
Feggy 27.12.2005 11:33:33 | |
---|
Silloinhan oli iltapäivälehden lööpissä komea "Dylan on LOPPU" -otsikko. Soundissa kyllä kehuttiin keikkaa (Seppo Pietikäinen muistaakseni, paatunut Dylan -fani) ja arvosteltiin kovin sanoin iltapäivälehtien ja Hesarin negatiivisia juttuja. Sen keikan paras esiintyjä oli Roger McGuinn. Tom Petty oli aika tylsä ja Dylanin aikana kaverini nukahti. Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
J.Ahonen 27.12.2005 11:44:14 | |
---|
Hei, suositelkaapas minulle jotain Dylan lättyä, joka on lähinnä mies-kitara-huuliharppu osastoa. Olen kuullut ainostaan jotain hittikokoelmaa, josta mm. Blowing in the wind, time they are changing, mr.tambourine man etc...Kolisi eniten. Viddu mitä paahtoa on Dylanin äänessä! |
Feggy 27.12.2005 11:56:45 | |
---|
Hei, suositelkaapas minulle jotain Dylan lättyä, joka on lähinnä mies-kitara-huuliharppu osastoa. Olen kuullut ainostaan jotain hittikokoelmaa, josta mm. Blowing in the wind, time they are changing, mr.tambourine man etc...Kolisi eniten. Viddu mitä paahtoa on Dylanin äänessä! Freewheelin Bob Dylan, The Times they are a-changin', Another side of Bob Dylan, Blood on the tracks Lockman (Hki) hakee basistia. Bo Diddley/Garage/Television/Clash. 30 biisiä ja kämppä Kaapelilla. Sulla perustaidot, bändikokemusta ja kamat. Soita Taito 050-545 4165 tai Heikki 050 431 4963 |
Mika Antero 27.12.2005 11:59:21 (muokattu 27.12.2005 11:59:55) | |
---|
Hei, suositelkaapas minulle jotain Dylan lättyä, joka on lähinnä mies-kitara-huuliharppu osastoa. No ne on sitten lähinnä ne ensimmäiset levyt, eli Bob Dylan, Freewheelin', Times they are a-changin' ja Another side of Bob Dylan. Itse pidän noista eniten debyytistä ja Freewheelinistä. Bringing it all back home ja John Wesley Harding ehkä myös. EDIT: Myöhästyin. |
Flash 27.12.2005 13:16:36 (muokattu 27.12.2005 13:17:08) | |
---|
Saattoi hyvin olla joku toinen, sen verran kuolettavan tylsä esitys se oli... Kuten myös tuo dokkari. Ainakaan ensimmäinen osa ei tarjonnut juuri mitään uutta. No ne muutamat arkistopätkät olivat tietysti katsomisen väärti. Ja kakkososa pitää toki muistaa katsoa. Live Music Is Better! |
SirElwood 27.12.2005 14:00:50 | |
---|
Olipa juu hyvä dokkari. Oikein mielikseen tuota katsoi. Ja minäkään kun en ole herran musiikkiin pahemmin perehtynyt... 3 levyä taidan omistaa, joista ehdottomasti rakkain on viimeisin LP-hankintani the freewheelin' Bob Dylan. Täytyypä tutustua tarkemmin tuohon 60-luvun matskuun. Ei mulla muuta. :) |
Mika Antero 27.12.2005 15:43:56 (muokattu 27.12.2005 15:45:44) | |
---|
Segovia, siinä todella kitaran soittaja. Kuten sanoin, niin jokainen määrittelee soittotaidon omista lähtökohdistaan, sinulla se on Segovia. Blues Newsissa Honey Aaltonen joskus piti väittelyä kahden täysin eri tyylin kitaristin paremmuudesta yhtä hyödyllisenä kuin hissin ja traktrorin vertailua: Molemmat ovat kulkuvälineitä, mutta paremmuusjärjestykseen niitä on aika hankala laittaa. |
Marlowe 27.12.2005 16:08:48 | |
---|
Dyltsäri oli ensimmäisiä, jotka toivat rocklyriikkaan kirjallisia keinoja. Kun siihen mennessä rocklyriikat olivat pääosin yksinkertaisia rakkausrunoja tyyliin herttasarjat tai machokamaa tyyliin blues, Dylan toi mukaan metaforia, analogioita, myyttejä, surrealismia ja ironiaa. Bob Dylan on tosin joskus tainnut päästää suustaan, että lyriikkaa laatiessaan hän asettelee sanoja peräkkäin sen mukaan miten ne rimmaavat keskenään. Kaveri on tosin päästänyt suustaan vaikka minkälaisia ristiriitaisuuksia ja suoranaisia valeitakin, joten tiedäpä tuota sitten - ilmeisesti osasyy tähän lausuntoon oli kyllästyminen tekstejä liian syvällisesti analysoiviin rockjournalisteihin ja roskalaatikkoja tonkiviin faneihin, jotka löysivät niistä ties minkälaisia piilomerkityksiä. No, oli miten oli, niin kyllähän nuo sanoitukset poikkeavat aika tavalla muusta 1960-luvun puolivälin rocklyriikasta. Dylanille taidettiin joskus puolivakavissaan tarjota Nobelin kirjallisuuspalkinto-ehdokkuuttakin. Innokkaimmilla faneilla taisi tosin mennä luu kurkkuun siinä vaiheessa, kun tuulen suunta muuttui moottoripyöräonnettomuuden (vai tapahtuiko sitä koskaan?) myötä ja mystiset tajunnanvirta-lyriikat vaihtuivat simppeleihin rakkauskertomuksiin ja kantrisävelmiin. En itse pidä kauheasti noista Dylanin surrealistisista sanoituksista, vaan olen kallellani pikemminkin alkupään protestilauluihin. Esimerkiksi "With God on Our Siden" teksti iskee ja lujaa. Ai niin, ja dokumentin ensimmäinen osa oli mielenkiintoinen. The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby) |