Aihe: Missä jatkuu teosto?
1 2
Lennu
22.12.2005 15:51:51

Moderaattori vihjaili "kiva uutinen teostolta"- ketjussa, että tämä varsin viihdyttävä puheenaihe jatkuisi jossain muussa ketjussa. Missähän?

Kiitos.
"kun kitara soi, ei itkeä saa, ei meluta saa, joku voi tulla ikkunan taa"
jäykkis
22.12.2005 17:49:47
Ymmärsin että siinä alko se keskustelu mennä vähän turhan HS- ja mediakriittiseksi ja aateltiin että eiköhän se riitä.
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Adama
22.12.2005 20:26:00
Ymmärsin että siinä alko se keskustelu mennä vähän turhan HS- ja mediakriittiseksi ja aateltiin että eiköhän se riitä.

Onko tämä nyt sitä intternetin sensurointia ;)
salmivaara
22.12.2005 21:55:55

Eikö se mennyt lukkoon sen takia et tietyt tahot eivät osanneet perustella tota armotonta median haukkumistaan?
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lennu
22.12.2005 21:58:39

Eikö se mennyt lukkoon sen takia et tietyt tahot eivät osanneet perustella tota armotonta median haukkumistaan?

Ainakin se jäi pahasti kesken. Sen verta harmillisesti että piti oikeen topiikki aloittaa.
salmivaara
22.12.2005 22:02:33

Ainakin se jäi pahasti kesken. Sen verta harmillisesti että piti oikeen topiikki aloittaa.

Itelläki taitaa mennä joulun pyhät ainaki osittain penkin alle ton lukon takia.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
Lennu
22.12.2005 22:10:18

Itelläki taitaa mennä joulun pyhät ainaki osittain penkin alle ton lukon takia.

Aivan. Kuinkahan tästä sais taas elämän hymyilemään??
salmivaara
22.12.2005 22:29:49

Aivan. Kuinkahan tästä sais taas elämän hymyilemään??

Jaa'a. Huomenna kuulemma päivä on uus, jos tässä kävis pitkäkseen ja rupeis lampaita laskemaan elätellen samalla toiveita Teoston jatkumisesta.
aksiom
22.12.2005 23:07:49 (muokattu 22.12.2005 23:08:01)
Mielelläni soisin keskustelun jatkuvan. Moneen kysymykseen jäi vastaus saamatta.
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
jäykkis
22.12.2005 23:17:41
Se on vähä hankalaa kun ei osaa arvata mitä voi sanoa. Ketjun viimenen viesti on kuitenkin aina liikaa...

Jos ihan varovasti kuitenkin yrittäisi:

Kyllähän se hesarin kirjuuttelu on vähän toispuolista. Samoin kun monen digitaalitekniikkalehden.
"Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista" - Tommi KyyrÄ -
Mr.Babbit
22.12.2005 23:40:38
Se on vähä hankalaa kun ei osaa arvata mitä voi sanoa. Ketjun viimenen viesti on kuitenkin aina liikaa...

Jos ihan varovasti kuitenkin yrittäisi:

Kyllähän se hesarin kirjuuttelu on vähän toispuolista. Samoin kun monen digitaalitekniikkalehden.

Pystyykö joku todistamaan, että hesari EI olisi puolueellinen noin ylipäätänsäkin. Esim. meidän koulun homeongelmasta ne ei suostu enää kirjoittamaan, vaikka siinä olisi ainesta iltapäivälehtilööpeiksi asti (musiikkitalokytköksiä sun muuta)..
Kaupallinen media on kaupallista mediaa, eikä kaupallisuus ainakaan takaa puolueetonta katsontakantaa. Erkolla on taatusti intressejä suuntaan jos toiseenkin ja tietynlainen poliittisesti arka artikkeleiden kirjoittelu loppuu hyvin lyhyeen, jos se uhkaa lehden omistajan tai osakkaiden etuja.
Jos joku on eri mieltä, voi vaikka etsiä mulle yhdenkin hesarissa julkaistun, positiivisen ja totuutta vääristelemättömän jutun eläinaktivismista.

Mutta se siitä.
Jatketaan teostokeskustelua? Vai meneekö tämäkin lukkoon mun mediakriittisen viestin vuoksi..?
cubasisti
22.12.2005 23:58:11
Jos joku on eri mieltä, voi vaikka etsiä mulle yhdenkin hesarissa julkaistun, positiivisen ja totuutta vääristelemättömän jutun eläinaktivismista.

Etsipä yksikin missä tahansa lehdessä julkaistu mikä tahansa juttu sellaisesta aiheesta, jonka asiantuntija itse olet, ja kas - huomaat, että toimittaja on kirjoittanut paljon puppua. Toimittajat eivät nimittäin ole minkään alan asiantuntijoita, paitsi toimittamisen. Mutta niille jotka eivät ole kyseisen alan asiantuntijoita, juttu menee täydestä ja pystyy kuitenkin välittämään *jotain* kyseisestä asiasta ilman, että lukijan täytyisi itse ryhtyä opiskelemaan aiheen asiantuntijaksi. Ja sehän oli tarkoituskin.
Deadline tekee mestarin.
Mr.Babbit
23.12.2005 00:14:12
Etsipä yksikin missä tahansa lehdessä julkaistu mikä tahansa juttu sellaisesta aiheesta, jonka asiantuntija itse olet, ja kas - huomaat, että toimittaja on kirjoittanut paljon puppua. Toimittajat eivät nimittäin ole minkään alan asiantuntijoita, paitsi toimittamisen. Mutta niille jotka eivät ole kyseisen alan asiantuntijoita, juttu menee täydestä ja pystyy kuitenkin välittämään *jotain* kyseisestä asiasta ilman, että lukijan täytyisi itse ryhtyä opiskelemaan aiheen asiantuntijaksi. Ja sehän oli tarkoituskin.

Eipä muuten ihan näin mene. Ehkä jossain 5 ihmisen paikallislehtitoimituksessa (tai vähän isommissakin maakuntalehdissä), mutta jos mielii esim. taloustoimittajaksi pitää kyllä hallita alan termistö ja tuntea taustoja. Pätevä toimittaja tutkii tarkkaan myös taustat ja harvinaisen moni haastattelu tähtää vaan siihen, että saadaan ns. asiantuntija sanomaan jo etukäteen päätetyt kommentit.
cubasisti
23.12.2005 00:56:36
Joopa joo, mutta eikö ole tullut vastaan mitään sellaista juttua, jossa itse olet asiantuntija?
Deadline tekee mestarin.
Mr.Babbit
23.12.2005 01:07:56
Joopa joo, mutta eikö ole tullut vastaan mitään sellaista juttua, jossa itse olet asiantuntija?

On, mutta juttujen taso nyt riippuu vähän lehden laadusta, paikallislehdissä on usein melkosta huttua mutta erikoislehdissä on erittäin asiantuntevia artikkeleita. On myös ollut tapahtumia, jossa olen ollut silminnäkijänä, ja seuraavana päivänä lehdessä on jotain täysin käsittämätöntä. Tällaisissa tapauksissa vaan kyse ei ole toimittajan ammattitaidosta vaan lehden yleisestä linjasta, eli siitä, mitä saa kirjoittaa tai miten saa kirjoittaa.
jp_one
23.12.2005 07:36:45
On, mutta juttujen taso nyt riippuu vähän lehden laadusta, paikallislehdissä on usein melkosta huttua mutta erikoislehdissä on erittäin asiantuntevia artikkeleita. On myös ollut tapahtumia, jossa olen ollut silminnäkijänä, ja seuraavana päivänä lehdessä on jotain täysin käsittämätöntä. Tällaisissa tapauksissa vaan kyse ei ole toimittajan ammattitaidosta vaan lehden yleisestä linjasta, eli siitä, mitä saa kirjoittaa tai miten saa kirjoittaa.

Ehkäpä tälle aiheelle voisi avata ihan oman ketjun, vaikkapa otsikolla "mediakritiikkiä", jospa siellä saisi laajempaakin keskustelua aiheesta puolesta ja vastaan. Jos tämän topikin voisi pyhittää vaikka teosto-asioille, ettei taas mene ihan riitelyksi ja lukkoon
jäykkis
23.12.2005 07:42:46
Ehkäpä tälle aiheelle voisi avata ihan oman ketjun, vaikkapa otsikolla "mediakritiikkiä", jospa siellä saisi laajempaakin keskustelua aiheesta puolesta ja vastaan. Jos tämän topikin voisi pyhittää vaikka teosto-asioille, ettei taas mene ihan riitelyksi ja lukkoon

Joo. Taikka sitten tuossa näkyy olevan toinen ketju jossa jo jotain aihetta liippaavaa on:

"Teosto-vapaa" materiaali ja Teoston asiakassopimus"

Eli kaikki sitten sinne vain, hus hus.
Sertzo S
23.12.2005 08:57:24
Sensurointi alkaa olla rys... anteeksi venäjäluonteista stana! :/
jäykkis
23.12.2005 10:40:28
Sensurointi alkaa olla rys... anteeksi venäjäluonteista stana! :/

Joku varmaan lainanatsoilla vähän kokeili miten homma toimii. Toimihan se. Vakiojengi on aika lipilaaria.
Santtu_123
23.12.2005 17:45:36

Vähän vettä myllyyn:
http://www.macclesfield-express.co. … news/s/207/207169_its_a_fiddle.html

Asiakas: Saanko koittaa tota kitaraa ?
Myyjä: Tottakai
Asiakas soittaa Smokea
Myyjä: Jahans, soon sitte 3 euroa kiitos!

Totta vai tarua ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)