Aihe: Fake/Real bookit?
1
methäläene
15.03.2005 16:03:19
Tais olla taas hölmö otsikko.
Noh. Mistäs tämmösen hyvän ja kattavan kirjasen lähinnä jazz standardeihin painottuvan teoksen saisi edullisesti?
Mitä nämä ylipäätään maksavat?
Kuinka monelta löytyy joku tämänkaltainen teos hyllystä?
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
Roberto
15.03.2005 19:49:15

Olisko joku Amazon tms.?
Sammo
16.03.2005 15:58:11
Olisko joku Amazon tms.?

Heh. Ja sieltä kannattaa ainakin tsekata "Just Jazz Real Book" tai "Just Standards Real Book", edukkaasti ~$26. Vanhaan "Real" Bookiin verrattuna niissä on positiivista (ainakin mun mielestä) kivemmat kappaleet, sanat, kaikki osat (verse:t...) ja 'oikeiden' sointujen lisäksi vielä vaihtoehtoisia soinnutuksia. Jos taas ei halua tilata netistä niin Kaisanimenkadun F-musiikissa on myös saatavilla vaikka mitä kirjoja. Ja joka kirjastoissa on luultavasti ainakin yksi Fake Book. Ja jos oikein osaa etsiä niin vanhan 'laittoman' Real Bookin pdf-versioita saattaa löytyä netistäkin ...
gandar
16.03.2005 18:40:39 (muokattu 16.03.2005 18:41:59)
http://mapage.noos.fr/realbook/index_accueil.htm :
Vous y trouverez un grand nombre de standards issus en grande partie du premier volume du Real Book et des trois volumes du New Real Book, à télécharger à volonté.

En vaivaudu suomentamaan, ranska on yleissivistykseen kuuluva kieli :)
Ceci n'est pas une signature
methäläene
16.03.2005 21:00:28
Tattista vaan kaikille!
Näistä vinkeistä otin vaarin...
..."iki-läikkä"-kiljua.. se oli aina kosteena yhestä kohtaa...
JukkaPena
12.01.2006 22:36:52
Siinä käsityksessä, missä mä oon, niin Sher Musicin New Real Book -kirjat on parhaita. Ne on tarkastettu Perkeleen musiikkiylopistossa Jenkeissä ja ne transkriptaukset on tarkkoja ja selkeitä, eikä jotai kekeisiä rytmejä/osuuksia oo jätetty kirjottamatta.

Tilasin just itelleni F-musiikista New Real Bookit (niitä on 3 kappaletta 1, 2 ja 3) ja mitä oon selannu ja soittanu niitä, niin pirun hyviä lead sheettejä.

Mulla oli aikasemmin Hal Leonardin Real Fake Book tjsp. jonka möin pois.

Noi Sher Musicin New Real Bookit maksaa 53-59e kappale. Noita New Real Bookkeja toimittaa aika moni musakauppa Suomessa, että kannattaa nähdä vähän vaivaa kysellä vaikka maililla, mistä sais halvimmalla.

Jos jollain on kokemusta Sher Musicin "The Standard Real Book" kirjasta, niin kertokaa ihmeessä. Siis kuinka tarkkoja noi ton kirjan transkriptiot ovat?
Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti.
baron
12.01.2006 22:56:23

Jos jollain on kokemusta Sher Musicin "The Standard Real Book" kirjasta, niin kertokaa ihmeessä. Siis kuinka tarkkoja noi ton kirjan transkriptiot ovat?

Mulla on se.
Mä nyt en oo laskenut, kuinka monta sataa piisiä siinä on, mutta monista sellaisista, joista mulla on ollut aikaisemmin jonkunlaiset laput, tässä on paremmat.
Helppolukuinen, isot nuotit ja soinnut, helposti luettavat kopiot keikoille.
Monista piiseistä vähän yksinkertaisemmat perussoinnut, mutta guruille monimutkaisemmat vaihtoehtoiset.

Mä oon kovin tyytyväinen.
My name is Baron, Sir Baron.
gasser
13.01.2006 01:14:31
Ai jazzizta puhe? Minä pöhkö luulin, että siitä Fake - nimisestä pändistä... Tais kuolla debyyttinsä jälkeen...
Fazulla on ihan asia bookkeja, vähintään mielenkiintoisen monimutkaisia minun makuun...
Köyhyys johtuu omaisuuden puutteesta
freeze
13.01.2006 09:28:47 (muokattu 13.01.2006 09:30:56)
monella on ne kaikki real fake bookit ihan pdf muodos =D...mä en oo vie löytäny mut monet ovat =) iha jostai netist.
McNulty
13.01.2006 09:46:17
monella on ne kaikki real fake bookit ihan pdf muodos =D...mä en oo vie löytäny mut monet ovat =) iha jostai netist.

eikös tämä ole jo nykyisen lainsäädännön puitteissa laitonta?
Dimebag Darrell - 1966-2004 Never forgotten!
While you talk the talk, I walk the walk!
baron
13.01.2006 10:07:14

http://www.songtrellis.com/

Tosta osoitteesta löytyy lähes kaikkiin jazz-piiseihin soinnut. Ne itse väittää, että se on laillista, esim Gerswinin "I Got Rhythm" piisin sointuihin (rhythm changes) on vaikka kuinka moni tähti tehnyt omia piisejään.
My name is Baron, Sir Baron.
cubasisti
13.01.2006 11:10:51
Sointukuvioihin sinänsä ei ole mitään tekijänoikeuksia. Mutta sointukuvioiden kokoelma voikin olla jo toinen juttu. Esim. jos joku laittaisi vaikka "Money Chords"-kirjan sointukuviot johonkin nettiin, niin se rikkoisi tekijänoikeuksia.
Deadline tekee mestarin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)