apenaattori 10.01.2006 19:07:44 | |
---|
Eli tuon niminen musiikkiopisto toimii Tampereella, ja olen kahden vaiheilla, hyppäänkö kelkkaan vai en (tarkoitus olisi mennä pop/jazz-linjalle soittamaan kitaraa). Mitään pääsykoesysteemiä ei ole, vaan ensimmäinen lukuvuosi on ns.koeaika. Tämä on epätoivoinen yritys kerätä kokemuksia/risuja/ruusuja kyseisestä paikasta. Kotisivut: http://www.musiikkiopistoappasionato.fi Hinta on sen verran kova, että mielelläni saisin edes muutaman kommentin ennen ilmoittautumista. "The harder you try the dumber you look." |
drum-monkey 11.01.2006 00:04:03 | |
---|
Oma kokemus on, että on ollut helkkaristi hyötyä, kun oon nyt kaksi ja puoli vuotta käynyt musaopistoa. Ainakin meillä pääsee lisäks halutessaan projekteihin, missä soitetaan kaikkea musaa, mitä ei muualla tulis kokeiltua. Ja kokemus karttuu. Tuo maksu (376e) on mielestäni ihan kohtuullinen, kun miettii vaikka yksityisopettajan tunteja. (15-30e) Lisäksi ainakin minun tutkintokokeissa on lisäksi mukana basso-, piano- ja teoriaopettajat, eli palautetta tulee välillä muiltakin päteviltä kuin siltä omalta opelta. JOS rahat riittää, niin kyllä varamasti kannattaa! Munletti on mulletti |
Teijo K. 11.01.2006 00:43:15 | |
---|
Saakos tähän vastata muutkin kuin apinat? :) Niinku koerat esim? Jos rahat riittää ja sinulla on oikeasti motivaatiota opiskeluun, niin kyllä tuo kannattaa. Ilman motivaatiota se on hukkaan heitettyä rahaa ja aikaa. Munsta. |
leroysmith 11.01.2006 19:58:13 | |
---|
miten noi musiikki opistot toimii esim. kuis mont kertaa vaiks viikossa siel käydään? ja eihä sil oo mitään tekemistä "normaalin" ammattiin opiskelemisen kanssa? "The second day is always better than the first"
-billy joe armstrong |
drum-monkey 11.01.2006 20:23:15 | |
---|
miten noi musiikki opistot toimii esim. kuis mont kertaa vaiks viikossa siel käydään? ja eihä sil oo mitään tekemistä "normaalin" ammattiin opiskelemisen kanssa? Mulla on kerran viikossa 45min. rumputuntia ja kerran viikossa 1h teoriaa. Sitten jos liittyy johonkin opistobändeihin, on treenejä esim. kerran tai kaks viikossa. Siitä saa tutkinnon, esim. 3/3 teoria- ja soittotutkinto auttaa(tai on jopa pakollisena), kun hakee johonkin jatko-opiskeluihin, vaikka Sibelius-akatemiaan. Munletti on mulletti |
drumm 12.01.2006 12:50:21 | |
---|
Ei ainakaan vaikuta kovin edulliselta. Tasosta ei ole tarkkaa tietoa, mutta en tunnistanut opettajista ketään nimeltä. Se nyt ei meinaa mitään. Haluatko opiskelustasi mustaa valkoisella (ts. suoritettuja kurssitutkintoja) vai haluatko vain kehittyä soittajana? Jos haet pelkästään lisäoppia, suosittelisin ottamaan yksityistunteja hyvältä opettajalta. Tuolla hinnalla kävisit Tampereelta vaikka Helsingissä jonkun "nimiäijän" tunneilla aika monta kertaa. |
Ville81 12.01.2006 15:00:03 | |
---|
Tuolla hinnalla kävisit Tampereelta vaikka Helsingissä jonkun "nimiäijän" tunneilla aika monta kertaa. Mutta tuossa hinnassa oli teoria- ja bänditunnit myöskin. Ja vaikka ei soittaisi edes koulun bändissä, niin sieltä opistosta voi löytää soittokavereita ts yhteyksiä. "Ei mun tartte virittää, soitan säröllä".
-Kuultu musiikkiliikkeessä 2005 |