Aihe: Kesätöihin..
1 2
gh n
09.01.2006 10:10:41
...Musiikkiliikkeeseen!
Mitä luulette ottaako moni musiikkiliike kesätyöläisiä? Onko kokemuksia. Tietysti soittimista ja tarvikkeista pitää tietää jonkin verran mutta, kuinkahan paljon? Minulle ainakin jotkin soittimet ja tarvikkeet ovat ihan utopiaa. Kun itselläni ei vielä tietoa ole tarpeeksi :/ Niin onko mitään mahiksia? Ja oletteko itse olleet?
..Päärynäjuoma on parasta huumetta..
Leikari
09.01.2006 10:20:59
...Musiikkiliikkeeseen!
Mitä luulette ottaako moni musiikkiliike kesätyöläisiä? Onko kokemuksia. Tietysti soittimista ja tarvikkeista pitää tietää jonkin verran mutta, kuinkahan paljon? Minulle ainakin jotkin soittimet ja tarvikkeet ovat ihan utopiaa. Kun itselläni ei vielä tietoa ole tarpeeksi :/ Niin onko mitään mahiksia? Ja oletteko itse olleet?

soita ja kysy - -

ties vaikka jonkun kassanpäivystäjän tarvitsisivatkin - - ei kait kesäaikana musiikkiliikkeissä juuri mitään myydä, mutta kiinnikään ei koko aikaa oikein voi pitää
Soitetaan jamia!
Jag
09.01.2006 21:05:24

Mietin aivan samaa pari päivää sitten. No näin jälkeenpäin ajateltuna ois voinu olla se "mukava asiakas" kun liikkeessä on asioinut. :D
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Bonesaw
09.01.2006 21:35:54
Itselläkin on käynyt mielessä.Levykauppaan olisi myös kiva päästä.
kivi
09.01.2006 21:43:30
...Musiikkiliikkeeseen!

Tuossa pari kohtaa kiinnittää huomiota.

-kuinka vanha olet? Kaupassa käsitellään oikeaa rahaa, pitää olla aikuinen.
-jos soittimet ja tarvikkeet ovat utopiaa, miksi haluat soitinkauppaan?
-jättäisitkö itse omalle vastuullesi kaupan miljoonien arvoisine kamoineen? Entäs jos tulee rosvo? Entäs jos rosvo onkin kaverisi, luokkatoverisi, se koulunpihan paha isopoika? Entäs jos kaverisi haluavat "soitella" ja rikkovat jotain tai karkoittavat muut asiakkaat?
-ymmärrätkö, että olet todennäköisesti kaupassa yksin päivästä toiseen. Kesämyyjä palkataan siksi, että omistaja saisi ansaitsemansa loman.

Jos tämänkin jälkeen homma kiinnostaa, mene kysymään jo nyt lauantai- ja ruuhka-apulaishommia siitä soitinkaupasta. Sun täytyy joka tapauksessa vakuuttaa omistaja pitkän ajan kuluessa, että sinusta on hommiin.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
aleksi
10.01.2006 00:23:08 (muokattu 10.01.2006 00:23:54)
Ite olen ollut, en tosin kesällä, mutta toissasyksynä tuli käytyä soitinliikkeessä duunissa.
Vastataan siis, että voi päästä, jos kysyy.

Levykauppaan olis kovakin hinku päästä, mutta eivät ole vielä mua ottaneet.
"Open hands to the wind."
guitarmonkey
10.01.2006 00:38:43
Tuossa pari kohtaa kiinnittää huomiota.

Oho. Kivihän lääppäsee aika pahasti märällä kalalla kasvoihin. Asiantuntemusta varmasti on, mutta ei se minun mielestäni aivan noin karusti mene.

Moni soittajapoika haluaa varmasti päästä musaliikkeeseen töihin. Harva kuitenkaan tajuaa millaista arki / käytännön myyntityö musaliikkeessä on.

On hyvin epätodennäköistä että kauppiaalla olisi todellinen halu ottaa liikkeeseen töihin joku tuntematon soittajapoika jolla ei ole myyntityöstä/kauppatyöstä ja kassan käytöstä aiempaa kokemusta. Tämä tarkoittaa että harjoittelija pitäisi perehdyttää em. asioihin, mikä sitoo henkilökunnan resursseja. Lisäksi harjoittelijalle olisi hyvän tavan mukaista myös maksaa palkkaa tältäkin ajalta. Useimmiten nämä ummikkonuoret saavat jalkansa oven väliin oppilaitoksen palkattoman työharjoittelun kautta.

-kuinka vanha olet? Kaupassa käsitellään oikeaa rahaa, pitää olla aikuinen.

Eiköhän ikää tärkeämpää ole kuitenkin kassankäyttökokemus ja huolellisuus rahojen kanssa.

-jos soittimet ja tarvikkeet ovat utopiaa, miksi haluat soitinkauppaan?

Montakos kaikista soittimista hyvin perillä olevaa soitinkaupan myyjää olet tavannut? "Tätä on paljon mennyt"

-jättäisitkö itse omalle vastuullesi kaupan miljoonien arvoisine kamoineen? Entäs jos tulee rosvo? Entäs jos rosvo onkin
kaverisi, luokkatoverisi, se koulunpihan paha isopoika? Entäs jos kaverisi haluavat "soitella" ja rikkovat jotain tai karkoittavat muut asiakkaat?
-ymmärrätkö, että olet todennäköisesti kaupassa yksin päivästä toiseen. Kesämyyjä palkataan siksi, että omistaja saisi ansaitsemansa loman.

Hui! Noin kun pelottelet, kukaan ei halua enää kauppaan töihin. Eiköhän se ole pitkälti kaupan omistajan vastuulla, ketä palkataan. Eiköhän puljun omistajan luulisi tajuavan että sellaista ihmistä on turha laittaa vastuullisiin tehtäviin, jota ei ole kylliksi em. tehtäviin perehdytetty.

Mielestäni on vaan positiivista että nuoret rohkenevat kysyä kesätöitä useista eri paikoista. Vastuu on enemmänkin sillä työhönottajalla.
Jos saisin mahdollisuuden soittaa kenen tahansa muusikon kanssa -elävän tai kuolleen, valitsisin ehkä mieluiten sen elävän.
kivi
10.01.2006 01:26:12 (muokattu 10.01.2006 01:26:52)
Oho. Kivihän lääppäsee aika pahasti märällä kalalla kasvoihin. Asiantuntemusta varmasti on, mutta ei se minun mielestäni aivan noin karusti mene.

Äläpä huoli, ei ollut tarkoitus olla aivan noin tyly. Ja kauppiaallahan on vakuutus (ainakin pitäisi olla) käsittelyvirheiden ja varkauksien varalta.

Mutta itsekin myyjänä työskennelleenä, kyllä siellä kassassa ainakin päivän lopussa joskus sen verran rahaa on, etten mä olisi palkannut 16-vuotiasta itseäni yksin pitämään kauppaa, 20-vuotiaana homma jo toimi.

Samoin olen sitä mieltä, että työelämään vaan, niin aikaisin kuin vain pystyy. Omaa rahaa tärkeämpi on se vastuu ja aikuisten maailmassa pärjäämisen ilo, mikä parhaimmillaan tulee (tosin omat työpaikat 15-vuotiaana ja 16-vuotiaana olivat pahimmillaan melkoista simputusta, mutta se oli vain huonoa tuuria). Mutta en tosiaan ole varma, onko pienen soitinkaupan myyntityö se oikea homma - siinä kun pitää osata laskea katteita ja hintoja kauas tulevaisuuteenkin. Levykauppa olis ehkä parempi, niissä on kiinteät hinnat, ja hinnat näkyvissä.
Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
Hemistich
10.01.2006 01:43:56
Mutta itsekin myyjänä työskennelleenä, kyllä siellä kassassa ainakin päivän lopussa joskus sen verran rahaa on, etten mä olisi palkannut 16-vuotiasta itseäni yksin pitämään kauppaa, 20-vuotiaana homma jo toimi.

Pitää myös muistaa se että monissa liikkeissä on useampia työntekijöitä samaan aikaan töissä, eli se että olet siellä kesätöissä ei tarkoita välttämättä sitä että pyörittäisit koko firmaa yksin 16-vuotiaana.
Yrski
10.01.2006 17:26:31
Eli kaikkien tähän mennessä tulleiden vastausten summaksi se, että helpommalla pääset kun kaupungille haet, ja sitten nurmikkoa leikkaan.
Qsysi
10.01.2006 17:47:43
Eli kaikkien tähän mennessä tulleiden vastausten summaksi se, että helpommalla pääset kun kaupungille haet, ja sitten nurmikkoa leikkaan.

Helpommalla joo, mutta kyllä siihen tylsyyteen kuolee. Mitään muuta kun kävelemistä päivästä toiseen 100:n dB:n melussa.
Kilo paskaa postista kannettuna sais mulla ainakin hymyn huulille! - Tupuna
Feggy
10.01.2006 17:53:08

Helpommalla joo, mutta kyllä siihen tylsyyteen kuolee. Mitään muuta kun kävelemistä päivästä toiseen 100:n dB:n melussa.

No, musiikkikaupassa se on seisomista päivästä toiseen 100:n dB:n melussa.
"Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin." - Vaaralliset lelut: Kaunis laulu
Jag
10.01.2006 18:52:21

No, musiikkikaupassa se on seisomista päivästä toiseen 100:n dB:n melussa.

Ja ei tarvii radiookaan. "Saa" kuunnella paranoideja ja Metallikkoo useita kertoja päivässä :D
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Muovinen
10.01.2006 20:44:06

Ja ei tarvii radiookaan. "Saa" kuunnella paranoideja ja Metallikkoo useita kertoja päivässä :D

"Smoke on the water"...tättätää tättätädää tättätää tä tädää!
Leikari
10.01.2006 22:00:56

mielestäni summaksi tulee, että ellei itse pysty musiikkiliikkeestä kysymään ei pysty sitä hommaa tekemäänkään
Soitetaan jamia!
Cathi777
10.01.2006 23:02:44

...Musiikkiliikkeeseen!

Aika vaikea on päästä. Joskus aikoinaan hain, mutta sanottiin vaan, että ei oikein voi ottaa, kun se koko aika menisi vaan siihen opettamiseen ja valvomiseen. Eli ei ainakaan varsinaiseen soitinten ym. kamojen myyntiin helposti pääse. Toki tuo voi liikkeittäin vaihdella. Ja monessa liikkeessä on vielä se, että ne on aika usein pieniä putiikkeja ja henkilökuntaa vähän niin silloin on pakko vaatia ammattitaitoa.
Only pop music can break my heart...
-Jobe-
11.01.2006 00:00:27

Minkäslaisissa paikoissa ootte ollu kesäduunissa 16-vuotiaina?
Pitäs koittaa jotain ensi kesäksi keksiä.
I don't know how I'm gonna to what mama told me.
Cujo
11.01.2006 00:17:32

Mehtätöissä.
"Sometimes there's so much beauty in the world I feel like I can't take it, like my heart's going to cave in." AKKK #15 Romantikkoitkijät #40
Fortune
11.01.2006 00:31:59
Pitää myös muistaa se että monissa liikkeissä on useampia työntekijöitä samaan aikaan töissä, eli se että olet siellä kesätöissä ei tarkoita välttämättä sitä että pyörittäisit koko firmaa yksin 16-vuotiaana.

No, 99% tämän maan musiikkiliikkeistä on pieniä, yhden miehen yrityksiä, joissa mahdollisen kesätyöläisen funktio on antaa se viikon-parin loma omistajalle.

Ei pienessä kaupassa kannata ottaa ketään siihen sivuun loisimaan, kesä ei ole mikään sesonkiaika edes.
Look behind you, a three-necked guitar!
Fortune
11.01.2006 00:32:44

Elektroniikan kokoonpanotöissä olin, metsää raivasin, istutin puuntaimia, tein aurausviittoja. Pitää vain ängetä tekemään härskisti.
Look behind you, a three-necked guitar!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)