Aihe: Kadonnut inspiraatio =(
1 2
the legend
22.04.2003 21:48:53
Mistä se inspiraatio soittamiseen ja kaikkeen muuhun tulis takasin? Vuos sitten se oli ihan huipussa mutta nyt se on jossain piilossa.. Kun on soittaminen jumittanu paikoilleen niin vähän tuppaa vituttamaan..
No huh huh ku pelottaa...
coffeemaker
22.04.2003 22:05:42
Lopeta inspiraation venailu, tee jotain muita juttuja, niin kyllä se sieltä takaisin tulee, jos on tullakseen. Ei kannata huolehtia :)
'I am too lazy to live and too afraid to die'
jenna
22.04.2003 22:12:27

Mistä se inspiraatio soittamiseen ja kaikkeen muuhun tulis takasin? Vuos sitten se oli ihan huipussa mutta nyt se on jossain piilossa.. Kun on soittaminen jumittanu paikoilleen niin vähän tuppaa vituttamaan..

kuten tuo kaffeenkeittäjä jo tokaisi, niin elä väkisin nyhdä mitään. siitä tulee vaan rumaa. ota rennosti ja anna soittimen ja itsesi levätä. tai vaihtoehtoisesti opettele jokin uusi, haastavampi juttu, joka saa sut innostumaan... riippuu toki persoonasta. mutta voin jo melkein luvata, et kyl se inspis joskus palailee...
äeti ei opettanut minua äänestämään/vaan ajattelemaan,/ettei valkoinen valhe ole sen härskimpää/kusetusta kuin punainen totuus -juice leskinen-
the jokke
22.04.2003 22:15:42
kuuntele jotain uutta musaa. tai vaihtoehtoisesti kuuntele jotain mitä et oo pitkään aikaan kuunnellut. tulee muistoja mieleen. mulle ainakin noin inspiraation hakeminen onnistuu. joskus.
Billsner
22.04.2003 22:30:47
Itelläkin oli inspiraatio/luovuusjuttu hukassa tuossa vähänaikaa sitten, mutta sieltä "jostain" se sitten löytyi. Nyt pukkaa riffejä enemmän kuin laki sallii (keksisi vain sellaisia mitkä sopii toisetensa perään :)
aleksi
22.04.2003 22:48:16
(keksisi vain sellaisia mitkä sopii toisetensa perään :)

ai. muillakin on tämä ongelma.. Varmaan gigan verran tietokoneella riffejä, joista ei edes jaksa etsiä toisiinsa sopivia..
"-Har du en cigarett komppis?
-Not for you."
Aerodactev
22.04.2003 22:52:41

ai. muillakin on tämä ongelma.. Varmaan gigan verran tietokoneella riffejä, joista ei edes jaksa etsiä toisiinsa sopivia..

Yhdistele ja tee niistä parituntinen proge-kipale (1 minuutti musiikkiahan on raakana 44100Hz wavina n. 10mb).
Veres! Ajaa sinun etsiä edelleen. Ajaa Google Kierrellä.
Ei eläinkokeille!
Billsner
22.04.2003 22:56:32

Mulla on gigan verran riffejä päässä. Ei viitsi nauhoitella kun ei ole kunnon laitteita siihen.
Guitarist in the Night
23.04.2003 19:24:05

Mulla on gigan verran riffejä päässä. Ei viitsi nauhoitella kun ei ole kunnon laitteita siihen.

Mulla taas on tilaa päässä ja koneella, mutta riffeistä ei mitään tietoa.
Jabbe
23.04.2003 19:25:37
Mikä on Hoho. ? - Murentuneet perhearvot.
noir
23.04.2003 19:38:38
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=24&t=27082&o=0&co=0

inspiraatiota...

Oman ketjuni havaittuani, päätin sitten osallistua. :P

Tuolla jossain kerroin jo vähän yksityiskohtaisemmin, mutta kokemuksesta se inspiraatio irtoaa. Jos istuu ja odottaa, ei tule mitään. Sopivasti kun elää, kokee, tuntee ja ymmärtää, saa paljon irti. Unohda vaikka hetkeksi musiikki kokonaan, katso ulos ikkunasta ja mieti vaikkapa jotain juuri tapahtunutta, ja yritä sitten uudestaan.
Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin.
Kaitsu85
23.04.2003 20:56:35 (muokattu 23.04.2003 20:56:50)
ainoo on että kauanko voi olla ilman skebaa? entäs jos se inspiraatio ei nouse?

en taho manata mut minnuu aina pelottaa ku toiset sanoo että nyt sun pitää paussata.
noir
23.04.2003 20:59:39
ainoo on että kauanko voi olla ilman skebaa? entäs jos se inspiraatio ei nouse?

en taho manata mut minnuu aina pelottaa ku toiset sanoo että nyt sun pitää paussata.

Itse olen sattuman oikusta ollut kitaratta 2 päivää, pakosta siis. Nyt jo alkaa kutisemaan sormissa siihen malliin, että jotain olisi tulossa. Yksilöllistähän se kuitenkin on.
Heräsin aamulla, ja sillä tiellä olen vieläkin.
Tb
24.04.2003 08:40:40
mun inspis oli kateissa n. vuoden. eilen illalla se yhtäkkiä palasi, että oli mukava fiilis :) tuskin maltoin käydä nukkumaan. Vähän ketutti se, että inspiksen mukana oli kadonnut soittotaito, mikä ei valitettavasti palautunut ispiraation iskiessä..
Kuuntele jotain uutta musaa, mulla autto.
mene siitä missä aita on matalin (tai jos haasteet pelottaa, niin siitä, missä aidassa on aukko)
jackdiamondeye
24.04.2003 14:09:48
Elämän kokemukset vaikuttaa inspiraation jonkin verran, ainakin itseni kohdalla... esim. (blues miehen inspiraatio) kun kaikki menee päin helviä niin sillon ottaa kitaran käteen ja unohtaa kaiken muuten niin biisiä tuppaa, tosin hieman mollivoittoista, mutta kuitenkin. Ja tottakai positiiviset kokemukset tuovat myös monelaisia mielenkiintoisia ideoita... Ja ehkä paras inspiraation lähde on soittokaverit: Soittamalla erityylisten soittajien kanssa saa aina hyviä ideoita.
Socialite
24.04.2003 21:31:46
Kannattaa joskus ottaa aikaa ilman instrumenttia ja mietiskellä, sulkeutua oman päänsä sisään hetkeksi ja tunnustella tunteita, menneitä ja nykyisiä, hyviä ja pahoja.
Sieltä kyllä meitsille aina tärppää...jossain vaiheessa!
Stay tuned, laitan demopalstalle matskua pikapuolin!
Keppi kädessä joka ilta.
kikkomän
06.05.2003 20:07:03

JOs inspis katoaa niin opettele jotain uutta biisiä mistä pidät ja opettele se kokonaan. muistakaa , että biisintekotaito (teko heh) on aivan eri kuin soittotaito.
aika turha neuvo , mutta tulipa kerrottua
" you shall taste the black sperm of my vengeance ! "
zkelez
07.05.2003 07:40:20
Mä olin kans puoli vuotta lähes soittamatta, mutta kun tyttö jätti niin jo rupes kitara maistumaan ja säröt raikamaan! :D
Herra minut on luonut niin kuin parhaaksi on nähnyt, parhaaksi todellakin, tai ainakin todella hyväksi
Stone
07.03.2021 14:25:28 (muokattu 07.03.2021 14:34:55)

Tämähän on vanha ketju kuin mikä, mutta ajankohtainen aihe varmasti yhä monelle toisinaan.

Itseltäni inspiraatio on ollut kadoksissa jo lähes 3 vuotta ainakin. Ainut mikä inspiroi, niin bändi treenit ja yhdessä tekeminen, mutta kotona tai yksin ei juuri tule kitaraan koskettua, vaikka niitä on ympärillä ja muutenkin kaikki puitteet olisi valmiina vaikka mihin.
Joskus jos olen yrittänyt kotona ottaa kitaran, niin 5 - 10 min. olen leipääntynyt hommaan. Aika jännä sinänsä, koska musiikki ja soittaminen on minun mieli harrastukseni, niin onhan tuossa melkoinen ristiriita.

Musiikin kuuntelu jäänyt myös pois kuvioista koko lailla. Ei ole mitään varsinaista selitystä sille. Toki elämäntilanteet ja stressi voivat olla kytköksissä, mutta spekulointia tämä siis.

Ennen olin hyvinkin tuottelias itseksenikin. Soitin mieli coveteita, sävelsin paljon omia biisejä, hioin soundeja mielikseni jne.
Tilasin jopa rockway musiikkikoulu paketin lähes vuosi sitten, jos se antaisi virtaa uuden oppimisen kautta, mutta eikä mitä... olenkohan jonkun 3 kertaa pikaisesti vilkaissut ja ei vaan innosta sekään juuri, vaikka onkin mitä mainioin sivusto. Sen tilausjakso päättyykin reilun kuukauden kuluttua muutenkin.

Neuvot mitä olen kuullut tai lukenut on, että "pidä taukoa ja anna itsellesi aikaa". No sitä on annettu kohta jo se 3 vuotta. Treeneissä käyn kyllä soittamassa ja se yhä inspiroi, jossa aina hauskaa, mutta yksin en vaan jaksa soittaa tai inspiroitua. Ehkä se sitten tulee yhtäkkiä taka vasemmalta yllättäen toivon mukaan vielä...

Kunhan vaan omia fiiliksiä laitoin tähän ylös.
Miten muilla, jos inspis hävinnyt pitkiksi ajoiksi, niin mitkä ovat olleet keinot sen elvyttämiseksi?
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
KaRa
07.03.2021 14:48:04 (muokattu 07.03.2021 14:50:39)
Taiteen ja luovien asioiden tuottamisen vitsaus piileekin juuri siinä, että vain itse voi auttaa itseään oivaltamalla asioita.
Kolahtaa kun kolahtaa, mutta ammattilainen eroaa harrastelijasta siten että ammattilainen vain lähtee tekemään asioita, koska luottaa siihen että muovaillessa jo "paperilla" olevaa suttua, siitä lopulta muotoutuu jotain, koska mielikuvitus ruokkii itse itseään. Kannattaa siis vain tehdä ja tehdä. Kaiken tekemisen ei tarvitse eikä pidä perustua johonkin suunnattoman suureen inspiraatioon. Inspiraatio on valtava hekumallinen etuoikeus, eli siihen ei pidä tuudittautua liikaa.
"Olen, en tiedä" -joku suuri ajattelija
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)