Aihe: Musiikkiportaali paikallisen skenen rikastuttamiseen
1
Noku
14.06.2006 23:09:36
Olen mediatekniikan opiskelija ja tarkoituksena olisi toteuttaa kokeilumielessä pienimuotoinen netti-projekti. Olen suunnitellut nettipalvelua jonka tarkoituksena olisi yhdistää tiettyjen alueiden ja genrejen harrastajat/fanit, bändit, sekä tapahtumien järjestäjät "saman katon alle" yhdeksi sivustoksi. Perus ajatus on että kaikille jotain..

Faneille ja harrastajille mahdollisuus tutustua uusiin artisteihin ja ihmisiin, sekä ilmaista kysyntää tiettyjen artistien keikoille tietyillä alueilla.

Bändeille hyvää promootiokanavaa sekä kontakti verkostoa.

Tapahtumien järjestäjille informaatiota bändien fanipohjasta ja kysynnästä, sekä (ilmaista) mainostilaa tapahtumille.

Lisäksi tietokannat tultaisiin rakentamaan XML-teknologialla jolla datan kääntäminen .pdf muotoon (painotalot, eli lehdet ja julisteet..) olisi helppoa. Keikkalistat olisi helppo kerätä jne.. Palvelua olisi aikeena myös laajentaa yhteistyöhön painotalojen, medioiden, sivusto suunnittelijoiden ja yms. musiikiteollisuuden piirissä vaikuttavien yritysten kanssa ja helpottaa asiakashankintaa ja sisällön tuotantoa.

Haluaisin vain tietää, että olisiko kyseisestä systeemistä oikeata hyötyä tapahtumien järjestäjille ja bändeille, vai toimiiko nykyinen järjestelmä "turvallisesti". Itse näkisin että palvelulla olisi mahdollista tuottaa informaatiota yrittäjille jonka avulla tapahtumien järjestämisen riskit pienenisivät edes hieman.

Olisivatkohan mahdollisesti jo olemassa olevat tapahtumajärjestäjät yhteistyöhaluisia?

Olen myös ajatellut, että palvelua voisi mahdollisesti kehittää yhteisösivuston suuntaan (IRC-Galleria, MySpace), säilyttäen samalla tiukan asenteen musiikin keskeiseen asemaan. Esimerkiksi fanien järjestäytyminen erilaisten yhteisöjen sisälle joissa V.I.P:ksi äänestetyt jäsenet voisivat huolehtia tiedottamisesta?