Aihe: CD-R:n painattamisesta
1
Flashboy
08.06.2006 21:02:00

Ollaan painattamassa omakustanne cd-r levyä. Montako minuuttia musiikkia voi laittaa minimihintaiselle levylle? Kasettiaikana raja oli 21 minuuttia. Onko vielä tällaista rajaa?
rytilahti
08.06.2006 21:24:58
Ollaan painattamassa omakustanne cd-r levyä. Montako minuuttia musiikkia voi laittaa minimihintaiselle levylle? Kasettiaikana raja oli 21 minuuttia. Onko vielä tällaista rajaa?

Muistaakseni cd-r:n teko on kohtuuttoman kallista touhua verrattuna cd-da:han, ainakin suomessa.

cd-linjan sivuilta löytyy jotain infoja, ei varmaan hintoja. mutta on niisä joku minuutti raja, en muista paljoa...

Mutta mun kela on. Polttelee itse niitä himassa, tai painaa cd-da:t painossa...
Mikään ei oo siistimpää kuin soittaa Rock'n Roll bändissä!!!!
ministeri
08.06.2006 22:22:41
Muistaakseni cd-r:n teko on kohtuuttoman kallista touhua verrattuna cd-da:han, ainakin suomessa.

cd-linjan sivuilta löytyy jotain infoja, ei varmaan hintoja. mutta on niisä joku minuutti raja, en muista paljoa...

Mutta mun kela on. Polttelee itse niitä himassa, tai painaa cd-da:t painossa...

mikä on cd-da?
pitäisköhän vaihtaa kitaraa...
Janus
09.06.2006 04:04:47
mikä on cd-da?

Compact Disc - Digital Audio. Eli ihan normaali audio-cd-levy. Prässätty lasimasterista, ei poltettu aihiolle.
Pieni rumpalipoika
09.06.2006 05:59:35 (muokattu 09.06.2006 06:02:21)

Alle 300kpl:n määrät kantsii teettää cdr-muodossa. Hinnat pyörivät 2-3 euron kieppeillä kappale kansipainatuksineen riippuen määrästä.

Edit. Ja ceedeeärrissä ei ole minuuttirajaa. Prässätyissä levyissä tuo 21 min raja pätee. Eli lasimasteri on selvästi kalliimpi pidemmissä. Itse painatus on samanhintaista.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)