Aihe: Teille jotka soitatte montaa eri sointinta kysymys.
1 2
JPQ
11.04.2006 07:24:04

Eli mikä on rakkain soittimesi ? ja miksi. Sekin tarkkuus riittää että esim. sähkökitara ei tarvitse kertoa tarkemmin millainen eikä soittimen tarvitse olla oma. PS: valitan otsikkoa en vaan saanut kysymystä ja kohde ryhmää mahtumaan.
meitu
11.04.2006 08:37:21

Soitan pääasiassa kitaraa ja rumpuja. Välillä on hirvee himo soittaa jompaakumpaa, kun taas toisissa hetkissä taas toista. Tosin kitaraa tulee rämpyteltyä paljon enemmän, koska rummut ovat reenikämpällä ja kitara kulkee aina kotiin mukaan reenien jälkeen. Mulla on siis bändejä joissa pääsen soittamaan molempia soittimia (ei yhtä aikaa tosin). Mutta en osaa sanoa, että kumpi se on se pääinstrumentti.
Ne jotka soittaa ne tietää
mechanic
11.04.2006 08:49:51

Soittelen rumpuja ja kitaraa joista rummut on tietty mulle se rakkaampi. Oon kuitenki soittanut niitä lähes koko elämän ajan. Se on se missä saan toteuttaa itteeni. Kitaraa tykkään sitten soitella lähinnä ittekseen. Ja tietty mökkireissuilla on kiva rämpytellä.
Tuntematon Sivari
NHR
11.04.2006 09:32:37

Enpä nyt niin tiedä rakkaimmasta, mutta kitaraa tulee edelleen eniten kotona rämpyteltyä ja sitä käytän eniten myös säveltäessä, vaikka muiden kanssa soitellessa onkin nykyään soittimena useimmiten basso. Rumpalointikin on kyllä joskus kivaa, vaikka olenkin siinä hommassa ihan kädetön, tai pikemminkin jalaton.
"Jos kuu joutuu maan ja auringon väliin tulee auringonpimennys, jos maa joutuu kuun ja auringon väliin tulee kuunpimennys ja jos aurinko joutuu maan ja kuun väliin, tulee maailmanloppu."
Kimmo72
11.04.2006 09:38:54
Soitan pääasiassa kitaraa ja rumpuja. Välillä on hirvee himo soittaa jompaakumpaa, kun taas toisissa hetkissä taas toista. Tosin kitaraa tulee rämpyteltyä paljon enemmän, koska rummut ovat kaapissa tyhjänpanttina.

Tekis mieli takoa niitäkin välillä kun tuntuu, ettei kitarointi oikein maita.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Lapsi_ajassa
11.04.2006 10:17:37
Soitan kitaraa ja bassoa, joskus pianoa ja rumpuja. Toisinaan myös laulan

Kitara on tällä hetkellä ykkössoitin mutta bassonsoitto tulee hyvänä kakkosena. Laulamista tulee tehtyä kummankin soittimen kanssa
A turncoat, bastard and a liar, that's what you are and what you'll always be
McNulty
11.04.2006 10:29:10
Itse soitan kitaraa, välillä läpsyttelen bassoa ja reeniksellä soittelen rumpuja "kuntoilumielessä".

Rumpuja soitin joskus junnuna kitaran ohessa aktiivisestikin (josta oli paljon apua kyllä kitaransoittoon ja komppailuun), mutta jätin sen sitten pois ja keskityin kitaraan 100%. Kitaraa soitan siksi, että se tuntuu siltä "omalta" soittimelta. Basso on tylsä soitin yksistään, etenkin kun ei osaa soittaa sitä. Rummut tarvii aina oman tilansa missä niitä kannuttaa ja mie pääsen reeniksellä niitäkin paukuttelemaan lähes aina kuin innostuu 8-biittiä naputteleen.

siispä... KITARA!
"I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake
IommI
11.04.2006 10:40:03
Syntikkaa ja kitaraa tulee soitettua... Basso olisi kiva kokemus.
Pyhä pietari sanoi aikoinaan rokkarille... tänne et hevillä pääse...
Necromuru
11.04.2006 11:53:49 (muokattu 11.04.2006 11:54:58)

Kitara on pääinstrumentti ja loogisena lisänä tietty basso. Pianolla tulee jotain experimentaaleja vedeltyä kun on sitä jokunen vuosi opetuksenkin kanssa soitettu. Rumpuihinkin kosken välillä omaksikin harmiksi.

E: Vaikka kitarahan se omin soitin on, olisi silti komiaa osata soittaa rumpuja. Jotenkin ne houkuttelevat ajottain kitaraakin enemmän, mutta suutari pysyköön lestissä.
Olet juuri kirjoittanut m.nettiin linkin hauskaan tai kiinnostavaan juttuun. Joku muu on kuitenkin kerennyt tekemään sen jo aikaisemmin, joten linkkisi on wanha!
Aerodactev
11.04.2006 11:54:40
Ajattelen kitaran otelautaa pianon koskettimien kautta. Se ehkä kertoo jotain.
Long = progressive = good
Kp: P F
ten
11.04.2006 12:03:06
Itse soittelen kitaraa ja bassoa. Tai siis kitaraa soitan ja bassoa osaan soittaa VÄHÄN. Kait mä joskus jotain koskettimiakin oon pimputellu. Kyllä se kitara on ykkönen ja basso seuraa siinä peesissä. Kivaa on. Kaikki on kivaa!

Tahtoisin vielä oppia soittamaan rumpuja, mutta aika rävellystä se on tähän asti ollut. :D
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Tuomas
11.04.2006 12:47:26

Pianoa soittelen ja kitaraa kanssa, mutta luovuuteni synapsit alkavat liitää vasta kun saan käteeni bassokitaran.

Ajatelkaa asiaa sillä tavalla, että Prinssi Adam pystyy käyttämään kyllä kirvestä ja varsijousta, mutta He-Manilla on Miekka.
Ajassa irrallaan. Viimeksi päivitetty 5.4.2006
"Don't get me wrong: I want to hear about your pain. Just put it in a joke form." -Christopher Titus
Eccentr1c
11.04.2006 13:15:50
Pianoa on tullut soitettua pienestä pitäen, joten se on rakkain soitin. Piano on myös paras apuväline, jos tarvitsee poimia biiseistä sointukulkuja tai melodioita. Kitaralla se ei onnistu niin helposti omalla kohdallani.
Ajattelen kitaran otelautaa pianon koskettimien kautta.
Ei...
Teijo K.
11.04.2006 13:23:46

Vaihtelee melkoisesti, mutta kyllä se tällä hetkellä on tuo kontrabasso. Mikä varmaan näkyy mm. omakuvauksessa. :) Muita keikoilla asti soitettuja soittimia on huuliharppu, bassokitara, rummut, koskettimet ja laulu. Kitaraa olen ihan vastikään alkanut soittelemaan kotona ja johan siinäkin olisi keikka tiedossa. :)
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
And pray that there's intelligent life somewhere up in space, 'Cause there's bugger all down here on Earth.
Johann Onn
11.04.2006 13:40:47 (muokattu 11.04.2006 13:43:09)
"Rakkain" soitin on kitara ja kakkosena tulee koskettimet.

A) Kitaraa olen soittanut kauiten ja hallitsen se parhaiten.

B) Koskettimia taas vähiten, mutt omistan sellaiset.

Ne muut kaks eli basso ja rummut on jääneet vähemmälle (eli minus 100 %...), koska en semmosia itte omista. Siis ainakaan tällä hetkellä, mutt ei sitä koskaan tiedä.
Tapani L
11.04.2006 13:57:41
Soittelen rumpuja, bassoa ja kitaraa. Viimeksi mainittua lähinnä omaksi ilokseni ja säveltämistarkoituksissa. Ei kai niistä mikään rakkain ole, eri tarkoituksiin niitä käytän.
Kakka roiskui pyllystä niin, että pormestaria hirvitti! sooloprojekti.net
zorro
11.04.2006 14:21:06
Kitaraa soitan pääsoittimena, mutta kyllä olen silti kiinnostunut tällähetkellä enemmän koskettimista.
saundi lähtee tukasta!
Tänne saattaa tupsahtaa joskus uusia biisejä.
Suhteettomat toverit #6
IMIK #34
baron
11.04.2006 14:52:33

Pianoa ja urkuja.
Piano kiva, urut v-ttaa!
My name is Baron, Sir Baron.
Hannu H.
11.04.2006 15:11:22

Pianoa olen soittanut pisimpään ja meidän kiihkeä suhde on alkanut laantumaan. Soittelen joskus jos soittelen. Soitan yhdessä bändissäkin tällä hetkellä koskettimia.

Kitaraa tulee eniten rämpyteltyä. Se on tällä hetkellä eniten antava soitin ja saan vapautuneimmin sillä ilmaistua itseäni. Kahtoo mitä puolen vuoden päästä.

Mandoliinin hankin tuossa jokuaika sitten ja sitä tulee sillon tällön soiteltua. Kiva lisä soitteluun ja omanlaisensa rämpytin sekin.

Bassoa en oo ny vähään aikaan soitellu ku on uus tulossa ja vanha osina (rakentelua..)
Miittiin eksyvät saattavat lavalla nähdä minut basson varressa heilumassa.. =)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. Salon Seudun Bändit
juici
11.04.2006 15:40:04

Soitan kitaraa, bassoa ja vähän rumpujakin. Bassoa on kaikkein mukavinta soittaa, mutta kitarallapa suurin osa biiseistä tulee tehtyä. Vähän semmonen 50/60 -tilanne basson hyväksi.
"Luulin olevani ainoa sekopää tässä joukossa. Olin väärässä..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)