Aihe: Sibelius Akatemian Avoin yliopisto:Musiikkiteknologian perusteet
1
goddess
15.09.2006 00:57:07
Löytyykö M.netistä 15.9 alkavaan opintokokonaisuuteen ilmoittautuneita? Tai vaihtoehtoisesti ko. opintokokonaisuudessa jo opiskelevia henkilöitä?

Ilmestyn itse huomenna tuonne Töölönkadulle klo 17 ja innolla odotan, miltä opinnot vaikuttavat. Ja toivon, että odotukset tulevat täytetyksi ja että pääsen oikeasi aloittamaan opinnot alkuhaastattelun jälkeen.

Jos olet jo aloittanut/käyt/päättänyt tuon opintokokonaisuuden, niin kerro kokemuksia. Mitä on odotettavissa? Onko koulutus hintansa väärti? Mitä kannattaa odottaa ja/tai mihin varautua? Entä käytännön vinkkejä opiskelusta?
Jurza
15.09.2006 08:42:37

Hop!
Suoritin itse kyseisen opintokokonaisuuden about 4 vuotta sitten ja siitä on kyllä ollut minulle todella paljon hyötyä. Olin kurssille mentäessä studiotekniikan suhteen täysin aloittelija ja opin siellä aivan mielettömän paljon asioita.. Kurssi herätti minulla kiinnostuksen musiikkiteknologiaa kohtaan ja oikeastaan siitä seurauksena opiskelen nykyään kyseistä alaa.
Opiskelussa oli mielestäni aika mukavasti käytännön harjoittelua mukana ja luennotkaan eivät todellakaan olleet mitään tylsiä.
Jonkunlainen parin biisin studioäänite siellä tehtiin vähän isommissa ryhmissä, niin ja Roihuvuoren kirkossa äänittettiin jonkun kuoron livesetti jne.
hirvoksi
15.09.2006 11:23:45

Äänituotannon perusteita lukuunottamatta koko opintokokonaisuus on tullut käytyä. Ja sekin olisi tarkoitus tänä syksynä suorittaa.

Ehdottomasti on kyllä hintansa arvoinen, opettajat ja luennoitsijat on tämän maan huippuosaajia! Olen kyllä myös itse saanut noista kursseista tosi paljon irti. Sen olen huomannut, että kun on aktiivinen ja käytännön harjoituksissa osallistuu paljon eikä vaan seiso ja kattele vierestä (niin kuin suurin osa tekee), niin oppii paljon enemmän. Ja kyllä niillä luennoillakin kannattaa oikeesti käydä ja olla hereillä.

Tähän mennessä on tullut tehtyä pari esseetä, pari studioäänitystä ja yksi liveäänitys sekä nuotinnosta ja midijuttuja tietokoneella.

Onnea haastatteluun!

- Pete
Ota rennosti! Ja olet virtuoosi.
gösplstorm
15.09.2006 12:04:35
kelasin mennä tonne mut ei kuitenkaan ois aika riittänyt..
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
goddess
16.09.2006 08:56:48
Istuin eilen ekan luennon ja sen jälkeen... leijuin ilmassa. Olin lopenuupunut raskaan työpäivän jälkeen, kun raahasin luuni paikalle ja ihme tapahtui: sain intoa ja voimaa luennoista. Ei väsyttänyt enää ollenkaan luentojen jälkeen. Ihmettelin vaan, miksi en moista koulutusta aikaisemmin ole huomannut.

Summa summarum: Minä Tahdon Sisälle! Minun on päästävä. On! No, ehkä saan tämän tiedon välitettyä myös maanantain haastattelussa. Kaikki arvovalta, viehätysvoima ja muut välineet vain peliin.
duane
18.09.2006 13:54:53
Istuin eilen ekan luennon ja sen jälkeen... leijuin ilmassa. Olin lopenuupunut raskaan työpäivän jälkeen, kun raahasin luuni paikalle ja ihme tapahtui: sain intoa ja voimaa luennoista. Ei väsyttänyt enää ollenkaan luentojen jälkeen. Ihmettelin vaan, miksi en moista koulutusta aikaisemmin ole huomannut.

Summa summarum: Minä Tahdon Sisälle! Minun on päästävä. On! No, ehkä saan tämän tiedon välitettyä myös maanantain haastattelussa. Kaikki arvovalta, viehätysvoima ja muut välineet vain peliin.

Perhana kun ei ole tuota aiemmin tullut huomatua.. Ensi vuonna ehdottomasti..
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
goddess
21.09.2006 21:16:21
Sopii onnitella eli olen 20:n onnekkaan joukossa. Opinnot alkavat 9.10. Toivottavasti koulutus on yhtä hyvä kuin mitä johdantoluento antoi ymmärtää.
hirvoksi
21.09.2006 22:04:34

No onneks olkoon! Ja on se ;-)

- Pete
Ota rennosti! Ja olet virtuoosi.
Eddy
22.09.2006 00:23:31
Minkä nimisiä ihmisiä tuolla muuten on tällä hetkellä maikkoina?
Koskettelen soittimia...
Tietysti Pauligin
22.09.2006 00:46:37
Minkä nimisiä ihmisiä tuolla muuten on tällä hetkellä maikkoina?

http://www2.siba.fi/avoinyliopisto/index.php?id=55&la=fi

Sivun alalaidassa.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)