Olen 14 (ensi kesään mennessä 15) -vuotias helsinkiläis nuori ja etsin kesätyöpaikkaa jostain pk-seudun musiikkiliikkeestä ensi kesälle. Haun syitä ovat rahan tarve uuteen kitaraan ja tahdon lisäksi tutustua 'musiikkibisnekseen', sillä tunnen palavaa intoa musiikkia kohtaan ja luulenpa, että tuleva ammattini tulee liittymään jossain määrin musiikkiin. Musiikillinen tietämys/kokemus ei ole kovin suurta, kitaraa olen rämpytellyt aktiivisesti viime keväästä. Olisin todella kiitollinen jos jostain paikka lohkeaisi, palkan ei tarvitse olla kovin häävi. Tahdon vain tutustua työhön, saada mukavia kokemuksia ja saada siinä sivussa vähän omaa rahaa. Jos kiinnostus heräsi mailaa tuomas_tiainen@hotmail.com PS. En tiennyt mikä olisi oikea alue tänne, laittakaa oikeaan paikkaan jos tämä on väärä. |
Perustelusi olisivat ehkäpä työnantajalle ilmaiseen työharjoittelupaikkaan sopivat, mutta kun haet kuitenkin palkallista työtä, tulisi työnantajan vakuuttua myös siitä että oikeasti annat myös liikkeelle jotain. Niin hienoa kuin se olisikin että kiinnostuneet pääsisivät vain oppimaan niin että siitä oikein maksettaisiin, ei se taida helposti onnistua. Soita tai mene itse paikalle. Jos sinulla on yhtään käsitystä siitä mitä voisit tehdä, olisi ehkä helpompaa. Tuskin hirveästi vakuuttaa työnantajaa jos sanoo vain että "no mä voin tehä..... no mitä teillä nyt on tekemistä täällä". Toki työnantaja voi toivoa sinusta vaikka tulevaisuudessa vakituista työntekijää, mutta eipä ihan siltä pohjalta vielä ketään palkata. Nyt ajoissa kyselemään, ne jotka oikeasti tarvitsevat työntekijää kesäksi saattavat kiinnostua, mutta et sinä sinne vain oppimaan pääse. Ei varmaankaan haittaa opiskella musiikkivehkeistä vähän jotain, vaikka loputon suohan se on. Paremman kuvan kuitenkin antaa jos ymmärrät edes "vähän kaikesta". Eipä kauppojen hierominen ole todellakaan nuoren kesätyöläisen homma, mutta hyvä jos osaat esim. edes vähän turista tuotteesta jotain kunnes kauppias/myyjä tulee itse paikalle, jos siis on vaikkapa paskalla. Rehti ja reipas luonne auttaa pitkälle jos apumiestä vain haetaan. Onnea työnhakuun. Niin, työnhakuilmoitusten paikka ei todellakaan ole keskustelupalstalla. Mars kysymään, onnea matkaan. Marssit reippaasti sisään ja ryhdyt kaupittelemaan myyjälle sen omia tuotteitaan. Jos kuulostaa hyvältä, saat paikan. :) Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä. |