isojussi 08.11.2006 14:52:40 | |
---|
Olen aina ennen luullut, että otsikon toteamus on vain vanhojen jäärien märinää, mutta kai se on uskottava, kun pyytessäni oppilaita miettimään, minkälaiseeen paikka cd:ltä soitettava kappale sijoittuu, tuli "Ei voi tietää, kun ei oo videoo" - vastauksia. Voi herranperkele sentään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä asialle pitäisi tehdä? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Karlsson 08.11.2006 15:02:16 | |
---|
Olen aina ennen luullut, että otsikon toteamus on vain vanhojen jäärien märinää, mutta kai se on uskottava, kun pyytessäni oppilaita miettimään, minkälaiseeen paikka cd:ltä soitettava kappale sijoittuu, tuli "Ei voi tietää, kun ei oo videoo" - vastauksia. Voi herranperkele sentään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä asialle pitäisi tehdä? Höhö. No, jos musiikkivideo on nykyään itsenäinen formaatti. Ei ääntä ilman kuvaa? Vähän samantapainen juttu on avopuolisoni koulusta. Opiskelijoita pyydettiin kuvittamaan satu ja lopputulokset laitettiin esille koulun aulaan. Sadussa oli sika joka tykkäsi olla uunin päällä. Vanhat pierut tietänevät mikä tämä "uunin päällä" on, mutta nuorisolta kyseinen tieto lienee hävinnyt tai heillä on sairas huumorin taju. Suurimmassa osassa kuvituksia nimittäin sikä olla lötkötti sähköhellan päällä... "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
C 08.11.2006 15:08:29 | |
---|
"Ei voi tietää, kun ei oo videoo" - vastauksia. Voi herranperkele sentään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä asialle pitäisi tehdä? Öh, minkäs ikäiset huligaanit ovat kyseessä? Että jospa ihan vittuillakseen noin vastasivat... Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa |
kivi 08.11.2006 15:17:00 (muokattu 08.11.2006 15:18:14) | |
---|
Olen aina ennen luullut, että otsikon toteamus on vain vanhojen jäärien märinää, mutta kai se on uskottava, kun Eivät vain ole ajatelleet ääntä tilana ja maisemana, ja nekin joilla ristihavainto-oireita on, pysyvät nolona hiljaa. Lapsilla porukan paine estää usein vastaamisen tällaisiin "ufompiin" kysymyksiin. Tosikkous on lapsista tosi coolia, vaikka toisin luulisi, olen opetushommissa huomannut. Jo Gutenbergin veljeksiä syytettiin aikoinaan siitä, että tarinankerrontataito katoaa jos painettu sana yleistyy. :-) |
Jormaz 08.11.2006 15:40:08 | |
---|
Sadussa oli sika joka tykkäsi olla uunin päällä. Valaiskaa minua. Miees... |
tanjuli 08.11.2006 15:42:07 | |
---|
Jo Gutenbergin veljeksiä syytettiin aikoinaan siitä, että tarinankerrontataito katoaa jos painettu sana yleistyy. :-) Eikä turhaan syytettykään. [i hear voices but at least they're on tune] |
Rumba-Ali 08.11.2006 15:46:03 | |
---|
"Noniin. Tuohan kuulosti ihan paskalta." -nimim. -Jere- |
Tapani L 08.11.2006 15:48:16 | |
---|
Olen aina ennen luullut, että otsikon toteamus on vain vanhojen jäärien märinää, mutta kai se on uskottava, kun pyytessäni oppilaita miettimään, minkälaiseeen paikka cd:ltä soitettava kappale sijoittuu, tuli "Ei voi tietää, kun ei oo videoo" - vastauksia. Voi herranperkele sentään. Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja mitä asialle pitäisi tehdä? Samoilla linjoilla taidan kiven kanssa olla. Nuorilla saattaa sitäpaitsi tuollainen mielikuvituksen käyttö sijoittua johonkin muualle eikä kovinkaan monen kiinnosta tuhlata ajattelukapasiteettiaan sellaiseen hommaan joka ei tunnu mielekkäältä. En minäkään tykännyt tuollaisiin kyselyihin vastata enkä kuitenkaan pidä itseäni ainakaan mitenkään mielikuvituksettomana henkilönä. |
StJerky 08.11.2006 15:48:23 | |
---|
Eikä turhaan syytettykään. Olen samaa mieltä. Kirjoihinhan painettiin silloin vain uskonnollista soopaa. Siitä alkoi suullisen perimätiedon katoaminen. Lönnrot mahtoi olla viime hetkessä liikkeellä, että edes rippeitä sai. |
Torniojaws 08.11.2006 17:11:59 | |
---|
Valaiskaa minua. Menee samaan luokkaan Aromipesän kanssa... |
Teijo K. 08.11.2006 17:18:20 | |
---|
Olen samaa mieltä. Kirjoihinhan painettiin silloin vain uskonnollista soopaa. Siitä alkoi suullisen perimätiedon katoaminen. Lönnrot mahtoi olla viime hetkessä liikkeellä, että edes rippeitä sai. Olihan se, ja samasta syystä keräilykin piti suorittaa sellaisten heimojen keskuudessa jotka olivat takapajuisuuttaan silloisen "modernin" maailman ulkopuolella. Muutama aika takaperin olisi ihan samat jutut olleet kerättävissä vaikkapa Etelä-Suomesta. |
Twist 09.11.2006 20:37:56 | |
---|
onneksi ei muhun vaikuta, onpahan sitte seuraava sukupolvi vielä tyhmempiä. Oops, I twisted again... |