Aihe: Musiikkidokumentti Jorma Kääriäisestä
1 2
Mechanizm
07.11.2006 12:45:57
Muusikko Jorma Kääriäisestä tehdään dokumenttielokuva. Ari Matikaisen ohjaama ja käsikirjoittama elokuva saa ensi-iltansa 2.3.2007. Yhden tähden hotelli on koskettava matka suomalaisen miehen mielenmaisemaan, jossa pohditaan omaa tulevaisuutta, elämää ja unelmien toteutumista. Jorma Kääriäinen on päätähtenä tässä hänestä ja hänen elämästään kertovassa dokumenttielokuvassa, jota on kuvattu vuodesta 2004 saakka.

Jorma Kääriäinen on toiminut vuonna 1979 perustetun Agents-yhtyeen solistina vuodesta 1995. Agents on yksi Suomen vetovoimaisimmista tanssilavaesiintyjistä. Se on yhtye, joka saattaa esiintyä missä tahansa ja esiintymispaikat ovat aina tungokseen asti täynnä. Agents onkin yksi suomalaisen musiikin kivijaloista ja heidän levynsä Jorma solistinaan myyvät poikkeuksetta kultaa. Lokakuussa 2006 yhtye ilmoitti jäävänsä keikkatauolle määrittelemättömän mittaiseksi ajaksi.

Jorman koti on monen muusikon tavoin tiellä, alituisella matkalla kohti unelmaansa. Hotellista toiseen kiertäminen on yksinäistä ja niissä tällä kolmen lapsen isällä on aikaa pohtia elämäänsä ja tähteyttään. Vaikka elokuvan teemat ovat syvällisiä ja suomalainen maisema ja siellä elävän miehen elämä välillä rujoakin, on elokuva silti lämmin, hyväntahtoinen, humoristinen ja viihdyttävä, aivan kuten Jormakin. Ja tietysti se on täynnä hienoa ja mukaansatempaavaa musiikkia.

Yhden tähden hotellin ohjaa ja käsikirjoittaa Ari Martikainen ja tuottaa Jari Alén. Vastaavana tuottajana toimii Arto Halonen / Art Films Production. Elokuvan levittää Suomessa Sandrew Metronome Distribution Finland Oy.

Vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Naked but still stripping
aikavaikea
07.11.2006 14:16:59
Olipa antaumuksella laadittu esittely elokuvasta. :-) Varmaan kiinnostaa monia, mutta henk.koht. en yhtäkkiä keksi epäkiinnostavampaa jormaa, josta tuollainen raina väsätä.
Miehellä on suhteellisen jyrkkä latuprofiili.
Blue Moon
07.11.2006 15:27:14

Varmaan kiinnostaa monia, mutta henk.koht. en yhtäkkiä keksi epäkiinnostavampaa jormaa, josta tuollainen raina väsätä.

Jorma on tylsä tyyppi ? (mä en siis tunne kaveria henk. koht.)
Hasil Adkins stole my hot dog?
Mechanizm
07.11.2006 16:16:53
Ei muakaan itse Jorma kiinnosta, vaan tuo muusikon elämän kuvaus. Kun hänkin jonkusen kilometrin on kulkenut ja useampiakin lavoja ja lavan tauksia nähnyt, niistä voisi kuvitalla tarinaa irtoavan.
Naked but still stripping
Super-Jari
07.11.2006 16:48:54
Jorma ja Agents kiinnostaa

Olen aiemminkin nähnyt useita elokuvia joissa jorma on tärkeässä osassa.
Sertzo S
07.11.2006 17:00:54
Luen alaa sivuavaa kirjallisuutta, niin tottakai katson tuon dokumentin J. Kääriäisestäkin ilman muuta.
aikavaikea
07.11.2006 18:52:58

On se. Minusta. Enkä minäkään kaveria tunne henk.koht. Mulle on vain välittynyt miehestä julkisuuskuvansa myötä sellainen hajuton ja mauton kuva. Aihehan toki on kiintoisa, ei siinä mitään. Enkä minä sillä että pitäisi tehdä rehvakka ja skandaalinhakuinen dokkari "valitsemasi nimi tähän" -> _________________:sta.

Tää ny oli vaan tällanen ensireaktio. Mulla on useessa muussakin asiassa huono tahi väärä maku.
Blue Moon
07.11.2006 19:22:42 (muokattu 07.11.2006 19:30:21)

On se. Minusta. Enkä minäkään kaveria tunne henk.koht. Mulle on vain välittynyt miehestä julkisuuskuvansa myötä sellainen hajuton ja mauton kuva. Aihehan toki on kiintoisa, ei siinä mitään. Enkä minä sillä että pitäisi tehdä rehvakka ja skandaalinhakuinen dokkari "valitsemasi nimi tähän" -> _________________:sta.

Tää ny oli vaan tällanen ensireaktio. Mulla on useessa muussakin asiassa huono tahi väärä maku.

Kiitos vastauksesta. Mua ei JK, Agents tai musiikkinsa ihmeemmin kiinnosta mutta dokumentin kiinnostavuus ei mun mielestä ole kiinni siitä, ketä tai mitä se käsittelee, vaan miten.

E: Enkä mä oikein itsekään tajua miksi mun pitää tätä dokumenttia "puolustella"... Ehkä siksi, että kuulin hauskoja juttuja jenkkiosuuden kuvausmatkasta. :-)
Hasil Adkins stole my hot dog?
Jerry_Jones
07.11.2006 22:27:11

Helppo luulla äkkiseltään, enkä minäkään sinällään väitä vastaan. Kuitenkin ex-lahtelaisena muistan hämärästi noin vuodelta 1976-77 (jo ajalta ennen Freddie Falconia) Lahden yhteiskoulua käyneen Elvis-diggarin, jonka saattoi bongata kotibileistä punaiseen haalariin pukeutuneena ja idoliansa tulkitsevana. Ja jätkän jokin tietty vakuuttavuus suitsi vähättelevää vittuilua tai mollaamista.

Ja nykyään: äijähän laulaa niinku enkeli vaikka se Jorma onkin...
Se viimeksi nauraa - joka tajuaa hitaimmin
Rämppy
07.11.2006 23:43:30
Ei Kääriäinen välttämättä tylsä ole, vaikkei olekaan Seiskan kannessa tai lööpeissä hirveästi heilunut. Veikkaanpa, että päinvastoin - on sillä jo sen verran elämänkokemusta ja kilometrejä takana, että kiinnostavaa ja hauskaa tarinaa luulisi piisaavan. Onhan se sentään Amerikan käynyt miäs.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Bobana
08.11.2006 06:48:17
Täällä sitä rispektiä oikeen näköjään sataa pitkän ja ansiokkaan uran tehneen muusikon niskaan...

Tehkää sama perässä. Perkele.
Sex, choppers and rock´n roll!!!
Sertzo S
08.11.2006 07:53:54
Täällä sitä rispektiä oikeen näköjään sataa pitkän ja ansiokkaan uran tehneen muusikon niskaan...

Juuri näin!
Rämppy
08.11.2006 13:00:35

Ei me mnetissä roikkujat pystytä, kun ollaan enemmän tavis-osastoa.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Stain
08.11.2006 16:17:16 (muokattu 08.11.2006 16:17:50)
Ei me mnetissä roikkujat pystytä, kun ollaan enemmän tavis-osastoa.

Joo, Jorma on Jumala.

Mitäs se on muuten tehnyt? Siis muuta kuin laulanut Agentsissa.

Topi Sorsakoski olisi mielestäni mielenkiintoisempi henkilö, vai liekö hänestä jo tehty dokkari?
It's a bittersweet symphony, this life
Tapani L
08.11.2006 17:00:10

Täällä on yksi tyyppi sanonut, että Jorma Kääriäinen ei ole kiinnostava tyyppi. En näe tuollaiseen reaktioon mitään syytä.
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
Mika Antero
08.11.2006 17:01:01 (muokattu 08.11.2006 17:01:42)
Mitäs se on muuten tehnyt? Siis muuta kuin laulanut Agentsissa.

Vetänyt rokkabilliä nimellä Freddie Falcon ja ollut muutenkin pitkän linjan muusikko ilman sen suurempaa suosiota ennen Agentsia.

Topi Sorsakoski olisi mielestäni mielenkiintoisempi henkilö, vai liekö hänestä jo tehty dokkari?

Lie tehty, eli on televiisiostakin tullunna.
aikavaikea
08.11.2006 17:11:08
Täällä on yksi tyyppi sanonut, että Jorma Kääriäinen ei ole kiinnostava tyyppi.

Eikä tämä tyyppi mitenkään väheksynyt Jorman musiikillisia ansioita tai glooriaansa. Kyse oli ihan eri asiasta.

Haen autotallista rautalankaa. Tehkää perässä. Perkele.

Olis uusi Leatherman ja pari levyä vielä myynnissä: Osta nämä
DirtyFingers
08.11.2006 17:35:13 (muokattu 08.11.2006 17:35:50)
Ei mitn
Singing alone
Tapani L
08.11.2006 17:45:29
Eikä tämä tyyppi mitenkään väheksynyt Jorman musiikillisia ansioita tai glooriaansa. Kyse oli ihan eri asiasta..

Näin minäkin ajattelin ja tätä ajoin takaa.

Mutta jos ihan aiheesta sanon, niin kyllä tuo jossain määrin kiinnostaa. Tosin tuskin niin paljoa että jaksaisin tuon katsoa, kun ei sillei henkilönä tuo Jorma ole minuun mitenkään vaikuttanut ja yleensä saa olla melkoisen iso juttu mulle että alan telkkaria katsomaan.
TapaniKuuntele minua! Syökää kamaa.
Corba
10.11.2006 21:52:14

Parikin... "Surullisen hahmon ritari" 90-luvun alkupuolella ja "Tosi tarina: Suomalainen onni" muutama vuosi sitten.
Twist! Beat! - Tulta ja tunnelmaa!!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)