Feggy 04.12.2006 17:00:35 | |
---|
Mitä arvelette, mikä tulee Ultrasportin levyn keski-hinnaksi? ULTRASPORT-UUTUUDELLE AVOIN HINTA Helsinkiläinen indiepop-yhtye ultrasport julkaisee uuden albuminsa False Start City tammikuun alussa. Erikoisen albumista tekee se, että asiakas saa itse kaupassa päättää ostamansa levyn hinnan. Logistisista syistä albumin perusmaksu on yksi euro, jonka jälkeen ostaja saa maksaa levystä haluamansa summan tai olla maksamatta. Albumi julkaistaan 1 000 kappaleen digipak-painoksena ja on saatavilla alan kaupoista ympäri Suomen. |
aikavaikea 04.12.2006 17:02:52 | |
---|
Vitosen maksaisin tollasesta nevöhöödistä. Lockmanista voisin maksaa kybän. Veikkaus: 5 eur. I got run over by truth one day. Didn't see the red light. |
Jani The Rock 04.12.2006 17:03:08 | |
---|
Mitä arvelette, mikä tulee Ultrasportin levyn keski-hinnaksi? Noin 1,00 euroa. Your funeral, my trial. |
Mika Antero 04.12.2006 17:12:46 | |
---|
En veikkaa, mutta niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin ensimmäiseksi tulee mieleen, että levyn täytyy olla aivan surkea, koska siitä ei pyydetä "asiallista" hintaa. Vanha kunnon halvalla ei saa hyvää -asenne on melkoisen syvään juurtunut. |
gandar 04.12.2006 17:40:45 | |
---|
Noin 1,00 euroa. Samoilla linjoilla. Hyvin harva ihminen tulee maksamaan enemmän vain koska voi maksaa enemmän. Ceci n'est pas une signature |
Epämuusikko 04.12.2006 17:43:28 | |
---|
En veikkaa, mutta niin tyhmältä kuin se kuulostaakin, niin ensimmäiseksi tulee mieleen, että levyn täytyy olla aivan surkea, koska siitä ei pyydetä "asiallista" hintaa. Vanha kunnon halvalla ei saa hyvää -asenne on melkoisen syvään juurtunut. jaa. käypä katsomassa www.magnatune.comesimerkkibändinä vaikka curandero ja sano sitten, onko kaikki halpa musiikki paskaa. TOTO on parhaimmillaankin TOTOa.
Bustard #1 |
Mika Antero 04.12.2006 17:51:09 | |
---|
ja sano sitten, onko kaikki halpa musiikki paskaa. A) En puhunut paskasta mitään. B) Tiedän kyllä, että halvalla saa hyvää -varsinkin nyt kun Anttila on täynnä public domain -julkaisuja- mutta päinvastainen asenne on silti syvään juurtunut. |
Bonham 04.12.2006 17:52:24 | |
---|
Bändihän on jo vanha tuttavuus, ilmeisesti kaivattua breikkaamista ei ole tapahtunut... nyt tulee sitten ainakin palstatilaa. Ja voihan tuolla konstilla päästä jopa listoille:) Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
Mika Antero 04.12.2006 17:54:09 | |
---|
Ja voihan tuolla konstilla päästä jopa listoille:) Eiks listalevyillä ole joku hintaraja? |
-Cale 04.12.2006 17:57:18 | |
---|
Mun mielestä ainakin on tyhmää maksaa enemmän kun on tarvis... Joten veikkaus on 1 euro. |
texjazz 04.12.2006 18:03:29 | |
---|
Hyvähän se kai on, kun kokeillaan eri juttuja. Tarkka arvio on siten 2,50 € keskiarvo. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
texjazz 04.12.2006 18:04:04 | |
---|
Mun mielestä ainakin on tyhmää maksaa enemmän kun on tarvis... Joten veikkaus on 1 euro. Kyllä työmies on aina palkkansa ansainnut. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
Feggy 04.12.2006 18:16:23 | |
---|
Hyvähän se kai on, kun kokeillaan eri juttuja. Tarkka arvio on siten 2,50 € keskiarvo. Tuhat kappaletta à 2,50 tekee 2500e. Mitä arvioitte, paljonko levyn tekeminen mahtaa maksaa kansineen? |
Bonham 04.12.2006 18:18:05 | |
---|
Tuhat kappaletta à 2,50 tekee 2500e. Mitä arvioitte, paljonko levyn tekeminen mahtaa maksaa kansineen? Aika paha sanoa näkemättä; millaiset kannet? Onko CDR levyjä? Onko äänitetty esim omassa studiossa (jonka rakentaminen tosin sekin maksaa)? Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
texjazz 04.12.2006 18:22:54 | |
---|
Tuhat kappaletta à 2,50 tekee 2500e. Mitä arvioitte, paljonko levyn tekeminen mahtaa maksaa kansineen? Aihiot, etiketit, lipukkeet... Jos studiokulut jätetään pois, niin olisiko juuri tuo 2,50. Tuntuu kyllä alhaiselta. Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist." |
Chemo 04.12.2006 18:54:14 (muokattu 04.12.2006 18:55:23) | |
---|
Tuhat kappaletta à 2,50 tekee 2500e. Mitä arvioitte, paljonko levyn tekeminen mahtaa maksaa kansineen? Painatuskulut n. tonnin, äänitys- ja miksauskulut jotain - nollasta ylöspäin... Niin tai näin, eiköhän tuossa lähinnä motiivina ole promoaminen. Mikä ei ihan huonosti ole mennyt, onhan tuolla hinnoittelulla näköjään saatu huomiota täälläkin =D E: niin, pitikö arvatakin... mä veikkaan että keskihinta menisi jonnekin 3-4 euron kieppeille. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Feggy 04.12.2006 19:29:56 | |
---|
Joo, se mikä tässä on mielenkiintoista on tietysti se pääsekö bändi omilleen. Jos pääsee, tuollainen tapa jaella musiikkia saattaa hyvin levitä. Ja sitten tapahtuu - mitä? |
Chemo 04.12.2006 19:33:50 | |
---|
Jos pääsee, tuollainen tapa jaella musiikkia saattaa hyvin levitä. Ja sitten tapahtuu - mitä? Mä näkisin tässä jonkunmoisena esteenä sen miten touhu saadaan kiinnostavaksi jakeluportaalle... nekin tarttee ne eurot siitä levystä kuitenkin. Tai sitten voidaan skipata jakeluportaat ja levyjen painattaminenkin nettilevityksen johdosta. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Feggy 04.12.2006 19:39:04 | |
---|
Mä näkisin tässä jonkunmoisena esteenä sen miten touhu saadaan kiinnostavaksi jakeluportaalle... nekin tarttee ne eurot siitä levystä kuitenkin. Tai sitten voidaan skipata jakeluportaat ja levyjen painattaminenkin nettilevityksen johdosta. Luulenpa, että tyypit tässä tapauksessa jakelee ite. |
Leikari 04.12.2006 22:20:04 | |
---|
Erikoisen albumista tekee se, että asiakas saa itse kaupassa päättää ostamansa levyn hinnan. . . . . Luulenpa, että tyypit tässä tapauksessa jakelee ite. En ihan ymmärrä so. aikoooko bändin jäsenet hoidella jakelun myymälöihin itse vai myydäkin itse? Myymälänpitäjällehän tulisi myös joku osuus saada mikäli varaa myyntitilaa ko. tuotteelle + hoitaa rahastuksen/tilitykset. Ei tuo varmaan mikään bisneksen menestyskonsepti ole - ensimmäinen saa kyllä julkisuusarvoa. Levy Yhtiön konsepti so. halpa hinta tuntuisti varmemmalta tavalta. Toisaalta: kyllähän hintajouston toimivuutta on mielenkiintoista testata - jospa levy myykin 500 000 kpl ;-) - - toivotaan ainakin Soitetaan jamia! |