Aihe: Haaste parempaan keskusteluun!
1
PJS
10.01.2007 16:48:24

Nyt kun turhuuspalstasta ollaan luopumassa ja monet käyttäjät valittavat, että tasokkaan keskustelun määrä on olematon. Nykyisellään keskustelu on siis monen mielestä sitä vahojen aiheiden kierrätystä ja turhiin "rölöttely" viesteihin/aloittelijoien ärsyttäviin kysymyksiin vastaamista. Asialle olisi kenties valittamisen sijaan tehdä jotain.

Haastan kaikki m.netin käyttäjät joko:

a) aloittamaan mielestään mielenkiintoisen keskustelun ja postaamalla linkin threadiin tänne.
Turha pelätä, että oma keskustelunaihe olisi liian tyhmä, ei niihin ole pakko kenenkään vastata jos siltä tuntuu. Hakua kannattaa kuitenkin käyttää ja varmistaa, ettei samaa asiaa ole käsitelty ihan välittömässä lähimenneisyydessä, sillä jos niin on voi sen vanhan keskustelun aina nostaa pinnalle.

b) postaamalla tänne linkin mielestään hyvään jonkun toisen aloittamaan threadiin.
Samalla selviää se, mitä käytäjät täällä ylipäätään arvostavat? Pidämmekö enemmän syväluotaavammasta keskustelusta, vai esim.gallup tyyppisestä laitelistaamisesta? Arvostaako kukaan internet foorumien räyhähenkiä?

c) vastaamaan pitkän kaavan mukaan jonkun alottelijan kysymykseen tai muuhun kysymykseen.
Pitkä monipuolinen ja perusteltu vastaus vaatii enemmän vaivaa, mutta on ihannetapauksessa myös keskustelua herättävämpi, informatiivisempi ja muissa käyttäjissä kunnioitusta herättävämpi kuin pelkkä lyhyt kuittaus muka.tyhmään kysymykseen?

Moisella toiminalla me "vanhemmat" käyttäjät olemme rohkaisemassa uusia käyttäjiä toimimaan samoin, esimerkki on usein paras tapa saada muut tekemään perässä. Kuka oikeasti viitsii lukea rivin mittaisia kirjoituksia, tai mukahauskoja vitsejä? En minä ainakaan, jos kaikki kirjoittaisivat normaaliin postaukseensa edes 10 riviä perusteltua tekstiä (mikä ei oikeasti ole kovin paljon) olisi keskustelun tasokin varmasti parempaa, sillä usein pidempiä viestejä joutuu miettimäänkin enemmän. Kukaan ei viitsi käyttää aikaansa kirjoittamalla 10 rivin verran "rölölöötä".

Eli linkkejä ja mielipiteitä..
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
Lesko
10.01.2007 16:54:51 (muokattu 10.01.2007 16:55:22)
Loistava haaste! =)
Tässä mielestäni mielnkiintoiseen aiheeseen linkki, vaikkakin keskustelu on kuivunut olemattomiin, elikkäs Led Zeppelin-keskustelu!
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=3&t=63886&o=0&co=30

Edit: Pistin vielä plussaakin!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Dolmo
10.01.2007 17:26:14 (muokattu 10.01.2007 17:27:14)
Haaste otettu vastaan! ;)

Kohta alkaa monilla nuorilla kesätöiden metsästys ja mikä olisi otollisempaa kuin löytää "mielenkiintoista" duunia. Jokainen heittää vinkkejä kehiin. Tietysti jos on oma lehmä ojassa ja on joku hieno paikka tiedossa, niin pitäköön omana tietonaan.

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=53&t=140130

E: Tämä vielä siksi koska tuo Työ musiikkialalla -palsta on piilossa.
Stailausta, kampaamopalveluita? Purple
PJS
10.01.2007 17:26:23

esimerkistä puheenollen:

Oletko musiikillesti avoin?
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=140571
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
PJS
11.01.2007 00:14:10

kylläpä on vaisun vastaanoton saanut tämä. Johtopäätöksenä vedettäköön, että kenties edes ne käyttäjät, jotka keskustelun tasosta valittavat eivät loppupeleissä ole itse valmiita varsinaisiin toimiin asian suhteen. Tai sitten tämän ketjun julkisuusarvo on liian pieni.
Mika Antero
11.01.2007 07:50:43
kylläpä on vaisun vastaanoton saanut tämä. Johtopäätöksenä vedettäköön, että kenties edes ne käyttäjät, jotka keskustelun tasosta valittavat eivät loppupeleissä ole itse valmiita varsinaisiin toimiin asian suhteen. Tai sitten tämän ketjun julkisuusarvo on liian pieni.

Omalta kohdaltani tilanne on tämä:

A) Just nyt ei irtoo. Tyhjästä en viitsi käydä keskusteluja avaamaan, vaan jotain sanottavaa pitää olla. Tätä olen pyrkinyt toteuttamaan avauksia tehdessäni.

B) Muistan muutaman nimimerkin, joitka ovat aloittaneet hyviä keskusteluja, mutta en valitettavasti nyt just muista, että mistä aiheesta milloinkin. En nopsalla haulla löytänyt kyseisten nimimerkkien aloittamia ketjuja, mutta jatkan etsintää jahka jaksan.

Vähän turhan rankka johtopäätös tuo toinen virkkeesi, mielestäni.
M-Juhana
11.01.2007 08:36:21

Ei kai keskustelua synny keskustelun vuoksi? Kyllä ne "kuumat" aiheet tulevat kuin tulvat pohjanmaalla, varmasti ja tietyissä sykleissä.
-Where bikers stare at cowboys, Who are laughin' at the hippies, Who are prayin they'll get out of here alive.--David Allan Coe
porcupine
11.01.2007 11:26:04
Ota viesti vastaan, se vaatii mukaan...

Jep, aloitin haasteen innoittamana keskustelun hieman tuntemattomammasta suomalaisesta bändistä. Löytyypi täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=140612 Tiedä sitten, onko tuo sitä parempaa keskustelua, mutta sellainen aihe, josta ei löytynyt haulla juur mittää.

Taitaa muuten olla ensimmäinen aloittamani keskustelu. Huraa sille.
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
PJS
11.01.2007 12:16:10

Ei kai keskustelua synny keskustelun vuoksi? Kyllä ne "kuumat" aiheet tulevat kuin tulvat pohjanmaalla, varmasti ja tietyissä sykleissä.

Joo, mutta tämä onkin suunnattu niille, jotka kenties kokevat että heillä olisi jotain anottavaa, mutta eivät postaa mitään järkevääesim.siksi etteivät ole varmoja millaista palautetta saavat tai siksi että luullaan ettei ketään kiinnosta. Hyökkäävän sävyn valitsin siksi, että sellainen provosoi parhaiten.
Rojekti
11.01.2007 12:27:40
Vastailla aloittelijoiden ärsyttäviin kysymyksiin? Varmasti ne ovat ärsyttäviä mut aloittelijana itsekin täällä olen enkä suoraan sanottuna tiedä mistään paskaakaan mutta silti nämä ns. kokeneet käyttäjät / ammattimuusikot yms. voisivat siitä huolimatta yrittää olla vähän suvaitsevia ja jos on kamala hinku vastata sellaisella sarkastisella + lannistavalla + joskus jopa vittuilevalla sävyllä niin err, jos vaikka jättäisi kokonaan vastaamatta?

Kieltämättä jotkut joskus kysyvät typeriä asioita, "Mikä on kieli?", tms, sanokaa siihen vaikka että "sellainen tiukka naru" sen sijaan että "Mitä vittua, oletko tosissasi?!"

Totta kai pääosin kuitenkin on ihan fiksua porukkaa :) aika paljon insaid- juttua yms. mut sehän kuuluu asiaan.
Jos ylläoleva viesti ei miellytä, se on luultavasti sarkastinen.. toisaalta, jos se miellyttää, saat olla lähes satavarma että se on sarkastinen.
PJS
11.01.2007 13:15:39

Vastailla aloittelijoiden ärsyttäviin kysymyksiin? Varmasti ne ovat ärsyttäviä mut aloittelijana itsekin täällä olen enkä suoraan sanottuna tiedä mistään paskaakaan mutta silti nämä ns. kokeneet käyttäjät / ammattimuusikot yms. voisivat siitä huolimatta yrittää olla vähän suvaitsevia ja jos on kamala hinku vastata sellaisella sarkastisella + lannistavalla + joskus jopa vittuilevalla sävyllä niin err, jos vaikka jättäisi kokonaan vastaamatta?

Kieltämättä jotkut joskus kysyvät typeriä asioita, "Mikä on kieli?", tms, sanokaa siihen vaikka että "sellainen tiukka naru" sen sijaan että "Mitä vittua, oletko tosissasi?!"

Totta kai pääosin kuitenkin on ihan fiksua porukkaa :) aika paljon insaid- juttua yms. mut sehän kuuluu asiaan.

älä ymmärrä väärin. Tuo aloittelijoiden ärsyttävin kysymyksiin kohta olisi kenties pitänyt pistää lainausmerkkeihin.
thekimble
12.01.2007 20:24:05

Aihetta sivuten:
Noihin DADA juttuihin en o päässy sisälle, että mitä ne täällä tekee olenko ainoa joka ei ole yhtään dadaa kirjoittanut, vai olenko liian vanha.
Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix
Lennu
12.01.2007 20:35:53

Aihetta sivuten:
Noihin DADA juttuihin en o päässy sisälle, että mitä ne täällä tekee olenko ainoa joka ei ole yhtään dadaa kirjoittanut, vai olenko liian vanha.

Todennäköisesti kumpaakin, mutta ei sekään haittaa.

a) aloittamaan mielestään mielenkiintoisen keskustelun ja postaamalla linkin threadiin tänne.
- ei ole nyt sellaisia.

b) postaamalla tänne linkin mielestään hyvään jonkun toisen aloittamaan threadiin.
- http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=1&t=140323

c) vastaamaan pitkän kaavan mukaan jonkun alottelijan kysymykseen tai muuhun
- http://muusikoiden.net/keskustelu/p … c=11&t=138511&o=0&co=30

En nyt löytäny muta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)