Aihe: Jäsenten yhteisiä kipaleita?
1 2
lvis
12.02.2007 20:15:48 (muokattu 12.02.2007 20:16:16)
Moi!

Mulla on ollut mielessä jo vähän aikaa sellanen.. ajatus. Ajattelin nimittäin, että olis tosi kiva äänitellä covereita joistain biiseistä. Mutta tuon ajatuksen toteutus on aina jäänyt siihen, ettei mulla ole muita soittimia kun kitara, ja mikki+mikseri. Eli voin kyllä soittaa kitarat ja laulaa, mutta olis mukavaa saada sinne myös rumpu- ja bassoraita.

Oisko kukaan m.nettiläisistä innokas lähtemään yhteistyöhön kanssani? Tää on ehkä vähän kaukaa haettua, mutta ehkä vois onnistua: Ensin valittas biisi, ja sitten joku hieno rumpali pystyis äänittäis taustalle kompin, lähettäis sen basistille joka äänittäis bassot siihen päälle, ja niin edelleen. Tuohan luonnollisesti edellyttäis, että kaikilla olis omat äänityslaitteet.. Ja tämä kaikki siis kuitenkin ihan vaan harrastamisen ja hyvän mielen kunniaksi. Niitä vois sitten laittaa tännekkin muiden mnettiläisten iloksi/suruksi. :)

Olisko tälläsessä mitään ideaa..?
Humppaava Hieno Kaveri
sus
12.02.2007 21:03:49
Itse voisin ainakin innostua.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
Nieby
12.02.2007 21:55:55
Itsekin voisin innostua, mutta eipä löydy äänitysvehkeitä :D
-Cale
12.02.2007 22:12:40
Voisin myös olla kiinnostunut, tosin mun panosta kukaan tuskin edes mihinkään haluaakaan :) Joitain omiakin "biisejä" on jotka vaatisi basson, rummutkin jos ei tekisi koneellisesti ja laulun + sanoitus. Kitarat voisin hoitaa itse huonolla menestyksellä. Voi olla ettei niitä kuitenkaan kehtaa esitellä sen enempää mutta mutta... Jos ei parempaakaan tekemistä jollain ole niin voisi sitä jotain kehitellä, mulla ei ainakaan ole juurikaan :P
mikainen
12.02.2007 22:22:42
Koskettimia voisin lisätä biisiin mielelläni.
lvis
12.02.2007 22:45:40
Voihan ne rummut/bassot tosiaan koneellakin tehdä. Itse en vaan osaa, eikä taas ole tarvittavia vermeitäkään siihen.

EVH minkälaisia biisejä sulla olis? Ja onko sulla äänitysmahdollisuutta?
Humppaava Hieno Kaveri
-Cale
12.02.2007 22:52:37 (muokattu 12.02.2007 22:53:31)
Voihan ne rummut/bassot tosiaan koneellakin tehdä. Itse en vaan osaa, eikä taas ole tarvittavia vermeitäkään siihen.

Juu, meikältä kyllä onnistuu jonkinmoisten rumpujen teko koneellakin, mutta en nyt mikään pro ole :) Ja bassotkin onnistuu sillä kuten myös koskettimet, olis vaan mukava saada joskus ihan aidostikin tuotettua saundia mukaan.

EVH minkälaisia biisejä sulla olis? Ja onko sulla äänitysmahdollisuutta?

No tuota, ne on lähinnä kasariheviä tai vähän AOR tyylistä kamaa :) Toki kaikkea löytyy funkista metalliin ettei sillä. Ja siis kitarat pystyn äänittämään, mutta äänenlaatu ei järin häävi ole, vielä kun puuttuu DI-boksi tuon Podin ja koneen välistä. Noista biiseistä vielä että täytyy harkita ovatko ne tällaisien projektien arvoisia.
Neljä Ruuvia
12.02.2007 23:05:09
Niitä vois sitten laittaa tännekkin muiden mnettiläisten iloksi/suruksi. :)
Kysyttyään ensin luvan joltain :-)
lvis
12.02.2007 23:22:19

Noniinsiis aivan, biisintekijöiden luvalla. Ja tekijänoikeuslait huomioon ottaen ja päläpälä pälä.. :)
Humppaava Hieno Kaveri
lvis
12.02.2007 23:26:21
Juu, meikältä kyllä onnistuu jonkinmoisten rumpujen teko koneellakin, mutta en nyt mikään pro ole :) Ja bassotkin onnistuu sillä kuten myös koskettimet, olis vaan mukava saada joskus ihan aidostikin tuotettua saundia mukaan.

Niin, tottakai aito on aina aitoa. Pitää odotella jos joku rumpali ottaisi haasteen vastaan. :)

Minkälaisia biisejä vois koittaa? Ehdotuksia otetaan vastaan!
Humppaava Hieno Kaveri
Epämuusikko
13.02.2007 00:21:07

Tottahan tuokin.

Näitä vastaaviahan on vissiin ollut tuolla muilla foorumeilla....
...Tehkää oma biisi, niin ei tule sanomista!
It's sounds good! Bustard #1
lvis
13.02.2007 11:15:59
Näitä vastaaviahan on vissiin ollut tuolla muilla foorumeilla....
...Tehkää oma biisi, niin ei tule sanomista!

Jaa.. Niin se kai sitten pitäs tehdä.
Humppaava Hieno Kaveri
smio
13.02.2007 13:45:09
Mäkin voisin olla kiinnostunut soittamaan jotain kitarajuttuja tällasessa, kun ei muita soittimia ole käytössä.
Harvestman
13.02.2007 13:59:11
Kukas maksaa teosto yms. maksut?
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
sus
13.02.2007 14:20:27
Kukas maksaa teosto yms. maksut?

Voi herranpieksut, kun en nyt oikeasti usko kenenkään asianomaisen joutuvan oikeuteen siitä, jos väsäämme täällä omaksi iloksemme cover-biisin. Olen todella väsynyt näihin tuulikaappimiehiin, jotka jaksavat aina muistuttaa tästä samasta asiasta. Nyt ei olla Amerikassa.
The swirling sound of the universe, streaming through your soul. The vibration of ALL, right here, right now...!
Ronsto
13.02.2007 14:25:22

Voi herranpieksut, kun en nyt oikeasti usko kenenkään asianomaisen joutuvan oikeuteen siitä, jos väsäämme täällä omaksi iloksemme cover-biisin. Olen todella väsynyt näihin tuulikaappimiehiin, jotka jaksavat aina muistuttaa tästä samasta asiasta. Nyt ei olla Amerikassa.

Olen samaa mieltä, mutta ei taida auttaa koska minähän pystytin kanssa kerran yhden cover topikin ja se lukittiin kyllä aika äkkiä.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 Steven Seagal
smio
13.02.2007 14:51:07
Mä kannatan kokonaan omaa biisiä!
-Cale
13.02.2007 15:54:14
Mä kannatan kokonaan omaa biisiä!

Joo, täähän mullakin oli ideana ihan alunperinkin...
PJS
13.02.2007 17:33:19 (muokattu 13.02.2007 17:38:38)

mäkin oon oman biisin kannalla. oon innokas

-soittamaan sähkökitaroita
-ohjelmoimaan rumpuja ja koskettimia (softaa löytyy mm. DFH Superior)
-ja jos toisilta puuttuu kunnolliset äänityskamat niin esim kitaroita voi äänittää suoraan kitarasta koneelle niin voin vetää raidan guitar rigin läpi niin saa vahvistin mallinokset

sävellys kannattaisi tehdä sillee guitar pro tiedostoa kierrättämällä.

perustin tämän ketjun innoittamana "M.Netin Biisirinki" huoneen jossa voitaisiin vastaisuudessa toteutella näitä biisejä yhdessä ja erikseen. Vähän silleen Guitarnoise.comin Sunday Songwriters Clubin meiningillä, että tehdään säännöllisin väliajoin biisejä jostain tietystä teemasta joko yhdessä tai erikseen. Ja sitten äänitellään ja annetaan rakentavaa palautetta toisillemme. Saadaan virkistettyä ja teroitettua itse kunkin biisinrakennuskynää.

Ilmoitan kun huone hyväksytään.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi Vali(s)tus
Harvestman
13.02.2007 17:39:02 (muokattu 13.02.2007 17:39:40)
Olen todella väsynyt näihin tuulikaappimiehiin, jotka jaksavat aina muistuttaa tästä samasta asiasta. Nyt ei olla Amerikassa.

Kaikki kun eivät asioista tiedä. Voihan se olla ettei mitään jälkiseuraamuksia tulisi. Mutta jos tulisi niin siitä voisi tulla kalliskin tikki.

E:Mä kannatan kokonaan omaa biisiä!

Tämä on ihan hyvä idea.
Dave Mustaine ei tykkää pissiksistä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)