Aihe: Suositelkaa levyjen luottelointisoftaa
1 2
Karlsson
08.02.2007 12:50:32
Olisiko Mnettiläisillä kokemuksia levyjen luottelointiin tarkoitetuista ohjelmista? Tällä hetkellä itse käytän Excel-taulukkoa, mutta haluaisin viedä hommaa vähän pitemmälle. Käytännössä luetteloisin pelkästään vinyyliä, joten oleellinen ominaisuus ei ole esim. tietojen lukeminen CD-levystä. Levyjen ihan nippelitiedonkaan tallentaminen ei haittaa lain, ei mulla ole elämää.

Mitä tuossa pintapuolisesti googlailin, niin tälläinen näytti hyvältä, onko kukaan käyttänyt ja onko vaihtoehtoja?

http://www.kixsoftware.com/
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
Feggy
08.02.2007 13:28:28

Lockman Last.fm:ssä
leka
08.02.2007 17:45:04
http://www.audiophiler.com/

Tästä tykkäsin, koska siinä ei tarvinnut hakutermeihin kirjoittaa kuin esim. "Sabbath, we sold our", niin hakukone ehdotti heti oikeaa levyä. Kuukauden koeajan aikana sain levyt listattua ja sain ne liitettyä kätevästi myös m.netin levylistaan.
Rainer Frilund
08.02.2007 20:48:18

Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
McNulty
08.02.2007 21:12:40
Itsehän väänsin PHP+MySQL hässäkän.
Senkun kirjautuu adminina ja täyttää tarvitut kentät ja painaa "submit". Siellä on kannassa levytiedot ja hakuja voi sitten tehdä melkein minkä kriteerin perusteella vain. Vaikka "levy-yhtiön" mukaan jos haluaa.
Fuck HiFi, Bring In The HiGain - Brassknuckles To The Teeth!
Karlsson
08.02.2007 21:39:02
Näyttää tuo laittamani esimerkki ja noi pari muuta mainittua olevan hyvin samantapaisia, kaikista löytyy noi hakukoneet yms.

Nippelijuttu, mutta onko näissä jossain ominaisutta, että voisin esmes etsiä levyjeni joukosta kaikki levyt, joilla soittaa joku tietty muusikko? Taustabändissä siis, ei levyn varsinainen artisti.
"Toi on vähän sama kuin neulominen, pitää osata tehdä juttuja käsillä ilman, että katsoo." -Katkerabassoleski bassonsoitosta
McNulty
08.02.2007 21:57:26
Näyttää tuo laittamani esimerkki ja noi pari muuta mainittua olevan hyvin samantapaisia, kaikista löytyy noi hakukoneet yms.

Nippelijuttu, mutta onko näissä jossain ominaisutta, että voisin esmes etsiä levyjeni joukosta kaikki levyt, joilla soittaa joku tietty muusikko? Taustabändissä siis, ei levyn varsinainen artisti.

Metallin osalta ainakin line-up haku onnistuu: www.metal-archives.com
Karlsson
09.02.2007 10:53:10
Metallin osalta ainakin line-up haku onnistuu: www.metal-archives.com

Eiku meinasin, että omasta levyluettelostani. Siis tiedoista joita ohjelmaan on syötetty.
aleksi
09.02.2007 12:05:27
Vastaavia freeware-ohjelmia ei ilmeisesti ole olemassa?
"Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion."
Karlsson
09.02.2007 12:09:42
Vastaavia freeware-ohjelmia ei ilmeisesti ole olemassa?

En ainakaan itse löytänyt. Tosin tommosen pari kymppiä ja risat vielä maksaakin ohjelmasta, jos siitä on oikeasti hyötyä.
McNulty
09.02.2007 12:19:49
Tsekatkaa josko SourceForge tai download.com omaisi jotain...
Itse tosiaan päädyin omatekemään hässäkkään ja sitähän voi tarvittaessa laajentaa jos haluaa. Itse en ole vienyt kokoonpanoja kantaan mutta sekin on toki mahdollista.

Toinen vaihtoehto tietysti aloittajalle on se, että siirtää oman excel-häsäkän MS Accessin ympärille ja hyödyntää Access-tietokantaa vaikkapa Visual Basic sovelluksen kera. Simppeliä ja näppärää... ei muuta kuin kirjastosta .NET kirjat lainaan ja opiskelemaan. Saa tehtyä just sellaisen kun tarvitsee itse.
Karlsson
09.02.2007 12:23:54
Tsekatkaa josko SourceForge tai download.com omaisi jotain...
Itse tosiaan päädyin omatekemään hässäkkään ja sitähän voi tarvittaessa laajentaa jos haluaa. Itse en ole vienyt kokoonpanoja kantaan mutta sekin on toki mahdollista.

Toinen vaihtoehto tietysti aloittajalle on se, että siirtää oman excel-häsäkän MS Accessin ympärille ja hyödyntää Access-tietokantaa vaikkapa Visual Basic sovelluksen kera. Simppeliä ja näppärää... ei muuta kuin kirjastosta .NET kirjat lainaan ja opiskelemaan. Saa tehtyä just sellaisen kun tarvitsee itse.

Juu, tota Accessia joskus ajattelin, mutta silloin loppui into väsäämiseen äkkiä. Tietysti voisi kokeilla uudelleen, mutta toisaalta noi suht edullisesti saatavat softat on kyllä monipuolisempia kuin mitä ikinä itse tulen aikaiseksi saamaan.
aziztcf
09.02.2007 13:10:01
Accessillä vaan tietokantaa väsäämään, helppoa se on kun sen oppii. Jos ei muuten niin tietokoneen A-ajokorttikurssille vaan.
lolwut
Karlsson
09.02.2007 14:43:37
Accessillä vaan tietokantaa väsäämään, helppoa se on kun sen oppii. Jos ei muuten niin tietokoneen A-ajokorttikurssille vaan.

Oon käyny, ei siinä viisastunut sille tasolle millä ton softan tarttisin toimivan.
-Cale
09.02.2007 15:51:46
Saanen kysyä: Mitä hyötyä on levyjen luetteloinnista?
Karlsson
09.02.2007 16:18:40
Saanen kysyä: Mitä hyötyä on levyjen luetteloinnista?

Yhteiskunnan kannalta ei mitään, sen sijaan voin mitata munani pituuden suoraan levyjen määrästä, mitä tuo luettelointi taas edesauttaa.
rockitsb
09.02.2007 16:50:33
Voiko johonkin noista ohjelmista tuoda tuon m.netin levylistan esim csv. tai txt. muodossa?
"kaunissti soi blues..." -veksi5
Bella Italia #5
Rainer Frilund
09.02.2007 23:10:15

Music Collectorissa tämä onnistuu. Mitä tahansa syötettyä
tietoa voi etsiä hakutoimintojen avulla.

Music Collector hakee nettitietokannoista uuden levyn
tiedot joko CD ID:n avulla, viivakoodin avulla tai levyn
nimen ja artistitietojen avulla. Useimmiten netistä ei
kuitenkaan löydy muusikkotietoja, joten ne täytyy
lisätä käsin. Vasta sitten voi tehdä hakuja, jotka liittyvät
muusikkotietoihin.

Tekstitiedoston tuonti onnistuu. Oma levyvarasto oli
aiemmin Excelissä, mutta päätin olla tuomatta sitä,
jotta voi aloittaa "puhtaalta pöydältä". Vieläkään en
tiedä tuliko tehtyä fiksu valinta.

----

Hankin Music Collectorin huhtikuussa 2004 vertailtuani
useita silloin saatavilla olevia freeware- ja shareware-
ohjelmia. Oli silloin "testivoittaja" eikä kaduta vieläkään.
Kertamaksulla kaikki tulevat päivitykset ja tekijät jopa
kuuntelevat asiakkaita. Nillä on oma foorumi url.ssä
http://www.collectorz.com/phpbb2/index.php?c=2
ja keskustelu jatkuu...

Disclaimer:
En ole puljun palkkalistoilla, enkä muutenkaan lahjottu
asiakas.
Like trees, children change as they twist and turn. You suffer alone for the peace that you yearn. You can weep and moan, feel the need to run, But you'll be leaving behind a loaded gun.
HaloOfFlies
09.02.2007 23:31:48

Itse kokeilin montaakin eri ohjelmaa, mm. täällä jo mainittuja Audiophileria ja Music Collectoria, joka ei omalla koneellani alkanut ollenkaan toimimaan. Sen lisäksi Music Label 2006 on ihan hyvä ohjelma myöskin.
Valmistauduttiin viikko tähän peliin, ja sitten kaikki on viidessä minuutissa ohi, kun Napoleon ratsastaa paikalle. S.M.A.K.-jäsen #5
HB
10.02.2007 00:12:13
Mä väsäilin joskus kurssityönä accesillä levytietokannan kaikkine syöttö- ja hakulomakkeineen. Siinä oli laajat mahdollisuuden esim. levyllä soittaneiden artistien hakuun yms. Tämä jäi kumminkin kokonaan käytännössä hyödyntämättä. Mahtaakohan kyseinen tietokanta enään olla missään konellani? Muistaakseni ei loppupeleissä ollut kovinkaan vaikea vääntää. Ja jos käyttää accessin valmiita lomakkeita, niin ei varmasti ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)