ANtTIKRISTUS 18.01.2007 15:02:16 | |
---|
Koitin haulla löytää jotain vastaavaa threadia, ei löytynyt. Saattaa tosin olla, että haku ei taaskaan oikein toimi (yllätys). Elikkä minkälaisia vaikutuksia musiikilla on ollut teidän uniin? Ite olen aika monasti nukahtanut, kun joku kappale jää pauhaamaan taustalle. Eri musiikkityyleillä on ollut selkeä vaikutus siihen, minkätyyppisiä unia tulee näkemään. Esim. kerran nukahdin, kun Meshuggahin Catch 33. albumi jäi pauhaamaan taustalle. Näin jotain aivan sairaita ja kieroutuneita unia sillä aikaa kun musiikki pauhasi taustalla. Joskus on tullut nukahdettua myös, kun jotain black metalia on soinut taustalla - taisi olla Dark Funeralia - ja näin kyllä kunnon painajaiset niitten päikkäreiden aikana :D Sitten on tullut nukuttua myös jonkun klassisen musan menoissa. Silloin oli mukava nukkua, oli semmosia rauhallisia unia. Eli ainakin mulla on aika selkeä musiikillinen vaikutus uniin, riippuen todella paljon minkä tyyppistä musaa pauhaa taustalla. Parasta mitä housut jalassa voi tehdä on kakkaaminen. |
wrshredder 18.01.2007 15:09:40 | |
---|
Juu mulla on myös tapana kuunnella musaa kunnes nukahdan. Mutta en ole havainnut mitään muutosta unissa. Cd lopettaa soimisen varmaankin ennen ensimmäistä rem-univaihetta (90 minuuttia nukahtamisesta) joten ei tapahdu mitään. Mutta näitten unijuttujen kanssa on kyllä hieno pelleillä ja pelata. juuh. THV-Klubi#52
Romantikkoitkijät#23
S.M.A.K - perustajajäsen |
Mohla 18.01.2007 17:21:52 (muokattu 18.01.2007 17:22:20) | |
---|
Ärsyttävämpää on että unessa soi joku biisi, täysin valmiina, mutta aamulla ei enää muista siitää juuri mitään. Just vähän aikaa sitten näin sellaista unta että oltiin bändikämpillä treeneissä ja vedettiin jotain uutta biisiä, joka oli sellainen ihme Pantera meets Sielunveljet meininki, ja kuulosti tajuttoman hyvältä. Siinä oli sanoituksia myöten koko setti valmis. Sitten heräsin ja muistin vielä kertsin sanoituksia ja melodian, mutten tietenkään voinut sitä minnekään siinä saada talteen, enkä jaksanut noustakaan. Aamulla sitten en muistanut enää itse biisistä juurikaan mitään, kyllä harmitti. Näitä tapauksia on mulle käyny useampi. Adamantium StudiosKova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty |
-Henri- 18.01.2007 17:27:43 | |
---|
En nyt tiedä liittyykö tämä varsinaisesti, mutta kerron tän nyt silti. Eikä kyllä oo pitkä juttu... Yksi aamu heräsin kännykän herätykseen. Mietin siinä varmaan puoliminuuttia maatessani, että miksi helvetissä meidän reenikämpällä soi näin paskaa musiikkia. Ja vielä vähän hauskemman tästä ehkä tekee se, että mulla ei vielä oo bändiä (yksi alkutekijäissään vielä) saati sitten bändillä reenikämppää. We All Like It - Rock 'n' Roll! |
SomethingWild 18.01.2007 17:56:06 | |
---|
Ärsyttävämpää on että unessa soi joku biisi, täysin valmiina, mutta aamulla ei enää muista siitää juuri mitään. Just vähän aikaa sitten näin sellaista unta että oltiin bändikämpillä treeneissä ja vedettiin jotain uutta biisiä, joka oli sellainen ihme Pantera meets Sielunveljet meininki, ja kuulosti tajuttoman hyvältä. Siinä oli sanoituksia myöten koko setti valmis. Sitten heräsin ja muistin vielä kertsin sanoituksia ja melodian, mutten tietenkään voinut sitä minnekään siinä saada talteen, enkä jaksanut noustakaan. Aamulla sitten en muistanut enää itse biisistä juurikaan mitään, kyllä harmitti. Näitä tapauksia on mulle käyny useampi. Juu meikällekkin on sattunut monesti näin, unessa piisi on usein tuntunut olevan loistava, mutta olis kiva kuulla piisi hereille. Katoaisikohan loistokkuus... Ei oleee! |
Kitarmän 18.01.2007 18:15:50 | |
---|
Unessa keksin jonkun aivan käsittämättömän hyvän kitarariffin jolla oisin varmasti niittänyt mainetta mutta kun heräsin niin en tietenkään muista sitä. Pikkusenko harmitti. |
PJS 18.01.2007 19:29:38 | |
---|
yks päivä näin unta että tiktak aikoi lopettaa ja yritin ylipuhua niitä jatkamaan "...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi |
Thet 18.01.2007 19:49:07 | |
---|
Pianoa en osaa soittaa, mutta unessa vedin jotain todella kaunista. Muista vielä miten se soitettiin, mutta eihän se enää oikeesti miltään kuulostanu. "I need pikata for my banghole" |
Nieby 03.02.2007 23:10:18 | |
---|
kylläpähän Anssi Kelan tuotanto on varmaa nukahdusmusaa. toimii joka kerta.. niissä biiseissä on niin hyvät tarinat, että niitä kuunnellessa nukahtaa.. :) |
Terrorwrist300 03.02.2007 23:17:24 | |
---|
Koitin haulla löytää jotain vastaavaa threadia, ei löytynyt. Saattaa tosin olla, että haku ei taaskaan oikein toimi (yllätys). Elikkä minkälaisia vaikutuksia musiikilla on ollut teidän uniin? Ite olen aika monasti nukahtanut, kun joku kappale jää pauhaamaan taustalle. Eri musiikkityyleillä on ollut selkeä vaikutus siihen, minkätyyppisiä unia tulee näkemään. Esim. kerran nukahdin, kun Meshuggahin Catch 33. albumi jäi pauhaamaan taustalle. Näin jotain aivan sairaita ja kieroutuneita unia sillä aikaa kun musiikki pauhasi taustalla. Joskus on tullut nukahdettua myös, kun jotain black metalia on soinut taustalla - taisi olla Dark Funeralia - ja näin kyllä kunnon painajaiset niitten päikkäreiden aikana :D Sitten on tullut nukuttua myös jonkun klassisen musan menoissa. Silloin oli mukava nukkua, oli semmosia rauhallisia unia. Eli ainakin mulla on aika selkeä musiikillinen vaikutus uniin, riippuen todella paljon minkä tyyppistä musaa pauhaa taustalla. Jos musiikilla on näinkin vahva vaikutus jäbän uniin, nii heitäppä Fantomaksen Delirium Cordia joku yö tulemaan repeatilla ;o) |
gorgonoidi 03.02.2007 23:26:45 | |
---|
Jos musiikilla on näinkin vahva vaikutus jäbän uniin, nii heitäppä Fantomaksen Delirium Cordia joku yö tulemaan repeatilla ;o) Hyi jumalaut mitä musaa! Kiitoksia! Täytyy antaa plussa! |
Flow 03.02.2007 23:33:08 | |
---|
Ainut kokemus on se kun krapulassa vedin päiväunia, verhot suljettuina talvisena yönä niin, että ainoastaan pieni valonkajo kävi huoneeseen, samalla kuunnellen Future Sound of Londonin Dead Cities levyä. Tunsin maailman lopun tulevan. Heräsin hiestä märkänä ja vielä tänä päivänä nuo tuntemukset kulkevat juuri sen mukaan mikä biisi on aina levyltä menossa... Siksi olen nimennyt tuon levyn maailmanlopun soundtrackiksi... When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.
-Thomas Jefferson |
Taika-Jim 13.02.2007 16:34:52 | |
---|
Muutama viikko sitten näin Teemalta jonkun Carola-koosteen (kyse siis Suomen Carolasta), jossa näytettiin myös "Kiellettyt leikit" -promovideo. Jokseenkin psykedeelisessä videossa Carola hyörii shakkilaudalla mustana kuningattarena ja huitoo vastapuolen nappuloita pois laudalta. Ilmeisesti tämä audiovisuaalinen makupala teki minuun lähtemättömän vaikutuksen, sillä tasan viikko sitten näin unen, jossa Carola liukui ympäriinsä jo videossa nähty kruunu ja viitta päällään. Unessa soi jonkinlaista pseudo-Carolaa ja herätessäni "Kielletyt leikit" pyöri puolen tunnin ajan repeatillä päässäni. Oudointa kuitenkin oli, että ensimmäinen levy, jonka viime kirjastokäynnilläni (sijoittui viime perjantaille) näin, oli Carolan "20 suosikkia", ja minun oli jonkin pakottavan tarpeen alaisena pakko lainata se... Arse gratia artis |
L4t3 13.02.2007 16:55:09 | |
---|
Nukahdin BLS:sän Blessed Hellrideen ja Stoned and drunkin alkufeidaus alkoi. Näin unta, että ukkini ajoi moottoriveneellä täysillä pahki mummolan kivilaituria ja katosi jäljettömiin. Hiukan pelotti. |
-Cale 13.02.2007 17:14:46 | |
---|
Harvoin musiikki on osa uniani, mutta viime viikolla näin unta missä tein omasta mielestä hemmetin hyvää kappaletta, saamari kun ei enää aamulla muistanut kuinka se meni. |
aziztcf 13.02.2007 18:19:04 | |
---|
Jos musiikilla on näinkin vahva vaikutus jäbän uniin, nii heitäppä Fantomaksen Delirium Cordia joku yö tulemaan repeatilla ;o) Testasin. Vahingossa. Oli aika hämmentävä herätä keskellä yötä niihin kirkumisiin. lolwut |
Ben Matlock 13.02.2007 18:25:31 | |
---|
Pari viikkoa sitten kuulin unessani bassolinjan Stevie Wonderin "For once in my life" -biisistä. Svengasi hyvin se uni. |
wrshredder 13.02.2007 19:38:23 | |
---|
Ei musiikkia ,mutta mulla kävi kerran hauskasti unessa: Oli aika aamu ja ulkona oli joku tekemässä töitä puskutraktorin tms kanssa. No ,minä näin tietenkin unta että ajoin autolla ja sellainen massiivinen kuorma-auto ajoi mua takaa. Ja mun auto tietenkin mateli ihan hiljaa karkuun.. Sitten se ajoi mun yli ja muistan että se kippasi mut johonkin roskalavalle. Ja sitten se vielä heitti perään mun katkenneen käden :) THV-Klubi#52--
Romantikkoitkijät#23--
S.M.A.K - perustajajäsen.... Let out some steam ,Bennet |
Burn 13.02.2007 20:04:53 | |
---|
Stam1nan UKK-levyä tuli kuunneltua aika lailla sen ilmestyttyä. Niihin aikoihin näin yksi yö aivan järkyttävän unen. Oli Stam1nan keikka paikassa X ja katselin bändin menoa lavan reunalta. Yhtäkkiä, jostain kumman syystä, olin itse lavalla ja kitara kourassa. Väkeä riitti ja ajattelin että "enhän minä nyt helvetti mitään biisejä osaa soittaa" ja muut bändin tyypit vaan soittelivat menojaan. Soitin jotai, mikä kuulosti kuitenkin ihan erilaiselta...Jäätävä uni! Chuck Norris is just like you and me, he puts his pants on one leg at a time. Except when he puts his pants on, he fights North Koreans. |
NHR 13.02.2007 20:20:32 | |
---|
Joku yö tässä lauloin unissani jotain Purplea ihan täysiä ja soitin vissiin bassoa samalla. Se ei kuitenkaan ollut Smoke On The Water, vaikka se taitaa olla ainoa biisi, jonka luultavasti ees suunnilleen osaisin oikeestikin, mut jotain Purplea se oli, siitä olin ainakin siinä unessa ihan varma. Jonkinlainen koelaulutilaisuus se taisi olla, kovasti ainakin yritin tehdä vaikutusta kuulijoihin ja muihin soittajiin siinä. En kehdannut aamulla meidän vanhuksilta kuitenkaan kysyä olinko pitänyt jotain epämääräistä älämölöä unissani. Täällä omalla kämpällä taas voi turvallisemmin laulaa unissaankin, ei kärsi ku naapurit ehkä vähän... ;) En kyl tiedä mistä tommonenki uni tuli, että sikäli ehkä vähän offtopikkia... The only good thing ever to come out of religion was the music. ~ George Carlin |