Aihe: Viinylit-huone avattu 1 2 | |
---|---|
![]() 27.03.2007 08:49:03 (muokattu 27.03.2007 09:24:39) | |
Eli kaikille analogisen tallennemusiikin ystäville ilmoitus. Nyt on mahdollisuus keskustella älppäreistä oheisessa huoneessa: http://muusikoiden.net/huoneet/huone.php?c=305 Koittakaas mahollisimman moni anoa jäsenyyttä, kun yksin tuolla on aika kurjaa :P And I know it's on your mind
We've been drinking on the wine
That we drank from the serpents vine
Now we live in another time
We could live together" | |
![]() 27.03.2007 09:06:57 | |
Eikös tuommoisesta aiheesta voisi ihan yhtä hyvin käydä keskustelua "julkisestikin", selkeästi musiikkiin liittyvä yleishyödyllinen aihe kun on? | |
![]() 27.03.2007 09:25:40 (muokattu 27.03.2007 09:25:54) | |
No jos moderaattori yhtyy mielipiteeseesi niin voi hän lyhentää otsikon nimeä, ja minä sitten vaikka poistan huoneen... Mene ja tiedä And I know it's on your mind
We've been drinking on the wine
That we drank from the serpents vine
Now we live in another time
We could live together" | |
![]() 27.03.2007 09:33:42 | |
No jos moderaattori yhtyy mielipiteeseesi niin voi hän lyhentää otsikon nimeä, ja minä sitten vaikka poistan huoneen... Mene ja tiedä Juu en minä tietenkään tiedä mikä on linja, itse olen vain sitä mieltä, että musiikkiaiheista keskustelua ei kannattaisi siirtää huoneisiin. Paitsi tietysti sitten jos varsinainen keskustelupalsta jossain vaiheessa pyhitetään ainoastaan musiikin tekemiseen liittyville aiheille. | |
![]() 27.03.2007 11:36:15 (muokattu 27.03.2007 11:37:20) | |
Minä olen myös edelleen sitä mieltä, että tuommoinen salaseuroittaminen on lähinnä rasittavaa. Mieluummin kunnon keskustelualueita. Edit: Tämä ei siis ollut hyökkäys ketjun aloittajaa vastaan, vaan ihan mielipide. Get stoned, get drunk, get naked... GET IN THE PIT! | |
![]() 27.03.2007 11:48:27 | |
Minä olen myös edelleen sitä mieltä, että tuommoinen salaseuroittaminen on lähinnä rasittavaa. Mieluummin kunnon keskustelualueita. Minusta tuo huoneet -systeemi on tosi hyvä nimenomaan siksi, että sinne voi tunkea sen ei-musiikillisen keskustelun. Korostan: Ei-musiikillisen keskustelun. | |
![]() 27.03.2007 12:01:35 | |
Kävi miten kävi, voisin liittyä jäseneksi. Salaseurat on jees. Vinyylirunkkaus on julkisesti nykyään niin hankalaa. Nuoriso tulee paheksumaan ja huutamaan ämpäreiden ylivertaisuutta. Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 12:02:31 (muokattu 27.03.2007 12:04:08) | |
Kysytään nyt tässä kun nyt tässä on tällainen ja tuolla huoneessa ei ole vielä ketään (Noi huoneet ahdistaa mua muutenkin. Jos haluun kysyä jonkun yhden jutun vaikka juuri vinyylisoittimista, en välttämättä jaksaisi anoa jäsenyyttä johonkin huoneeseen...) Pöllin faijalta itelleni Technicsin SL-D303 suoraveto-automaatin (annoin sille mun Philipsin hihnavetoisen, en varmaan osannut säätää sitä, mutta neula pomppi kokoaika kun soittimen ohi käveli, ja välillä jäi pyörittämään samaa kohtaa levystä. Neulan paino oli säädetty kakkoseen, mikä se yksikkö nyt onkaan, ei se gramma kai ole?), ymmärtääkseni aika hyvä perusvarma vehje? Mietin vaan että neula pitäisi varmaan vaihtaa, ei ole nimittäin mitään hajua miten vanha tuo on... Pitäiskö sitten samalla koko äänirasia vaihtaa? Tuossa on Audiotechnican AT11E rasia tollasella vihreällä neulalla, ellipsi vissiin? Onko hyvä rasia vai kannattaisiko vaihtaa? Mihinkään älyttömään hifistelyyn tässä ei pyritä =) Oon vähän aloittelija näissä vinyyleissä, auttakaa mua =) | |
![]() 27.03.2007 12:10:33 | |
Kysytään nyt tässä kun nyt tässä on tällainen ja tuolla huoneessa ei ole vielä ketään (Noi huoneet ahdistaa mua muutenkin. Jos haluun kysyä jonkun yhden jutun vaikka juuri vinyylisoittimista, en välttämättä jaksaisi anoa jäsenyyttä johonkin huoneeseen...) Pöllin faijalta itelleni Technicsin SL-D303 suoraveto-automaatin (annoin sille mun Philipsin hihnavetoisen, en varmaan osannut säätää sitä, mutta neula pomppi kokoaika kun soittimen ohi käveli, ja välillä jäi pyörittämään samaa kohtaa levystä. Neulan paino oli säädetty kakkoseen, mikä se yksikkö nyt onkaan, ei se gramma kai ole?), ymmärtääkseni aika hyvä perusvarma vehje? Mietin vaan että neula pitäisi varmaan vaihtaa, ei ole nimittäin mitään hajua miten vanha tuo on... Pitäiskö sitten samalla koko äänirasia vaihtaa? Tuossa on Audiotechnican AT11E rasia tollasella vihreällä neulalla, ellipsi vissiin? Onko hyvä rasia vai kannattaisiko vaihtaa? Mihinkään älyttömään hifistelyyn tässä ei pyritä =) Oon vähän aloittelija näissä vinyyleissä, auttakaa mua =) Tuo neulan paino ei välttämättä vielä kerro mitään, vaikka olisikin kahdelle grammalle merkitty. Riippuu tietysti äänivarresta joka soittimessa on, mutta yleensä koko mötikkä on liikuteltava. Eli ensin tasapainoitetaan painoa siirtämällä äänivarsi ja tämän jälkeen säädetään naulalle sopiva paino mitta-asteikon avulla. Nykyisestä rasiastasi en osaa sanoa, mutta tuoreempi ei varmaankaan ainakaan huononna levariasi. Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 12:21:22 (muokattu 27.03.2007 12:23:31) | |
Tuo neulan paino ei välttämättä vielä kerro mitään, vaikka olisikin kahdelle grammalle merkitty. Riippuu tietysti äänivarresta joka soittimessa on, mutta yleensä koko mötikkä on liikuteltava. Eli ensin tasapainoitetaan painoa siirtämällä äänivarsi ja tämän jälkeen säädetään naulalle sopiva paino mitta-asteikon avulla. Nykyisestä rasiastasi en osaa sanoa, mutta tuoreempi ei varmaankaan ainakaan huononna levariasi. Jep mutta kajarit pitäis hommata kans, tämänhetkisten tarkoitus on lähinnä tuottaa sitä ääntä jotenkin =) On niissä nyt sentään ihan jakosuotimet ja bassot, keskialue ja yläpäät erikseen =) Mutta saundi on vähän... Joo... Hmm, niin miten se tasapainotetaan? Pistin painon siis sillä tavalla että varsi kelluu sillä tasolla missä neula on kun levy soi, nollasin asteikon ja sitten laitoin asteikon mukaan kaksi grammaa. Philipsissä oli ihan vaaka sille neulalle =) | |
![]() 27.03.2007 12:23:35 | |
Salaseurat on jees. Vinyylirunkkaus on julkisesti nykyään niin hankalaa. Nuoriso tulee paheksumaan ja huutamaan ämpäreiden ylivertaisuutta. Tai kyselee vanhempiensa aarteiston nykyarvoa €uron kuvat silmissä. Against the grain | |
![]() 27.03.2007 12:33:15 | |
Jep mutta kajarit pitäis hommata kans, tämänhetkisten tarkoitus on lähinnä tuottaa sitä ääntä jotenkin =) On niissä nyt sentään ihan jakosuotimet ja bassot, keskialue ja yläpäät erikseen =) Mutta saundi on vähän... Joo... Hmm, niin miten se tasapainotetaan? Helpointa on tietty hakea kirjastosta Hifi-lehden aikoinaan julkaisema "Hifin Perusteet"-kirja, jossa on kivat kuvat liitteenä aiheesta. Sanallisesti voi olla hieman sekavaa. Mutta, kokeillaan: Äänivarren paino tulee laittaa asteikolta kohtaan nolla. Käännä äänivarsi levylautasen ylle ja siirrä koko äänivarren painoa niin, että varsi pysyy vaakatasossa levylautasen yllä. Siis viivasuorana ja tässä vaiheessa neulan ei tule koskettaa levylautasta. Tosiaan monessa äänivarressa tuo varren päässä oleva paino mitta-asteikkoineen liikkuu edestakaisin sormivoimin, voi olla että toisenlaisiakin toteutuksia aiheesta on, mutta tämä on yleisin. Kun varsi on vaaterissa, katsotaan valmistajan äänirasialle ja neulalle suosittelema paino ja ruuvataan se äänivarren painon mitta-asteikosta. Tämän jälkeen tulee säätää anti-skating samaan gramma-määrään. (anti-skeiting säätö on yleensä semmoinen pieni parilla mittaluvulla varustettu nuppi äänivarren juuressa). Jos vaihdat äänirasian, on senkin säätämisessä omat hienoutensa, mutta niiden selittämiseen kaivataan jo kuvia. Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 12:38:23 | |
Helpointa on tietty hakea kirjastosta Hifi-lehden aikoinaan julkaisema "Hifin Perusteet"-kirja, jossa on kivat kuvat liitteenä aiheesta. Sanallisesti voi olla hieman sekavaa. Mutta, kokeillaan: Äänivarren paino tulee laittaa asteikolta kohtaan nolla. Käännä äänivarsi levylautasen ylle ja siirrä koko äänivarren painoa niin, että varsi pysyy vaakatasossa levylautasen yllä. Siis viivasuorana ja tässä vaiheessa neulan ei tule koskettaa levylautasta. Tosiaan monessa äänivarressa tuo varren päässä oleva paino mitta-asteikkoineen liikkuu edestakaisin sormivoimin, voi olla että toisenlaisiakin toteutuksia aiheesta on, mutta tämä on yleisin. Kun varsi on vaaterissa, katsotaan valmistajan äänirasialle ja neulalle suosittelema paino ja ruuvataan se äänivarren painon mitta-asteikosta. Tämän jälkeen tulee säätää anti-skating samaan gramma-määrään. (anti-skeiting säätö on yleensä semmoinen pieni parilla mittaluvulla varustettu nuppi äänivarren juuressa). Jos vaihdat äänirasian, on senkin säätämisessä omat hienoutensa, mutta niiden selittämiseen kaivataan jo kuvia. Juuri näin tein :) Mutta en kyllä tiedä mikä tuolle on suositeltu paino, joten laitoin sen kaks grammaa minkä muistelin olevan aika tavallinen? Paljonkohan uusi kohtuu hyvä äänirasia maksaisi? Vai onko toi sellanen ok-rasia että uudella neulalla pärjäisi ja jäisi rahaa kajareihin ja levyihin? | |
![]() 27.03.2007 12:41:19 | |
Juuri näin tein :) Mutta en kyllä tiedä mikä tuolle on suositeltu paino, joten laitoin sen kaks grammaa minkä muistelin olevan aika tavallinen? Paljonkohan uusi kohtuu hyvä äänirasia maksaisi? Vai onko toi sellanen ok-rasia että uudella neulalla pärjäisi ja jäisi rahaa kajareihin ja levyihin? Tommonen Shuren valmistama perusrasia, jollaisen ostin taannoin omaankin levariini, maksaa 70-80€. Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 12:43:22 | |
Tommonen Shuren valmistama perusrasia, jollaisen ostin taannoin omaankin levariini, maksaa 70-80€. Jeesjees. Missäpäin Helsinkii kannattais käydä kyselemässä? Tai kyselemässä neuvoo noihin soittimiin muutenkin? Eiköhän ne myyjät osais sanoo kannattaako koko rasia vaihtaa samantien. | |
![]() 27.03.2007 12:51:30 | |
Jeesjees. Missäpäin Helsinkii kannattais käydä kyselemässä? Tai kyselemässä neuvoo noihin soittimiin muutenkin? Eiköhän ne myyjät osais sanoo kannattaako koko rasia vaihtaa samantien. Omistan ennustuspallon ja kerron, että nehän sanoo paikasta riippumatta, että uus rasia. Jännä. Omani taisin ostaa Hifi-Studio 17-liikkeestä. Iso-Roballa on muuten hifi-pörssi, joka mainostaa myyvänsä neuloja vanhoihin levareihin, että tsekkaa sekin. Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 12:55:50 | |
Omistan ennustuspallon ja kerron, että nehän sanoo paikasta riippumatta, että uus rasia. Jännä. Hehe, paljon mahdollista =) Omani taisin ostaa Hifi-Studio 17-liikkeestä. Iso-Roballa on muuten hifi-pörssi, joka mainostaa myyvänsä neuloja vanhoihin levareihin, että tsekkaa sekin. Taidan lähtee stadiin palloilee ja yrittää löytää jonkun liikkeen =) | |
![]() 27.03.2007 13:03:53 | |
Kävi miten kävi, voisin liittyä jäseneksi. Salaseurat on jees. Vinyylirunkkaus on julkisesti nykyään niin hankalaa. Nuoriso tulee paheksumaan ja huutamaan ämpäreiden ylivertaisuutta. Salaseurat on tosi jees, mutta olen todennut että on tullut liityttyä jo valmiiksi vähän turhan moneen looshiin enkä ehdi niissäkään käydä juonittelemassa tarpeeksi paljoa. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja. -Zetterberg | |
![]() 27.03.2007 13:15:36 | |
Salaseurat on tosi jees, mutta olen todennut että on tullut liityttyä jo valmiiksi vähän turhan moneen looshiin enkä ehdi niissäkään käydä juonittelemassa tarpeeksi paljoa. Kannattanee varmaan tuossa tilanteessa rajoittaa liittymisintoa? Lisää enemmän! | |
![]() 27.03.2007 14:05:58 | |
Vinyylit on aina kiinnostava keskustelunaihe vaikka mäkin ihmettelen että miksi sitä pitäisi käydä huoneissa. Ja miksi vain LP-levyistä? | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)