Aihe: Kommentti kommentista 1 2 | |
---|---|
![]() 01.03.2007 14:20:46 | |
Seuraavan kirjoituksen yritin alunperin sijoittaa tuonne "Demo"-osastolle, mut eihän se onnistunut. Tulkoon siis tänne ja kyllähän tuo teksti sopii kyllä kaikkiin muihinkin osastoihin. Eli.. Tämähän on loistava mahdollisuus saada omaa musiikkia eetteriin! Tämän lisäksi voi vielä saada niin rakentavaa kritiikkiä, kuin myös kehuja. Näinhän se menee, kun kaikki menee hyvin? Olen pyrkinyt antamaan palautetta mm. demoille, jotka ovat jäänet sitä kokonaan vaille ja jotka ovat musiikillisella suuntauksellaan olleet jotenkin omiani vastaavia. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että en esim. mielelläni kommentoi metallipuolen juttuja. Näkökantani siihen on mielestäni aivan liian suppea. Se mikä tässä hommassa tökii pahasti on palautteen saaminen palautteesta! Eli näin demojen "kommentoijana" patittaa aika vahvasti, ettei mitenkään reakoida palautteeseen. Onko ko. bändi edes lukenut palautteeni? Mitä mieltä he olivat siitä? Suhde on noin 10 prosentin luokkaa, jotka vaivautuvat antamaan vastapalautetta. Kiitos heille siitä. Yritän kyllä edelleenkin kommentoida aina kun ehdin teidän demoja, joka sinäänsä ovat varsin mielenkiintoisia. Mutta vähän ryhtiä sinnekkin päin. Miten muut "kommentoijat" kokevat tämän?? Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 01.03.2007 14:26:46 (muokattu 01.03.2007 14:43:14) | |
Se mikä tässä hommassa tökii pahasti on palautteen saaminen palautteesta! Eli näin demojen "kommentoijana" patittaa aika vahvasti, ettei mitenkään reakoida palautteeseen. Onko ko. bändi edes lukenut palautteeni? Mitä mieltä he olivat siitä? Kyl maar mää luulen, että jos joku viitsii panna demojaan amatöörien reposteltavaksi, niin kyllä hän jossain vaiheessa myös katsoo miten niitä on kommentoitu, vaikkei kommenttia "kuittaisikaan". Ainahan se on miellyttävää, jos omiin kirjoituksiin reagoidaan, mutta tärkeintä on kuitenkin se, että itse demot saisivat kommentteja. Muiltakin kuin muutamilta aktiivisimmilta kylähulluilta. e:kirj.virh. | |
![]() 01.03.2007 14:51:54 | |
Seuraavan kirjoituksen yritin alunperin sijoittaa tuonne "Demo"-osastolle, mut eihän se onnistunut. Tulkoon siis tänne ja kyllähän tuo teksti sopii kyllä kaikkiin muihinkin osastoihin. Eli.. Tämähän on loistava mahdollisuus saada omaa musiikkia eetteriin! Tämän lisäksi voi vielä saada niin rakentavaa kritiikkiä, kuin myös kehuja. Näinhän se menee, kun kaikki menee hyvin? Olen pyrkinyt antamaan palautetta mm. demoille, jotka ovat jäänet sitä kokonaan vaille ja jotka ovat musiikillisella suuntauksellaan olleet jotenkin omiani vastaavia. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että en esim. mielelläni kommentoi metallipuolen juttuja. Näkökantani siihen on mielestäni aivan liian suppea. Se mikä tässä hommassa tökii pahasti on palautteen saaminen palautteesta! Eli näin demojen "kommentoijana" patittaa aika vahvasti, ettei mitenkään reakoida palautteeseen. Onko ko. bändi edes lukenut palautteeni? Mitä mieltä he olivat siitä? Suhde on noin 10 prosentin luokkaa, jotka vaivautuvat antamaan vastapalautetta. Kiitos heille siitä. Yritän kyllä edelleenkin kommentoida aina kun ehdin teidän demoja, joka sinäänsä ovat varsin mielenkiintoisia. Mutta vähän ryhtiä sinnekkin päin. Miten muut "kommentoijat" kokevat tämän?? Vähän olen huono sanomaan, kun demoista niin harvoin mitään sanon, mutta minulla on vähän kuin päinvastainen tunnelma noista. Jossain ketjussa kun on jokaista arvostelua kommentoitu jotenkin "kiitti hie kiva kuulla kiva kiva", niin mieleen hiipii että yhtä hyvin siihen olisi voinut vain kirjoittaa "nosto". Sellaista tasapainottelua se on itselläkin ollut sitten kun jotain olen arvosteltavaksi laittanut. Mielellään kiittäisi, mutta en halua taas antaa mielikuvaa siitä että vain "nostaisin" sitä omaa ketjua muiden kustannuksella. Demopalstalle tulee niin paljon materiaalia että heikompaa huimaa. Tyytyväinen saa olla jos joku ehtii edes jotain sanomaan ennen kuin ollaan tokasivulla ja ikuinen unohdus koittaa sille ketjulle. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja. -Zetterberg | |
![]() 01.03.2007 14:54:26 | |
Kyl maar mää luulen, että jos joku viitsii panna demojaan amatöörien reposteltavaksi, niin kyllä hän jossain vaiheessa myös katsoo miten niitä on kommentoitu, vaikkei kommenttia "kuittaisikaan". Ainahan se on miellyttävää, jos omiin kirjoituksiin reakoidaan, mutta tärkeintä on kuitenkin se, että itse demot saisivat kommentteja. Muiltakin kuin muutamilta aktiivisimmilta kylähulluilta. Niin, eiköhän se mene niin, että "meidän" tapauksessa amatöörit kommentoivat amatööreja ja se onkin ihan ok mielestäni. Kuitenkin tuo palaute palautteesta voisi auttaa siinä, että jotkut muutkin, kuin ne "kylähullut" jaksaisivat antaa kommenttejaan bändistä bändiin. p.s ja ihan hyvä muistaa, että ihan samanlaisia amatöörejä näillä bändeillä on kuuntelijoinaan tulevaisuudessaankin. Vai kelle he musiikkinsa säveltää? Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 01.03.2007 14:56:22 | |
Kyllä ne palautteet varmasti luetaan. Itte olen tyytyväinen ja kiitollinen kaikesta huomiosta ja palautteesta mitä tulee. Mutta oon ottanut sen linjan, etten lähde sen kummemmin kommentoimaan niitä palautteita, ainakaan julkisesti. Demopalstalla on välillä nähty kohtuullisen surkuhupaisia sananvaihtoja ja jos oikeen innostuu ruotimaan, niin helposti tulee sanottua vähän liikaakin. No murhahan se on aina mielessä mutta rokataan nyt ensin. | |
![]() 01.03.2007 14:57:45 (muokattu 01.03.2007 14:59:39) | |
p.s ja ihan hyvä muistaa, että ihan samanlaisia amatöörejä näillä bändeillä on kuuntelijoinaan tulevaisuudessaankin. Vai kelle he musiikkinsa säveltää? Tuo on kyllä ihan hyvä pointti. Välillä vain tulee mieleen, että olisi hyödyllisempää jos kommentoijina toimisivat sellaiset, jotka ihan oikeasti tietävät jotain soittamisesta tai studiotekniikasta tai jotain ja voisivat antaa ihan konkreettisia neuvoja. Mutta eiväthän semmoiset kerkiä mitään demoja kuuntelemaan, koska itse tekevät musiikkia. EDIT: Siis kyllähän demopalstalla tulee kommentteja myös oikeilta soittajilta ja muilta alan ammattitaitoisilta henkilöiltä. Mutta myös meiltä olohuonerämpyttäjiltä. | |
![]() 01.03.2007 15:01:55 | |
Mullakin jäi demopalstalle kirjoittelu, koska kommenteille harvoin sai palautetta. | |
![]() 01.03.2007 15:10:04 | |
Mullakin jäi demopalstalle kirjoittelu, koska kommenteille harvoin sai palautetta. Juuri näin...itsekseen puhuminen on varsin tylsää - kokeile jos et usko :) ja lisäksi: "itsekseen on huonossa seurassa J.Y.Cousteau" Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 01.03.2007 15:31:19 (muokattu 01.03.2007 15:36:27) | |
Itseäni kans kummastuttaa tämä. Vielä pari kuukautta sitten kommentoin niin monia biisejä kuin jaksoin ja yleensä myös nostelin niitä mitkä eivät olleet saaneet yhtään palautetta demopalstalla. Myös mikserissä oli yhteen aikaan suorastaan tarve että piti joka juttua kommentoida, mutta ei siitä sitten palautetta ole tullut kuin muutamilta todella kiitollisilta yhtyeiltä. Nyt ei ole jaksanut kommentoidan pätkääkään mitään. Kiinnostus on lopsahtanut aika reippaasti. Voin yhtyä 100% aloittajan viestiin. E: ...ja minähän juuri olen tälläinen olohuone rämpyttelijä. Arvostelen siis myös siitä syystä että se on rakentavaa ja auttaa minua itseäni eteenpäin. | |
![]() 01.03.2007 15:52:57 | |
AH3 kiittää suuresti kaikia, jotka jo ovat osallistuneet tähän keskusteluun. Tuntuupa mukavalta saada palautetta höpinöilleen! Nyt on kuitenkin aika meikäläisen painua pehkuihin, kun oon tällainen lepakko (vuorotyö). Antakaa kuitenkin palaa vapaasti palautteitanne, niin demojen lähettäjät kuin "vastaanottajatkin". Ja tietenkin kaikki ne joilla etusormea mukavasti kutittaa! Hyvää yötä teille T.AH3 Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 01.03.2007 17:04:53 | |
Mulle tuli muistaakseni jossain vaiheessa sellaista palautetta, kun yritin jokaiselle kommentoijalle jotain sanoa, että tekisin sen pelkän nostelun takia. Tarkoitus oli kyllä nimenomaan kertoa palautteen antajille että heidän viestinsä on luettu, vaikka en aina mitään erityisen kehittävää olisi keksinytkään. | |
![]() 01.03.2007 17:18:06 | |
Semmoinen juttu vielä omalta kohdaltani, että minä olen ihan teinistä asti hirveän mielelläni kuunnellut demoja ja omakustanteita. Että kiitollisuudesta puheenollen minä olen erittäin kiitollinen, että demostudion kautta on mahdollista tutustua monenlaisiin ja -tasoisiin bändeihin. Sieltä joukosta löytyy aina silloin tällöin todellisia helmiä ja on hirveän mukava seurata miten sellaisille tulevaisuudessa käy. Minulle tuo demostudion bändien kuuntelu on semmoinen henkireikä, koska uusien bändien levyjä ei priorisointisyistä tule hirveästi ostettua; keski-ikäisellä tahtoo olla niin paljon muita kuluja, että kaikkeen kiinnostavaan ei yksinkertaisesti riitä rahat, mutta silti on halua kuunnella ihan oikeasti uutta musiikkia. Henkireikä myös sen takia, että koska elämä pyörii lähinnä perheen ympärillä ja kaikki musiikista kiinnostuneet kaverit asuvat jossain hornan tuutissa, niin demostudion bändejä kuunnellessa saa vähän "omaa aikaa" semmoisen asian parissa, joka nyt sattuu itseäni kiinnostamaan. Eli musiikin. Meni vähän avautumiseksi, mutta pointtini on se, että minä olen iloinen siitä, että voin kuunnella demostudion bändejä. Jos kommenttini kiinnostavat soittajia tai muita, niin se on tietysti mukavaa, mutta ainoastaan lisäarvo. | |
![]() 01.03.2007 17:53:59 | |
Jos kommenttini kiinnostavat soittajia tai muita, niin se on tietysti mukavaa, mutta ainoastaan lisäarvo. Kyllä ne kiinnostavat muitakin ja varmasti kommentoitaviakin. Jos omaisin hienon hatun, niin nostaisin sen tolkuttoman korkealle kunnioittaakseni kenkkusen väsymätöntä ja pyyteetöntä harrastusta. Siitä huolimatta että hän siitä hommasta tykkääkin. Ja toisaalta, vaikka muitakin "tykkääjiä" löytynee, niin kovin harva jaksaa kommentoida kuten herra koo. Itsekin välillä aktivoiduin sillä saralla, mutta onpa taas jäänyt paitsioon. Siispä täysi lautasellinen rispektiä kenkkuselle ja kaltaisilleen, silvuplee! I got run over by truth one day. Didn't see the red light. | |
![]() 02.03.2007 03:13:11 (muokattu 02.03.2007 03:17:26) | |
palautteen saaminen palautteesta! Eli näin demojen "kommentoijana" patittaa aika vahvasti, ettei mitenkään reakoida palautteeseen. varmaan ei reakoida (sic), koska ne tietää, etteivät saa palautteen palautteen palautetta palautteen palautteesta. tällä menollahan menisi koko intternet tukkoon! (eli siis vakavissaan, mitä oikein odotat? "palautteesi alkoi todella ytimekkäästi! väliosan kritiikki olisi voinut olla kärkevämpää. kokonaisuutena ihan hyvä palaute.") | |
![]() 02.03.2007 09:47:03 | |
(eli siis vakavissaan, mitä oikein odotat? "palautteesi alkoi todella ytimekkäästi! väliosan kritiikki olisi voinut olla kärkevämpää. kokonaisuutena ihan hyvä palaute.") En tietenkään tarkoita sitä, että jokaiseen kirjoitukseen pitäisi antaa erikseen palautetta ja vielä loputtomasti - haloo. Tässä kohtaa voisi ihan vapaasti käyttää vaikka sitä "maalaisjärkeä". Eli jos on onnistunut saamaan runsaasti palautetta musiikilleen, niin esim. kerran kiittää kirjoittajia ja voihan siinä samalla kertoa hieman minkälaisia ajatuksia kommentit herätti bändissä. Liikaa pyydetty? Jos näin on, niin ei kyllä kannata ihmetellä miksi kukaan ei kommentoi meidän demoa? Mitä tulee siihen, että saa nostelu syytöksiä siitä jos kiittää kirjoittajia, niin ohhoh... Ei ymmärrä? Siinä kohtaa syyttelijän kannattaisi kyllä vähän rauhoittua. Ei kiitos...minulla on jo pingviini. | |
![]() 02.03.2007 10:01:57 | |
varmaan ei reakoida (sic), koska ne tietää, etteivät saa palautteen palautteen palautetta palautteen palautteesta. tällä menollahan menisi koko intternet tukkoon! (eli siis vakavissaan, mitä oikein odotat? "palautteesi alkoi todella ytimekkäästi! väliosan kritiikki olisi voinut olla kärkevämpää. kokonaisuutena ihan hyvä palaute.") Mun mielestä tää sun kirjotuksen rakenne olis voinu olla vähän parempi. Tuo lopussa suluissa oleva asia ois voinu tulla esiin heti kättelyssä. muuten ihan ok. Sisältö oli kuitenkin hyvä. --- ...sori, oli pakko. (hymiö) Adamantium Studios Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty | |
![]() 02.03.2007 10:08:47 | |
Mun mielestä tää sun kirjotuksen rakenne olis voinu olla vähän parempi. Tuo lopussa suluissa oleva asia ois voinu tulla esiin heti kättelyssä. muuten ihan ok. Sisältö oli kuitenkin hyvä. --- ...sori, oli pakko. (hymiö) Oikein hyvä palaute muuten, mutta miksi hymiö kirjoittamalla? Jos kukaan ei siitä "nostelusta" sitten kerran välitä, tai edes pidä nosteluna noita palautteen palautteita, niin pistämpä kyllä asian korvan taakse kun seuraavan kerran laitan materiaalia demostudioon. En minäkään sentään tahallani halua epäkohtelias olla. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Parhaimmillaan historiantutkija on ilonpilaaja. -Zetterberg | |
![]() 02.03.2007 10:26:44 | |
Kyllä se nostelu kannattaa. Tuonne tulee niin pirusti demoja, että sinnikäs ponnistelu, uhkailu, lahjonta ja kerjääminen on melkein ainoa tapa saada kommentteja. Itsekkyys on maan tapa muutenkin, miksei sitten demostudiossa. Huono sana tuo itsekkyys tässä tapauksessa. Pitäisi varmaan puhua ennemmin markkinoinnista. Vaikka se se vasta vastenmielinen sana onkin, mutta välttämätön. | |
![]() 02.03.2007 10:38:11 | |
Ei mua ainakaan kiinnosta antaa kommenttia kommentille... Jos joku on jostain demosta jotakin mieltä, niin sitten on. Kyllä täällä muuten kommentoidaan kommenttejakin ihan tarpeeksi. Mäkin spedeilen koko ajan... ;) newoldschool bognroll!!! | |
![]() 02.03.2007 11:21:14 (muokattu 02.03.2007 11:37:14) | |
Jos joku on jostain demosta jotakin mieltä, niin sitten on. Ja myös niin, että jos ei ulkopuolisten mielipide kerran kiinnosta, niin silloin ei kannata demojaan esitellä. Sekin ihme ja kenties kaikkein huvittavin tapaus on nähty, että demostudion artisti selkeästi ilmoitti, että hänestä on ihan yks hailee kuunteleeko kukaan hänen tekelettään saati että häntä olisi kiinnostanut mitä joku on siitä mieltä. Ja vielä vittuili päälle. Vieläkin ihmettelen miksi hän sitten halusi demonsa palstalle linkittää. Mutta meitähän on joka junaan ja vielä riittää resiinakyytiinkin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)