Feggy 13.06.2007 10:45:51 | |
---|
|
Locrian 13.06.2007 11:10:42 | |
---|
Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
Socialite 13.06.2007 11:46:24 (muokattu 13.06.2007 11:46:45) | |
---|
Hyvää ja asiallista tekstiä! Allekirjoitan. Kommentit esim. Californiacation:sta pitivät kutinsa just eikä melkein. Hit me with your rhythm stick! |
krautio 13.06.2007 11:53:47 | |
---|
Mä luulen, että tuo Californicationin yleissoundi on ihan harkittu juttu jo miksausvaiheessa. Se särisee kyllä paikoitellen, mutta jotenkin se ei ainakaan mua häiritse. Se särö jotenkin tuo mukavaa tunnetta biiseihin. Muuten kyllä asiallinen artikkeli. ps. Milloinhan tämä jyräkitaroiden aikakausi alkaa väistymään? t. Köpe Hyvää ja asiallista tekstiä! Allekirjoitan. Kommentit esim. Californiacation:sta pitivät kutinsa just eikä melkein. "I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96. |
weelie 13.06.2007 11:56:28 | |
---|
Hienoa! Minä en pidä modernista saundista, joten kannatan tämän asian esille ottamista. Off topic, mutta minua esimerkiksi häiritsee nykyisten leffateattereiden äänentoisto. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
Locrian 13.06.2007 12:12:49 (muokattu 13.06.2007 12:15:40) | |
---|
Off topic, mutta minua esimerkiksi häiritsee nykyisten leffateattereiden äänentoisto. Osassa hyvä ja osassa huono. Periaatteessa noihin isoihin mestoihin on sertifikaattien mukaan aika tiukasti speksatut systeemit mut kadulla liikkuu huhu et muutamissa paikoissa ollaan ite menty sörkkimään virallisen asennuksen jälkeen... Ai ai. pahapaha.... Mä luulen, että tuo Californicationin yleissoundi on ihan harkittu juttu jo miksausvaiheessa. Se särisee kyllä paikoitellen, mutta jotenkin se ei ainakaan mua häiritse. Se särö jotenkin tuo mukavaa tunnetta biiseihin. Mä taas luulen että masteroinnissa ollaan vaan otettu irti kaikki hyvästä ja tasapainoisesta miksauksesta-> eli päästy lyttäämään niin saatanasti. Mä en ite pysty edes kuuntelemaan koko levyä esimerkiksi kuulokkeilla. Tulee klaustrofobinen olo... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
krushing 13.06.2007 12:43:31 | |
---|
Asiasta kiinnostuneita suosittelen googlettamaan "loudness wars" - tästähän on puhuttu jo vuosia. |
Antti1 13.06.2007 12:45:23 | |
---|
Hyvä juttu, jos masterointiukkoja alettaisiin työllistämään pääosin jopa soundin takia, eikä vain ruttaamaan musaa kanttiaalloksi. Hyi levyfirmat, hyi! Ennustan kuitenkin tälle sellaista hiljaista hyväksyntää takariveistä, joka ei kuitenkaan käytännössä muuta oikeastaan juuri mitään yhtään millään tavalla. OSTAKAA CREAMWAREN SCOPE -ÄÄNIKORTTI EDULLISESTI! |
ewqqq 13.06.2007 13:31:14 | |
---|
No tää on tän aikakauden soundi:) Jaksaa aina ylättyä positiivisesti kun laittaa wanhan vinyylin soittimeen... Dynamiikka, onks se jotain syötäwää? Tarkasta oma jäsenkuvauksesi. |
Musta Arkipyhä 13.06.2007 14:55:42 | |
---|
Mun mielestä Californication kuulosti hyvälle.Uusinkin kuulostaa hyvälle. En siis ymmärrä. "Jos Jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereomusiikkia hän olisi antanut meille kaksi korvaa" (Pastori,Tankki Täyteen) |
Locrian 13.06.2007 15:08:53 (muokattu 13.06.2007 15:35:06) | |
---|
Mun mielestä Californication kuulosti hyvälle.Uusinkin kuulostaa hyvälle. En siis ymmärrä. Lähe sit menee ;) Tai älä ainakaa rupee miksaajaks/masteroijaksi.... Tyhmästä päästä kärsii koko tyhmä hippi. |
balzary 13.06.2007 15:23:24 | |
---|
Mun mielestä toi Californication on ihan kuraa varsinkin kovaa kuunnellessa. |
Feggy 13.06.2007 15:26:59 | |
---|
Asiasta kiinnostuneita suosittelen googlettamaan "loudness wars" - tästähän on puhuttu jo vuosia. Juu, mutta viesteistä näkee, että tälle on tilausta täällä yleiskeskustelussakin. |
kivi 13.06.2007 15:43:56 | |
---|
Mielenkiintoista nähdä mitä tästä tulee, kunhan saavat uuden standardin luotua: http://www.turnmeup.com/ Kovia nimiä takana. |
Lauri 13.06.2007 17:09:45 | |
---|
|
Progressor 13.06.2007 17:30:23 | |
---|
Eikös järkevin ratkasu ole se, että ei vaan osta tai kuuntele pilalle kompressoitua musiikkia? Jos ei pidä modernista saundista, ei kannata kuunnella modernia musiikkia. Entäpä, jos pitää biiseistä muttei pidä soundeista? Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. S.M.A.K. |
Lennu 13.06.2007 17:34:41 | |
---|
Entäpä, jos pitää biiseistä muttei pidä soundeista? Sit pitää perustaa sellainen palvelu, johon jokainen kuluttaja voi mennä miksaamaan raakamiksauksista omanlaisensa miksauksen. Jokainenhan osaa nykyään miksata, ainakin täällä. Paitsi minä. "Joo totta nyt kun mietin matalalla ihmisellä ei ole suuntakuulo niin hyvä ymmärtääkseni." -JPQ |
Teijo K. 13.06.2007 18:07:16 (muokattu 13.06.2007 18:19:37) | |
---|
Mun mielestä toi Californication on ihan kuraa varsinkin kovaa kuunnellessa. Muistanko väärin, vai onko vinyylipainos masteroitu täysin erilaiseksi? Jotenkin olin lukevinaan juuri tämän levyn yhteydessä että olisi. Ja siinä vinyylipainoksessa olisi sitten ollut enemmän dynamiikkaa, mikä on hassua sinänsä että teknisesti cd mahdollistaisi suuremman dynamiikan, mutta sitä ei haluta käyttää hyödyksi. Ja kanssa ärsyttää tuo nykyaikainen masterointitapa, mutta olenkin jämähtänyt aika tarkkaan kuuntelemaan vanhoja suosikkeja. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" |
propaganda 13.06.2007 23:49:23 | |
---|
Toiko on se asia mikä siinä californicationissa "särähtää" korvaan? Oon jo pidemmän aikaa ihmetellyt kun levy on täynnä toinen toistaan loistavampia biisejä, mutta sitä ei silti pysty kuunnella. |
päänahka 14.06.2007 00:02:10 | |
---|
Muistanko väärin, vai onko vinyylipainos masteroitu täysin erilaiseksi? Jotenkin olin lukevinaan juuri tämän levyn yhteydessä että olisi. Ja siinä vinyylipainoksessa olisi sitten ollut enemmän dynamiikkaa, mikä on hassua sinänsä että teknisesti cd mahdollistaisi suuremman dynamiikan, mutta sitä ei haluta käyttää hyödyksi. Eikö tuossakin juuri sanottu, että vinyyliä ei edes pysty masteroimaan tuolla tavalla täysille, koska neula ei pysyisi silloin urassa. Up and down, that's how energy stays alive. |