Aihe: Topi Sorsakoski palaa Agentsiin
1
slowdive
28.05.2007 14:24:44 (muokattu 28.05.2007 14:27:35)
Näin kertoo Iltasanomat:

"Topi Sorsakoski & Agents on yksi Suomen musiikkihistorian tunnetuimmista yhtyeistä. Nyt he ovat täällä taas, kun Topi Sorsakoski tekee paluun 15 vuotta sitten jättämäänsä yhtyeeseen.

Topi Sorsakoski & Agents nousi huipulle vuonna 1986 In Beat -albumilla, joka yhdisti Esa Pulliaisen ainutlaatuisen rautalankakitaroinnin ja Sorsakosken Olavi Virralta vaikutteita saaneet tulkinnat.

Agents oli ollut koossa jo 1970-luvun lopulta lähtien, mutta Sorsakosken astuttua remmiin suosio räjähti.

Agentsista tuli valtava menestystarina, mutta 1992 Sorsakosken ja yhtyeen tiet erosivat. Jorma Kääriäisen tultua solistiksi Agents jatkoi huipulla, mutta nyt Kääriäinen rakentelee soolouraa - ja Sorsakoski palaa "omalle" paikalleen.

- Mihin se 20 vuotta onkaan mennyt tässä välissä, Sorsakoski ihmettelee.

Nyt edessä on uuden levyn viimeistely ja syksyllä kiertue. Vuoden 1996 levyn nimi on siis jälleen ajankohtainen: Agents is back!"

http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1375251
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (B.Marley)
jussiohman
28.05.2007 14:36:30
Tää on hieno uutinen. Keikkoja odotellessa.
manu vippaa muutama markka
Milkop
28.05.2007 14:51:31

Mihinkäs Jorma katosi? Tekeekö nykyisin sooloa. Henk. kohtaisesti tämä uutinen ei liiemmin miellytä, sillä Topin ääni on mätä.
humppahanuristi
28.05.2007 14:53:46

Jorma tehköön vaan soolojaan. Topin äänessä on luonnetta ja jospa se agentsin musiikkityyli palaisi taas enempi sinne alkuperäiseen suuntaan pois JK aikaisista mitäänsanomattomuuksista.
Rautalanka (ja ilmastointiteippi) se bändin tiellä pitää
Juuho
28.05.2007 15:07:43
Loistava uutinen. Topi Sorsakoski & Agents on parasta mitä suomalaisessa Tanssi/rautalankagenressä on koskaan ollut tai tulee olemaan.

Voisko joku tietävä valaista, miksi Topin ja Agentsin yhteistyö aikanaan päättyi?
Lonesome
28.05.2007 15:42:30
Voisko joku tietävä valaista, miksi Topin ja Agentsin yhteistyö aikanaan päättyi?

Liikaa duumia ja virvokkeita, eppäilen. Ainakin Pulliainen avoimesti lähetti terveisiä aikanaan haastatteluissa, että Sorsakoski voisi edes vähän panostaa uuden matskun opetteluun, kun bändi joutui soittamaan samoja biisejä vuodesta toiseen. Olihan se viimeisin Topin aikainen Agents-levykin puoliksi instrumentaali, joten ei tainnut yhteistyö kovin hyvin toimia loppuvuosina. Topi toisaalta teki myös soolokeikkaa Agentsien taukojen aikana, joten ei ihme että kunto kärsi...

Mutta olivat hieno bändi silloin joskus. Voi sitä live-soundia. Sorsakoski on käsittääkseni laittanut korkin kiinni, joten tältä osin suuri osa niistä aiemmista ongelmista lienee kuitattu.

Toivotaan parasta tälle reunionille. :)
"Rock 'n' Roll's a loser's game, it mesmerises and I can't explain, The reasons for the sights and the sounds" Ballad Of Mott The Hoople/Ian Hunter
L4t3
28.05.2007 15:42:57
Näin pienenä offarina, tietääkö kukaan saako Half&Half lättyä ollenkaan CD:nä?
Hevarit tappaa räpärit.
sikanaama
28.05.2007 15:56:48
Mainio juttu! Tommonen parinkymmenen vuoden tauko piristää aina välillä. Vähän kyllä kummastutti vähän aikaa sitten se uutinen että Agents olisi pistetty pakettiin. Eihän työmiehet noi vaan lopeta.
Sitäpaitsi Kääriäinen näyttää ihan Dannyltä.
El Puercocara
virokkari
28.05.2007 16:05:00
Näin pienenä offarina, tietääkö kukaan saako Half&Half lättyä ollenkaan CD:nä?

Kyllä saa, mulla on se.
Super-Jari
28.05.2007 16:46:04
Minä taas pidän Kääriäisen aikaisesta Agentsista enemmän. Eiköhän sieltä tasaista laatua tule nytkin.
DJKaaos
28.05.2007 16:49:26 (muokattu 28.05.2007 18:58:31)
Topin äänessä on luonnetta

Sinä kutsut sitä nykyistä mongerrusta ja vääntämistä luonteeksi ja joku toinen fraseeraukseksi, mutta minä kutsun sitä paskaksi, paskanvatkaamiseksi.

Topin äänessä OLI luonnetta.

ja jospa se agentsin musiikkityyli palaisi taas enempi sinne alkuperäiseen suuntaan pois JK aikaisista mitäänsanomattomuuksista.

Olettaa kyllä sopii, että tyyli tosiaan palaisi sinne perusasioiden äärelle ja keikoilla kuultaisiin kunnon beattiä, rautalankaa, twistiä, rhythm & bluesia ja vanhaa iskelmää.

Kyllä minä sen levyn ostan ja keikoillekkin lähden kaikesta valittamisesta huolimatta.

Huomio!

Tanssimusiikkipalstalla on ehkä totuttu kritisoimaan artisteja tylyynkin sävyyn, mutta perussääntö on sellainen, että dissaamisesta saa jäähyä.

Antaa nyt mennä, mutta pitäkää mielessä.

Keskustelu aiheesta jatkukoon tanssimusiikkipalstan ketjussa, minne se kuuluu.

Moderaattori
Minä olen minä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)