Aihe: Uskaltautuako bändiin mukaan? 1 2 | |
---|---|
![]() 15.06.2007 22:10:52 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Muu jengi luultavasti mustiin pukeutunutta metallikansaa.. Ja mä en todellakaan osaa soittaa ilman lappuja saati improvisoida, ja säveltäminenkin on mahdotonta kun myin juuri syntsani pois. Lisäksi aikani on rajallista, mutta totta hemmetissä se olis kiva päästä lavalle esiintymään. Tietääkö asiantuntijat muuten, että onko tuollaisella metallikeikalla millään maailman äänentoistokeinolla mahdollista saada livehuilu kuuluviin? | |
![]() 15.06.2007 22:41:15 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Muu jengi luultavasti mustiin pukeutunutta metallikansaa.. Ja mä en todellakaan osaa soittaa ilman lappuja saati improvisoida, ja säveltäminenkin on mahdotonta kun myin juuri syntsani pois. Lisäksi aikani on rajallista, mutta totta hemmetissä se olis kiva päästä lavalle esiintymään. Tietääkö asiantuntijat muuten, että onko tuollaisella metallikeikalla millään maailman äänentoistokeinolla mahdollista saada livehuilu kuuluviin? On se mahdollista, jos on vaan joku joka tietää yhtään mitään miksaamisesta. Soittamaan vaan jos yhtään kiinnostaa. Kyllähän sitä voi aina pois jättäytyä jos homma ei nappaa. Ei ne muutkaan soittajat oo osuuksiensa keksimisestä mitään tienneet bänditouhut aloittaessaan, sen oppii matkalla. Kannattaa vaan kelailla, oisko traverso ja nokkahuilu vielä enemmän folksaundia kuin pelkkä poikkihuilu. Enemmän on enemmän;) Tsekkaa Turisas-nimisen orkesterin Battle Metal -levy, laulaja on soitellut enempikin pillipiipariosuuksia levylle. Sieltä voi hakea vähän inspiraatiota. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 16.06.2007 20:06:23 | |
Olisko muiden kommentteja.. :) Niin musikaalista intoa en ole vielä itsestäni löytänyt että tähän elämäntilanteeseen jonkin uuden soittimen ostaisin tai opettelisin soittamaan.. Mutta voishan sitä käydä hulluuttaan tsekkaamassa jotkut reenit jos omaan aikatauluun passaa.. | |
![]() 16.06.2007 20:11:30 | |
Mutta voishan sitä käydä hulluuttaan tsekkaamassa jotkut reenit jos omaan aikatauluun passaa.. Eh, niin, miksei....? | |
![]() 16.06.2007 20:19:04 | |
No siksei että pelottaa ;) | |
![]() 16.06.2007 20:29:23 (muokattu 16.06.2007 20:31:37) | |
No siksei että pelottaa ;) No älä sitten mene. Tuskin sinne kannattaa mennä, jos ei tunnu siltä. Muutenkin, poikkihuilisti metallimusassa? Yrittävätkö he luoda jotain uutta ja mullistavaa metallin saralle ála Naitvis? Oikeasti? Ja jos multa kysytään, lapuista soittaminen bändissä, joka tekee omat biisit ite, on niin väärin, kuin olla ja voi. EDIT jaa toi poikkihuilujuttukin on keksitty jo. Aika karua. | |
![]() 16.06.2007 20:30:08 (muokattu 16.06.2007 20:31:12) | |
No siksei että pelottaa ;) Tuossa olis minusta just se syy miksi mennä. EDIT: No totta, riippuu siitä eikö kiinnosta vai eikö uskalla. Mutta jos on kiinnostusta, aina kannattaa kokeilla. lumbaj lumbaj lumbalaj, ajde ajde ajde! | |
![]() 16.06.2007 20:51:46 | |
lopeta lapuista soittaminen, niin mä tekisin. aluks tulee ehkä huonoa ääntä, mutta ei siinä kauaa pitäisi mennä bändisoittoon päästä mukaan jos kun kerran soittotekniikat ja muut on hanskassa. Seksi | |
![]() 16.06.2007 21:14:07 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Bändiin kannattaa aina mennä, jos otetaan. Ei ainakaan tartte sitten 20 vuotta myöhemmin jossitella asiaa turhaan. | |
![]() 16.06.2007 21:46:30 (muokattu 16.06.2007 21:46:54) | |
No älä sitten mene. Tuskin sinne kannattaa mennä, jos ei tunnu siltä. Muutenkin, poikkihuilisti metallimusassa? Yrittävätkö he luoda jotain uutta ja mullistavaa metallin saralle ála Naitvis? Oikeasti? Ja jos multa kysytään, lapuista soittaminen bändissä, joka tekee omat biisit ite, on niin väärin, kuin olla ja voi. EDIT jaa toi poikkihuilujuttukin on keksitty jo. Aika karua. Kai ne laput voi itekin kirjottaa ja opetella ulkoa? Mahtavaa että näitä avarakatseisia ihmisiä löytyy;) Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. | |
![]() 16.06.2007 22:09:22 | |
Kai ne laput voi itekin kirjottaa ja opetella ulkoa? Toki, mutta jos ne kerran opettelee ulkoa, niin eihän niillä sitten tee mitään. Etenkään lavalla niitä ei pitäisi olla, mun mielestä. Etenkään rock-/hevibändillä, coverbändit tietysti asia erikseen. Mahtavaa että näitä avarakatseisia ihmisiä löytyy;) Et saa kiinni mandariini. | |
![]() 16.06.2007 22:21:07 | |
No älä sitten mene. Tuskin sinne kannattaa mennä, jos ei tunnu siltä. Muutenkin, poikkihuilisti metallimusassa? Yrittävätkö he luoda jotain uutta ja mullistavaa metallin saralle ála Naitvis? Oikeasti? Hmm... Tästä ei kyllä osaa sanoa että oletko tosissasi. Ei sovi vai metalli musiikkiin, no joo.. vielä folk painotteiseen, no ei kai sitten. Jos vähän jännittää niin voisi olla ihan hyvä mennä kokeilemaan, ei ne mitään murhamiehiä varmastikkaan ole. Jos et diggaa nii lähe läksimää ja sanot että ei ollu mun juttu. | |
![]() 16.06.2007 22:40:25 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Muu jengi luultavasti mustiin pukeutunutta metallikansaa.. Ja mä en todellakaan osaa soittaa ilman lappuja saati improvisoida, ja säveltäminenkin on mahdotonta kun myin juuri syntsani pois. Lisäksi aikani on rajallista, mutta totta hemmetissä se olis kiva päästä lavalle esiintymään. Tietääkö asiantuntijat muuten, että onko tuollaisella metallikeikalla millään maailman äänentoistokeinolla mahdollista saada livehuilu kuuluviin? Jos homma kerran kiinnostaa, mikset sanoisi että "voinhan tulla kokeilemaan", muutamien treenien jälkeen tiedät onko tämä sinun juttusi vai ei. Todennäköisesti kannattaa varautua pitkien perinteisten hevi-instrumenttien sovitusrupeamien sivustaseuraamiseen, lisämaustehan tämä poikkihuiluhomma on. Pitäisin ihmeenä sitäkin, jos treeneissä kuulisit omaa soittoasi kunnolla, mutta ihmeitäkin on tapahtunut (jugurtin keksiminen), Mitä eroa on huilistilla ja pianistilla? No huilistilla on pilli kuonon alla ja pianistilla... | |
![]() 16.06.2007 22:56:07 | |
Jos homma kerran kiinnostaa, mikset sanoisi että "voinhan tulla kokeilemaan", muutamien treenien jälkeen tiedät onko tämä sinun juttusi vai ei. Todennäköisesti kannattaa varautua pitkien perinteisten hevi-instrumenttien sovitusrupeamien sivustaseuraamiseen, lisämaustehan tämä poikkihuiluhomma on. Pitäisin ihmeenä sitäkin, jos treeneissä kuulisit omaa soittoasi kunnolla, mutta ihmeitäkin on tapahtunut (jugurtin keksiminen), Meilläpä on bändissä poikkihuilisti, niin huilu kyllä kuuluu treeneissä (mikrofoniin soitettuna). No mut ei me kyllä mitää kovin raskasta musiikkia soiteta. Ja ketjun aloittajalle sanon, että mukaan vaa kattoo mikä on meininki, aina siitä voi ittensä irtisanoa. | |
![]() 17.06.2007 03:42:21 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Muu jengi luultavasti mustiin pukeutunutta metallikansaa.. Ja mä en todellakaan osaa soittaa ilman lappuja saati improvisoida, ja säveltäminenkin on mahdotonta kun myin juuri syntsani pois. Lisäksi aikani on rajallista, mutta totta hemmetissä se olis kiva päästä lavalle esiintymään. Tietääkö asiantuntijat muuten, että onko tuollaisella metallikeikalla millään maailman äänentoistokeinolla mahdollista saada livehuilu kuuluviin? No pojat ja tytöt!Onkohan jotain unohtunut menneisyyden bändeistä?Vaikka joku Jethro ? Kylmän viileesti! | |
![]() 17.06.2007 04:39:03 | |
Bändiin kannattaa aina mennä, jos otetaan. Paitsi jos ei kiinnosta. Alkaa ihan tosissaan jo vituttamaan, kun on jossain aina joku joka yrittää nakittaa bändeihin vaikka puoliväkisin. Ei tosiaankaan kiinnosta makkarikitaristin juttuja enempää, mutta silti vongataan kaikenmaailman projekteihin. En ihmettele yhtään jos bändipuolella valitetaan, jos joku ei käy treeneissä. Oli kyllä vähän ohi... Hikinen_Teltta_Blues
Sormet lähtee soundista. | |
![]() 17.06.2007 12:14:01 | |
Sain tarjouksen tulla heavy/folk-henkiseen bändiin poikkihuilistiksi. Muu jengi luultavasti mustiin pukeutunutta metallikansaa.. Ja mä en todellakaan osaa soittaa ilman lappuja saati improvisoida, ja säveltäminenkin on mahdotonta kun myin juuri syntsani pois. Mä olin soittanut viulua noin 15 vuotta, kun päädyin bändiin. Oli siis pitkä soittokokemus, mutta ihan eri genrestä ja nimenomaan nuoteista olin soittanut aina, se kun kuuluu taidemusiikin perinteisiin. Bändissä ei mitään valmiita nuotteja ollut ja tilanne oli tietenkin outo ja jännittävä. Aluksi en oikein uskaltanut soittaa mitään, kun "kuitenkin soitan väärin". Nyt tuossa bändissä (http://www.myspace.com/tellusband) on tullut soitettua pari vuotta ja pikkuhiljaa alkaa tuntua, että melkein tiedän mitä teen. Vielä on paljon opittavaa, mutta niinhän se aina on. Bändissä soittaminen on kivaa, suosittelen! Parhaassa tapauksessa tutustut uudenlaisen musiikintekemisen lisäksi uusiin, kivoihin ihmisiin. Säviksen pimeä puoli | |
![]() 24.06.2007 15:49:35 | |
Nyt kulunut viikko pari bänditarjouksesta eikä muhun ole enää otettu yhteyttä. Sama tyyppi kyseli viime kesänä eri bändiin mukaan ja sekin jäi.. Kys. bändissä on jo säkkipillistikin ;) | |
![]() 24.06.2007 16:10:03 | |
Nyt kulunut viikko pari bänditarjouksesta eikä muhun ole enää otettu yhteyttä. Sama tyyppi kyseli viime kesänä eri bändiin mukaan ja sekin jäi.. Kys. bändissä on jo säkkipillistikin ;) Niin, eipä sitä kukaan loputtomiin jaksa kysellä. Ite kyllä menisin heti jos olisi sopiva bändi tyrkyllä. | |
![]() 24.06.2007 16:11:07 | |
Nyt kulunut viikko pari bänditarjouksesta eikä muhun ole enää otettu yhteyttä. Ota itse tyyppiin yhteyttä, ei noi hommat parissa viikossa mihkään karkaa. Varmaan ovat ihan mukavaa porukkaa. Olettaisin että säkkipillinsoittajalla varustetusta heviryhmästä ovat tiukkapipot karsiutuneet heti kättelyssä. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)