Aihe: Kaikki omat cd-levyt mp3:ksi
1 2
krautio
31.08.2007 18:05:18 (muokattu 31.08.2007 18:14:30)

Tr!!

Tänään alkoi melkoinen urakka. Ajattelin siirtää kaikki hiukan alle 400 cd-levyä ämpeekolmosiksi kotikoneelle. Paljon mukavampaa ja nopeampaa kuunnella musiikkia kovalevyltä kuin aina hakea (1 metrin päästä) kirjahyllystä levy koneelle.

Urakkaa siirsi pitkään se, että en keksinyt tapaa millä moinen projekti saataisin helpoiten tehtyä. Cool Edit Prolla olen joskus biisejä konvertoinut, mutta onnettoman hidasta touhua on se ollut. Kaverin luona kävin eilen kylässä ja avot!! I-tunesilla ei mene kuin muutama minuutti per levy ja sen lisäksi vielä nimeää kaikki biisit.

Onko muut tehneet samoin/eri tavoin/nopeammin/hitaammin?

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Ai mää vai?
31.08.2007 18:26:54
Miksi pakkaat ja pilaat äänenlaadun?

Kovalevytila on halpaa joten minä jätin pakkaamatta,käyttömukavuus säilyy silti.
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
krautio
31.08.2007 18:40:10

Pakkaan biisit laadulla 320 kbit/s.

Väitän samalla, että varsinkin rock-musassa kukaan ei huomaa eroa cd:n ja 320:sen välillä. Rock-musa on ääntä, joka on miksattu tukkoon ja nykymasteroinnin myötä siinä ei ole dynamiikkaa yhtään. Musa on edelleen hyvää tai p****a, oli tallennusmuoto mikä tahansa.

t. Köpe

Kovalevytila on halpaa joten minä jätin pakkaamatta,käyttömukavuus säilyy silti.
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Pieni rumpalipoika
31.08.2007 18:47:25

Terve.

Antakaas vinkkejä mikä olis juuri kyseiseen hommaan kätevä softa. Mulla on tollanen Creativen zen v-plus mp3-soitin ja ihan perus-pc winxp:lla. Vasta hiljattain ekan mp3-soittimeni sain ja en oo oikein perillä näistä kuvioista.

Ja tietty olis kiva, jos se osais hakea netskusta nimet ja muut automaagisesti. Ja helppokäyttöisyys on plussaa.
Rummut nurin ja nussimaan!
Chemo
31.08.2007 18:47:59

Onko muut tehneet samoin/eri tavoin/nopeammin/hitaammin?

Mä olen pyöritellyt melkoisen määrän levyjä iTunesilla. Jos tiedostomuodon ei ole aivan pakko olla juuri mp3, miksi et käyttäisi sitä? Sen lataaminenhan on ilmaista.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
Milkop
31.08.2007 18:48:01 (muokattu 31.08.2007 18:49:23)

No minä en usein edes huomaa eroa 192 kbps:n ja 320:n välillä. Ihan näppäräähän tuo on, mutta on siinä silti oma taikansa nähdä edes vähän vaivaa sen kuuntelukokemuksen eteen. Onneksi omaan vinyylisoittimen.

Antakaas vinkkejä mikä olis juuri kyseiseen hommaan kätevä softa

Cd-ex, muuta ei tarvita. Osaa hakea tiedot netistä.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Pieni rumpalipoika
31.08.2007 18:50:00

Cd-ex, muuta ei tarvita. Osaa hakea tiedot netistä.

Hmm...siis eiks toi oo joku helvetin vanha softa? Sitä mä oon joskus vuosia sitten käyttänytkin...

Kiitti vinkistä.
Milkop
31.08.2007 18:52:06 (muokattu 31.08.2007 18:52:20)

Hmm...siis eiks toi oo joku helvetin vanha softa?

Taitaa sillä ikää jo jonkin verran olla, mutta mikäpäs siinä kun homma toimii. Paras ohjelma imo kyseiseen puuhaan ja mukavan kevyt sekä nopea.
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
jigsore
31.08.2007 19:08:52 (muokattu 31.08.2007 20:28:40)

Taitaa sillä ikää jo jonkin verran olla, mutta mikäpäs siinä kun homma toimii. Paras ohjelma imo kyseiseen puuhaan ja mukavan kevyt sekä nopea.

Jeppis, tuo on ollut käytössä iät ja ajat. Tosi kätevä ja nopea. Levyn tiedot saa ladattua yhdellä napinpainalluksella. Tolla suoritin oman kokoelman (~1000 levyä) siirron bittimuotoon. 192kbps on mulle ihan välttävä, kun ei mitään huippuäänentoistovehkeitä ole. Mietin kyllä aluksi 320:tä, siinä tapauksessa olisi vaan ollut uuden kovon osto välttämätön toimenpide. Mutta mun kuulopa ei juuri erota noiden kahden eroa.
Tuossa vielä ohjelman lataussivut: http://cdexos.sourceforge.net/?q=download
Asses In Your Mouth
jhoo
31.08.2007 19:23:08
Mä olen pyöritellyt melkoisen määrän levyjä iTunesilla. Jos tiedostomuodon ei ole aivan pakko olla juuri mp3, miksi et käyttäisi sitä? Sen lataaminenhan on ilmaista.

Saahan iTunesillakin mp3-muotoon, Mutta se aac-formaatti on kehittyneempi ja pakkaa tehokkaammin äänenlaadun kärsiessä vähemmän.
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
Ai mää vai?
31.08.2007 19:29:12
Minulla on yli 2500 biisiä FLAC-koodattuna,siis häviöttömästi.
Kovalevytilaa nämä vievät 68 gigaa.Ei siis paljon mitään.

Mielestäni kannattaa jättää biisit pakkaamatta,vaikka nykyään kaikki on kompressoitua ja muutenkin skeidaa.
Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki)
Pieni rumpalipoika
31.08.2007 19:31:11 (muokattu 31.08.2007 19:32:28)

Joo...kiitti vielä. On näemmä helvetin helppokäyttöinen ja näppärä. Viides levy jo menossa, enää pari sataa jäljellä ;D

Osaa vielä hienosti tallentaa saman artistin levyt samaan kansioon, ettei tarvi erikseen niitä siirrellä joka rippauksen jälkeen oikeisiin paikkoihin.

Joskus tuntuu, et on nää tietokoneet ihan kivojakin - joskus.
InYourFace90
31.08.2007 19:31:43
Tähän väliin kysyn, vaikka ei liity koko aiheeseen: Voiko iPodista siirtää mitenkään musiikkia koneelle? Laitoin kaikki levyt vanhalle koneelle ja siitä iPodille, mutta sitten kone meni paskaksi ja uudelle olisi kiva saada musat. Vähän vaikeaa vaan laittaa levyjä koneelle uudestaan, kun suuri osa levyistä oli kaverin/kirjaston...
Up The Irons!
jhoo
31.08.2007 19:40:34
Tähän väliin kysyn, vaikka ei liity koko aiheeseen: Voiko iPodista siirtää mitenkään musiikkia koneelle? Laitoin kaikki levyt vanhalle koneelle ja siitä iPodille, mutta sitten kone meni paskaksi ja uudelle olisi kiva saada musat. Vähän vaikeaa vaan laittaa levyjä koneelle uudestaan, kun suuri osa levyistä oli kaverin/kirjaston...

Kyllä ne tavallaan saa... pitää olla "näytä piilotetut kansiot" asetuksista ja jostain iPodin Music-kansiosta löytyy sit ne biisit... mutta tiedostonimenä jokasessa joku =9490afbjoarbguorbu408yfubo.mp3... id3-tagit kyllä niistä löytyy, ja niistä saa kappaleet yksilöityä, mutta onhan se vähän homma luoda musiikikirjasto uudestan tällä tavalla...
"Jotta voisin paremmin syödä sinut!" sanoi isoäiti ja nauroi, kunnes halkesi.
Mika Antero
31.08.2007 19:50:59 (muokattu 31.08.2007 19:56:04)
Nimimerkki "80-luvulla tekniikan kehityksen kärryiltä pudonnut" maaseudulta kysyy, että onko Media Playerilla ämpeekolmosten tekeminen jotenkin ratkaisevasti vaikeampaa tai hitaampaa kuin noilla muilla ohjelmilla ja voiko Media Playerilla tehdyt ämpeekolmoset siirtää mp3-soittimeen?
...rusahteli särkyessään.
InYourFace90
31.08.2007 20:01:12 (muokattu 31.08.2007 20:07:05)
Kyllä ne tavallaan saa... pitää olla "näytä piilotetut kansiot" asetuksista ja jostain iPodin Music-kansiosta löytyy sit ne biisit... mutta tiedostonimenä jokasessa joku =9490afbjoarbguorbu408yfubo.mp3... id3-tagit kyllä niistä löytyy, ja niistä saa kappaleet yksilöityä, mutta onhan se vähän homma luoda musiikikirjasto uudestan tällä tavalla...

Kiva homma nimeta 1500 biisiä yksi kerrallaan. ;) Missäs tämä "näytä piilotetut kansiot" kansio muuten on?

E: Nyt löysin, mutta missä hitossa ne musat on?!

E2: Nyt löytyi! Jee kivat nimet niillä on: asdasjkgdkif.m4a
Up The Irons!
Ali
31.08.2007 20:02:13

Käytä vaikka FLACia, niin "hifistit" eivät voi valittaa.:)
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Ali
31.08.2007 20:03:05

No huh, onneksi en ole moista vekotinta ikinä hankkinutkaan.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista
Tympee Huttunen
31.08.2007 20:03:39
Siinä olisi markkinarakoa, jos joku ulkopuolinen voisi kääntää kaikki omat cd-levyt mp3-formaattiin. Itse en ainakaan millään jaksa.
Minä Rakenna itse pedaalisi As drunk as a cuckoo.
InYourFace90
31.08.2007 20:05:27
No huh, onneksi en ole moista vekotinta ikinä hankkinutkaan.

Äläkä koskaan hanki. iTunes/iPod on vittumainen keksintö...
Up The Irons!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)