jussijoe 23.07.2003 12:13:12 | |
---|
Miten määrittelette Nu-metallin? yo yo yo check it out yo yo!!! |
jogo3000 23.07.2003 12:17:28 | |
---|
Miten määrittelette Nu-metallin? Eiköhän tuo ole aivan yhtä vaikea määritellä kuin mikä tahansa musiikkilaji. Soitetaan tietyllä tyylillä, ja sitten sille annetaan nimi. Sanoin kuvaamalla ei kait saa minkäänlaista kuvaa? Kait yhdistän termin sellaiseen nykyajan Grungen ja Hiphopin yhdistämisen raskaaseen rokkiin. I'm a whiskey rock'n'roller. |
Pallisti 23.07.2003 12:21:04 | |
---|
Miten määrittelette Nu-metallin? Musiikkia, joka on hip-hopin ja metallin sekotusta. Räppikomppi, jonka päälle vedetään raskaita riffejä ja välillä räpätään ja välillä vähän öristään. Kaikkien kikkelihevi äijien mielestä kaikki on nu-metallia, missä ei ole nopeita tilulilu sooloja eikä lauleta lohikäärmeistä. Ja heidän mielestään nu-metal = paskaaa |
Veikko 23.07.2003 12:31:46 (muokattu 23.07.2003 12:32:34) | |
---|
Heviä missä kukaan ei heitä tukkaa, pomppii paikallaan kuin pupujussi. Ei varsinaisia riffejä ollenkaan. Söpöjä tatuointeja söpöillä pojilla. Ja taitavat voida huonosti ja olla huolissaan maailmassa Niin ja kitarana mieluiten pitää olla PRS tai 7-kielinen Ibanez. Edit: tänään ei osaa kirjoittaa. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
vexu 23.07.2003 12:34:34 | |
---|
Jostain typerästä syystä nykyisin kaikki uusi ja vähänkin poikkeavampi raskaampi rock tai oikeastaan moni vanhoja tyylejä noudattavakin luokitellaan "nuuksi" erinäisten omituisten syiden takia ja varsinkin puuttelliset mielikuvat hallitsevat koko touhua. Koko nimityksen voisi hyvin unohtaa. |
Pallisti 23.07.2003 12:37:51 | |
---|
Heviä missä kukaan ei heitä tukkaa, pomppii paikallaan kuin pupujussi. Ei varsinaisia riffejä ollenkaan. Söpöjä tatuointeja söpöillä pojilla. Ja taitavat voida huonosti ja olla huolissaan maailmassa Niin ja kitarana mieluiten pitää olla PRS tai 7-kielinen Ibanez. Edit: tänään ei osaa kirjoittaa. Olet vissiin perehtynyt ko musiikintyyliin!? |
Veikko 23.07.2003 12:41:43 | |
---|
Olet vissiin perehtynyt ko musiikintyyliin!? Olen omistautunut ko. musiikkityylin. Ei vaiskaa, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen ainakin tuosta nu-metalissa mitä MTV tuuppaa ulos. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Pallisti 23.07.2003 12:47:33 | |
---|
Olen omistautunut ko. musiikkityylin. Ei vaiskaa, mutta nuo tuli ensimmäisenä mieleen ainakin tuosta nu-metalissa mitä MTV tuuppaa ulos. No siihen, mitä mtv soittaa, ei kauheesti kannata perustaa yhtään mitään. Mutta kaikkihan tykkää siitä, mistä tykkää ja se hyvä. |
Jormaz 23.07.2003 12:53:32 | |
---|
Rap-metal = Nu-metal. Enempää tota ei voine määritellä. Ja Pallisti, olit oikeassa. Nu-metal = paskaa ;) Back to the 80's |
Veikko 23.07.2003 13:04:54 | |
---|
No siihen, mitä mtv soittaa, ei kauheesti kannata perustaa yhtään mitään. Mutta kaikkihan tykkää siitä, mistä tykkää ja se hyvä. No eipä tuota oikein muualtakaan kuule, jotta voisi tehdä suurempia analyyseja asiasta. Ja radio soittaa samat biisit kuin MTV. Enkä huomannut, että olisin kirjoituksessani millään tapaa morkannut Nu-Metallia. Vastasin esitettyn kysymykseen niillä tiedoilla ja kokemuksilla mitä minulla on. Kerrohan nyt mistä voisi kuulla sitä "ei-MTV Nu-metallia" niin paan kuunnellen. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Pallisti 23.07.2003 13:09:53 | |
---|
Kerrohan nyt mistä voisi kuulla sitä "ei-MTV Nu-metallia" niin paan kuunnellen. Ei voi oikeastaan kuulla mistään, koska esim MTV soittaa niitä paria nu-metal bändiä.
|
Veikko 23.07.2003 13:12:20 | |
---|
Ei voi oikeastaan kuulla mistään, koska esim MTV soittaa niitä paria nu-metal bändiä. Niiin vähän pelkäsinkin. Sama ongelmahan raskaan musiikin saralla on ollut aina. Huonompi homma. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
Eläin 23.07.2003 13:17:20 | |
---|
|
Pallisti 23.07.2003 13:18:14 | |
---|
Niiin vähän pelkäsinkin. Sama ongelmahan raskaan musiikin saralla on ollut aina. Huonompi homma. Edesmennyt MoonTV Näytti kaikenlaista musiikkia laajasti. Kaikki hyvä loppuu aikanaan :( |
Pallisti 23.07.2003 13:19:08 | |
---|
|
Veikko 23.07.2003 13:30:58 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&o=0&x=fce7f1bb3d&co=0 Ole hyvä ;) Ktosh! Gone biisistä tuli mieleen Sepulturan ja Primuksen sekoitus. Kuullosti oikein hyvältä. Housebreaker ja Stellar (joka juuri soi) oikein hyviä kappaleita. Ei tämä minun mielestäni ole Nu-Metallia, vaan metallia ja ihan hyvää sellaista. Hyvää jälkeä ukot. Suojele Suomen metsiä - tapa tikka. |
herb 23.07.2003 13:32:52 | |
---|
Miten määrittelette Nu-metallin? Uudempaa metallia jonka perustana toimii rytmikäs hip-hopahtava rumpukomppi, ja siihen hyvin sopiva riffittely. Riffittely on voimasointuhakkausta ja tuntomerkkinä toimii myös monesti sellainen korkea riitasointu "diudiu" -vatkaus, jonka ensimmäisenä ainakin minä (joka ei ko. musiikkigenren edustajia juurikaan kuuntele) kuulin jossain Kornin alkuaikojen tuotoksissa. Rytmikästä puhelaulua Rappia ei kai välttämättä tarvita, että on Nu-Metallia, mutta monesti sitäkin sotkitaan mukaan. Näin ainakin minun mielestäni, vaikka kyllä miltei kaikki vähänkin raskaat uudemmat bändit jotka eivät ole ihan perus-trashia tms. luokitellaan surutta Nu-Metalliksi, joten mitäpä minä tiedän. Lyrikoiden tuntomerkkejä ovat angsti ja uho. |
herb 23.07.2003 13:38:36 | |
---|
Veikko: Söpöjä tatuointeja söpöillä pojilla. Niin ja nämä ovat niitä ulkomusiikillisia tuntomerkkejä sitten yleensä. |
Kitaranraiskaaja 23.07.2003 13:41:43 | |
---|
Lyrikoiden tuntomerkkejä ovat angsti ja uho. Ei kai lyriikoilla ole merkitystä? Tekno, POP, etno, latin, kuningas, minä. Niin, ja rangaistus. |
Anarkiapurilainen 23.07.2003 13:56:17 | |
---|
Nu-Metal on ihan helppo määrittää esimerkkitapausten perusteella. Metallisempi "vakavammin otettava" nu-metal: Korn, Deftones Enemmän räp-elementtejä viljelevä nu-metal: Limp Bizkit, (hed)pe MTV-Nu-Metal, kevennettyä ja tarttuvampaa versiota edellisistä: Linkin Park, P.O.D, Crazy Town Eli suurin piirtein 90-luvun jenkkimetallia, grungea ja hip-hoppia sotkettuna. "Free your mind and your ass will follow" |