Aihe: Täytyykö reverbistä tulleet tuotteet tullata??
1
Lattencia
03.01.2025 18:47:06
Oon ostamassa englannista reverbin kautta vahvistinta niin pitääkö se tullata?
Sillä menee diili pilalle jos pitää kun tullilaskuri sanoi että saan laittaa 100e siihen päälle ihan vaan veroa
Vessajono
03.01.2025 18:50:14
Pitää. Kaikki mikä tulee EU:n ulkopuolelta, pitää tullata.
Duro: Veikkaan ettei Vessajono paljoo kysele miten missä ja kuinka Menneniä käyttää.
Lattencia
03.01.2025 18:55:53
Vessajono: Pitää. Kaikki mikä tulee EU:n ulkopuolelta, pitää tullata.
Kiitti! jäi vähän epäselväks.
Twinkle
07.01.2025 10:55:18
Se riippuu ihan täysin siitä, että maksatko arvolisäveron ostaessa. Jos esimerkiksi ostat jonkun tuotteen jostakin reverbistä niin ne saattaa periä arvolisäveron jo kaupanteossa ja tilittää sen sitten IOSS-standarin mukaisesti suomeen, jolloin nähty hinta on se hinta mitä tuotteesta todella maksat.

En ole reverbiä käyttänyt niin en tiedä miten se toimii, mutta esimerkiksi ebay osaa tehdä tuon muutoksen jo ilman käyttäjän apua.
p130
07.01.2025 11:03:40

Twinkle: Se riippuu ihan täysin siitä, että maksatko arvolisäveron ostaessa. Jos esimerkiksi ostat jonkun tuotteen jostakin reverbistä niin ne saattaa periä arvolisäveron jo kaupanteossa ja tilittää sen sitten IOSS-standarin mukaisesti suomeen, jolloin nähty hinta on se hinta mitä tuotteesta todella maksat.

En ole reverbiä käyttänyt niin en tiedä miten se toimii, mutta esimerkiksi ebay osaa tehdä tuon muutoksen jo ilman käyttäjän apua.

Ei ole aikoihin tullut eBayn kautta ostettua EUn ulkopuolelta, mutta vieläkö se kusettaa?

Ainakin IOSS alkuaikoina ostajalta perittiin tullimaksu "oikein" sekä tuotteesta että rahdista, mutta tilitettiin eteenpäin vain tuotteen ostohinnasta, eli "väärin". Ilmeni selkeästi ostajalle toimitetuista dokumenteista.

Harkitsin tullille vinkkaamista, mutta laiskuus iski ja oletin virheeksi, joka varmasti korjautuu ilman sitäkin.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Twinkle
07.01.2025 12:01:34
p130: Ei ole aikoihin tullut eBayn kautta ostettua EUn ulkopuolelta, mutta vieläkö se kusettaa?

En tiiä, en ole ikinä laskenut paljonko sitä tilitystä pitäis olla - en toisaalta ole aikoihin ostanut mitään niin, että tullausraja ylittyisi, olen IOSSn aikaan vain arvolisävelvollinen.
p130
07.01.2025 13:26:44

Twinkle: En tiiä, en ole ikinä laskenut paljonko sitä tilitystä pitäis olla - en toisaalta ole aikoihin ostanut mitään niin, että tullausraja ylittyisi, olen IOSSn aikaan vain arvolisävelvollinen.

Ihana tekosyy ostella jotain. Pitänee testata ja vinkata viranomaisille, jos edelleen vuosia myöhemmin on näin. Virhe sen täytyi olla, ei noin suuri toimija voi vetää näkyvästi välistä ilman kiinnijäämistä. Ei ole kuitenkaan tarpeeksi suuri, että EU:n saisi kyykkyyn.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)