Cimble 23.10.2007 11:17:59 (muokattu 23.10.2007 11:20:27) | |
---|
Useimmathan joutuvat tahtomattaankin kuulemaan kaupallisten radioasemien soittolistatuubaa. Ja jos on vielä musiikkia harrastava/rakastava henkilö, ei voi monesti ymmärtää sitä miksi niin paksua sontaa pakkosyötetään kanavien soittolistoilla. Itse en voi ymmärtää joitakin artisteja tuotantoineen, enkä tajua onko ko. musiikkia kuuntelevilla aivojen paikalla kulahtanut keräkaali!! Ja kuka niitä levyjä ostaa ja käy keikoilla, että artistilla on edellytyksiä jatkaa ko. tuotantoaan. Vai perustuuko se radiosoitto vain siihen radiosoittoon? Lisää tähän aiheeseen omat inhokkisi, joita et voi sietää, et pidä muutenkaan edes musiikkina ja ihmettelet miten joku (usein ammattilaiset) voi tehdä niin huonoa tavaraa. Itse aloitan Jore Marjarannalla. Miten ihmeessä se tekee noin uskomattoman onnetonta kamaa suomenkielisellä soolourallaan, olihan se sentään hyvän kuuloista vetoa se sen englanninkielinen rokki esim Leningrad Cowboyseissa ja Guitar Slingersissä. Mutta nyt ne kaikki sanatkin on niin hölmöjä ja kömpelöitä, musiikki on ihan tasotonta pimputusta ja koko materiaalin yleisilme on säälittävää ruikutusta. Esim. se joku biisi missä Jore laulaa jotain, että "valmistuuko talo mikset sä jo sano". Huhu huh! Biisin musiikki kuulostaa ihan sellaiselta halvalta mekaaniselta lasten lelulta, joka pimputtaa sitä yksinkertaista ja ärsyttävää melodiaa. Muissakin biiseissä vähän samaa hommaa varsinkin niiden ruikuttavien, kömpelöiden ja supernössöjen sanoitusten kera. Kaipa se tehoaa joihinkin tunne-elämyksiä kaipaaviin kotiäiteihin, kun mies nössöilee enemmän kuin mikään laki sallii. Joren soolotuotannon testosteronipitoisuus on uskomattomattoman paljon miinuksilla.. Tämä on silti vain minun mielipide eikä itse henkilönä Jorea vastaan ole mitään. No mitkä teitä riepoo..? ;) Vain fiilis määrää, vaikka tosin pitää nyt helvetti osata soittaakin. Mutta fiiliksellä tietysti! |
StJerky 23.10.2007 11:30:33 | |
---|
Ei radiota voi edes kuunnella (eikä ole voinut 20 vuoteen). Em. artistin laulutyylistä en ole koskaan pitänyt (ensimäisen kerran kuulin Albert Järvisen Bronxissa, eikä kolahtanut silloinkaan). |
Rainer Frilund 23.10.2007 12:29:52 | |
---|
Hulvattomin juttu minkä muistan on sunnuntaisin Yle Radio Suomesta tuleva (vai tuleeko enää?) "viikon soitetuimmat". Siis lista soitetuimmista soittolistabiiseistä. Upeata logiikkaa. ;D "The company you keep is the measure of a man." |
Jormaz 23.10.2007 12:40:20 | |
---|
Mulla meni hermot Radio Rockiin ja Deathlike Silence-nimisen orkesterin pakkosyöttöön. En tiedä mikä siinä biisissä (Six feet under the ground) ärsyttää niin mahdottomasti mutta ei vaan pysty, vissiin liian hapokasta tai jotain. Radio Rockin soittolista oli muutenkin niin järkyttävä että tein omat johtopäätökseni ja kuuntelen enää Radio Helsingistä Ari Peltosen huutoa, siinä sielu lepää :) No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
atimoc 23.10.2007 13:02:21 | |
---|
Radion kuuntelu on viime aikoina ollut onneksi erittäin vähäistä, mutta kestoinhokki on Mamba - Vielä on kesää jäljellä, joka soi parhaimmillaan huhtikuusta lokakuulle. |
Mikaelo 23.10.2007 13:36:12 (muokattu 23.10.2007 13:36:24) | |
---|
Esim. se joku biisi missä Jore laulaa jotain, että "valmistuuko talo mikset sä jo sano". Huhu huh! Pakko laittaa tähän omakin suosikkipätkä Jorelta. "Nurmikolla sittailen, elämänkaartani mittailen" tms. Ja kun nyt katsoo vaikka YleXin soittolistaa, niin kyllähän radio pysyy jatkossakin kiinni. http://www.yle.fi/ylex/index.php?id=23 Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41 |
Cimble 23.10.2007 14:40:46 | |
---|
Radion kuuntelu on viime aikoina ollut onneksi erittäin vähäistä, mutta kestoinhokki on Mamba - Vielä on kesää jäljellä, joka soi parhaimmillaan huhtikuusta lokakuulle. Mamba on aina yhtä ärsyttävä, oikea kestosuosikki! Onhan sillä niitä biisejä radiosoitossakin vaikka miten... Vain fiilis määrää, vaikka tosin pitää nyt helvetti osata soittaakin. Mutta fiiliksellä tietysti! |
Von Härskiburg 23.10.2007 15:05:01 | |
---|
Olen nyt tässä joutunut 10 kuukautta kuuntelemaan Radio Novaa töissä, 8 tuntia päivässä. Hermot riekaleina. Koko ajan on soittolistalla soinut jatkuvalla syötöllä mm. Mambaa, Irinaa, Neljää Ruusua jne. Samat helvetin biisit koko ajan. Mä tapan kohta kaikki. |
Ronsto 23.10.2007 15:05:13 | |
---|
Mulla meni hermot Radio Rockiin ja Deathlike Silence-nimisen orkesterin pakkosyöttöön. En tiedä mikä siinä biisissä (Six feet under the ground) ärsyttää niin mahdottomasti mutta ei vaan pysty, vissiin liian hapokasta tai jotain. Juurikin näin. Ei todellakaan vaan pysty. Mystisesti hintahtavat romantikot #2 |
StJerky 23.10.2007 15:08:56 | |
---|
Olen nyt tässä joutunut 10 kuukautta kuuntelemaan Radio Novaa töissä, 8 tuntia päivässä. Hermot riekaleina. Koko ajan on soittolistalla soinut jatkuvalla syötöllä mm. Mambaa, Irinaa, Neljää Ruusua jne. Samat helvetin biisit koko ajan. Mä tapan kohta kaikki. Osta joku CD ja kuuntele sitä. |
Von Härskiburg 23.10.2007 15:22:04 | |
---|
Osta joku CD ja kuuntele sitä. Ei käy. Asiakaspalvelutyössä kun olen, niin ei parane kuulottimista kuunnella, ja tiskille ei saa tuoda mankkaa. Kuolen. |