Aihe: Mikä virka ravintoloiden sähköposteilla on?
1 2
krautio
19.10.2007 15:19:19

Päivää. Pitkästä aikaa pitää avautua erään epäkohdan äärellä.

Rupesin tuossa alkusyksystä myymään bändilleni muutamia keikkoja. Kartoitin paikkakunnan ravintolat ja otin selville heidän kotisivut ja yhteystiedot eli puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Monilta ravintoloilta löytyikin sähköpostit ja lähetinkin heille lyhyen ja asiallisen promotiedotteen. Lähetin näitä viestejä n. 10, joista vain yhteen vastattiin. Loppujen kohtalo jäi epäselväksi eli en tiedä lukiko niitä kukaan tai eikö ravintoloita vain kiinnostanut bändimme. Jälkimmäinen vaihtoehto ei (onneksi) käynyt toteen, koska käynti paikan päällä tai soitto puhelimitse poiki monta keikkaa.

Mutta palatakseni varsinaiseen kysymykseen. Mikä virka näillä sähköposteilla on, jos niihin ei kukaan halua vastata? Kun menin erääseen ravintolaan, minulle vastattiin aika ylimielisesti, että mitäs sinä siihen osoitteeseen olet mennyt kirjoittamaan, että ei niitä kukaan lue. Vastasin, että teidän kotisivuilta se löytyi ja ei siellä kyllä mitään tällaista sanottu. Mitäköhän varten ne sähköpostiosoitteet siellä sitten on?

t. Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Enya
19.10.2007 15:28:50
Omissa markkinointijutuissa olen törmännyt samaan ja päätynyt toisenlaiseen strategiaan; soitan ensin kyseiseen mestaan ja kysyn sekä kiinnostusta, että meiliä varmuuden vuoksi, jos ehkä myöhemmin sattuisi kiinnostamaan. Tämän jälkeen pistän itse meilin ja soitan vielä noin viikon päästä, että tuliko perille. On toiminut huomattavasti paremmin ja jos paikka kuulostaa vähääkään kiinnostuneelta, pistän vielä perinteisen postin kautta prosyyriä menemään, jotta varmasti jää mieleen, kuka siellä luurin toisessa päässä oikein oli =)

Jos yleensäkin esillä on joku normimeiliosoite, kannattaa vaivautua sen verran että etsii niiden sivuilta sen todennäköisimmän henkilön joka näistä jutuista päättää - asiasta tietysti riippuen - ja sitten vaan osote tyyliin nimi.sukunimi@mesta.fi. Menee varmemmin perille ja luettavaksi kuin sillä osoitteella, mikä siellä sivuilla nyt sattuu olemaan. Usein puh.numerotkin on vanhoja tjsp.

Mutta kysymykseen; olen miettinyt samaa. Päivitysonkelmia ehkä..?
"..Singin' Do wah diddy diddy dum diddy do.."
Rumpukapulat
20.10.2007 02:51:49 (muokattu 20.10.2007 02:52:50)

Minä sain töitä kun lähetin hakemuksen ravintolan sähköpostiosoitteeseen. Ei ne siis ihan turhia ole.
Pieni rumpalipoika
20.10.2007 03:07:31

EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN EI MIKÄÄN

Tää homma pätee myös moniin muihin yrityksiin ja toimialoihin.

Lähetin tossa pari kuukautta sitten tarjouspyynnön eräästä kuljetusalan palveluksesta, niin karkeesti sanottuna tähän hetkeen mennessä viisi viidestätoista on vastannut.

Tervetuloa 90-luvulle, jonka kiteytti Egotrippi hienosti aikanaan - "Tänään ei kukaan vastaa,"
Rummut nurin ja nussimaan!
Kukkis 77
20.10.2007 03:23:01

Minä sain töitä kun lähetin hakemuksen ravintolan sähköpostiosoitteeseen. Ei ne siis ihan turhia ole.

No kai sieltä töitä saa mutta ei keikkaa..

Meilläkin on ollut noiden sähköpostien kanssa ongelmia. Mihinkään ei vastata, ja jos vastataan niin pyydetään lähettämään levy ja sen jälkeen ei vastata. Jos raflaan soittaa, sieltä sanotaan että lähettäkää sähköpostilla infoa ja siihenkään ei sitten vastata. Ja jos vastataan, sieltä sanotaan että lähettäkää Erkille meiliä, se hoitaa bändijuttuja. Sitten lähetetään, johon ei Erkkikään vastaa. Pitäköön tunkkinsa.

Seuraavat keikat ollaankin hommattu puhelimitse.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
leka
20.10.2007 03:48:51
Luulettekos te että niillä ravintoloilla on joku sihteeri, joka kaiket päivät vastailisi sähköposteihin? Jos kerran bändi on niin laiska, ettei vaivaudu puhelimella soittamaan ja lähettämään demolevyään, niin jääköön treenikselle rämpyttelemään.
Sir Härö
20.10.2007 04:14:56 (muokattu 20.10.2007 04:23:17)
Noh... Omalla bändillä ei ole varsinaista keikkamyyjää. Lähettettiin ihan kokeilumielessä tuossa hiljattain "keikkatarjouksia" sinne sun tänne... Tosiaan yksi vastaus tuli. Noh... Eipähän lähdetä halvalla kun lähettävät tienaavan keikkamyyjän kautta kyselyä hamassa tulevaisuudessa. Thats a fact... pitäkööt tunkkinsa. Jos ei kelpaa niin maksavat sitten vähän enemmän kun kelpuuttavat.

Edit: jos nyt joku Elvis haluaa kertoa "faktoja" niin tapellaan toki pikaviestillä...

edit. Siis ei me mennä paikan päälle koko bändi ja esiinnytä siinä demoksi "jotta päästäskös soittaa?"

puhelimella soittamaan ja lähettämään demolevyään

Missäköhän vitun suhteessa ketään kiinnostaa kenenkään puhelu/demo? Nuo buukkarit kun tuntuvat olevan apinoita jotka ottavat soittamaan kenet tahansa jonka nimen ovat joskus kuullut. Ei väliä kuka. Matti Nykänenhän myi vitun hyvin. Samoin Neon5.

..niin jääköön treenikselle rämpyttelemään

Suurella sydämmellä suosittelen jokaiselle joka ajattelee samoin.
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
Ukko
20.10.2007 11:41:56

Noh... Omalla bändillä ei ole varsinaista keikkamyyjää. Lähettettiin ihan kokeilumielessä tuossa hiljattain "keikkatarjouksia" sinne sun tänne... Tosiaan yksi vastaus tuli..

Ihan realiteettina, jos tuntematon artisti/bändi tarjoaa keikkaa raflaan tms. niin saa olla iloinen jos 1 % antaa palautetta keikan merkeissä ja muutama prosentti palautetta muuten vaan.
Roberto
20.10.2007 11:52:53

Niin. Se on täällä meidän suomessa valitettavaa että lähes ainoat kevyemmän musan esiintymispaikat on noita juottoloita ja meininki sit sen mukaista. Ehkäpä ensi vuosisadalla.
Karlsson
20.10.2007 11:53:22
Sähköpostiviestintä nyt vain on sen laatuista, että osaan viesteistä ei vain kerkeä/jaksa/viitsi reagoida.

Omassa duunissani joudun käsittelemään viikossa satoja sähköposteja ja yksinkertaisesti osa jää lehdelle soittelemaan. Tärkeämmät asiat menevät edelle ja tarpeeksi monta kertaa joku menee edelle, niin sinnehän hautaantuvat sitten.

Täysin tuntemattoman pumpun myymisessä ei yksi tai kaksi viestiä raflaan vielä tee mitään. Jatkuva häiritseminen ja spammaaminen se tulosta tekee. Ja puhelin, sähköposti, faksi ja muut keinot käyttöön, eiköhän se siitä.
"Jos tämä on sivistystä, antakaa minulle barbaria." -Wagner
Sir Härö
20.10.2007 11:59:10
Ihan realiteettina, jos tuntematon artisti/bändi tarjoaa keikkaa raflaan tms. niin saa olla iloinen jos 1 % antaa palautetta keikan merkeissä ja muutama prosentti palautetta muuten vaan.

Siis palautetta keikan jälkeen? Vai palautetta keikkakyselyyn?

ENpä tiedä. Mutta aloitus viestiin voin vastata että ei niitä sähköposteja kukaan tosissaan lue.
Vaikka mielipiteeni muuttuu usein, se ei muuta sitä tosiasiaa että olen aina oikeassa!
kimurantti1
20.10.2007 12:53:14 (muokattu 20.10.2007 12:59:29)
Missäköhän vitun suhteessa ketään kiinnostaa kenenkään puhelu/demo? Nuo buukkarit kun tuntuvat olevan apinoita jotka ottavat soittamaan kenet tahansa jonka nimen ovat joskus kuullut. Ei väliä kuka.

En nyt tarkoita pahalla, mutta ilmeisesti et ole hirveämmin keikkoja järjestänyt? Siinä suhteessa buukkareita kiinnostaa demot ja puhelut, että se on ainakin tänä päivänä se yleisin tapa, joilla keikkoja sovitaan. Minun kokemuksieni mukaan suurin osa raflojen ohjelmavastaavista on ollut ihan asiallisia, kun itse vaan on ollut asiallinen. Toisekseen, ei raflat/baarit ketä tahansa ota soittamaan. Useimmilla paikoilla asiakaskunta on jonkin verran profiloitunutta, ja sen mukaan valitaan bänditkin. Lienee sanomattakin selvää, että funk/pop-bändillä on turha yrittää heviluolaan soittamaan.

Vielä pisti viestistäsi silmään, että ei kai nyt kukaan lähettele "kokeilumielessä" keikkatarjouksia? Jos sähköpostista paistaa tuo "kokeilumieli", niin on turha odottaa innokkaita kyselyjä keikoille. Sähköposteihin usein koetaan, ettei niihin tarvitse vastata heti. Sähköposti yksinkertaisesti ei ole välitön kommunikoinnin muoto, kuten puhelimessa tai paikan päällä kasvokkain puhuminen. Baareihin hakee kyllä monia bändejä. Sen verran nyt ainakin, ettei liveiltoja järjestävän baarin tarvitse ottaa ketä tahansa soittamaan. Paljon vahvemmilla olette, jos pyritte siihen välittömään kommunikoinnin muotoon, ennemmin kun vain sähköpostilla kokeilette kepillä jäätä. Tottakai aktiivisimmat pääsevät esille. Kumman veikkaat siitä aktiivisuudesta kielivän enemmän, sähköpostin lähettäminen vai demon lähettäminen ja perään soittelu? Perään saakin usein soitella muutamaan otteeseen. Hyvä demo auttaa myös kovasti. Vaikka bändi saisi ohjelmavastaavan kuuntelemaan demonsa, jos matsku ei nappaa, niin sitten ei nappaa.

Sun viestissäsi oli todella katkera sävy. Saanko kysyä, miksi?
Sir Härö
20.10.2007 13:56:19 (muokattu 20.10.2007 14:02:02)
Oli niin pitkä postaus että en viitsi kokonaan lainata :) Olen tehnyt tarpeeksi keikkaa todetakseni että en jaksa roikkua koneella ruinaamassa keikkaa. Jos bändin musiikilla ja liveannilla ei tunnu olevan sitä arvoa jolla tavoitetaan keikkapaikan tavoitteet niin sitten saatana sanotaan ei, eikä jäädä kikkailemaan muutamaksi kuukaudeksi sen mailin kanssa. Jos taas bändi on sellainen jonka keikkapaikka haluaa niin silloin jumalauta sanotaan heti että 'joo'.

Sun viestissäsi oli todella katkera sävy. Saanko kysyä, miksi?

Koska olen katkera kusipää? Ei vaan, olin melko naboissa kun kirjoitin yöllä. Täytyy myöntää että melko idioottimainen postatus, mutta olkoon nyt provona tossa.
kimurantti1
20.10.2007 19:29:49
Oli niin pitkä postaus että en viitsi kokonaan lainata :) Olen tehnyt tarpeeksi keikkaa todetakseni että en jaksa roikkua koneella ruinaamassa keikkaa.

Hmm, siis koneella ruinaamassa keikkaa? Kuten itse sanoit ja kuten yleisesti on todettu, sehän ei ole se tehokkain tapa hommata keikkoja. Mitä tarkoitat tällä:

Jos bändin musiikilla ja liveannilla ei tunnu olevan sitä arvoa jolla tavoitetaan keikkapaikan tavoitteet niin sitten saatana sanotaan ei, eikä jäädä kikkailemaan muutamaksi kuukaudeksi sen mailin kanssa. ?

En oikein ymmärrä jutuistasi, että mitä vastaan olet. Tehokkain tapa on lähettää hyvä demo saatekirjeen kanssa ja soitella perään, jos ei pääse itse käymään paikan päällä. Oletko tällä tavoin yrittänyt hommata keikkoja? Tarkoitatko sitä, että raflan ohjelmavastaavan olisi fikua vastata siihen mailiin, vaikka vaan "ei kiitos", kuin jättää vastaamatta mitenkään? Olen aivan samaa mieltä, mutta monilla ei siihen ole yksinkertaisesti aikaa, eikä välttämättä edes sähköpostien lukemiseen. Miksi et siis soittaisi ja kysyisi suoraan, ovatko he kuunnelleet lähettämänne materiaalin, ja jos ovat, niin ottavatko keikalle? Harvemminohjelmavastaavat kuitenkaan luuria lyövät korvaan, vaan sen sijaan saat jonkinlaisen vastauksen heti, eikä tarvitse odotella vastausta sähköpostiin. Sähköposti ei yksinkertaisesti kieli kovasta aktiivisuudesta.
Diablero
20.10.2007 23:46:17
Niin.
Nääkin jutut pitäis miettiä aina niin, että jos sulla on ravintola, jonka pitää tuottaakin jotain? Siellä ravaa yhtä sun toista muusikkoa amatööristä ammattilaiseen ja jokainen niistä antaa itsestään tietynlaisen vaikutelman.
Siinä vaiheessa alkaa vaikuttaa aika paljon se, jos muusikko A on tullut paikanpäälle asiansa selkeästi esittäen, mukanaan demonauhaa ym. ja muusikko B on vain lähettänyt sähköpostin. Tässä vaiheessa ei liene yllätys kumpaan valinta kohdistuu.

Totta on kyllä se, että homma olis mukvampaa, jos sähköposteihin vastattaisi edes että "EI KÄY"
Mutta kyllähän se tiedetään että kun ne lootat tuppaa täytyymään vähän muustakin postista, niin ei niihin kaikkiin varmasti tuu aina vastattua.

Paras vaan soitella perään tai käydä paikalla jos mahdollista.

Sanoisin että sähköpostitouhuissa rassaa tämä vastausten odottelu enemmänkin yleisesti, ei pelkästään näissä asioissa. Sähköposti on niin helppo sivuuttaa tyyliin "vastaan sitten myöhemmin" ja sitten se unohtuu
Sir Härö
21.10.2007 15:34:16
Hmm, siis koneella ruinaamassa keikkaa? Kuten itse sanoit ja kuten yleisesti on todettu, sehän ei ole se tehokkain tapa hommata keikkoja. Mitä tarkoitat tällä:

Siis joo... vaikeaselkoista on. Eli jos se bändi kiinnostaa niin sitten voisi vastata että 'joo, tulkaa itse käymään paikanpäällä niin puhutaan yksityiskohdista!' Eikä kikkaila ja tsäppäillä ja sanotaan asia vasta sitten kun sähköpostin lähettäjä itse soittaa.

No aika vaikeaselkoista edelleen.

En oikein ymmärrä jutuistasi, että mitä vastaan olet.

En ole mitään vastaan. Kuten viisaat joskus ovat sanoneet, kannattaa pysyä poissa keskustelufoorumeilta humalassa.

Tehokkain tapa on lähettää hyvä demo saatekirjeen kanssa ja soitella perään, jos ei pääse itse käymään paikan päällä. Oletko tällä tavoin yrittänyt hommata keikkoja?

Olen. Silloin kun vielä soitin demottelevassa bändissä.

Tarkoitatko sitä, että raflan ohjelmavastaavan olisi fikua vastata siihen mailiin, vaikka vaan "ei kiitos", kuin jättää vastaamatta mitenkään? Olen aivan samaa mieltä, mutta monilla ei siihen ole yksinkertaisesti aikaa, eikä välttämättä edes sähköpostien lukemiseen.

Jep. Olisi fiksua. Tosin sitä aikaa ei varmasti tuollaiseen ole.

Miksi et siis soittaisi ja kysyisi suoraan, ovatko he kuunnelleet lähettämänne materiaalin, ja jos ovat, niin ottavatko keikalle?

-Kuuntelitteko?
-Juu.
-Okei moi.

Eli jos ovat kuunnelleet niin mikseivät voisi sitten ottaa yhteyttä? Olettaen että pitivät kuulemastaan. Tässä nyt palataan alkuperäisen kysymyksen äärelle; Mikä virka ravintoloiden sähköposteilla on?

Harvemminohjelmavastaavat kuitenkaan luuria lyövät korvaan, vaan sen sijaan saat jonkinlaisen vastauksen heti, eikä tarvitse odotella vastausta sähköpostiin. Sähköposti ei yksinkertaisesti kieli kovasta aktiivisuudesta.

Tässä tuli mieleen eräs tapaus jossa baarin omistaja oli kysynyt bändin laulajalta jotta pääsisivätkö keikalle. Vastaus oli että tietenkin ja baarin omistaja pyysi lähettämään vielä mailia ohjelmavastaavalle. N 1kk kului; ei vastausta. Soitto omistajalle, joka antaa ohjelmavastaavan puhelinnumeron. Sanoi kuunnelleensa ja tykänneensä, mutta asiaa pitäisi vielä kysyä "tolta omistajalta. Sillä se suurin sanavalta kuitenkin on."
Omistaja sanoo että "kyllä kyllä, kysy vielä tolta ohjelmavastaavalta."
Ohjelmavastaava sanoo että soittakaa tossa parin päivän päästä.
Parin päivän päästä soitettaessa ohjelmavastaava ei enää muista mistä bändistä on kyse. Silloin annetaan selvitys ja ohjelmavastaava sanoo että hänen tarttis kyllä kuunnella ensin vähän "oisko teillä jotain demoa lähettää?"
"Eioleenääkattellaanjoskusmoi."
tatta
23.10.2007 09:43:11

Heh...:)
Itekin on tullut törmättyä vastaavanlaisiin tapauksiin, kuin tässä jo tullut ilmi. Mutta kyllä tämä on aika tapauskohtaista. Soittoa vaan mahdollisille keikkapaikoille, selville asiaa hoitava henkilö ja mailia pariin otteeseen, käynti paikanpäälle, jos mahdollista ja vähän stooria siitä, missä on keikkaillut.

Ei saa lannistua bookkamisen suhteen ja jos jossakin tuo keikan saanti menee tollaseksi säätämiseksi, niin anti olla sitten.

Itsekkin kannattaa tehdä mahdolliselle keikka paikalle, jonkinlainen tarjous, ottaa itse selvää esim..parista paikallisesta yhtyeestä, jos itse on muualta, ja buukata heidät samalle keikalle. Yhteistyötä kehiin, niin saa uusia hyviä ystäviäkin :) .
Tatta the orginal Grazy Mama! Sepä se, so not! Jos elämää seuraa kuolema... on väistämätöntä, että me molemmat olemme yhtäaikaa perillä....
McNulty
23.10.2007 09:48:59
Rupesin tuossa alkusyksystä myymään bändilleni muutamia keikkoja. Kartoitin paikkakunnan ravintolat ja otin selville heidän kotisivut ja yhteystiedot eli puhelinnumerot ja sähköpostiosoitteet. Monilta ravintoloilta löytyikin sähköpostit ja lähetinkin heille lyhyen ja asiallisen promotiedotteen. Lähetin näitä viestejä n. 10, joista vain yhteen vastattiin. Loppujen kohtalo jäi epäselväksi eli en tiedä lukiko niitä kukaan tai eikö ravintoloita vain kiinnostanut bändimme. Jälkimmäinen vaihtoehto ei (onneksi) käynyt toteen, koska käynti paikan päällä tai soitto puhelimitse poiki monta keikkaa.

Mutta palatakseni varsinaiseen kysymykseen. Mikä virka näillä sähköposteilla on, jos niihin ei kukaan halua vastata? Kun menin erääseen ravintolaan, minulle vastattiin aika ylimielisesti, että mitäs sinä siihen osoitteeseen olet mennyt kirjoittamaan, että ei niitä kukaan lue. Vastasin, että teidän kotisivuilta se löytyi ja ei siellä kyllä mitään tällaista sanottu. Mitäköhän varten ne sähköpostiosoitteet siellä sitten on?

t. Köpe

Moi.

Itse juttelin jokin aika sitten erään paikallisen rock-henkisen baarin omistajan kanssa ja keskustelimme juuri sähköpostitse lähetetyistä promobiiseistä ja -kuvista yms. Hän sanoi suoraan, että jollei nimi otsikossa ole jo entuudestaan jotain kautta tuttu, ei aika riitä kaikkien 100-400 viestin läpikäymiseen. Ei sillä etteikö kerkeäisi lukea, mutta kun pitäisi vielä kuunnella ja surffailla jokaisen bändin nettisivut ja maispeissit jne. Firmaa pyörittävällä henkilöllä kun on monesti pari muutakin hommaa huolehdittavana ja hoidettavana.

Hienoahan se olisi, jos baareilla olisi oma "scoutti" joka kävisi päivästä toiseen läpi eri bändien maileja, promoja, kotisivuja yms. ja valitsisi sieltä viikon joka päivälle livemusaa. Valitettavasti vain tarjontaa on paljon ja kaikki eivät mahdu estraadille... oli kuinka hyvä bändi tahansa.
Tottakai olen järjissäni - pienet äänet sanovat niin!
zekeode
23.10.2007 12:28:59

Vaikka viestini ei koskekaan näitä ravintoloiden sähköposteja, niin itseäni tympii suunnattomasti yritykset jotka eivät vastaa sähköposteihin.

Eräs parhaista tapauksista:

Päivitin n. 10 vuotta sitten kotiteatteriani ja pistin erääseen HIFI-liikkeeseen tarjouspyyntöä sähköpostitse, ja kun ei vastausta kuulunut, niin suunnistin toiseen liikkeeseen ja sain sieltä haluamani.

En voinut vastustaa kiusausta, vaan pistin uudestaan viestiä siihen alkuperäiseen liikkeeseen, että "Tein n. 15000mk ostokseni toisessa liikkeessä. Ilmeisesti Teitä ei kiinnosta näin pienet kaupat" Siihen tulikin sitten nopeasti viestiä, että "Oli teknisiä ongelmia sähköpostien kanssa". Uskokoon ken tahtoo. :)
krautio
23.10.2007 13:40:12

Aivan. Tuo ilmiö ei tosiaan rajoitu pelkästään ravintoloihin vaan hyvin moniin useisiin eri alojen liikkeisiin ja firmoihin. Todella harvoin sieltä tulee mitään vastauksia ja sen takia olen lopettanut kirjoittamisen "palautepostiin". Esim. eräältä suurelta puhelinfirmalta ei tullut koskaan mitään vastausta erääseen laskutusongelmaan. Piti soittaa puhelimella perään.

Lähetin eräästä asiasta viestiä Teostolle ja mietin, että tuleekohan vastausta tällaislle "pikkutekijälle". Saman tien tuli vastaus ja hyvin asiallinen!

t. Köpe

Vaikka viestini ei koskekaan näitä ravintoloiden sähköposteja, niin itseäni tympii suunnattomasti yritykset jotka eivät vastaa sähköposteihin.

Eräs parhaista tapauksista:

Päivitin n. 10 vuotta sitten kotiteatteriani ja pistin erääseen HIFI-liikkeeseen tarjouspyyntöä sähköpostitse, ja kun ei vastausta kuulunut, niin suunnistin toiseen liikkeeseen ja sain sieltä haluamani.

En voinut vastustaa kiusausta, vaan pistin uudestaan viestiä siihen alkuperäiseen liikkeeseen, että "Tein n. 15000mk ostokseni toisessa liikkeessä. Ilmeisesti Teitä ei kiinnosta näin pienet kaupat" Siihen tulikin sitten nopeasti viestiä, että "Oli teknisiä ongelmia sähköpostien kanssa". Uskokoon ken tahtoo. :)
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)