Aihe: Iirottelua
1
jajuhani
12.10.2007 22:21:32
Ylen TV-ykkösellä pyörii torstai-iltaisin mainio musiikkiohjelma "Iirottelua". Iiro kutsuu mukaan kuuluisuuksia. Musiikki on klassisen puolelta, mutta hienoa kuunneltavaa. Jutut ovat mahtavia ja haastattelut yleissivistäviä. Nyt viisastuin kapellimestareiden omistakin soittotaidoista ja mieltymyksistä. Olen jäänyt ns. koukkuun tähän iirotteluun. Itse en erityisesti ole klassisen musiikin ystävä, mutta tämä ohjelma on mahtavaa seurattavaa!!
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
jigsore
12.10.2007 22:41:46

Joo onhan tuota tullut muutaman kerran pälyiltyä. Jakso missä puhuttiin improvisaatiomusiikista oli aika mielenkiintoinen. Katson kyllä jatkossakin jos muistan. Iiro on äijä. Hyvän vitsinkin murjaisi viimeksi.
Asses In Your Mouth
blackmore81
13.10.2007 16:23:35
Tuli katsottua sellainen jakso, jossa oli vieraana ainakin M. A. Numminen ja Mari Palo. Oli kyllä hyvä ja mielenkiintoinen jakso. Pitää yrittää muistaa katsoa muulloinkin. Toi Iiro on kyllä hauska mies.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
Veikko
13.10.2007 16:27:23
Yle areena -sivustoilta löytyy noi ohjelmat jos ne on missannu.
Suojele Suomen metsiä. Tapa tikka.
Ambitus
13.10.2007 21:39:14

Mä olen menossa ensviikon torstaina kys. ohjelmaan vieraaksi Risto Kupiaisen (aka Speed Piano Solo) kanssa. Ensviikon jakso on enemmän ns.nuorisojakso ja siellä on myös vieraana Petteri Sariola ja joku klassinen nuori pianisti (en nyt muista nimeä). Riston kanssa vedämme yhden biisin sellasta "ultimate-tilutiluheviä":D:D mihin Iiro tulee feattaa kans.

Tosi hyvä ohjelma muuten. Ei oo mikään perusmusaohjelma missä tyhmä ankkuri kyselee tyhmiä. Tosi asiallista on juuri se, että haastattelijana on rautainen ammattilainen. Tulee esiin kaikenlaisia mielenkiintoisia keskustelunaiheita.
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Carpenter
14.10.2007 22:13:36
Mä olen menossa ensviikon torstaina kys. ohjelmaan vieraaksi Risto Kupiaisen (aka Speed Piano Solo) kanssa. Ensviikon jakso on enemmän ns.nuorisojakso ja siellä on myös vieraana Petteri Sariola ja joku klassinen nuori pianisti (en nyt muista nimeä). Riston kanssa vedämme yhden biisin sellasta "ultimate-tilutiluheviä":D:D mihin Iiro tulee feattaa kans.

Tää on pakko nähä! Kiitos mainostuksesta. On muuten hyvä ohjelma tämä iirottelua. Toisin kuin monet musiikkiohjelmat, tämä keskittyy oikeasti musiikkiin eikä esimerkiksi siihen, miten artistin kiertue on lähtenyt käyntiin. Musiikkivieraat ovat myös olleet hyviä ja aiheet mainioita.
Basisti on lyömäsoitin.
texjazz
19.10.2007 11:09:57

Tosi hyvä ohjelma muuten. Ei oo mikään perusmusaohjelma missä tyhmä ankkuri kyselee tyhmiä. Tosi asiallista on juuri se, että haastattelijana on rautainen ammattilainen. Tulee esiin kaikenlaisia mielenkiintoisia keskustelunaiheita.

Tuli seurattua Iirottelua myös ekalla kierroksella. Loisto-ohjelma. Iiro hakkaa monet nk. ammattijuontajat mennentullen. Hän on nokkela (oikeasti, näkee kuinka mies joutuu suorastaan pidättelemään huumoriaan), ei aliarvioi katsojien kykyjä haastattelemalla vieraitaan tasa-arvoisina ja oivaltavia kysymyksiä tehden.

Eka kierroshan ei muistaakseni ollut live, joten olisikohan tämä ollut syynä, että siinä tehtiin hurjempia rajanylityksiä. Annamari Kähäräkin soitteli Unkarilaisen rapsodian viululla. Tälläistä irrottelua jäin hieman kaipaamaan tällä toisella kierroksella.

Perhana, tälläisiä musiikkiohjelmia enemmän toosaan. Oikeaa musiikkia oikeiden tekijöiden kera.

(ainoa mikä ärsyttää, on Iiron ja vieraiden älytön lahjakkuus. tekee mieli lopettaa oma "musisointi" aina samalla sekunnilla. kateellisen kurnutusta)
"Mä tuun heti vihaseks kun mä kuulen jatsia" -Avovaimo
jussiohman
19.10.2007 12:24:12
Hitto että teki vaikutuksen tuo Sariola. Kova jätkä.
ijöö
LexaR
19.10.2007 13:04:27
Hitto että teki vaikutuksen tuo Sariola. Kova jätkä.

Nojoo, aika törkeetä musta antaa ymmärtää, että on itse kehitellyt jonkun tyylin kun tosiasiassa kopioi pikälti esim. Justin Kingiä ja Andy MacKeetä. Tai no, kukin tehköön omat johtopäätöksensä:

http://www.youtube.com/watch?v=aOdcqUTju5k

http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4
Mynd you, møøse bites Kan be pretty nasti...
John Titor
19.10.2007 13:24:46 (muokattu 19.10.2007 13:29:22)

Nojoo, aika törkeetä musta antaa ymmärtää, että on itse kehitellyt jonkun tyylin kun tosiasiassa kopioi pikälti esim. Justin Kingiä ja Andy MacKeetä. Tai no, kukin tehköön omat johtopäätöksensä:

http://www.youtube.com/watch?v=aOdcqUTju5k

http://www.youtube.com/watch?v=Ddn4MGaS3N4

Ensinnäkään, ei Petteri väitäkään keksineensä uutta tyyliä, se vaan sanoo soittavansa kitaraa hiukan eri tavalla kuin useimmat ja muistaa joka kerta mainostaa esim. Michael Hedgesiä, jolta se on koko alkuperäisen idean saanut.
Sehän ei ole Petterin vika että Iiro ei välttämättä ole tutustunut aiheeseen ennen ja pitää kaverin touhuja jonain mullistuksena.
Veikkaan että kyseessä on vaan ilmiö, jossa King, Sariola ja muut vastaavat tapaukset ovat kuunnelleet samoja esikuvia ja nyt nousevat esiin samaan aikaan.

Petteri on sitä paitsi tehnyt tuota hommaa jo pidemmän aikaa, kun me treffattiin muutama vuosi sitten niin se väsäsi jo harjoituskirjoja aiheesta, eli aiheeseen oli perehdytty jo pidempään. Kingkin julkaisi ekan levynsä vasta vissiin -99, joten ei se nyt niin kauheasti ole ehtinyt vaikuttaa. Michael Hedges sen sijaan taitaa olla vaikuttamassa kaikkien noiden takana.
Tossa ohjelmassa vedetyt biisit olivat lisäksi vaan sitä populaarimpaa puolta kaverilta, joka nyt sattuu kuulostamaan samantyyppiseltä kuin Kinginkin musiikki.

Oikeesti, kyseessä on vähän sama kuin sanoisi kaikkien tiluttajien kopioivan vaan Ynkkää. Joo, kyllä ne välillisesti niin tekeekin, mutta ei siinä kukaan näe mitään tuomittavaa. Miksi tässä Petterin tapauksessa pitäisi nähdä?
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Herra Rapu
19.10.2007 13:27:13

Se vimonen Petterin ralli oli kyllä hieno. Täytyy tänään käydä hakemassa levy poies.
Ykösellä purkkiin!
FAT = MOTION
jajuhani
19.10.2007 13:37:29
Katsoin myös eilisen. Hevi-juttu oli hyvä, vaikken hevistä yleensä pidäkään. Oli nautittavaa katsoa ja kuunnella virtuoosien esityksiä. Myös tämä Pokeloitten jälkikasvu oli vakuuttava.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
Joees
19.10.2007 14:00:22
Meikäläinen aina missaa tän ohjelman. Tuleeko tää uusintana joskus?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
uruttaja
19.10.2007 14:02:25
Meikäläinen aina missaa tän ohjelman. Tuleeko tää uusintana joskus?

Ylen Areenasta löytyy. Oli eilen kaiketi viimeinen jakso.
Joees
19.10.2007 14:04:44
Ylen Areenasta löytyy. Oli eilen kaiketi viimeinen jakso.

Niimpä juu. Täytyykin myöhemmin tsekata.
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
LexaR
19.10.2007 15:54:56 (muokattu 19.10.2007 16:19:04)
Ensinnäkään, ei Petteri väitäkään keksineensä uutta tyyliä, se vaan sanoo soittavansa kitaraa hiukan eri tavalla kuin useimmat ja muistaa joka kerta mainostaa esim. Michael Hedgesiä, jolta se on koko alkuperäisen idean saanut.

Siis en nyt meinannut tätä minään hyökkäyksenä ketään kohtaan, mies osaa soittaa ihan jumalattoman hyvin, ei siinä mitään. Jotenkin alko vaan hitsaamaan kiinni se meininki, lähinnä juontajien puolelta, että tässä on jotain täysin uutta ja totaalisen mullistavaa. Ainoat viittaukset mahdollisiin esikuviin oli juontajan puolesta Tommy Emmanuel, minkä Sariola totesi olevan vähän eri juttu, niinkuin onkin.

Oikeesti, kyseessä on vähän sama kuin sanoisi kaikkien tiluttajien kopioivan vaan Ynkkää. Joo, kyllä ne välillisesti niin tekeekin, mutta ei siinä kukaan näe mitään tuomittavaa.

Mikäli sallit jatkaa vertausta niin meinaan sitä, että jos vaikka joku väsäisi neoklassisen kappaleen harmonisessa mollissa kaikkine dimisweeppeineen yms. ja jotenkin muodostuisi kuva, että se joku on kehittänyt sen homman täysin itte. En siis viittaa kappaleen tasoon tai soittotaitoon tai mihinkään (Sariola nimittäin on helvetin hyvä), vaan siihen kuvaan joka ohjelmasta välittyi kokonaisuudessaan, eli että kyseessä olisi tyylillisesti jotain täysin ennenkuulumatonta.

E: niin ja oli muuten kaiken kaikkiaan helvetin kovatasonen ohjelma, Ambituksen ja Riston tiluista Gröndahlin Prokofievin kautta Sariolan lopetukseen.
John Titor
19.10.2007 21:54:17

Siis en nyt meinannut tätä minään hyökkäyksenä ketään kohtaan, mies osaa soittaa ihan jumalattoman hyvin, ei siinä mitään. Jotenkin alko vaan hitsaamaan kiinni se meininki, lähinnä juontajien puolelta, että tässä on jotain täysin uutta ja totaalisen mullistavaa. Ainoat viittaukset mahdollisiin esikuviin oli juontajan puolesta Tommy Emmanuel, minkä Sariola totesi olevan vähän eri juttu, niinkuin onkin.

Mikäli sallit jatkaa vertausta niin meinaan sitä, että jos vaikka joku väsäisi neoklassisen kappaleen harmonisessa mollissa kaikkine dimisweeppeineen yms. ja jotenkin muodostuisi kuva, että se joku on kehittänyt sen homman täysin itte. En siis viittaa kappaleen tasoon tai soittotaitoon tai mihinkään (Sariola nimittäin on helvetin hyvä), vaan siihen kuvaan joka ohjelmasta välittyi kokonaisuudessaan, eli että kyseessä olisi tyylillisesti jotain täysin ennenkuulumatonta.

E: niin ja oli muuten kaiken kaikkiaan helvetin kovatasonen ohjelma, Ambituksen ja Riston tiluista Gröndahlin Prokofievin kautta Sariolan lopetukseen.

Okra, pitää panna Iirolle kiukkuiset terveiset:D
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
LexaR
19.10.2007 22:58:56
Okra, pitää panna Iirolle kiukkuiset terveiset:D

Pistä samalla terveiset että muuten kyllä hiton hyvä show, lisää saisi tulla, mieluusti juuri näitä nuoria lahjakkuuksia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)