Aihe: Monipuolisuutta radiosoittoon - Yle kerrankin hyvällä asialla.
1
isojussi
05.12.2007 11:17:55 (muokattu 05.12.2007 11:23:55)
Nyt, kun ollaan vihdoin menossa oikeaan suuntaan, eli lopettamassa ensimmäistä yhden genren lista-asemaa, pitäisi Yleisradiota kannustaa jatkamaan valitsemallaan, oikealla tiellä.

Kaikki yhtä ja samaa levy-yhtiöiden listatuubaa työntävät radioasemat Kissistä Classiciin kiinni vaan ja yksi valtakunnallinen viihde- ja yksi valtakunnallinen asiakanava kehiin.

Meistä Suomalaisista on tullut niin pahuksen puusilmäisiä, kapean musiikkimaun omaavia juntteja, ettei voi olla vaikuttamatta negatiivisesti kokonaisuudessaan musiikilliseen kehitykseemme.

Vain täydellinen idiootti ei kuuntele kaikenlaista musiikkia.

Ei varmasti tekisi pahaa levymyynnillekään..

EDIT: Tähän vielä sitaatti Juicelta: "Parasta, mitä rockille Suomessa on tapahtunut on Rockradio ja pahinta Radio Mafia."

Nuff said.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Musta Arkipyhä
05.12.2007 11:36:38
Nyt, kun ollaan vihdoin menossa oikeaan suuntaan, eli lopettamassa ensimmäistä yhden genren lista-asemaa, pitäisi Yleisradiota kannustaa jatkamaan valitsemallaan, oikealla tiellä.

Eikös ne lopeta YLE Extran eikä mitään radiokanavaa?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
isojussi
05.12.2007 11:52:57 (muokattu 05.12.2007 12:46:24)
Eikös ne lopeta YLE Extran eikä mitään radiokanavaa?

No h****tti - mä oon taas käsittäny väärin.

No, sama ongelma on teeveessä - kaikki saman katon alle klassisesta heviin.

Same difference.
Sertzo S
05.12.2007 12:31:45 (muokattu 05.12.2007 12:33:09)
Myös ns. pientuotajien tuotantoa ememmän soimaan mm. eri Yle:n maakuntaradioissa.
Näyttää vain olevan tuo Yle:kin kaupallisten radioitten lailla monikansallisten levy-yhtiöiden temmellyskenttä artisteineen ja lista-ajatteluineen. Parhaimillaan tai pahimmillaan sama biisi saman artistin esittämänä on soinut korviini ainakin viisi kertaa päivässä mm. Ylen Radio Suomessa. Yksi esimerkki: Simo Silmu ja "Preussinpunaista"-biisi.

Kansalaisadressi kerättiin hiljattain netissä ylen musikkipolittiikaa arvostellen tarkoituksenaan suosia myös paikka ja -maakuntien omien tekijöiden musiikkia isojen yhtiöiden tuotannon lisäksi tasapuolisemmin.
Eihän ihmiset osaa toivoa ja suosia näitä pientekijöitä, elleivät kuule radiossa heidän tekemäänsä musiikkia useammin. Tähän pientekijäjoukkoon kuulun minäkin radio ja tv-luvan maksaneena.
jajuhani
06.12.2007 15:38:48
Silloin kun RadioSuomi aloitti, otin kovasti kantaa. Mielestäni mentiin metsään, kun YLE alkoi matkia (mistähän syystä) kaupallisia radioita. Puhetta vähennettiin ja otettiin käyttöön soittolistat. Kuulin joltain taholta, että valtakunnallisen listan värkkääjä olisi diktaattori, joka päättää mitkä kappaleet listalle otetaan. Myöhemmin ilmeni, että niitä on ilmeisesti viisihenkinen raati. Ouluradion toimittaja totesi kerran lähetyksessä, kun soittaja halusi jonkun oman toiveensa soitettavan. "En minä voi poiketa tietokoneen antamasta listasta, Helsingissä näin määrätään." Nykyisin on RadioSuomi yleensä kiinni. Vain lauantait klo 12 jälkeen sekä sunnuntait kuunnellaan tätä kanavaa. Ajoittain kuuntelen Radio Pookia (Raahe), joka soittaa vain ja ainoastaan kotimaista musiikkia - myös omakustanteita ja muuta paikallista tuotantoa.
Ellei tiedä minne on menossa, päätyy todennäköisesti jonnekin muualle.
texjazz
06.12.2007 20:24:50

Ihan tavallisena musiikin kuluttajana ja satunnaisena radion kuuntelijana olen sitä mieltä, että YLE:llä ei pitäisi soittolistoja olla. Vai onko muka niin, että suuri yleisö haluaisi niitä, kyseessä kun on kansallinen yhtiö? Tavallaan Yle on hukannut mahdollisuutensa mennessään mukaan kaupallisten kanssa pelleilyyn.
Pieraista kovaa omassa tuvassa. Joskus sitä on valmis epäröimättä uskomaan kapitalismiin. - Eeva Kilpi
Nidhöggr
06.12.2007 22:24:50
Vain täydellinen idiootti ei kuuntele kaikenlaista musiikkia.

Eikös tule aika kalliiksi haalia hyllyynsä jokainen levy mikä kaupasta löytyy?
"Mun mielestä on ihan ok jos käy pökäleellä ja vaikka jättää vetämättä, semmonen ihan pikkuhauska juttu" -ANtTIKRISTUS
uruttaja
06.12.2007 22:48:04
Eikös tule aika kalliiksi haalia hyllyynsä jokainen levy mikä kaupasta löytyy?

Ei mulla ole aikaa kelata kaikkia kymmeniä radiokanavia läpi. Ylen Radio Suomi ohjelmistopolitiikkaan toivoisin toki muutoksen vaikka monipuolisempaan suomalaiseen musiikkiin päin. Idiootiksi tunnustaudun, en todellakaan kuuntele kaikkea musiikkia. Suurin osa jää kuuntelematta.
isojussi
07.12.2007 03:23:31
Ihan tavallisena musiikin kuluttajana ja satunnaisena radion kuuntelijana olen sitä mieltä, että YLE:llä ei pitäisi soittolistoja olla. Vai onko muka niin, että suuri yleisö haluaisi niitä, kyseessä kun on kansallinen yhtiö? Tavallaan Yle on hukannut mahdollisuutensa mennessään mukaan kaupallisten kanssa pelleilyyn.

Jees - tätähän minäkin.

Mutta olisi mainiota, jos vaikka Café Tropicalin tai Metalliliiton tyylisiä toimitettuja alan proggiksia tulisi enemmänkin - tai just joku ihan tasan kaikenlaisen uutuusmusan makasiiniohjelma vaikka kerran viikossa, missä kuulis väkisin kaikkee örinähevistä pissispoppiin ja humpasta klassiseen.

Radio Suomesta vaan soittolistat v***uun ja muutama idealistitoimittaja kehiin.
StJerky
07.12.2007 09:10:24
EDIT: Tähän vielä sitaatti Juicelta: "Parasta, mitä rockille Suomessa on tapahtunut on Rockradio ja pahinta Radio Mafia."

Rockradio tosiaan oli aikanaan 2 tuntia päivässä erinomaisesti toimitettua ohjelmaa. Aiheisiin perehdyttiin hyvin ja musiikkivalinnat olivat luovia. Nykyisin ohjelmien toimituksessa säästetään. Radiossa improvisoidaan puheosuudet ja pistetään ihmiset soittelemaan puhelimella ohjelma-ajan täytteeksi. Musiikkivalinnat on suoraan soittolistoista.

Huomasin kuunneltuani YLE1 radiota (vai mikä lie nykyisin), että siellä ohjelmat tomitetaan huomattavasti paremmin ja ohjelma-aikaa täytetään sillä, että ohjelmia uusitaan paljon. Minusta se sopisi musiikkikanavallekin paremmin kuin nykymeno.
töissätäällävaan
07.12.2007 09:54:27
Minä en kyllä ymmärrä nykytilannetta ollenkaan.Rockradio,RadioMafia ja YleQ olivat aivan loistavan monipuolisia kanavia ja ei tarvinnut kuunnella mainoksia joka viidestoista minuutti,kuten kaupallisella puolella.Vuosien saatossa toimittajat kävivät melkein perheenjäsenistä,kuten Liete,Blommila,Miettinen ja Lehtisen Leena.Miltei kaikki levytkin ostettiin ,kun radiosta oli saatu ensimaistiaiset.Kaupalliset radiot kuten Groove Fm ja RadioHelsinki olivat aluksi ihan okei,mutta mainokset ajoivat minut pois niiden taajuuksilta.Nyt sitten kuunnellaan nettikanavia,kuten Folk Alley,Soma Fm:stä Secret Agent ja muita mitä nyt sattuu löytymään.Mutta kerrankin voi sanoa että kyllä ennen oli asiat paljon paremmin ,ainakin radion puolesta ja "pulut oli paljon lihavempia "
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)