Aihe: mikä musiikin-osa alue on ottanut/ottaa paljon aikaa sinulta?.
1
badcompany
04.12.2007 17:00:03
niin mikä musiikkiin liittyvä on ottanut/ottaa sinulta eniten aikaa(tai ottaa vieläkin?).onko se esim:biisinteko, soitto/käsityötaito,bänditoiminta?.
Angus
04.12.2007 17:35:28

niin mikä musiikkiin liittyvä on ottanut/ottaa sinulta eniten aikaa(tai ottaa vieläkin?).onko se esim:biisinteko, soitto/käsityötaito,bänditoiminta?.

Onkohan toi "ottaminen" nyt kuitenkin vähän väärä sanavalinta?

No, kuitenkin, eiköhän se tuo itsessään soittaminen yleiskäsitteenä sitä aikaa eniten vie. Biisit syntyy kuitenkin suurimmalta osin aina ihan soittamisen lomassa ja kyllä se bänditoimintakin suurimmaksi osaksi sitä soittamista on.
"Power & Volume" Fast Remedy
"The man in black fled across the desert and the gunslinger followed" Black Tower
Enya
04.12.2007 17:40:11
Hyvä kysymys. Itse reenailu, siihen uppoaa tunti jos toinenkin - jos uppoaa.

Toisaalta taas joskus joku teoriahomma pitää säätää paperilla valmiiksi saakka, tai ainakin hahmotella se jotenkuten esimerkkien avulla ja siihen menee tolkuttomasti aikaa. Tuo harmittaa. Minä kun en ymmärrä jos joku selittää ja sanoo, että tee perästä. Maikalla kesti jonkun aikaa tajuta, että mulle on näytettävä esim. jotain kulkuja ihan ote kerrallaan, koska ymmärrän parhaiten kun näen, miten toinen tekee. Sitten menee helposti ja jää päähän kyllä kerrasta (näkömuisti - näköön perustuva hahmotuskyky - näöllinen ymmärtäminen).

Tuon takia jos piisejäkin soittelen, on oltava nuotit nenän edessä vaikka ei niistä soittaisikaan: se vaan on niin.. jos toinen sanoo, että soita "se ja se", menee se sen yhden kerran, mutta unohdan heti jos jotain muuta tulee eteen. Mutta jos taas tämä toinen kirjoittaa vaikkapa vain soinnut paperille ja soitan sen kertaalleen siitä, jää se päähän.

Kaikki tämä siis vie aikaa minusta liian paljon! Ei voi mitään, rautalanka -immeisiä olen minä. Tästä hyvä esimerkki yksi ihan ensimmäisistä keikoistani. Edessä oli täysin valmiit nuotit koskettimille kaikista piiseistä, vaan eikö minun pitänyt sinnekin "omat" merkinnät käydä säätämässä. Erään kappaleen lopussa toistettin vielä vika kertsi (ja lapussa kyllä luki D.C.), mutta piti kirjoittaa niihinkin papereihin "suomennos", että "Toista viimeinen kertsi".

Vähänkin jos on jännitystä päällä, katoaa sekin ymmärtäminen mitä on, sillä hetkellä merkintä D.C sanoo yhtä paljon kuin "Isä Meidän" heprean kielellä. Ei mitään. Panikoin. Mutta tuo estää sen aika tehokkaasti, aikaahan se vain vie kun pitää "uusiksi" kirjoittaa kaikki!? Mutta mikäs tässä, ei mulla kiirettä ole ja hyvä musa ottaa aina aikansa. Minä kun vasta opettelen =)

Edt: Sitä paitsi maikka tässä vähän aikaa sitten vasta manasi, että kun "kukaan ei tee käsikirjoituksia, edes silloin kun niitä tarttisi.. sit soitellaan sitä "eikueiku" -musaa ja kuuntele sitä sitten jossain reeneissä, saakeli.." Itsellä ne ovat elinehto jos tahtoo, että menee just, eikä melkein. En muista sitten tiedä?!
"Nauti omin käsin tekemisestä ja iloitse onnistuneesta lopputuloksesta!"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)