Aihe: Levyjen "platinapainokset", eli uudelleenjulkaisut bonuksin 1 2 | |
---|---|
![]() 22.11.2007 21:31:22 | |
Teistä jokainen varmasti ostaa levyjä silloin tällöin, jotkut useamminkin. Kuinka moni teistä ostaa saman levyn kahteen kertaan, vain saadakseen bonusraitoja sun muuta? Minä en ainakaan. Jo kolmesta tänä vuonna ostamastani levystä on ilmestynyt (tai ilmestyy) jälkikäteen uudistettu painos, missä on herkullista lisämateriaalia. Apulannan Eikä Vieläkään Ole Edes Ilta julkaistiin jo aiemmin, Ari Koivusen Fuel for the Fire ja Nightwishin Dark Passion Play ovat kuulemma tuloillaan kovasti. Kaikki nämä jäävät ostamatta, koska ei mulla ole kiinnostusta maksaa samasta levystä kahdesti. Toisaalta minua kiinnostaisi kyllä näiden levyjen bonusmateriaalit, enkä nyt saa niitä mitenkään. On se helkkari, kun ei enää kiinnosta ostaa levyjä heti niiden ilmestyttyä. Ilmeisesti odottamalla pari kuukautta saa rahoilleen paljon parempaa vastinetta. Ymmärrän kyllä, että se on oiva keino hankkia vieläkin lisää ostajia, mutta levyn heti ostaneet jäävät tässä kyllä nyt tappiolle reippaasti. Kaverikin kiitti aikoinaan, kun kovana PMMP-fanina osti Kovemmat Kädet-levyn heti ja minä ostin puoli vuotta myöhemmin puolet halvemmalla ja kahden kovan bonusbiisin kera. Ja varmasti moni Lordi-fani on kokenut saman The Arockalypse-levyn lukemattomien uudelleenjulkaisujen kanssa. Onko muilla ollut yhtä hyvä tuuri levyostosten kanssa? The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> | |
![]() 22.11.2007 21:42:44 | |
Mielestäni tämän pitäisi mennä juuri toisin päin. Innokkaille faneille ne pahvikantiset erikoispainokset ja muille normisettiä. Esim. Iron maidenin uusin oli ilmestyessään CD+DVD setti ja nykyään ilman tuota DVD:tä useimmiten. Huonot puolet tuosssakin tavassa mutta voittaa tuon aloitusviestin tavan. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek | |
![]() 22.11.2007 21:56:47 | |
Yep Oops, ilmeisesti tarkoitetaan uusien levyjen julkaisua bonuksilla........ No, meikäläisellä taitaa olla enemmän tuota ekku peltomäen vikaa että sorrun vähän vanhempaan tavaraan....... noin 2000 cd-levyn kokoelmasta on yli 1000 remasteroituja versioita ekan levyn ostin vuonna 72 eli tuo tarkoittaa sitä että useamman päivityksen olen joutunut samasta levystä vuosien varrella tekemään........ ehkä se tavallaan on rahastusta mutta näin keräilijän kannalta sivuseikka......tulen jatkossakin aina päivittämään vanhoja versioitani remasterointeihin Stapani | |
![]() 22.11.2007 22:02:07 | |
Tuota Apulannan tapaus on vissiin vähän eri juttu? Sitä voisi ajatella ennemmästi livelevynä, jonka bonuksena saa uusimman levyn studioversion. Ilman sitä bonuslevyä hinta varmasti ei eroaisi, ja samat fanit sen joka tapauksessa ostaisi. Nyt taas siinä on aika hyvä paketti jos vaikka uusi ihminen haluaa tutustua bändiin. | |
![]() 22.11.2007 22:38:09 | |
Tv:stä näin tänään mainoksen Ari Koivusen "mikälieplatinapainoksesta". Nuori heppu ja ollut julkisuudessa vasta hetken ja jo nyt julkaistaan ennen julkaisematonta materiaalia. Jotenkin huvittaa, mutta kaipa tuo on nykypäivää. Itse artistia vastaan ei ole mitään. | |
![]() 23.11.2007 02:46:33 | |
Tv:stä näin tänään mainoksen Ari Koivusen "mikälieplatinapainoksesta". Nuori heppu ja ollut julkisuudessa vasta hetken ja jo nyt julkaistaan ennen julkaisematonta materiaalia. Jotenkin huvittaa, mutta kaipa tuo on nykypäivää. Itse artistia vastaan ei ole mitään. Mua rupesi huvittamaan, kun telkkarista tuli mainos Antti Tuiskun Best Of -kokoelmasta. Ei sillä, kukin itse päättäköön kuinka paljon niitä ikivihreitä kokoamisen arvoisia hittejä ko. artistilla on, mutta mulle vaikuttaa vaan siltä, että herrat yrittävät takoa niin saaterin helpolla rahaa. | |
![]() 23.11.2007 10:07:29 | |
Toisaalta minua kiinnostaisi kyllä näiden levyjen bonusmateriaalit, enkä nyt saa niitä mitenkään. Jännää, tän viestin luettuani mulla meni noin 2 minuuttia löytää netistä esim. toi Apiksen uus livelevy ja noin 20 minuutin päästä siitä se oli on mun koneella. Kyllä pitäisi sultakin onnistua kun kerta olet jo interwebbiin asti päässyt =) Kun tietysti haluat sen tuplalevyn fyysisestikin omaksesi, mutta vanhan olemassaolo kismittää niin myy se vanha veke. Huuto.netissä saat siitä about 7€ (plusmiinus postarit). Jos se uusi levy nyt olis kaupassa vaikka joku 20€ niin sulle jäis siitä 13€ maksettavaa. 13€ ei ole ihan kauheasti rahaa, vertailukohteena sillä saa mm. jokusen bisseä baarissa, pari pizzaa, uusia sukkia tai setin kitarankieliä. Ei tässä nyt mistään maatajärisyttävistä hankinnoista puhuta. Parin kuukauden päästä julkaisusta tälläsiä platinalevyjäkin alkaa näkyä esim. huuto.netissä jolloin voit ostaa sen budjettihintaan jos vaan maltat venata. Syy sille että näitä platinalevyjä julkaistaan on se että, ihmiset joita sapettaa aina uuden levyn ostaminen karmeasti OSTAVAT KUITENKIN!! Haloo, jätä siis lätty hyllyyn ja poista se käytettynä joskus myöhemmin. Silläaikaa voit vaikka kuunnella mp3sia. Asiasta aiheeseen: Olispa kyllä nastaa kun Helmetin Bettystä julkaistaisiin jonkinnäköinen re-release jossa toisella (uudella) levyllä olisi joku hienosti masteroitu '94 keikka ja mukaan olisi jotenkin tyylikkäästi mahdutettu ne Bettyn vinyyliversion megatykit biisit. Ah, ah.. I know! | |
![]() 23.11.2007 11:16:27 | |
Mua rupesi huvittamaan, kun telkkarista tuli mainos Antti Tuiskun Best Of -kokoelmasta. Ei sillä, kukin itse päättäköön kuinka paljon niitä ikivihreitä kokoamisen arvoisia hittejä ko. artistilla on, mutta mulle vaikuttaa vaan siltä, että herrat yrittävät takoa niin saaterin helpolla rahaa. Niinpä, rahan takominen kaikilla mahdollisilla juhlatuplatriplabestof-julkaisuilla on tietenkin avainsana. Uusi artisti tai bändi kun on tehnyt yhden tai jopa kaksi äänitettä niin pitäähän niistä jo julkaista best of- tai erikoispainokset yms. :) | |
![]() 23.11.2007 11:20:10 | |
Niinpä, rahan takominen kaikilla mahdollisilla juhlatuplatriplabestof-julkaisuilla on tietenkin avainsana. Uusi artisti tai bändi kun on tehnyt yhden tai jopa kaksi äänitettä niin pitäähän niistä jo julkaista best of- tai erikoispainokset yms. :) Ja sitten on tietenkin Dingo... Tarkkaan en muista, mutta julkaistujen studiolevyjen ja kokoelmien suhde on jotain järkyttävää. Oisko niillä viisi kokoelmaa ja viisi levyä? Korjatkoon se, joka tietää. Vähän niinku muumi. | |
![]() 23.11.2007 11:30:19 | |
Jännää, tän viestin luettuani mulla meni noin 2 minuuttia löytää netistä esim. toi Apiksen uus livelevy ja noin 20 minuutin päästä siitä se oli on mun koneella. Kyllä pitäisi sultakin onnistua kun kerta olet jo interwebbiin asti päässyt =) Kun tälle linjalle lähdetään, niin miksen warettaisi levyä suoraan sen ilmestyttyä ja ostan vasta sitten, kun olen varma, että parempaa versiota ei ihan heti tule? Esim. Nightwishin uuden levyn olisi voinut imutella kuka tahansa jo ties kuinka kauan ennen sen ilmestymistä, mutta pysyin tunnollisena ja odotin, että saan levyn fyysisesti käteeni kansilehtineen. Se on kuitenkin tosi hieno hetki, kun odotettua levyä pääsee ensi kertaa kuuntelemaan ajatuksen kanssa ja lukemaan samalla lyriikoita. Kun tietysti haluat sen tuplalevyn fyysisestikin omaksesi, mutta vanhan olemassaolo kismittää niin myy se vanha veke. Huuto.netissä saat siitä about 7€ (plusmiinus postarit). Jos se uusi levy nyt olis kaupassa vaikka joku 20€ niin sulle jäis siitä 13€ maksettavaa. 13€ ei ole ihan kauheasti rahaa, vertailukohteena sillä saa mm. jokusen bisseä baarissa, pari pizzaa, uusia sukkia tai setin kitarankieliä. Ei tässä nyt mistään maatajärisyttävistä hankinnoista puhuta. Juu, mutta se 13€ tuntuu menevän tässä ihan hukkaan. Kun on ensin ostettu 20€:lla levy, myyty se 7€:lla ja ostettu taas 20€:lla, niin levyn hinnaksi on muodostunut 33€. Plus tietty kaikenmaailman postimaksut ja puljaamiset. Miksei suoraan voi saada sitä hyvää pakettia tuolla 20€:lla? Mieluusti ostaisinkin niitä kitarankieliä tai sukkia, mutta kun rahat menevät noihin platinapainoksiin. The 11th Hourilla vain uusia biisejä.
| >-)))> | |
![]() 23.11.2007 11:38:04 | |
Kun tälle linjalle lähdetään, niin miksen warettaisi levyä suoraan sen ilmestyttyä ja ostan vasta sitten, kun olen varma, että parempaa versiota ei ihan heti tule? Kyllä mä olen levyjä netistä imuttanut, mutta niitä on ihan laillisiakin kanavia tehdä se. Varmaan toi Apulantakin koneella olisi kymmenessä minuutissa ihan ostettuna versiona, jos nappaisi. Vähän niinku muumi. | |
![]() 23.11.2007 11:43:26 (muokattu 23.11.2007 11:45:29) | |
Kyllä mä olen levyjä netistä imuttanut, mutta niitä on ihan laillisiakin kanavia tehdä se. Varmaan toi Apulantakin koneella olisi kymmenessä minuutissa ihan ostettuna versiona, jos nappaisi. Mutta sehän ei edelleenkään poistaisi sitä tosiasiaa, että nämä myöhemmin levynostaneet saisivat kaksi levyä yhden hinnalla ja Pelsi + muut joutuisivat maksamaan samasta paketista enemmän. Ja kun tuossa katselin noita nettikauppoja, niin tuon Eikä vieläkään ole edes ilta lätyn, siis tuplalätyn, lataaminen maksaa reilut 15 euroa. Joka taas tulee halvemmaksi kuin ladata pelkästään yksittäisinä biiseinä ne live-vedot. Eipä sillä, helppohan ne ylimääräiset on koneelta poistaa, mutta joka tapauksessa siis koko paketista Pelsille kertyisi hintaa n. 35 euroa, ottaen huomioon, että hän on ostanut jo aiemmin sen Eikä vielä ole edes ilta lätyn. Perhana. Karpokin lopetti jo sen ohjelmansa. e: Ja siis tavallaan tosiaan yhdyn tähän Pelsin mielipiteeseen, että onhan tuo pikkuisen pakaroiden välistä revittyä, että levyn ensiostaja palkitaan sillä, että myöhemmin ostaneille tarjotaan samalla rahalla isompi paketti. Leuka maassa kohti uusia murheita | |
![]() 23.11.2007 11:45:28 (muokattu 23.11.2007 11:45:42) | |
Mutta sehän ei edelleenkään poistaisi sitä tosiasiaa, että nämä myöhemmin levynostaneet saisivat kaksi levyä yhden hinnalla ja Pelsi + muut joutuisivat maksamaan samasta paketista enemmän. Eli Apulannan olisi pitänyt julkaista pelkkä livelevy, eikä laittaa samaan pakettiin viimeisintä studiolevyä, niin kaikilla olisi hyvä mieli? Se on vaan plussaa, mun miälest. Vähän niinku muumi. | |
![]() 23.11.2007 11:49:11 (muokattu 23.11.2007 11:53:23) | |
Eli Apulannan olisi pitänyt julkaista pelkkä livelevy, eikä laittaa samaan pakettiin viimeisintä studiolevyä, niin kaikilla olisi hyvä mieli Niin no, kaksipiippuistahan tämä vähän on. Itselläni ei tuota Eikä vielä ole edes ilta albumia ole, ja sen vuoksi tämä jälkimmäinen livelevyllä varustettu olisikin varsin houkutteleva paketti minulle, mutta siis ymmärrän tämän harmituksen joka on heillä, jotka omistavat jo tuon eikä vielä ole edes ilta lätyn ja joutuvat maksamaan livelevystä normaalihinnan, kun taas pelkästään tämän jälkimmäisen ostaneet saavat kaksi levyä samalla hinnalla. Voihan sitä tietysti myydä, kuten jo edelläkin kehoitettiin, sen ensimmäisen levyn pois, mutta onhan se vähän säätämistä. Ja toisaalta ostaako sitä sitten välttämättä kukaan, vai haluaako kaikki sitten ennemmin sen livellä varustetun. Mutta tämähän ei siis yksin ole nyt tämän Apulannan levyn ympärillä pyörivä homma. e: Tosin todettakoon tähän myös se, että eihän nuo bonusbiisit aina edes kovin houkuttelevia ole. Mutta esim. PMMP:n jollain levyllä taisi olla se Kumivirsi, joka on aivan mainio kappale ja sitä ei alkuperäiseltä levyltä löytynyt. Leuka maassa kohti uusia murheita | |
![]() 23.11.2007 11:54:15 | |
Mutta tämähän ei siis yksin ole nyt tämän Apulannan levyn ympärillä pyörivä homma. Joo, mutta kai tämä yhtenä esimerkkinä menee. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta toisaalta, tuo eikä vieläkään ole edes ilta-levy maksaa suurinpiirtein saman verran kuin normaali levy. Eli jos Apulanta olisi julkaissut pelkän liven, se maksaisi saman verran. Tuohon pakettiin vain haluttiin laittaa mukaan studioveisutkin. Miksi? Noh oma mielipiteeni on se, että eihän noi Apulannan livet koskaan mitään herkkuja ole ollut. Kai ne halusi uusille ostajille laittaa mukaan viestin siitä, että "kattokaa, mitä me ProToolsin kanssa saadaan aikaan". ; ) Joo, tossahan se mun takki olikin... Vähän niinku muumi. | |
![]() 23.11.2007 12:14:10 (muokattu 23.11.2007 12:16:50) | |
Itse ostan suoraan bonusralleja sisältävän levyn. Hintaeroa ei ole minkään vertaa (suurin mitä olen nähnyt on 3 euroa) ja saa samat biisit kuin muutenkin plus useita lisäbiisejä, joista jotkut joskus jopa parempia kuin itse levyn biisit. Parhaimmissa tapauksissa tulee jopa täysi live-DVD ja/tai levyn teosta dokumenttia. Tästä syystä ärsyttää esim. Roadrunnerin toimintamalli, jossa levystä julkaistaan 3 - 6 kk myöhemmin se bonusversio. Noh, netistä saa ensihätään levyn ja ostan sitten bonusversion sen ilmestyessä. Itsepä valitsevat julkaisumallin. Onneksi muut levy-yhtiöt eivät ole tuohon malliin lähteneet. Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Metal] | |
![]() 23.11.2007 12:50:11 | |
Ja sitten on tietenkin Dingo... Tarkkaan en muista, mutta julkaistujen studiolevyjen ja kokoelmien suhde on jotain järkyttävää. Oisko niillä viisi kokoelmaa ja viisi levyä? Korjatkoon se, joka tietää. Suomessa tuossa kokoelmatouhussahan on kunnostautunut myös Kauko Röyhkä, mieheltä on 27 vuoden mittaisen levytysuran aikana julkaistu 13 kokoelmaa, albumeja tosin on vielä enemmän. En sitten kyllä tiedä onko noissa Röyhkä -kokoelmissa sitten ehkä vähemmän kaupallinen motiivi kuin jossain seitsemännessä Dingo-kokiksessa. Ei ihan kuitenkaan pärjää tuolle Dingon viisi albumia - seitsemän kokoelmaa -systeemille. "A Cosssssssby sweater."
http://www.mikseri.net/secondcumming | |
![]() 23.11.2007 13:13:50 | |
Yep Tämä katosi hieman käsistä..... koko ajan tulee lisää imuttamisesta ja warettamisesta ja tuskin Pelsi tuolla otsikolla siitä oli kiinnostunut.... niin kuin en minäkään......... Stapani | |
![]() 23.11.2007 16:42:14 | |
Yep Tämä katosi hieman käsistä..... koko ajan tulee lisää imuttamisesta ja warettamisesta ja tuskin Pelsi tuolla otsikolla siitä oli kiinnostunut.... niin kuin en minäkään......... Stapani Imuttaminen liittyy sikäli aiheeseen, että tavallaan nämä platinabonusbiisihässäkät kannustaa siihen laittomaan imuttamiseen. Harvassa on kuitekin sellaiset fanit jotka albumin lisäksi ostaisivat platinapainoksen parin lisäbiisin takia. Aika helppo ratkaisu on imaista ne biisit netistä. Leuka maassa kohti uusia murheita | |
![]() 24.11.2007 19:31:15 | |
Miksi? Noh oma mielipiteeni on se, että eihän noi Apulannan livet koskaan mitään herkkuja ole ollut. Se on muuten vähä kuraa se livelevy. Tässä nyt kun menin sen kerta lataamaan niin pitihän se entisenä raskaan luokan Apis-diggarina kuunnella sitä settiä. En tajua miksi tuon luokan bändi (Suomen ympyröissä ainaski) julkaisee tuollasen minidisc-bootlegin kuuloisen pökäleen. Ne akustiset livet kuulostaa siltä miltä akustisten pitääkin mutta ettäpä on kolkko soundi niissä muissa. Ei ne sitä levyä olis ikinä julkaisseet erikseen, tuon kun kuuntelee niin huomaa aika nopeasti että se on vaan semmonen pikkuinen bonus sen varsinaisen levyn kaverina. Joka itsessäänkään ei mua paljon lämmittäny..no ainakin tossa livellä on Kalamiehen Toveri ja Tornion Kevät =) I know! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)