oo-p 19.11.2007 17:54:17 | |
---|
Tulipa mieleeni, nyt kun tuota Leeviäkin ovat menneet raiskaamaan, että mitäs kaikkia näitä vastaavia löytyy? Eli levyjä joilla eri artistit tulkitsevat jonkun muun biisejä, tai joku muu tulkitsee eri artistien biisejä, ja kuinka hyvin näissä on onnistuttu? Ensimmäisenä mieleeni tuli Maj Karman Kauniiden Kuvien Musta Paraati -tribuutti, joka on ihan kelvollinen tekele. Viikate on tulkinnut Mana Manaa aika mainiosti. Ja kenen kaikkien kappaleita se Cashin Johnny on laulanutkaan? ..Loirin Veskukin rahastaa jo toisella levyllä. Terve, ja kiitos kaloista!
..Delay, missä viivyt?! |
Mika Antero 19.11.2007 17:56:27 | |
---|
Ja kenen kaikkien kappaleita se Cashin Johnny on laulanutkaan? Viiteenkymmeneen vuoteen mahtui aika monen eri säveltäjän ja artistin biisejä, kyllä. |
Chemo 19.11.2007 18:07:41 | |
---|
Onhan tribuuttilevyjä julkaistu todella paljon. Ramones-tribuuttilevyjä mulla on jonkunmoinen pino. The Clash-tribuuttilevyllä oon itekin soittanut. Kuvion ollessa toisinpäinhän kyse on cover-levystä; näitä tosi moni bändi teki varsinkin 90-luvun alussa. Tavallaan äärimmäinen muotohan näistä on se, että yksittäinen tributoiva bändi levyttää kokonaisen esikuvan levyn uusiksi: esim. The Queers on levyttänyt oman versionsa Ramonesin Rocket To Russia-pitkäsoitosta. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Kukkis 77 19.11.2007 19:39:13 | |
---|
Mulla on joku Metallica-tribuuttilätty, jonka ostin ainoastaan sen takia että kannessa oli tarra että Lemmy vetää pari biisiä. No paskan marjat, se soittaa yhdessä biisissä bassoa. Ja koko lätty oli aivan luokatonta skeidaa kyllä. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
Pedroz 19.11.2007 19:44:32 (muokattu 19.11.2007 19:45:57) | |
---|
Ramones-tribuutti We're a Happy Family löytyy hyllystä, ja se on muistaakseni oikein hienoa jälkeä (viime kuuntelusta vuosia). Suhteellisen nimekästä porukkaa päässyt versioimaan, esim. Chili Peppers, Metallica, U2, Green Day, Marilyn Manson, Tom Waits, Kiss yms. Ja kansivihkon saatesanat on kirjoittanut Stephen King. Ostan CAMEL - PRESSURE POINTS ja ON THE ROAD 1982 cd:t * "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Chemo 19.11.2007 20:22:14 | |
---|
Ramones-tribuutti We're a Happy Family Tää on mun tietämieni tribuuttilevyjen parhaimmistoa. Toisaalta, joiltain isoimmista nimistä taittui tuolla reipas, suora rock'n'roll yllättävän huonosti: Metallican ja U2:n esitykset olivat mielestäni aika ankeita. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
M-Juhana 19.11.2007 20:48:14 (muokattu 19.11.2007 20:49:25) | |
---|
Niin..Kaippa se mitä siihen saa tuotua omaa ratkaisee. Kyllä Loiri ja Cash ovat tehneet omannäköisiään tulkintoja. Esim. tuo Leevi-kokoelma taas enimmäkseen ei. Elikkäs sisältö ja tulkinta ratkaisee. Lis:Siis minusta. Muut saa digata tai dissata, kukin makunsa mukaan. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
J.C 19.11.2007 22:16:47 | |
---|
Mulla on The Who tribuutti levy: Mojo - The Who covered. Eri artistit tulkitsevat The Whon kappaleita, toiset onnistuvat ja toiset ei.. "NO EI TOSIAAN. MUA KIINNOSTAA V MALLIT!" - tonsa92 |
aikavaikea 20.11.2007 08:05:23 | |
---|
toiset onnistuvat ja toiset ei.. Tuon takia mulla jääkin (yleensä) tribuuttilevyt ostamatta. Ei niiden parin helmen takia halua hyllyynsä sitä muuta kuonaa joka sille levylle on kaatunut. Se on se epätasaisuus tavallisesti ainoa mikä on varmaa noissa projekteissa. Burn the midnight oil. Or pour it on my salad. |
donpepe 20.11.2007 09:27:01 | |
---|
Brian Setzer : tribute to Sun records. Eli Sun-yhtiön rockabillya ja rock&rollia aika lailla alkuperäishengen tyyliin tulkittuna. Mukana muutama jo kulunutkin ralli mutta ihan mukava lätty, hyvä tutustumiskiekko aiheeseen. - I scream, you scream, we all scream for icescream - |
M-Juhana 20.11.2007 09:38:58 | |
---|
Brian Setzer : tribute to Sun records. Eli Sun-yhtiön rockabillya ja rock&rollia aika lailla alkuperäishengen tyyliin tulkittuna. Mukana muutama jo kulunutkin ralli mutta ihan mukava lätty, hyvä tutustumiskiekko aiheeseen. Joo. Tämän levyn paras funktio on nimenomaan tuoda tuota musaa Setzerin nimen kautta tunnetuksi. Toisaalta miksi tehdä 1/1 versiot vanhoista kappaleista?? Ei silti, Setzer on loisto veikko. Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964. |
lasol 20.11.2007 14:47:30 | |
---|
Sellanen muistikuva on että Klamydian "Piikkinä lihassa" boxissa yks cd ois pelkkiä muiden esittämiä klamydia biisei... ei siis, on siis |
juici 20.11.2007 15:16:50 | |
---|
Sellanen muistikuva on että Klamydian "Piikkinä lihassa" boxissa yks cd ois pelkkiä muiden esittämiä klamydia biisei... Näin todellakin on. Mielestäni kaikki ovat aika onnistuneita. jokainen bändi vetää bisiit omaan tinkimättömään tyyliinsä. "Gummidusgaugobudgella gadselen gun maggara gelluu giugaan bäällä." -nuuskamuikkunen | Lue musiikkiblogia. |
Jykä 20.11.2007 16:07:05 | |
---|
Oman levyhyllyn ainut tribuutti taitaapi olla Go Cat Go! tribute to Stray Cats Punk/Psychobilly versiointeja aiheesta. |
rybk 20.11.2007 17:05:54 | |
---|
Männäviikolla kuuntelin pitkästä aikaa Encomium Zeppelin-tributea. Ainakin osa versioista ihan onnistuneita, esim. Stone Temple Pilotsin Dancing Days. Kiss my ass tributelevy on mielestäni varsin jees. Lenny Kravitz starttaa Deucella, Anthraxin She on aika uskollinen, paitsi loppujamittelu on She'n liveversiosta, joka kuuluu alunperin johonkin toiseen biisiin. Dinosaur Jr.n Goin' Blind on loistava, Maynard Keenan/Tom Morello/Brad Wilk/Billy Gould Calling Dr. Love niin ikään. Ja hiljattain tullut soundtrack I'm not there on väärällään hienoja Dylan-versioita, ihan oikeiden laulajien esittäminä. No niin... On kioski ohimolohkossain Rosalyn Carterin muotoinen.
Für ich niemals, niemals schlafe einsam. |
shovi 20.11.2007 18:16:25 | |
---|
Mulla on joku Humanitary Stew Alice Cooper -tribuutti, jossa on ihan koviakin nimiä. Mut paskaa se on silti. Jos on naispuolisia kavereita, niin niiden tamppooneihin kannattaa laitaa tabascoa. Ai että, saa hyvät naurut. -Zarmo |
juici 20.11.2007 18:20:34 | |
---|
Burzumin tribuuttilevyä olen pari biisin verran kuullut. Muutama sai äänenlaadullisesti lyötyä kirkkaasti alkuperäisäänitykset, osa oli vieläkin pahempaa suhinaa. Kummasta sitten pitääkään. "Gummidusgaugobudgella gadselen gun maggara gelluu giugaan bäällä." -nuuskamuikkunen | Lue musiikkiblogia. |
Antti1997 20.11.2007 18:54:52 (muokattu 20.11.2007 18:57:01) | |
---|
Mulla on joku Humanitary Stew Alice Cooper -tribuutti, jossa on ihan koviakin nimiä. Mut paskaa se on silti. Tämä löytyy minultakin, maksoi muistaakseni 3 euroa joskus Anttilassa. Ei kyllä tosiaan mikään järin hyvä teos. A Tribute to Scorpions -niminen levy tuli myös mieleeni, itse en tosin kyseistä albumia omista. Esittäjiä on mm. Helloween ja Children of Bodom E: Täällä näyttää olevan jonkunlaista listaakin: http://en.wikipedia.org/wiki/Tribute_album Ei kaikkien kannata hakata päätä seinään, jos joku on jo tehnyt siihen oven. |
Starlia 20.11.2007 19:30:47 (muokattu 20.11.2007 19:31:28) | |
---|
Itse olen tribuuttialbumien (ja coverien) ystävä. Hyllyssä on: A Call To Irons 1 - Tribute To Iron Maiden A Call To Irons 2 - Tribute To Iron Maiden Keepers of Jericho 1 - Tribute To Helloween Keepers of Jericho 2 - Tribute To Helloween Legends of Metal - Tribute To Judas Priest Humanary Stew - Tribute To Alice Cooper Metallic Assault - Tribute To Metallica Catch The Rainbow - Tribute To Rainbow Tribute To Twisted Sister Numbers From The Beast - Tribute To Iron Maiden A Guitar Odyssey - Tribute To Yngwie Malmsteen Kiss My Ass - Tribute To Kiss Jokaisella on hyvät ja huonot hetkensä. |
elbowski 20.11.2007 19:46:55 | |
---|
Nativity In Black 1 & 2 -levyillä oli joitakin ihan omaperäisiä ja onnistuneita Sabbath-tulkintoja, mm. System of a Downin Snowblind, Panteran Electric Funeral, Machine Headin Hole in the Sky ja Sepulturan Symptom of the Universe näin pari mainitakseni. Oli siinä pari ihan hirveääkin. http://en.wikipedia.org/wiki/Nativity_in_BlackThere is blood on all the shoes you've worn |