Aihe: Festivaalikysely 1 | |
---|---|
![]() 14.11.2007 17:38:15 | |
Teen tutkimusta festivaalinkavijoista. Teemme saman kyselyn Suomessa, Saksassa, Hollannissa ja Isossa-Britanniassa. Minulla on lyhyt kyselylomake. Jos haluat osallistua tayttamalla kyselyn, laheta minulle pikaviesti tai sahkopostia osoitteeseen: marjanen.heli@gmail.com Toimin yhteistyossa Buckinghamshire New Universityn ja A Greener Festivalin (http://www.agreenerfestival.com ) kanssa. Kiitos! Heli Marjanen | |
![]() 28.11.2007 18:55:20 | |
Kysely on nyt myos netissa vastaamisen helpottamiseksi: http://FreeOnlineSurveys.com/render … urvey.asp?sid=eg2xe2hxqfs97rq368603 Jos olet ikina kaynyt festareilla, olet oikea henkilo vastaamaan kyselyyn. Vastaaminen ei vie muutamaa hetkea kauempaa. | |
![]() 29.11.2007 23:05:02 (muokattu 29.11.2007 23:06:46) | |
Itse en oikein pidä joidenkin kysymysten asettelusta. Esim. 5:s kohta. Tuossa ei eritellä, millä tavalla jonkun tahon tulisi olla vastuussa. Esim. jo syntyneistä vahingoista, ennealtaehkäisyllä, jne. On liian monta tapaa olla festivaalin ympäristövaikutuksista vastuussa, eli tuohon on mahdoton vastata. Kohta kuusi, toinen väittämä: Saapuisin itse joka tapauksessa julkisilla, sillä en omista autoa. Kohta seitsemän voisi olla suoraan vain kysymys, paljonko festarista suostuisi maksamaan lisää. Esim. 10€ per provinssikävijä tuottaisi 550 000 euroa(Olettaen, että kävijöitä on 55000) pelkästään festivaalin aiheuttamien ympäristökulujen korjaamiseen. Se on mielestäni erittäin paljon pelkästään yhden festarin ympäristövaikutusten korjaamiseen. Muutenkin se on aivan festarikohtaista, paljonko minun mielestäni olisi hyvä summa. Kohta kahdeksan, ensimmäinen väittämä: En valitse festareita ympäristöystävällisyyden mukaan, sillä en saa mistään tietoa festarien ympäristöjärjestelyistä. Muunmuassa noiden seikkojen takia en mielestäni voi vastata kyselyysi.. Muutenkin monet kysymyksenasettelut ovat sellaisa, että jo ei vastaa tietyllä tavalla, on läpeensä paha. Elämä off. | |
![]() 01.12.2007 18:40:38 | |
Esim. 10€ per provinssikävijä tuottaisi 550 000 euroa(Olettaen, että kävijöitä on 55000) Provinssirokilla ei ole kävijöitä läheskään noin paljoa, sillä monet festivaalit laskevat jokaisen kävijät päiväkohtaisesti. Eli jos joku käy festivaalilla perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina, hän on tilastoissa 3 kertaa kävijänä. Isoimmista festareista vain Ilosaarirock ilmoittaa todellisen ihmismäärän. Tämä ei mitenkään liity itse aiheeseen, eli tämän viestiketjun kyselyyn, mutta en malttanut olla oikaisematta näkemääni laskennallista virhettä. Toki virhettä ei väittämässä olekaan, jos Provinssin 3 päivän lippulainen maksaisi 30 euroa ylimääräistä.. | |
![]() 02.12.2007 00:03:17 | |
Provinssirokilla ei ole kävijöitä läheskään noin paljoa, sillä monet festivaalit laskevat jokaisen kävijät päiväkohtaisesti. Eli jos joku käy festivaalilla perjantaina, lauantaina ja sunnuntaina, hän on tilastoissa 3 kertaa kävijänä. Isoimmista festareista vain Ilosaarirock ilmoittaa todellisen ihmismäärän. Tämä ei mitenkään liity itse aiheeseen, eli tämän viestiketjun kyselyyn, mutta en malttanut olla oikaisematta näkemääni laskennallista virhettä. Toki virhettä ei väittämässä olekaan, jos Provinssin 3 päivän lippulainen maksaisi 30 euroa ylimääräistä.. Haa! Ihmettilenkin, miksi mielestäni Ilosaaressa näytti olevan käytännössä yhtä paljon porukkaa, kun provinssissa!:D Kiitoksia tiedosta! Noh, kyllähän Ilosaarikin siinä tapauksessa tuottaisi 200000 euroa, joka on sekin paljon! Elämä off. | |
![]() 02.12.2007 16:39:13 | |
Haa! Ihmettilenkin, miksi mielestäni Ilosaaressa näytti olevan käytännössä yhtä paljon porukkaa, kun provinssissa!:D Kiitoksia tiedosta! Noh, kyllähän Ilosaarikin siinä tapauksessa tuottaisi 200000 euroa, joka on sekin paljon! Eipäs kun 210 000 euroa :) Yritin viime syksynä etsiä kaikille kesän isoille (rock)festareille järjestäjien ilmoittamat _päiväkohtaiset_ kävijämäärät ja näitä tietoja oli todella hankala löytää. Provinssirockin päiväkohtainen jako oli perjantai 16 000, lauantai 20 000 ja sunnuntai 19 000. www.ilosaarirock.fi | |
![]() 03.12.2007 07:58:02 | |
No, tämäpä oli kummallinen kysely. Mä yleensä vastaan kaikkiin tällaisiin kyselyihin mielelläni, mutta tässä kysymykset oli laadittu niin painottuneiksi ja värittyneiksi, ettei niihin kerta kaikkiaan voinut vastata. Mä en näe mitään tapaa millä tämä kysely voisi tuottaa muuta vastausta kuin että livemusiikin esittäminen on ehdottomasti heti lopetettava ja festarit lakkautettava. Mikä on aika ikävää. Mitään eroahan tässä ei ollut sillä, puhutaanko Englannin täysin kierrätysvastaisesta roskaamisesta, tai meikäläisittäin varsin siivoon kuntoon paikat jättävästä kevyestä kesäjuhlinnasta. Kysyjällä on mielessään selkeä kuva yhdenlaisesta festarista, ja ikävä kyllä, myös tulos jonka kyselyn on tarkoitus tuottaa. Ei näin, sanoo yli 200 festarin veteraani. "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)