Aihe: Onnistuneimmat Beatles-coverit
1 2 3 4 5
arse
11.09.2004 16:34:21

Beatles-tuotannon uudelleenversiointi on riskialtista puuhaa, ja siinä useimmiten mennäänkin metsään. Alkuperäiset kun tuppaavat olemaan niin perhanan hyviä ja toimivia. Muutama onnellinen poikkeus on vuosien saatossa löytynyt:

José Feliciano: "Blackbird" (levyltä Fireworks)
Menevä bossa/sambatikutus. Tyylikkäät torvi- ja jousiarrit, virtuoosimaista kitarointia ja persoonallista laulantaa.

5th Dimension: "I Got a Feeling" (levyltä Earthbound)
Kerrostalon kokoinen soulväännös. Svengaa kuin hirvi ja hakkaa monellakin osa-alueella alkuperäisen ihan 6-0.

Johnny Cash: "In My Life" (levyltä American IV - The Man Comes Around)
Tästä ei ehkä kannata yrittää sanoa mitään.

Millaista Beatles-coverointia teidän tiellenne on tupsahtanut?
Mi son tiene candela!
Chemo
11.09.2004 16:41:20

Ekana tuli mieleen Timo Korhosen esittämät Leo Brouwer-versiot, siltä levyltä jolla Korhonen on myös levyttänyt Brouwerin kitarakonserton "Helsinki".
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
jormis
11.09.2004 16:48:28
eiks pepe willbergin rööperiin ole aika kova veto?
sub zero
11.09.2004 17:12:42 (muokattu 11.09.2004 17:13:15)

Lähinnä ärsyttävä (kauhea nimikin). Kummelin "Minä olen mursu" on parempi.

Bobby McFerrinin Blackbird on ihan jees.
What's there to live for? Who needs the peace corps?
Jani The Rock
11.09.2004 17:17:19

Pystyykö niitä biisejä edes coverointi pelastamaan?

Jaa mutta onkos I saw her standing there Piitlesiä? Taitaa se olla. Hurriganesin veto siitä on kyllä tosi rivakka kiskaisu. Eight days a weekkiin ei edes Ganesin turboahdettu metanoliraktori onnistunut puhaltamaan henkeä.
Don`t mess with the countryboys
willie
11.09.2004 17:45:16
Beatles-tuotannon uudelleenversiointi on riskialtista puuhaa, ja siinä useimmiten mennäänkin metsään. Alkuperäiset kun tuppaavat olemaan niin perhanan hyviä ja toimivia. Muutama onnellinen poikkeus on vuosien saatossa löytynyt:

Millaista Beatles-coverointia teidän tiellenne on tupsahtanut?

Nää tuli ekana mieleen :

Teijo Joutsela ja Humppaveikot :
"Hän Sinun On" (She Loves You jee jee jee)

Beatles In Hammond
Hammond B3 -vetoja + basso ja rummut.
Basisti, melkein 50v.
poppamies
11.09.2004 18:46:03

En tiedä onko tämä nyt varsinaisesti "Coveri" mutta poikain tekemä kappale . Marmelad'in hitti "Ob-la-di-ob-la-da"
"G-strings are for strippers"
Spiralmind
11.09.2004 18:49:56

Kummelin "Minä olen mursu" on parempi.

Aivan loistava!
All Hail Discordia!
Heissi
11.09.2004 18:58:33
Beatallica on paras.

http://www.beatallica.org/

Hervotonta menoa.
"I ain't givin' you no three fitty you goddamn Loch Ness Monster! Get your own goddamn money!"
Möö.
ozz3
11.09.2004 19:17:10
Moni ei varmasti arvosta näitä (paskaakaan), mutta minulle potkivat:

Mötley Crüe - Helter Skelter
Guns 'N Roses - Live And Let Die (tämä onkin kyllä McCartney sooloa)

Tiedän, olen moukka....
Mitä suotta haikailemaan prinsessaa ja puolta valtakuntaa, kun ei tiedä edes miten suudellaan
Chemo
11.09.2004 19:33:02 (muokattu 11.09.2004 19:33:30)

Jaa mutta onkos I saw her standing there Piitlesiä?

Joo on toi. Ja ihan rätväkkä rokkihan toi tosiaan on. "I saw him standing there", Tiffanyn teiniversio 80-luvulta, anyone? ;-)
...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain!
Ukko
11.09.2004 19:35:23

Pepe on ainakin allekirjoittaneen mielestä yliarvostettu laulajana ja tulkitsijana.
Tee
11.09.2004 20:12:00
Jim Carrey - I Am The Walrus. En nyt tiedä onko alkuperäistä parempi, mutta ihan hauska :)
:K
Vilppu
11.09.2004 20:12:38
Kerran sattui korviin Laila Kinnusen ruotsiksi laulama versio In my lifestä. Ei muistaakseni mikään huono, vaikka veret eivät seisahtuneetkaan.
Tulevaisuus on ajanjakso, jolloin liiketoimemme menestyvät, ystävämme eivät petä ja onnemme on varma. - Ambrose Pierce -
Robert
11.09.2004 20:16:24
Running Wildin versio Revolutionista on aika kova.
Aina sattuu, muttei koskaan tapahdu.
HaloOfFlies
11.09.2004 20:43:42

Stone Temple Pilots teki onnistuneen version Revolutionista, sitten on tietysti Rollareiden I Wanna Be Your Man ja Deep Purplen versio Helpista.
Löytäisi mieluummin vaikka Jeesuksen. Tai Buddhan. Tai vittu vaikka kalkkunanpalvonnan, kunhan vain pitää manikyroidut kyntensä saatanan kaukana southern rockista. - Jani The Rock
Meisseli
11.09.2004 20:47:32

Wylden Pride&Gloryn versio Come togetheristä on musiikillisesti hieno vaikka hän onnistuukin jossakin vaiheessa biisiä laulullansa raiskaamaan sen piloille. Wylde on hyvä laulaja mutta yli menee.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Läpistö
11.09.2004 21:12:06

Joku skapunk koveri Pennywise (?) biisistä I want to hold your hand on ihan kiva. Eikös se muuten ollut A day in the life, minkä Laila Kinnunen tulkitsi?
(Ei-hevi-)Basistia haetaan Lahdesta päin! Otahan yhteyttä.
juici
11.09.2004 21:27:30 (muokattu 12.09.2004 18:48:15)

Kyllä se taitaa olla Rolling Stonesin versio I Wanna Be You Man:ista.

EDIT: Vaikka tämän biisin kanssahan taisi olla niin, että se annettiin ensin Rollareille, mutta Beatlet päättivät levyttää sen myös itse.

EDIT2: Kuinka saatoinkaan unohtaa Hurriganesin version Hold Me Tightista.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
DJKaaos
11.09.2004 21:27:54
Pystyykö niitä biisejä edes coverointi pelastamaan?

Eight days a weekkiin ei edes Ganesin turboahdettu metanoliraktori onnistunut puhaltamaan henkeä.

No sä olet niin saatanan rok nimeä ja autoa myöten, että et edes "saa" digata biitlesistä.
Jos et tarvitse etkä halua jotakin, sitä on runsaasti tarjolla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)