reality-generator 20.01.2008 20:57:50 | |
---|
Kesällä olisi tarkoitus tehdä reilun viiden päivän reissu Pariisiin, ja haluaisi todella katsastaa, perinteisten Eiffelien ja riemukaarien lisäksi, paikallisia musiikkiin keskittyneitä afäärejä. Eli kaipaisin kipeasti tietoa hyvistä levykaupoista, baareista, keikoista jne.. Musiikkimaku yltää indiestä raakaan metalliin. Grungea ja stoneria on tullut tosin kuuneltua nyt lähiaikoina Jos jollain olisi jotain hajua noista asioista, niin olisi kiva jos valistaisi minuakin.. Kiitos |
Horatius-87 20.01.2008 21:29:46 | |
---|
juu samoille nurkille menossa, pääsiäislomalla tosin. että apuja tännekkin. kerran olen kyllä käyny, mutta hätäne reissu oli. kävästin vaan, vain päivä lähinnä bussista käsin tsiigailtiin. "Terve!" - Eräs kaveri kun tavattiin. |
Leper Messiah 20.01.2008 21:29:57 (muokattu 20.01.2008 21:30:27) | |
---|
No, kerroksellinen levyjä löytyy ainakin Champs Elysén Virgin Megastoresta. Siellä vaikutti olevan aika kattava valikoima laidasta laitaan. Menisit sinä kasvamaan ja olemaan jollekulle pienemmälles besserwisser. -ngli |
biibob 20.01.2008 22:55:27 | |
---|
No, kerroksellinen levyjä löytyy ainakin Champs Elysén Virgin Megastoresta. Siellä vaikutti olevan aika kattava valikoima laidasta laitaan. Ehdottomasti vierailun arvoinen paikka. Kyseinen liike sai ainakin oman suuni loksahtamaan auki. Kevyesti suurin levykauppa, jossa olen itse käynyt. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Pedroz 21.01.2008 08:03:08 (muokattu 21.01.2008 08:39:29) | |
---|
Bimbo Tower (5, passage Saint-Antoine) on hämärin levykauppa missä olen koskaan vieraillut. Aution näköinen pikkukatu Place de la Bastille -aukion lähellä, onnistuttiin kävelemään kerran kaupan oven edestä ohi, vaikka yritettiin tarkasti etsiä. Ei huomattu sitä pientä tarraa ikkunan nurkassa, joka kertoi kaupan olevan siinä. Kaikenlaista todella omituista kamaa, levyjen lisäksi mm. ranskaksi käännetty sarjakuvakirja Kekkosesta. Itse tykkäsin eniten Gibert Joseph -nimisestä kaupasta, se tosin oli isoksi kaupaksi hankalahko löytää, kun saman nimisiä kauppoja on ympäri pariisia, jotkut keskittyvät kirjoihin ja ties mihin, ja vain yhdessä kai on levyjä. Muistaakseni ihan laidasta laitaan, äärimetallisektiokin taisi olla aika hyvän kokoinen. Fnac-niminen levykauppaketju on levittäytynyt aika hyvin ympäri Pariisia, sieltäkin voisi jotain löytää, vaikkakin genretys oli aika hyvin päin honkia. Mm. Linkin Park ja 30 Seconds to Mars olivat extreme metal -nimikkeen alla. Muistaakseni Boulevard Saint-Michel -kadulla oli melken vieri vieressä pienempiä kauppoja ja Avenue Ledru-Rollinilla myös yksi hyvän oloinen. Olin kauppoja kierrellessä pahassa rahapulassa ja sen takia yritin vain metsästää puuttuvia Cameleita. En tainnut ostaa koko reissun aikana levyn levyä, vaikka varmaan viidessätoista kaupassa kävin. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Shitmanek 21.01.2008 11:15:30 | |
---|
No, kerroksellinen levyjä löytyy ainakin Champs Elysén Virgin Megastoresta. Siellä vaikutti olevan aika kattava valikoima laidasta laitaan. Eipä sieltäkään vuosi pari sitten Gojiran ekaa levyä löytynyt :/ Liekö sitten loppu kaikkialta. M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest"
"Come on, Bennett. Let's party." |
reality-generator 21.01.2008 14:49:42 | |
---|
Kullan arvoista infoa :D Googlen kautta löytyi yks brittiläinen sivu. Vaikuttaa aika asialliselta oppaalta Pariisin musiikkimaailmaan. Aika indie-painotteinen, kuten nimikin jo kertoo http://www.howdoesitfeel.co.uk/paris.html |
Dead Like Me 21.01.2008 16:48:22 | |
---|
Kannattaa myös käydä tsekkaamassa Chris Cornellin rafla, Black Calavados. Sinne tosin taitaa olla tarpeen tehdä varaus, ja ei vaikuta ihan halvalta mestalta... Osoite: 40, avenue Pierre 1er de Serbie, 8th |
reality-generator 22.01.2008 16:24:50 | |
---|
Kannattaa myös käydä tsekkaamassa Chris Cornellin rafla, Black Calavados. Sinne tosin taitaa olla tarpeen tehdä varaus, ja ei vaikuta ihan halvalta mestalta... Osoite: 40, avenue Pierre 1er de Serbie, 8th Grunge-diggarin etenkin |
cnr 22.01.2008 21:34:16 | |
---|
Itse tykkäsin eniten Gibert Joseph -nimisestä kaupasta, se tosin oli isoksi kaupaksi hankalahko löytää... ...Muistaakseni ihan laidasta laitaan, äärimetallisektiokin taisi olla aika hyvän kokoinen. Komppaan. Taisi olla kolmessa kerroksessa, helketin iso, ja hyvä valikoima. 36, Boulevard St Michel 75006 Paris, France Kadulla monta lafkan liikettä, jaksa kävellä, kunnes tulet sen Gibert Josephin kohdalle, joka myy levyjä. http://www.gibertjoseph.com/GIBERT/fr/static/Shop.aspx?bookshop=75006 tuosta vielä kartta ja kartasta myös käytettyjen levyjen liike (ici vendez vos CD/DVD) |
Starlia 23.01.2008 07:26:50 | |
---|
Ei helkkari. Jos olet pariksi päiväksi Pariisiin menossa, niin luulisi, että on parempaakin tekememistä kuin hillua jossain musakaupoissa. Tuskinpa sieltä kummempaa löytyy kuin Suomestakaan, lukuunottamatta paikalliset Jari Sillanpäät ym. Varsinkin, jos naisen kanssa olet menossa. No mikä minä olen tässä ohjeistamaan. Kukin tyylillään. |
reality-generator 23.01.2008 17:12:52 | |
---|
Ei helkkari. Jos olet pariksi päiväksi Pariisiin menossa, niin luulisi, että on parempaakin tekememistä kuin hillua jossain musakaupoissa. Tuskinpa sieltä kummempaa löytyy kuin Suomestakaan, lukuunottamatta paikalliset Jari Sillanpäät ym. Varsinkin, jos naisen kanssa olet menossa. No mikä minä olen tässä ohjeistamaan. Kukin tyylillään. Jos 'paremmalla tekemisellä' tarkoitat kaupungin kulttuurihistoriallisista ja arkkitehtonisista anneista nauttimista, niin tarkoitus on kyllä tehdä sitäkin aivan yhtä lailla. |
ruuvimeisseli 23.01.2008 20:13:41 (muokattu 23.01.2008 20:13:55) | |
---|
No, kerroksellinen levyjä löytyy ainakin Champs Elysén Virgin Megastoresta. Siellä vaikutti olevan aika kattava valikoima laidasta laitaan. Muistaakseni tuo paikka oli aika kallis. Levyjen normihinta tais olla jotain 23-25 euroa. You are brave, warrior, but stupid!! Your body explodes as you plunge into the lava. |
t-termiitti 23.01.2008 23:59:44 | |
---|
Yksi mukava elektronisen musiikin kauppa löytyy bastillen läheltä, sitä tässä ei kyllä haettu: http://www.parissi.com/shop/view.php?art_uid=770&type=7Muistelisin, että tuolla poikkikadulla oli muitakin musa-aiheisia kauppoja. "Siellä jossain pohjois-suunnalla" oli "joku suuri kirpputorialue" - sieltä löytyy paljon käytettyä ym. tavaraa - vähän samaan tapaan kuin Camdenista. Googlella löytynee. Clubeja tai live-musa-tarjontaa löytyy kyllä myös suht helposti. Tuskinpa mistään CD-hypermarketeista tai mega-music-storeista löytyy sen kummempaa musiikkia kuin suomestakaan... Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
ydinaukio 24.01.2008 00:22:04 | |
---|
Gibert Joseph taitaa olla paras levykauppa missä olen käynyt. Hintatasokin oli kohdallaan. |
panadol 24.01.2008 04:18:33 (muokattu 25.01.2008 00:43:51) | |
---|
Gibert Joseph taitaa olla paras levykauppa missä olen käynyt. Hintatasokin oli kohdallaan. Tavarataloketjun nimi on Gibert Jeune, ja se on levittäytynyt pitkin Boulevard Saint Micheliä. Pariisissa käydessäni katsastan myös Fnac -tavaratalon kirja- ja levy- ja sarjakuvauutuudet. Metro Châtelet-les-Halles. St. Ouenin kirpputori (marché au puces) on kaupungin pohjoislaidalla, metro 4, Porte de Clingnancourt. Edit: Ööh, puhuin puppua, Gibert Joseph on toki oikea nimi. |
thaav 24.01.2008 21:30:09 | |
---|
Champs-Elyséen (vai miten tuo nyt kirjoitetaan) varrella on tuo Virgin Megastore ja Fnac noin 500m päässä toisistaan, samalla puolella katua. Kannattaa käydä molemmissa, itse ainakin löysin melko ison läjän vähän (ainakin Suomessa) harvinaisempia lättyjä ihan sopuhintaan. Metallia ja Stoneria ainakin oli paljon molemmissa. Kaikista KVLTeimmat julkaisut saattavat puuttua, mutta muuten tarjonta oli parempaa kuin Helsingin musiikkiliikkeissä. Uudet levyt jotain 22€, mutta vanhempia irtosi n. 10€ - 15€. Doom what thou wilt shall be the whole of the law |
panadol 24.01.2008 23:47:36 | |
---|
Pariisista puheenollen, erinomainen karttakirja ihmisille jotka aikovat käydä paikalla toistekin on pieneen kirjaformaattiin pakattu "Plan de Paris par arrondissements", jossa on katunimiluettelot, lähimmät metropysäkit ja bussilinjat, sekä oma karttasivu kullekin 20. kaupunginosalle, eli "arrondissementille". Kirja mahtuu takintaskuun ja sitä käyttävät natiivitkin. Lakanoiden levittely jääköön turisteille ;). Opus on yleensä saatavissa hyvin varustetuista lehtikioskeista, kirjakaupoista nyt puhumattakaan. http://www.priceminister.com/offer/ … -Proche-Avec-Repertoires-Livre.html Tapahtumista ja konserteista saa parhaiten tietoa ostamalla lehtikioskista l'Officiel des Spectacles'in http://www.relay.fr/indexFlash.php# … alites/207-lofficiel-des-spectacles , tai sen kilpailijan, Pariscopen. Sanomalehdet ilmestyvät vasta iltapäivällä, ja niissä onkin siten huomisen päivämäärä. Turisteille sitten kaupitellaankin päivän vanhoja lehtiä ;). |
Dolly_Keys 28.01.2008 21:53:38 | |
---|
Nyt tullaan aika hämärällä muistikuvalla vinkkaamaan, mutta paikallisen HR Cafén lähistöllä, kadun toisella puolella ja ehkä 50m etelään oli loistava divari, missä oli syksyllä alennuksessa levyjä jos jonkinlaisia.. Ihan esimerkkinä joku Kaiser Chiefsin uus albumi tais olla 12e, ite ostin jollain vitosella TOTO IV:n ja olihan siellä ihan kunnonki levyjä, en vaan muista mitä kaikkea. Kannattaa käydä katsastamassa, jos sielläpäin liikkuu. Mestan nimeä en muista... "Facts are meaningless. You could use facts to prove anything that's even remotely true!" -Homer J. Simpson |